Recenze

9 Majitel

Renault Captur

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Captur, foto 1 Renault Captur, foto 2 Renault Captur, foto 3 Renault Captur, foto 4 Renault Captur, foto 5 Renault Captur, foto 6 Renault Captur, foto 7 Renault Captur, foto 8
Renault Captur, foto 9 Renault Captur, foto 10 Renault Captur, foto 11 Renault Captur, foto 12 Renault Captur, foto 13 Renault Captur, foto 14 Renault Captur, foto 15 Renault Captur, foto 16 Renault Captur, foto 17 Renault Captur, foto 18 Renault Captur, foto 19 Renault Captur, foto 20 Renault Captur, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Capi Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 377 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Pěkný den všem.
Rád bych se s vámi podělil o dojmy z mého prvního auta. Snad někomu pomůžou s výběrem, pravděpodobně však více rozšířím nepochopení "petrolheadů" vůči kategorii crossover, neboť tento popis napsal někdo, pro koho je auto jen dopravním prostředkem z bodu A do bodu B a samotné "petrolheadství" beru jako nebezpečné chování řidičů na cestách.

Výběr auta.
Tento byl zajímavý již svým průběhem a možná to bude taky to nejzajímavější čtení v celé této "recenzi". Na začátku všeho byla (nepřekvapivě) Octavia. Důvod byl jednoduchý – blízcí známí ji měli a bili se hrdě v prsa, že si ji dokáží sami opravit, tzn. kdybychom ji měli taky a něco by se s ní stalo, tam nám s ní můžou pomoci. Co jsme však v té době nevěděli, že měli první generaci po faceliftu. Čas plynul a známí se rozhodli, že když my uvažujeme o koupi auta, oni půjdou do nové Octavie taktéž. Po koupi zjistili, že veškeré vlastní opravárenské sny se rozplynuly… Vzhledem k tomu, že se jednalo o dobu EA111, velice rychle jsme si i my rozmysleli koupi nové Octavie v benzinu. Chvíli jsme si i pohrávali s myšlenkou koupi starší Octavie s EA888, ale nakonec i to padlo. Je potřeba v tomto místě podotknouti, že kromě motoru na benzín byl i druhý hlavní požadavek automat. No a když člověk pročítal ty diskuze, ve kterých se řešilo, že jednou do DSG patří syntetický olej, pak minerální pak znovu syntetický olej, škube to a kdesi cosi, tak s tím padla i celá produkce VW koncernu. Navzdory tomu jsme náhodou jednou sedli do Leonu a poté, co to žena odsoudila jako interiérovou designovou splácaninu (navíc ukázkový kus už toho asi měl opravdu hodně za sebou, neboť tam vrzalo snad skoro vše, čeho se člověk dotkl), padl VW definitivně.
Nám se však karoserie sedan/liftback líbila, tak jsme hledali dále jiné pěkné auto této karoserie s automatem. Všeho všudy z toho vypadly pouze Toyota Corolla a Mazda 3 (Astra v sedanu byla odsouzena kvůli její nadváze, možná neprávem). Při hledání bližších informací jsme se zamilovali do Furia Conceptu v oranžové barvě od Toyoty. Nakonec se tahle zajímavá maska dostala pouze do americké verze, no a my evropané máme tu obyčejnou. Při samotném vyzkoušení to bylo až moc nemasné neslané a na pocit až moc stísněné. Takže ať to mohlo mít spolehlivý atmosférický motor i bezproblémovou CVT, něco v tom autě bylo pro nás zkrátka nezkousnutelné. Pak přišel čas na Mazdu 3. Krásné auto, krásná technika, zkrátka vše super, ale…. ale jako první auto se to auto a vůbec celá kategorie sedan/liftback ukázala jako nevhodná – je to zkrátka moc dlouhé. Jak jsme sami zhodnotili, kapota a zadek jsou dlouhé jak pracovní týden a to bychom asi hodně špatně odhadovali, aby naše pondělí neskončilo v něčí neděli…
Takže s Mazdou jsme se pro tento okamžik rozloučili s rozhodnutím, že nějaká Mazda bude naše druhé auto. Tak ale co teď? Přišel čas na hatchbacky.
V Aurisu bylo to něco špatného stejně jako v Corolle – jakýsi pocit ustisknutí a přimáčknutí na boční dveře. Jen pro info, já mám 176 cm a žena o 6 cm méně. Ford Focus byl jednoznačně fajn, ale další z požadavků pro začátečníka – řidiče byla parkovací kamera. Byly tam i nějaké další drobnosti, co jsme preferovali, zkrátka výsledná cena byla až moc vysoká. Byl vyzkoušen i Nissan, ale ten nás zcela odpudil přístupem prodejců. Citroen a Peugeot neměli žádný modernější automat a u Hyundaie jsem nezkousl ten žábácký vzhled zepředu. U návštěvy Kie jsme si i úplnou náhodou sedli do Soulu. První pocit z auta byl naprosto kladný – vzdušný interiér, zajímavý vzhled, a když si člověk sedl dozadu (protože jsme věděli, že cca 10 % – 20 % bude auto jezdit v osazení 4 dospělých lidí), tak člověk neměl podivně zkroucené nohy, jako při zkoušení jiných vozů.

