Diskuse

Alfa Romeo 147 (2003)

17.3.2011

GTA patří mezi nejlepší starší sportovní auta, co se dneska dají za přijatelné peníze koupit a taky provozovat. Navíc si myslím, že už nikdo nikdy…

 

Alfa Romeo GTA (MirekGTA)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 23.05.13  22:33

    « krásná bestie

    pro italský vozidla mám prostě slabost! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto MariAchi

    MariAchi 22.05.13  22:37

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Jasně, ale jak píšu - pro mně Ferodo nikdy více.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 22.05.13  22:27

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Neni potreba byt pokusnym kralikem, ale vedet na co to potrebuji a nasledne shanet informace co konkretne vlastne chtit :yes: Jaka je kvalita zakladni rady jejich brzdovych desticek netusim, ale Ferodo stejne jako ostatni vyrobci vyrabi brzdove komponenty mozna od low-endu pres OEM nebo OEM remplacement az po spickove rady, v napisu na krabici bych problem nehledal.
  • « 00 Reagovat !

    foto MariAchi

    MariAchi 22.05.13  22:11

    « Re: Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Já chápu, kam míříš, ale zkus pochopit ty mně: Já nejsem povinen se stát alchymistou kvůli tomu, že chci opotřebované brzdové desky nahradit dílem, o kterém jeho výrobce tvrdí, že je "kvalitativně a parametrově shodný s originálním". Od takového dílu prostě (laicky) očekávám, že bude fungovat +- tak, jako originál.
    U Ferodo desek to byl ve třech případech omyl a další šanci už této značce nedám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 22.05.13  21:47

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Ktere desky Ferodo konkretne a na kterych kotoucich konkretne? Takhle to nema absolutne zadnou vypovidaci hodnotu. I vyborne desky na nekterych kotoucich fungovat proste nebudou, nebo muzou delat ruzne problemy.
    Stejne tak zalezi jak brzdy zajedes, i vynikajici vicepistkove brzdy od renomovacich vyrobcu s vybornymi deskami ve vhodne kombinaci s nadstandartne velkymi prumery kotoucu se daji znicit tak, ze nebrzdi. Nejenom na zacatku, i brzdit je potreba umet.
    Se vzduchem k brzdam bych byl opatrny, poustet si moc vzduchu pod auto muze vyrobit i slusne problemy. Ale zalezi jak to kdo vyresi.
  • « 00 Reagovat !

    foto MariAchi

    MariAchi 22.05.13  21:24

    « Re: Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Desky Ferodo na motorce i na obou autech brzdily tak mizerně, že jsem raději jezdil na původních, než jsem sehnal nové originál (n amašině Nissin, na auta už si nevzpomenu).
    Zejména na té motorce jsem klel jak Pohlreich.
    Takže Ferodo mi do auta ani na mašinu už nesmí.
    A pokud chceš vědět ještě něco, tak jsem v té hromadě aut, co jsem už projel našel i dvě, jejichž brzdy byly naprosto neadekvátní k výkonům auta a hádej, kdo pod nimi byl podepsaný? (nápověda: byly to AR 156 GTA a Impreza WRX 2002)
    Takže za mně - buď brzdy originál od výrobce (pokud se mu nepovede takový přehmat jako AR a Subaru), nebo komplet výměna za AP, Wilwood atd.
    To s tím vzduchem je problém obecně - viz třeba Focus ST.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 22.05.13  20:15

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Mam taky kotouce EBC, model Turbo Groove. K nim jsem po porade s lidmi co maji opakovane osobni zkusenosti na svych autech + na autech kam je montuji poridil desky Ferodo DS 1.11 dopredu a DS 2500 dozadu. Podrobnosti a dalsi detaily "meho" setupu tady [odkaz]
    Kdyz jsme u toho zobecnovani- u Ferodo se spis nedoporucuji kotouce, ne desky, u EBC jsou naopak vyborne hodnocene kotouce a desky je obcas dobre vzit jinde.
    Co se tyka pouziti zavodnich smesi desticek v beznem provozu, nemam s tim problem. I uplne za studena brzdi muj setup (porad pri originalnich prumerech kotoucu a OEM trmenech) lip nez OEM brzdovy komplet- a to vuz rozhodne nebrzdil spatne. Po ohrati je rozdil samozrejme mnohem vyraznejsi. A pisti to jak WRC specialy >:D , ale aspon mne chodci neskacou bez rozhlednuti pod auto. Uskakuji spis opacnym smerem.
  • « 00 Reagovat !

