Recenze

9 Majitel

Fiat Dobló Combi

8,14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Dobló, foto 1 Fiat Dobló, foto 2 Fiat Dobló, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Dobló Rok výroby 2011 Koupeno nové palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15,4 maximální rychlost [km/h]: 161 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 790 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,2

Popis vozu

Rozrůstající rodina si vyžaduje i změny ve vozovém parku a tak s narozením dalšího dítěte přišla i nutnost na větší auto. A to takové auto, kam dáte kočárek a stále máte prostor na zavazadla, která potřebujete na dovolené. Při našich častých výletech docela nutnost. S jedním dítětem to ještě šlo, kočárek se dal na přední sedačku, žena seděla s děckem vzadu a kufr byl volný a postačoval. Se dvěma dětmi to už ale nejde.

Základní požadavek byl jasný - co největší kufr. Při pročítání technických parametrů různých kombíků bylo jasné, že tudy cesta moc nevede. Abychom si polepšili o 100-150l kufru, to zase takové terno není, mluvím o autech nižší střední až střední třídy, které mají objem kolem 550l. MPV a SUVjsou na tom podobně, navíc tahla auta začínají s cenovkou na 500 tisících, což už je docela dost. Oko tak padlo i na třídu osobních dodávek, které jsou s cenovkou o podstatnou částku níže a navíc nabízejí opravdu pořádný a hlavně praktický kufr. Po počátečních rozpacích, že přece nebudeme jezdit dodávkou jsem si přečetl zkušenosti majitelů a musel uznat, že to bude to pravé. Argumenty jako hodně místa nad hlavou, velká výška, takže se děti výborně dávají do sedaček, posuvné dveře lze otevřít i do silnice a nechat je tak, to samé na parkovišti, kde se k dítěti dostanete bez problémů a nelezete k nim jako do tanku škvírou 15cm.

Další krok byl výběr typu - první kolo bylo poměrně jednoznačné, VW Caddy jsem vyřadil jako nudné auto bez přidané hodnoty navíc, Peugeot Partner je to samé jako Citroen Berlingo, jen dražší, Renault Kangoo se mi moc nelíbilo a nabídka motorů mne nepřesvědčila, nový Fiat Dobló nabízel největší kufr, nejlepší interiér a víceprvkovou zadní nápravu a výběhové Dobló zase bodovalo minimální cenou, ale vypadlo již zastaralou konstrukcí a ne příliš pěkným a zastaralým interiérem.

Ve finále jsem rozhodoval mezi Berlingem 1.6 a Fiatem Dobló 1.4. Rozměry mají přibližně stejné (Fiat je malinko větší), Berlingo boduje uhlazenějším vzhledem, vyjímatelnými sedačkami a motorem o větším výkonu (tedy v té silnější a dražší verzi se 120k). Dobló naopak boduje nejlepším interiérem ve své třídě, velkým vnitřním prostorem, největším kufrem 790l (!) a také nabídkou na instalaci LPG s platnou zárukou přímo od Fiatu. Diesel ke mně do domu nesmí, riskovat ztrátu záruky u Citroenu jsem nechtěl, takže to vyhrál Fiat.

Popravdě řečeno jsem i tak byl stále nejistý, jestli jsem zvolil správně třídu VAN a i v prvních kilometrech s ním jsem byl docela zklamaný. Je to prostě úplně něco jiného. Ale jak jsem si zvykal, nakonec jsem uznal, že to byla ta nejlepší volba!

Zkusím popsat auto z pohledu uživatele a ne jen pár fakty, které se dozvídáme v recenzích (tedy vesměs jen opsané technické parametry od výrobce a subjektivní dojmy a prohlášení, jak moc autor má či nemá rád dotyčnou značku).