Teď odskočím: při čtení testu myslím BMW 3GT nebo 5GT se diskuze i stáhla směrem, který parametr nejvíce definuje pohodlnost sezení vzadu. Myslím, že se argumentovalo AUDI A7, která má dle měření auto.cz nad sedačkou více místa pro hlavu. Bylo zde však (dle mě správně) argumentováno, že se na auto.cz neměří výška od podlahy k horní hraně lavice (ke stropu) a toto je jednoznačně jeden z parametrů, který o pohodlnosti sezení vzadu taktéž velkou mírou rozhoduje. Zkrátka když si vzpomenu na to utrpení, které musím snášet, když ve služební Octavii III musím sedět vzadu, ačkoliv mám před koleny místa dost, tak tady u toho Soulu to bylo naprosto vzadu luxusní. Po nějaké další době jsem zjistil, že se dá v tomto smyslu orientovat i dle recenzí na auto.cz. Zde jsem si odvodil jednoduchý vztah – výška auta (rozměr C) mínus světlá výška (běžný průměr 130 mm, pokud přesnou hodnotu někde nenajdu) a mínus prostor nad hlavou vzadu (rozměr J) a pokud je výsledná hodnota pod 500 mm, je auto k zadnímu sezení dospělé osoby nevhodné. Typicky to odpovídalo autům, co mělo prostor nad hlavou (rozměr J) větší, než 900 mm. Je mi jasné, že takto to mohou brát pouze lidi s výškou do 180 cm a dlouháni nad tuto hodnotu to budou mít přesně naopak. Sice nechápu, jak mají takoví vysocí lidé zkroucené nohy, když je sedák tak nízko, ale budiž. Na fotkách to sice může vypadat dobře, že když je hodně místa před koleny, ale ať takhle někdo zkusí jet dvě a více hodin jen v této jediné relativně pohodlné pozici… To je u běžných testerů čirá fikce.

Zpátky k výběru. Soul nás tedy zaujal natolik, že jsme začali hledat auta s výškou nad 150 cm a délkou do 4,3 m. Znovu jsme zašli do Nissanu a vyzkoušeli Juke. Autíčko je to fajné, ale v interiéru byly některé až moc nehezky vypadající místa, zadní dveře ala mikrovlnka, a v konečné konfiguraci i moc drahé.
No a pak jsme jednou jeli se podívat na Captur. Původně jsme Renault vůbec neakceptovali, protože Fluence nemá automat a v rodině ženy je Clio II, se kterým jsou problémy. No ale doba se změnila a prý je Renault, co se týče kvality samotného funkčního "železa", lepší v některých směrech než jiné zavedené evropské značky. Slovo v prodejně dalo slovo a už jsme zkoušeli. Interiér byl nad očekávání dobrý, exteriér byl ve správných barvách nadprůměrně hezký, vnitřní prostornost skvělá a funkční výbava více než dostatečná za daný peníz. V tom okamžiku bylo rozhodnuto na 90%. Jediné, co to mohlo změnit byla Suzuki Vitara. Na tu jsem se těšil opravdu moc, přeci jen vypadá tak nějak "chlapáčtěji" a všechny recenze říkaly, že je to vynikající auto až na plasty "that are cheap and hard, but build to last". I na místě u prodejce Suzuki to vypadalo ještě dobře, ale pak jsme si sedli dovnitř… O Capturu se taky všude píše, že má plasty tvrdé, ale u Vitary byly nějaké jiné, "nepěknější". Vůbec nemám s tvrdými plasty problém, rád je škrábu nehty (stejně jako vroubkování na zadní straně mobilu nebo u PC myši), ale tady nebyly ani hladké, ani leštěné, ani se zajímavou strukturou, ale prostě "divné". No a druhé velké zklamání přišlo při přesednutí dozadu. U Fabie je rozvor 2451 mm a dá se vzadu sedět (asi díky sklonu sedadel), u Capturu je rozvor 2606 a to je hodnota (spolu s obecnou prostorností viz výše) královská. U Vitary je rozvor 2500 a řekl bych, že těch 10 cm se vzalo přesně z prostoru pro zadní pasažéry. Takže jak jsem se na to auto těšil, tak moc pohořelo. Zkusil se i S-Cross, ale tam ty plasty jsou stejné a ve výbavě chyběly některé mnou požadované prvky.
Mazdu CX-3 osobně nebylo možné vyzkoušet, ale už z předběžných testů bylo jasné, že to dopadne se zadním místem hůř, než Vitara. Však kdyby to pojmenovali CX-2, tak by udělali lépe, že…