    foto MirekGTA

    MirekGTA 22.05.13  19:46

    « Re: Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Jestli jsou feroda obecně šmejdy nevím, nic dražšího jsem nikdy neměl, pravdou ale je, že u destiček reklamaci uznali s tím, že jsou vadné, u kotoučů brembo to pak házeli na destičky, ale trvalo jim to dva měsíce, nicméně mi to může být ukradený, ja jsem si koupil komplet, který mi prodejce doporučil. Mám ale za to, že cena neodpovídá kvalitě, prostě nás tady berou pěkně na hůl, jinak si nedokážu vysvětlil, proč EBC, které jsou známé spíš v Americe se nekroutí ani nepřehřívají a přitom i s destičkami v keramické verzi jsou podstatně levnější. každopádně pr. 305 je málo a keramika pro běžné ježdění není moc vhodná, protože za studena moc nebzdí, upgradu na 330 se tedy do budoucna asi nevyhnu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 22.05.13  18:18

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    "Desky Ferodo jsou obecně šmejdy"- mas nejakou osobni zkusenost s konkretnim typem desticky na konkretnim kotouci? O deskach Ferodo jsem tohle jeste obecne neslysel, zato to stejne tvrzeni o tech "italskych raketach" i od samotnych majitelu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto MariAchi

    MariAchi 22.05.13  11:35

    « Re: Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Desky Ferodo jsou obecně šmejdy.
    Auta jako tvoje GTA a další italské rakety mají problém s přivedením chladícího vzduchu k brzdám, taky jsem to řešil...
  • « 00 Reagovat !

    foto MirekGTA

    MirekGTA 16.05.13  17:35

    « Re: Posílám ti "desítky"

    soukromou zprávou si mi napsal toto:
    2013-05-12 12:32:16

    ... budeš mi to snižovat ještě dlouho, chudáku? :-)

    Z mého pohledu se dožaduješ 10tek. Hele, já tě si sice obodoval první a dal ti za auto 9,což nehodlám měnit, dal jsem ti 10 za fotky, ty jsi mě ohodnotil 3x9 a tak jsem hodnocení fotek, kterých máš sotva polovinu přehodnotil, stejně jako jsem přehodnotil jejich kvalitu a udělal jsem to z toho důvodu, že každý z nás má jiné měřítko na posuzování a protože neexistují žádná měřitelná pravidla a logicky by průměrná recenze měla dostat bodů 5, tak bych většině lidem podle tohoto logického hlasování celkové hodnocení zničil. Tobě jsem ho zničit nechtěl, dal jsem ti původně 10 i za něco, co považuji horší než mám já, ty si mi dal 9, tak jsem se přizpůsobil tvým měřítkům, nic víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kubyyyk

    Kubyyyk 15.05.13  22:30

    « Re: Posílám ti "desítky"

    První jsi hodnotil ty, ale to už neres. Ne prosím te o zvyšování, jen se mi fakt líbí, jak to ted obeacis na me >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto AudiTFSI

    AudiTFSI 14.05.13  23:33

    « Re: Re: Taky jsem ohodnotil tvoji GTA..

    Tak aspoň uveď nějaký časy-myslím zrychlení..podle katalogu máš 0-100 za 6.2s a dál? 160? 200? Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto MirekGTA

    MirekGTA 14.05.13  18:16

    « Re: Posílám ti "desítky"

    dej mi zpátky 3x 9 jako si mi původně dal a nepiš uražlivé soukromé zprávy že jsem chudák a nedožaduj se zvýšení, když ti o to hodnocení nejde. Hodnocení 9 považuji za dost dobré, ostatně ty si mě tak ohodnotil jako první i přesto že můj počet fotek je více jak dvojnásobný, tak že nechápu o co ti jde - kdybych tě sejmul, tak to pochopím, ale 3x 9... nechápu tě...
  • « 02 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.05.13  01:12

    « Re: Taky jsem ohodnotil tvoji GTA..