Začnu praktickou stránkou a hned kufrem. Vybral jsem si dvoukřídlé zadní dveře, dělená v poměru 1:2 a byla to dobrá volba. Otevírají se velmi lehce, při otevření se zaaretují, jdou otevřít i do 180 stupňů, není třeba překonávat odpor vzduchového tlumiče jako u vzhůru otevíraných dveří, které navíc budou asi hodně těžké - výhoda i pro ženy. Také volba krycího plata místo roletky byla dobrá volba - lze ji dát do snížené pozice, při sklopení opěradla sedačky vytvoří rovnou plochu až k předním sedačkám., unese až 70kg a navíc pod ní v kufru zůstane ještě místo téměř jako u normálního auta, kam lze dát nějaké tašky nebo skládací bedýnky. Když jsme u skládání sedaček, lze sklopit nejen opěradlo, ale poté překlopit celou sedačku dopředu (dělené v poměru 1:2), pak vznikne kufr o rozměrech 3000l, kam lze dát i celou paletu. Tam už odvezete téměř cokoliv. Zpět ke kufru - základní hodnota 790l je už tak vynikající, pravou výhodu tohoto typu aut poznáte tehdy, když překlopíte krycí plato k zadním sedačkám, tím vznikne částečně oddělení zavazadlového prostoru od cestujících, takže na Vás z kufru nic nespadne - je asi do poloviny výšky. Takto se zvedne objem kufru asi na dvojnásobek, odhadem tak na 1500l a stále při 5-timístném obsazení. Není nic pohodlnějšího, než při krátkých trasách vzít velký kočárek jak je a bez skládání ho prostě strčíte do kufru. Prostě přestanete myslet na to, že by se něco do kufru nevešlo. Bravó Dobló!

Praktické jsou také podélné nosiče, kam snadno dáte příčníky. Horší je to s jejich výběrem - málokterý se tam vejde díky velké tloušťce, takže po snaze si koupit nějaké univerzály jsem stejně skončil ve Fiatu a koupil si originální. Cenově vychází jako nějaké lepší příčníky od renomovaných firem - stály cca 4500. Výška auta má i jednu nevýhodu - na střechu se věci nedávají zrovna snadno, u normálních věcí to ještě jde, protože po otevření dveří jsou tam nášlapy, kam si stoupnete a dostanete se nahoru, musíte se ale chytit podélníků, protože jsou uvnitř auta. Při nandavání kola tak použít nejdou. Musel jsem si kvůli tomu koupit za asi 300 malé schůdky, abych tam kola vůbec dostal. Nebo můžete dát kola do kufru, ale bez vyndání předního kola to nepůjde (nebo bez sklopení aspoň jedné zadní sedačky).

Přesuňme se do interiéru, nejprve dozadu. Posuvné dveře jsou výborné - obzvlášť ve městě, na parkovišti nebo při stání u krajnice. Výška auta je také výhodou (185cm) - při manipulaci s dítětem se nemusíte ohýbat, dveře vytvoří velký vstupní prostor, navíc po otevření se zajistí, takže v kopci nehrozí, že se Vám zavřou (ani to není vždy pravidlem - Berlingo to nemá). Díky velké šířce auta si vzadu sednou v pohodě tři cestující, dáte tam tři dětské autosedačky (isofix je jen v krajních sedačkách), všude jsou plnohodnotné bezpečnostní pásy. Místa na nohy je habaděj, vyšší sedák je velmi pohodlný, protože máte podepřená stehna i zespodu a nad hlavou Vám zbude 20 cm místa. Sedne si v pohodě každý.