Tedy výhercem byl Captur.
Zbývalo dořešit tedy jen pár "detailů". Motorizace byla jednoznačně daná – benzín v automatu, tedy 120 Tce. Díky toho, že v ten čas vyšla Vitara i CX-3, tak Renault začal nabízet balíčky "zdarma" – pro nás to znamenalo parkovací kameru, senzory, automatickou klimatizaci, sklápění zrcátek a ještě asi něco za podstatně nižší cenu. V konečném důsledku naše konfigurace Capturu byla o cca 100 až 150 kKč levnější, než podobně vybavený Juke, Soul nebo Focus.
Barvičky a jiné externí doplňky byl taky poměrně boj s konfigurátorem, ale i ten nakonec dopadl, jak dopadl. Dle nás více než solidně. Co se týče preference 16" oproti 17" v základní výbavě, i zde to bylo jednoznačné - 17" nejsou širší (obojí 215), tak proč schválně snižovat komfort jízdy? Vzhled? Pche…
Asi posledním bodem byl nákup pneumatik – rozhodli jsme se pro "celoroční" Michelin CrossClimate a teď v létě jsme se nesetkali s ničím, kde by se projevila negativní vlastnost celoročních pneumatik. Od okamžiku podepsání smlouvy k převzetí auta to trvalo ani ne dva měsíce. Bylo to však na 99% jen štěstí, protože daný prodejce prý měl ve výrobě jednoho Captura už domluveného a tak se jen změnily barvičky a doplnila vnitřní výbava.

Design – většině běžných lidí se auto líbí, pro "chlapáky" je to ocucaný bonbón, hrouda na kolech, kolotočářská sranda atd. Ale chápu, že když pro někoho je "kombík" vzor "vyvážených línií" a kdejakých rádoby designových ptákovin (zatímco pro mě tyto auta evokují pouze funebrácké vozy), tak jim toto vonět nebude. Holt ne každý jsme vystudovaný designér s ženským citem pro věc no…
Ve fotogalerii jsem dodal pro porovnání printscreeny z konfigurátoru, až můžete případně porovnat, jak moc Renault v náhledu kecá vůči realitě.

K motoru toho moc nenapíšu, jen že je cítit rozdíl, když se točí kolem 1500 otáček – vhodné na jízdu pouze po rovince a když se točí nad 2000 otáček – vhodné pro zrychlování na rovince a ustálenou rychlost do menšího kopce. Pro větší kopec nebo menší a zrychlování je třeba cca 2500 otáček. A když tam je 3000 otáček a stále šlapete na plyn, tak na palubním počítači se sice začnou objevovat hodnoty okamžité spotřeby kolem 20 l/100 km, ale zároveň taky bude zrychlovat z jakékoliv situace. Stále se bavíme o obsazeností 2 lidmi a nějakou tou bagáží na sportovní tréningy. Je tedy potřeba s motorem pracovat tak, že to je objem 1,2 l s občasnou možností výkonu 2.0 l (88 kW).
Průměrná spotřeba je cca 7 l na dálnici (3000 otáček), 6 l na okresce (2000 otáček) a 7,3 l ve městě (ustálených 50 km/h znamená typicky 1500 otáček). Prakticky to dopadá tak, že to, co palubní počítač před načerpáním označí za průměrnou spotřebu, po načerpání do plna a výpočtu přes počet najetých kilometrů se ukáže, že realita byla lepší, tedy palubní počítač nadměřuje. Vzhledem k naším z 75 % poskakováním po městě vidím průměrnou spotřebu 7,2 l jako odpovídající.
Je třeba zmínit, že verze 120 Tce nemá systém Start-Stop, což je jen a jen dobře pro životnost akumulátoru. Mimochodem, když jsem vůz ukazoval kolegům v práci, pozitivně se podivili nad velikostí baterie (70 Ah, pokud se nepletu).
Jak se chová automatická převodovka? V mých očích zcela v pořádku. Jedinkrát nám to nechcíplo, jedinkrát nám to necuklo, všechny kopce jsme vyjeli a kde jsme chtěli rázově zrychlit, tam jsme vždy zrychlili. Když chci, z křižovatek na zelenou vyjíždím jako první a až do okamžiku dosažení 50 km/h jedu jako první, zatímco u jiných aut ve zpětném zrcátku vidím, jak jim to škube při ručním přeřazování.