    Ona celá tvá recenze je velká "vízva". Tak zaslepeně "samochvalnou" recenzi jsem snad ještě nečetl, ty uděláš výjiměčný "charakter" i z toho, že se auto sype pod rukama a ještě snad všem těm svým dětinským superlativním NEJ sám věříš. Asi by ti měl někdo nenápadně naznačit, že nemáš F 250 GTO, ale 10letý ojetý hh s šestihrnkem... a místy i docela zanedbaný, aspoň na to, jak jej (údajně) bezmezně obdivuješ.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto MirekGTA

    MirekGTA 13.05.13  23:56

    « Re: Taky jsem ohodnotil tvoji GTA..

    Ahoj, k tomu bodování..jestli chceš 10tku, tak ti ji tam klidně dám, ale už jsem to psal tady několikrát, podle mě by 10sítku měli mít ty největší klenoty a 9tku hodně dobrý auta. Tady má ale desítku i třeba Fabia HTP. Až ti nějakej blb dá 3x 1bod, tak už ti to bude taky jedno, protože dobrý skore už stejně nenaženeš. Jinak já bych za TFSI taky neměnil, možná, že ty kdyby sis to GTA vyzkoušel, že by si ten názor změnil. Ta moje recenze už je asi 3-4roky stará, možná by chtěla upravit, Alfě bylo letos 10let a můžu říct, že čím víc nových aut jsem od té doby mohl vyzkoušet, o to víc ji mám radši, ale to by si pochopil jen kdyby si to na vlastní kůži vyzkoušel. Před 14tidnima jsem jel za známým - koupil si Golfa R, docela jsem se na to auto těšil a byl jsem fakt zklamaný,. Co se týče fokusu ST - s tou poslední verzí jsem to samozřejmě porvnat ještě nemohl, ale ta předešlá je opravdu o hodně pomalejší, ale ani té nové bych se asi moc nebál, RS je vízva. Ale tady už dneska nejde o výkon, ty nový turbo auta včetně toho tvého jsou prostě už jiný, Alfy taky, Videa nějaký mám, ale moc publikovat se mi je nechce >:D
  • 00 Reagovat !

    foto AudiTFSI

    AudiTFSI 13.05.13  21:51

    « Taky jsem ohodnotil tvoji GTA..

    Ahoj,koukal jsem žes mi ohodnotil Audinu,tak jsem taky musel..sice nejsem až takovej příznivce Alfy Romeo,ale zas na druho stranu GTA je to nej co tihle italové nabízejí a při výběru auta jsem po ní taky malinko pokukoval,i když jen koutkem oka-kdybys mi dal vybrat mezi GTA a TFSI Quattro,tak bych neměnil,sorry ..prostě 9 bodů,cos mi dal za moji Audi nesu trochu těžce,ale není to S-ko-chápu to tak,že uznáváš jen špičky od daných výrobců :-) Nemáš nějaký video zrychlení 0-x ? Na youtube je celkem prd a já se rád srovnávám s konkurencí..máš to vážně o tolik rychlejší,než je Focus ST?? Myslel jsi nový ST,nebo první generaci?
  • 00 Reagovat !

    foto Kubyyyk

    Kubyyyk 13.05.13  15:39

    « Posílám ti "desítky"

    Ahoj,

    posílám ti na hodnocení samé desítky, tak snad budeš spokojen :-)

    Tohle byla na MACZ největší ubohost už před mnoha lety. Někoho ohodnotíš, ten ti pak nedá známky dle tvé představy, tak mu to hned sejmeš níž.

    Klidně mi dej jedničky, mě o hodnocení nejde. Skutečně jsi mne pobavil :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto MirekGTA

    MirekGTA 28.03.13  19:42

    « Re: "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Vážený pane, to co tu píšete ví snad každý fanda rychlých aut. Co se týče brzd u GTA, tak tam byl problém už z výroby u velikosti 305. 330 tímto problémem netrpěly. Kombinaci kotoučů Brembo Sport a destiček Feredo mi doporučil prodejce a celkově jsem jen za sadu na přední nápravu dal 15000kč. Hlavním problémem bylo, že se daná kombinace neskutečně přehřívala (i na běžné silnici), stejně jako originální nevrtané kotouče Brembo, které však stoji 1/2 ceny . Nyní mám 4 nové kotouče EBC Anglické výroby + 4x keramické destičky stejnéné značky za stejnou cenu co jsem měl od bremba jenom dva kotouče a destičky a o nějakém přehřívání nemůže být ani řeč, problém je přesně opačný, dostat je do provozní teploty běžnou jízdou, nicméně na okruhu fungují perfektně. Nicméně bzdy EBC mi byly doporučeny od známého, který si je nachal zaslat z USA a já tu značku vůbec neznal, ale je to jasný důkaz, že některé rádoby značky jsou u nás velice předražené a kvalita tomu vůbec neodpovídá. Nevím, zda problém byl kotouč Brembo nebo destičky Ferodo, každopádně poškozené byly kotouče i destičky a uražený byl prodejce, který mi to spojení doporučil. Na EBC mám už najeto více km, než na Brembech.
  • 20 Reagovat !