Vepředu je to podobné - prostor všude kolem - před Vámi, nad Vámi i po stranách, místa na nohy habaděj. když chcete někam dosáhnout, musíte se hodně naklánět, dokonce loktem téměř nedosáhnete až na okno. Vzdušný prostor je i vepředu směrem k přednímu oknu a kulatá svažující se kapota vytváří dojem mnohem většího auta. Zaujmou i hodně tlusté prostřední sloupky i přední sloupky, která ale díky větší vzdálenosti od řidiče příliš neomezují výhled z vozu. Budí dojem velké robustnosti a bezpečnosti (test EuroNCAP ještě nebyl proveden a docela by mne zajímal). Odkládacích prostor je dostatek, jde vesměs o standardní prvky - ve dveřích, na prostředním tunelu, nahoře nad rádiem, pod volantem, velký prostor nad hlavou, nechybí popelník a mezi sedačkami je držák na velkou PET lahev, kam lze přemístit i popelník. Trochu nedomyšlené je to, že když si objednáte loketní opěrku jako já, tak tam pak už velkou lahev nedáte. Na tunelu mezi sedačkami jsou hned dvě elektrické zásuvky - jeden je se zapalovačem, druhý jen s krytkou (další zásuvku je možné mít v kufru).

Celá přístrojová deska vychází z Punta a vypadá výborně. Stejná je kaplička řidiče a volant, podobný je i prostřední tubus s rádiem. Tam opravdu doporučuji dát rádio s MP3 přehrávačem, které tam vypadá luxusně, ne jako základní rádio, které je klasické a nezapadá tam. Pokud budete mít automatickou klimatizaci, tak ovládání je dole a jak říkám - když klimatizaci, tak automatickou (cenový rozdíl byl asi 5 tisíc). Jednak je pohoda nastavit teplotu a o nic jiného se nestarat (nejen v létě, ale hlavně v zimě a využijete regulaci celý rok), to bych radši oželel klimatizaci než automatickou regulaci teploty. Celá přístrojovka vypadá dobře, je přehledná, nevypadá jako HiFi věž od Vietnamců (jako u nových Fordů), vždy najdete to co potřebujete, nemá plno nesmyslných tlačítek, které nikdy nepoužijete a už vůbec ne nesmysly jako je trackball a šipku na ovládání jako je dnes u některých luxusních aut (ano lje to luxusní, ale pardón - dávat něco takového do auta je vrchol blbosti). Kvalita přístrojovky je na dnešní dobu dobrá - jak bývá dnes zvykem, vše tvrdé plasty (taková stará Brava měla asi nejměkčí plasty, co jsem viděl), ale nic nevrže, dobře slícované a docela dobré na omak. Uvidíme, jestli to vydrží. Jiné to ale dnes není u všech značek, pokud pominu luxusní značky. Uvnitř také není žádné čalounění ve dveřích, jak bývalo dříve zvykem, na druhou stranu ho neumažete. Tvrdý plast bude také více náchylnější na odření - hlavně v kufru, kde je plast po stranách, koberec je jen na dně a na zadní straně zadních sedaček.

Z pohledu řidiče to vypadá také výborně. Uvelebí se každý, počítat je nutné s tím, že sedíme proklatě vysoko. Jakmile si tam sednete, tak si připadáte jak král, na všechny kolem budete shlížet shůry - ať si klidně jedou. Pokud si objednáte vylepšenou sedačku, tak lze kromě výšky sedačky nastavit i bederní opěrku a dostanete loketní opěrku. kromě toho si nastavíte volant jak na výšku, tak ho lze i vytáhnout, takže polohu za volantem si najde každý. když už sedíte, tak to lze charakterizovat opět velkým prostorem - do kolena Vás nic natlačí, jednak máte směrem k prostřednímu tubusu ještě místo, jednak když si o něj opřete koleno, jde o rovnou plochu bez jediné hrany. Loket si můžete opřít jak o loketní opěrku vpravo (za příplatek) nebo vlevo na vytvarovanou opěrku ve dveřích, která je ale dále, než je obvyklé, takže musíte loket odtáhnout od těla, přesto není problém na ni dosáhnout a má integrovanou velkou páčku otevírání dveří (tahá se vzhůru). Sklo je pak ještě o dobrých 10cm dále - prostě prostor na všechny strany.