K podvozku se obávám vám toho taky moc nepovím – všechny naše jízdy jsme označili za pohodlné, a pokud na rozbité cestě, kde se křížím např. s kolejemi tramvaje, jedu moc rychle, tak to holt dělá hluk a skáče to. Ale které auto ne, když jsou rozdíly ve výšce vozovky místy 2 – 4 cm? Každopádně jsem nikdy nezaslechl nic, co bych označil za "ránu od podvozku".

Ano, co se týče vnitřního zpracování, jde jasně vidět, že toto není auto cílené na "interiérové citlivky", u kterých musí každý detail sedět, stále mačkají plasty a sebemenší skulinka jim hned vadí. Ano, mezery tu jsou, jsou tu i nějaké rozdíly v mezeře u dveří řidiče a spolujezdce, i neúplná spojitost plastů v madle dveří, ale absolutně nic, co by vadilo funkci. Toto si musí posoudit kupec sám, kus od kusu, co už nezkousne a co mu nevadí. K autu mám přístup, že to je funkční věc a ne dětská (při špatném zacházení smrtící) hračka.
Zadní strana předních sedadel je zakrytovaná plastem. Nepochybně to má skvělou funkci proti dětskému okopávání avšak my uvažujeme o nákupu nějakých potahů na sedadla a vycpáním zadní strany nějakým 1cm molitanem – kdyby se někdy až moc prudce zabrzdilo a vzadu zase někdo seděl, tak ať to neschytá do kolen přímo plastem, ale alespoň přes nějakou tenkou vrstvu tlumící látky.
Tříramenný volant je takový dvojatý – nahoře na obou stranách věnce je pokryto "kůží" stejně jako ve spodní straně ve vnější straně věnce. Vnitřní strana věnce je plastová – připravena na "designové" polepy. Drží se dobře, ale ta "kůže" není vůbec měkká, tak jsme chtěli na volant koupit nějaký potah na volant. Vyzkoušeli jsme jich asi 5, ale všechny byly malé. Tak si asi někde koupíme nějaký metrový kus kůže a toto si potáhneme nějak podomácku.
Výplni předních dveří by zřejmě ledaskdo vytknul nemožnost vložení nějaké PET láhve. Dozadu se minimálně 0,5 l určitě vejde. Já však tento problém nemám – nemám loketní opěrku a tak pokud už potřebuju, můžu si dát libovolně velkou láhev do "odpadkového koše" mezi předními sedadly a díky jeho tvaru se nemůže stát, že by tato láhev vypadla. Přitom si myslím, že by se tam alespoň ten prostor pro 1,5 l PET láhev vešel, ale holt designéři rozhodli jinak.
Co je však potřeba říci - v interiéru nikde nic nevrže. To, že pravděpodobně začne časem povrzávat zadní řada sedadel v posouvacím mechanizmu je věc dopředu odhadnutelná.