    foto

    Roman Řezníček 28.03.13  15:27

    « "KROUCENÍ" KOTOUČŮ

    Vážení, než budete psát něco o tom, že se Vám kotouče zkroutily, změřte je. Možná zjistíte, že to není vůbec pravda...
    1. Brembo Max je jen "o fous lepší" řada kotoučů. Na tyto brzdy, které mají skutečně obrovský výkon, je mnohem lepší použít například OMP Sport, HPD CAR nebo Brembo High Performance
    2. Nekombinujte různé komponenty různých výrobců, pokud to není nezbytně nutné a/nebo pokud to není vyzkoušené jako odladěná varianta; u většiny výrobců odpovídá nějaká řada kotoučů nějaké řadě destiček
    3. při použití destiček s koeficientem tření 0,4 a vyšším PAMATUJTE NA SPRÁVNÉ ZAJETÍ (zahoření) brzdových komponentů. Možná budete překvapeni, že to, co nazýváte ZKROUCENÍ KOTOUČŮ není žádné zkroucení, ale AUSTENITICKÉ PLOTNY na povrchu kotouče. Co to je: Pokud máte brzdy s takovým výkonem (u 147 GTA mohou být malé třmeny ala Fiat Coupé 20vT pro kotouč 305 mm a velké třmeny ala Kappa 20vT pro kotouč 330 mm - zejména ty druhé jsou normální závodní brzdy), je potřeba je nejprve dobře zajet. Postupně mírně zahřejte brzdy od lehkého po střední krátké brzdění. Se zahřátými brzdami pak x-krát souvisle a kontinuálně zabrzdit ze 140 km/h na 20-40 km/h. Opakujte třeba 4x a pak zabrzděte na plný koule 2x ze 160-180 km na 10-15 km/h. Brzdy jsou připraveny. Ale pozor!!! Pokud nyní zastavíte auto a budete stát na brzdovém pedálu (například na červenou), dojde mezi deskami a kotouči k přenosu tepla. Na povrchu kotouče vznikne vypálená ploška, která má podobu obtisku destičky. Zejména na okrajích toho otisku je kotouč přepálený a mění svoji materiálovou strukturu. Austenit, který takto vzniká, má obrovskou tvrdost (je to režim kalení) a na něm pak brzdová destička nefunguje. To při mírném až středním brzdění vyvolává rázy při brzdění. Ale přeměříte kotouč a s překvapením zjistíte, že není zkroucený, nenese žádné stopy deformace, jen jsou na něm otisky destičky = austenitické plotny. To je prostě důsledek špatného používání. Někdy se lze pouze mírných a povrchových austenitických plotniček zbavit tím, že opět znovu zajedete brzdy třeba velmi intenzivním brzděním ze 160-180 km/h na 20 km/h třeba 4-6x po sobě. Pokud během skutečně intenzivního brzdění nepociťujete žádné vibrace (ale při mírném brzdění ano), je to důkaz, že kotouč není zkroucený, ale vykazuje austenitické plotny. Pokud je ale poškození povrchu kotouče hlubší a je již poškozena jeho struktura, nejde s tím dělat nic (u středního poškození občas pomůže mechanické přeleštění).
    4. Rady:
    a/ nekupujte závodní brzdové komponenty, když z 80 % stojíte na červenou na brzdě ve městě; závodní komponenty patří na sportovní a závodní auta, ne na městská vozidla
    b/ NIKDY NESTŮJTE NA MÍSTĚ NA BRZOVÉM PEDÁLU S ROZPÁLENÝMI BRZDAMI!!!
    c/ pokud zaznamenáte na sportovních brzdových komponentech náznaky vibrací, ihned je opakovaným intenzivním brzděním ze 140-180 km/h pročistěte, ale pozor - vždy je pak dostatečně dlouhou jízdou stejnoměrně ochlaďte
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…