Všechny ovladače jsou kde mají být a po ruce, když budete chtít rozsvítit světla, nemusíte hledat nějaký otočný přepínač někde pod volantem (což mi přijde mnohem méně praktické), ale vše je na páčkách pod volantem. Na volant lze dát i ovládání rádia, pak nemusíte v podstatě nikdy sundavat ruce z volantu, což ale považuji za zbytečnost, na rádio dosáhnu dobře, obzvlášť když je nahoře prostředního panelu. Volant je z Punta, v místě držení má takové výlisky, na které jsem si chvíli zvykal, ale jsou nakonec dobré. Na první pohled vypadá volant v tak velkém autě docela malý, ale drží se dobře a ovládá také. Řízení není přeposilované, klidně bych ho snesl účinější, ale většina lidí dává přednost takovémuto nastavení, takže je asi Fiat vyslyšel. Řadicí páka je vyvýšená a hned vedle volantu - výborné. Když někdy sednu třeba do Fábie nebo Oktávky, tak je tam řadící páka strašně nízko a daleko od volantu, což není moc praktické. Zde je to ale řešeno výborně, řazení je přesné a řadicí páka krátká. Menší výtku bych dal přeřazování z 1 na 2, kdy se mi při rychlejším přeřazení stává, že rychlost téměř vytrhávám, než mám úplně úplně zmáčknutou spojku. Chce to o desetinu vteřiny řadit později nebo spojku zabírající o něco výše? Těžko říct.

Sedačky mají jen malou boční oporu, což ale naopak kvituji - v tomhle autě střihat zatáčky nebudete. Jinak se na nich sedí bezvadně, díky větší výšce máte podepřena stehna, naopak mají docela výraznou oporu bederní páteře. Někomu to může být až nepříjemné, protože při delší cestě Vás začnou bolet různé svaly - ne páteř, ale svaly zad a krku, které stále pracují. To je čas zastavit a protáhnout se. Jak říkám, někomu to nemusí vyhovovat, hlavně nesportovním typům, tzv. polehávačům, kteří se rozvalí a zapadnou do kulaté sedačky a deset hodin se nehnou. Ortoped by to naopak pochválil.

Teď k charakteristikám řízení - to bylo pro mne ze začátku strašně nezvyklé. Když máčknete na plyn, tak se nic nestane. Máčknete na plyn a pořád nic! Musíte máčknout až skoro na podlahu a pak se začne něco dít! Je to strašný nezvyk, obzvlášť když přesednu ze starého auta, kde se stačí plynu lehce dotknout a otáčky letí nahoru. Také proto jsem si ze začátku myslel, že ten motor je strašně nevýkonný. Ale ono to nakonec funguje velmi dobře, jen si na to je třeba zvyknout. Když se rozjíždíte, tak jen lehce zmáčknete plyn, otáčky nevystřelí moc nahoru, ale pomalu pustíte spojku a auto se plynule rozjede bez zvýšení otáček! Tohle udělat u svého minulého auta, tak chcípne. Pokud ale i zde plyn nezmáčknu a pomalu pustím spojku, tak to chcípne. Malé stisknutí plynu bez zvýšení otáček funguje zřejmě jako pokyn řídící jednotce, že opravdu chci jet a nějak se už zařídí k tomu, abych se rozjel. To samé za jízdy - když přimáčknu plyn jen málo, auto začne pomalinku zrychlovat bez nějakého bláznění. Když je nutné zrychlit více nebo se rychle rozjet, pořád funguje to, že zmáčknete plyn více, otáčky vzrostou a auto vystřelí.