Co se mi na něm líbí?
- bezklíčový vstup – kartičku mám permanentně v batohu, který stále nosím a vůbec se nemusím starat s nějakým mačkáním tlačítek pro vstup a zamykání při výstupu
- krátkost auta – kde předtím stálo auto o 50 cm delší, já se krásně vejdu i se svou minimální zkušeností s parkováním
- digitální rychloměr – osobně se mi tento způsob prezentace velkými čísli zdá pro začátečníka mnohem lepší, než ručičky
- vnitřní prostornost – zde bych i vypíchnul délku sedáku zadních míst
- automatické funkce – spínání světel, stěrače, zamykání při odchodu, klimatizace, řazení
- komfort jízdy – ano, přiznám, jel jsem jen ve velmi malém počtu aut, ale s danou cenovkou je toto pro nás nejlepší volba
- tichost jízdy – při jízdě po okrskách a puštěném rádiu nejde vůbec slyšet motor
- snadnost nastupování – po všech těch autech, u kterých se člověk musel při nastupování hrbit a při vystupování měl pocit, že skoro čupí, je toto jednoznačně výhra
- rozlišení a citlivost parkovací kamery – nevím, jestli kamera snímá v nativním rozlišení 7" zobrazovače displeje, ale zatím jsem tam viděl vše, co bylo potřeba vidět
- světlá výška 16 cm – už se nám při parkování stalo, že mít o 1 cm méně, mohlo by už to nedopadnout dobře (zde se vždy lehce pousměju nad tím, když Captur vyšel a začaly na něj vycházet recenze, tak všude psali o 200 mm světlé výšky, kterou Renault v jednom propagačním materiálu omylem napsal a všichni snad až na pár (1 z 10) redakcí to jen jednoduše opsali bez nejmenší snahy o změření…)
- dveře přímo překrývají prahy – šikovná věc, když člověk někam dojede a cestou pršelo…
- dokoupené vyhřívání sedadel
- přední šuplík u spolujezdce – ve všech recenzích o tom píšou jako o "chytrém řešení". Dle mě je to řešení jen "jiné" – jen odklapávací dvířka tolik neatakují kolena spolujezdce ale zase je tam horší přístup. Aktuálně tam máme docela dost velkých i malých věcí, proto jsme za šuplík víceméně rádi.
- měkkost sedadel – když jsme byli např. v Nissanu a zkoušeli novou Micru nebo Note, tak tam byly sedadla tak tvrdé, jako kdyby tam bylo pouze jen 1 cm čalounění a pod tím hned kostra. Přitom třeba někde někdo zmínil, že vzadu je to u Capturu "trestná lavice"…
- posunovatelná zadní stolice – doteď jsem objem kufru vůbec neřešil, ale je dobré vědět, že mám vždy k dispozici o nějakých 80 l navíc

Co na autě vůbec nepoužívám nebo mi nevadí:
- omezovač rychlosti – mám, nepoužívám
- tempomat - mám, nepoužívám
- vestavěná navigace – když má člověk na mobilu online i offline navigaci, tak k čemu toto…
- málo/hodně tlačítek na volantu – nepoužívám naprosto žádné
- plastové výplně dveří, u oken a ve středovém tunelu – já nevím jak vy ostatní, ale já si dveří všímám asi jen 5 s když nasedám a vysedám, v případě středového tunelu – asi sedím nějak divně, ale moje koleno se doposud jedinkrát nedotklo středového tunelu a design s oranžovým rámováním je poměrně hezký
- obecně plasty – jak bylo napsáno výše, v Capturu jsou pouze plasty (až na malé lákové plochy u předních dveří pro lokty líných a unavených řidičů a spolujezdce, kdyby byly i vzadu, zdejší sedící by toto asi taky ocenili), a to jednoho ze čtyř typů: na horní straně přístrojové desky je hladší s jemnou a na dotyk příjemnou texturou, dále lesklý "okrasný klavírní lak", sloužící čistě pro dekoraci (a taky se to podle mě i trochu daří) přítomný na cca 10 % místa, tvrdý s ostře řezanou texturou (dobré na znuděné poškrábávání nehty v koloně nebo na křižovatce) přítomný na cca 80 % místa a poslední je základní šedý plast bez textury na cca 10 % místa. No v autě se dotýkám hlavně volantu a voliče režimu automatické převodovky, proto mě nějaké složení plastů a jejich případná (ne)měkkost nijak nepřitahuje ani neuráží.
- neúplná sjíždivost zadních oken – i při maximálním sesunutí zadního okna toto zůstane cca ve výšce 5 – 6 cm. Jsem absolutním nepřítelem vystrkování čehokoliv z okna a pro vyvětrání stačí i jen poloviční otevření okna, takže žádný problém.