Tedy vystřelí v uvozovkách, protože to není žádný střelec. I tak se rozjíždí poměrně zvolna, proti mé staré Bravě, která šla za plynem velmi ochotně (také byla o 350kg lehčí!), je Dobló stále rozvážné, ale když dostanete motor do otáček, tak se nebrání a vytáčí se velmi snadno. Maximum výkonu je až v 6000 otáčkách a tam šplhá otáčkoměr velmi snadno. Výkon z nepřeplňované 1,4 95 koní je slušná hodnota. Výkon postupně s otáčkami narůstá, zátah začíná tak u 3000 a roste plynule až do 6000, lze jezdit i při nízkých otáčkách pod 1500, kdy sice není moc výkonu, ale stačí to na nějaké popojíždění. Dokonce v koloně jede bezva při 800 otáčkách, lze dokonce pustit plyn úplně (když to není moc do kopce) a auto pomalu jede kupředu samo. Projev motoru je docela syrový, takový chraplavý, hlavně v nízkých otáčkách, možná je to dáno tím, že je nový, ale u jiných nových aut tak syrový není. Na začátku to bylo téměř strašný, teď už se motor docela ztišil. Zajímavé je, že to záleží ne na otáčkách, ale na zátěži. Pokud nepotřebujete výkon, je motor hodně tichý, téměř neslyšný, ale když zmáčknu plyn na podlahu, ozve se chroptění. Čekám ještě, že se to zlepší, tak uvidím. V Bravě je v podstatě ten samý motor a je krásně tichounký. Má ale najeto skoro 200 tisíc, tak uvidím, jestli se ještě ztiší.

Jízda s tímto motorem je o pohodě. Ostatně celé to auto je o pohodě. Prostě jet nějakou rychlostí, auto vás hýčká, filtruje nerovnosti, jedete jak na nějakém mořském korábu - auto se při přejezdu nerovností zhoupne, bez problému zvládá i velké nerovnosti a výška podvozku je taková, že by se za to nemusel stydět žádný offroad. Zadní víceprvková náprava je znát - zadek neposkakuje jako u jiných VANů, které často používají jen listová péra. Hluk v autě je na tak vysoké auto malý - aerodynamický hluk je dokonce menší než v minulém autě, dokonce je menší než v nové Fabii, srovnal bych to s Oktávií. Ovšem je nutné podotknout, že s tímto motorem nebudete jezdit tak rychle, abyste to nějak zjistili. Ideální rychlost na dálnici je 120km/h, při dálničních 130 má motor cca 4300ot/min, což už je docela dost, i tehdy ale motor není zase tolik slyšet. Dokonce bych řekl, že ve vyšších otáčkách je kultivovanější než v nízkých, při kterých je takový ochraptěný (ale jak jsem řekl, pořád se to zlepšuje, tak uvidím, jak to skončí). Při předjíždění je nutné motor více honit, protože z nízkých otáček se zvedá jen pomalu. Ono také moc často předjíždět nebudete - je to o pohodě,ne o rychlosti. Předjíždět budete jen náklaďáky, s ostatními závodit nebudete, ale naopak nebudete žádná brzda. I na dálnici mne překvapilo, že tak polovina aut jezdí tak kolem 110-120km/h, takže je ještě budete předjíždět (není pravda co se píše, že každý druhý je nebezpečný pirát, to je jen masáž různých plátků, které chtějí nějakou senzaci).

Konečně se dostanu k exteriéru, kterým se obyčejně začíná. Ten je podřízen hodně praktičnosti, takže je to prostě krabice, na první pohled nevypadá nijak extra, ale při bližším zkoumání a hlavně při setkání naživo vypadá výborně. Berlingo a Dobló, přestože každý vypadá úplně jinak, jsou asi nejhezčí VANy. Berlingo se snaží docela dobře maskovat to, že to vlastně VAN je, naopak Dobló toto dává na odiv a říká - jsem tu pro Vás, ne Vy pro mne. Příď vozu je hodně zakulacená a hodně vysoká, za což asi dostane nějaké body při ochraně chodců. Příď má přední masku protáhlou až k zemi jako u nových Audin, kolem dokola jsou ochranné plasty, dobře vypadá hlavně s lakovanými nárazníky. Dozadu je to takový hodně vysoký kombík se svislými kolmými boky a svislou zádí, což je opět praktické - uvnitř není žádné zúžení směrem vzhůru - prostě přepravník se vším všudy. Fiat se také přestal stydět a dává všude hrdě velké logo, jak vepředu, tak vzadu, kde je také velký nápis DOBLÓ. Otvírání zadních dveří je velké a praktické.

Suma sumárum - pokud chcete auto pro rodinu, opravdu praktické auto s velkým kufrem a auto na pohodu, neuděláte s Fiatem Dobló chybu. Navíc má volba padla i na LPG, což byl dobrý tah - v přepočtu cenově jezdí za cca 4,5l/100km, při dnešních cenách benzínu 35Kč a LPG 16,50Kč (já tankuju většinou dokonce za 15) se vrátí investice za 25 tisíc km. Mnohem lepší volba, než diesel, který chraptí ještě 2x víc a za pět let bude čadit a bude s ním více problémů. Dojezd na nádrž LPG je asi 400km, nádrž 40l je místo rezervy, která tam standardně stejně není a připlácí se za ní (takže ji vlastně lze odečíst od ceny přestavby). Tento motor 1.4 16V je sice moderní, ale ze staré školy - žádné turbo, žádné moderní vymoženosti, prostě motor. Doufám, že se mi odvděčí dlouhou životností a bezporuchovostí.

Silné stránky

+ velký prostor v interiéru
+ velký a praktický kufr (největší ve třídě)
+ posuvné dveře se zajištěním
+ výborný interiér jako u osobního auta
+ ergonomie řidiče
+ přesné řazení
+ sedačky s dobrou bederní opěrou
+ prostor vzadu a nad hlavou
+ vysoký podvozek, velký zdvih pérování, lze jezdit i na horší cestách (asi jako offroad, ale nemá pohon všech kol)
+ velká zrcátka
+ dobrý výhled z vozu
+ zadní víceprvková náprava (bilink)

Slabé stránky

- loketní opěrka znepřístupní držák na velkou PET lahev
- zadní stěrač by mohl být upevněn uprostřed a tak stírat více do středu vozu, ne ke straně
- centrál by mohl být ovládaný i ze strany spolujezdce, ne jen ze strany řidiče (pokud budete mít dálkové ovládání, tak to odpadá)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned po odebrání auta jsem musel do servisu - pod motorem kapal olej - servis opravil samozřejmě bezplatně, šlo prý o žvejknuté těsnění u filtru oleje, zřejmě to nějaký Turek špatně namontoval (ano Dobló se vyrábí v Turecku).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce ochotný, vše vysvětlil, ale nevnucoval se s názory (tohle nesnáším, když mne někdo do něčeho nutí a vnucuje své názory), takže spokojenost. Nesnažil se mne třeba nutit do dražšího, aby měl větší výdělek, v tomto směru má za 1.

Doporučená výbava

Ještě seznam, co jsem si přiobjednal a co doporučuji. Šlo ne o civilní verzi Dobló Panorama, ale o verzi Dobló Combi, kde byla výhodnější nabídka, třeba zadní dvoukřídlé dveře v ceně, automatická klima byla jen o 5000 dražší, u Panorama je v ceně manuál a automat je za příplatek cca 20 000, takže to chce hodně počítat a vybírat.

Tedy Dobló Combi plus
- automatická klima
- zásuvka v kufru
- lakované nárazníky
- sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou a loketní opěrkou
- podélné střešní ližiny
- elektricky ovládaná zadní okna (s dětmi doporučuji, lze je zamknout od řidiče a nehrozí, že Vám budou otevírat okna)
- rádio s MP3
- přední mlhovky

 


Další vozy Fiat Dobló



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFiat Dobló 263 (od 2010)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného oblékl Froome

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného…

Největší favorit cyklistické Vuelty Chris Froome získal už ve třetí etapě červený trikot lídra. Britský vítěz…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…