Co mi na autě zcela nechybí:
- loketní opěrka – ruce patří na volant – toto a tempomat bych asi ocenil, kdybych jezdil častěji delší trasy než stávajících občasných 200 km, nevím. Uvidíme, co ukáže první větší cesta do zahraničí.
- rádio R-Link – o palec více a aplikace, které nemají vliv na funkční používání auta?
- lepší světla, než tam jsou nyní – v recenzích a diskuzích jsem se dočetl, že prý má Captur špatná (slabá) světla. Nedostal jsem se však doposud do situace, kdy bych "neviděl" dostatečně dopředu – jak taková situace vůbec vypadá? Jestli jen honění se na dálnici při rychlosti vyšší než 130, tak pro tohle to auto není určeno.
- 4x4 – nejsem chalupář ani člověk žijící v horách, toto tedy postrádá smysl
- střešní ližiny – až jednou budu chtít vést střešní box, koupím si držák boxu od výrobce, jinak jsem rád, že to nemám a tak to neškaredí vzhled

Co mě na autě překvapuje?
- Když se nastartuje, takřka všechny signálky v kapličce se rozsvítí najednou a stejně tak i skoro najednou všechny zhasnou. Když jsme vybírali ojeté auto, všude psali, ať si pohlídáme, že kontrolky zhasínají každá sólo / po malých skupinách – hlavně ikona pro airbag. Zde se však toto neděje. Zkusím se zeptat při první servisní prohlídce.

Co bych u něj chtěl, kdyby to tam šlo dodělat/nakoupit?
- hlídání mrtvého úhlu – zejména pro začátečníka neocenitelná pomoc, teď už to není tak potřeba, ale musím říct, že jsem se na začátku řízení párkrát nepříjemně zpotil, když se odněkud najednou vyřítil nějaký naftový kombík...
- 360° kamerový systém kolem auta – zde mě překvapuje, že když to má Nissan i např. v Note, tak že tuto (dle mě velmi hodnotnou) funkci nedali v nějaké vylepšené verzi do Kadjaru
- dvouzónovou automatickou klimatizaci
- nějaký radar pro automatické brždění – už se mi asi dvakrát stalo na parkovištích, že jsem tak usilovně hledal volné místo, že jsem div nenarazil do někoho, kdo právě začal vyjíždět a neviděl mě
- head-up displej – jakýkoliv způsob, kdy řidič vidí aktuální rychlost mez nutnosti se dívat někam zkrs volant označuji za jednoznačné plus
- možná bederní opěrku – měl jsem možnost sedět v autě s ní a to posezení bylo příjemnější
- parkovacího asistenta pro podélné parkování
- náhoda je blbec, tzn. kdyby to mělo více než jen 4 airbagy, nezlobil bych se
- vyhřívání volantu
- vyhřívání čelního skla
- alespoň malý elektromotůrek (10 – 20 kW), který by pomohl rekuperovat energii brždění a pomáhal při rozjezdech

Co mě na autě jednoznačně zlobí:
- jednoznačně umístění výstupů vzduchu klimatizace pro řidiče. Opravdu by mě zajímalo, kdo vymyslel to, že jediný směr, kam to může fučet, je řidičovi na ruky a skoro vůbec do obličeje? Když volant a řidičovy ruky jsou přesně v cestě výdechy řidič? Asi v tom autě sedím blbě, ale i z fotek většiny jiných aut vidím to stejné…

Opět trochu OT: několikrát jsem v recenzích od redaktorů četl, že "kam přijeli, tam byli středem pozornosti a lidi se jich ptali, co to mají za auto". Tak nějak jsem to vždycky bral jako myšlenkový pšouk, protože mi to nějak nesedělo k čecháčské myšlence, že "to moje auto je přeci to nejlepší" a hlavně jsem si říkal, že každý si přece hledí jen svých věcí a nebudou jen tak okoukávat cizí auta a oslovovat jejich majitele. No ale od té doby, co mě samotného na parkovišti už oslovili s tím, co to je a jestli to je úplná novinka či co, tak asi vážně budu muset změnit názor na mentalitu okolních lidí.

No, kdo ví? Možná s narůstajícími kilometry i já "zpetrolheadím" a až tady jednou napíšu popis našeho druhého auta (ideálně CX-5), tak se to již ponese v jiném duchu – minimálně díky možnosti přímého dlouhodobého srovnání.

Závěrem: do budoucna plánuju nástřik podvozku a dutin. Někde varovali, že se tím může přijít o záruku (vrtání do rámu, pokud tam již nějaké díry pro nástřik dutin nejsou) a tak to musí dělat pouze autorizovaný servis. Je to tak? Každopádně rád bych poznal v Brně někoho, kdo se v autech (třeba i specificky Renaultech) více vyzná, má třeba přístup na zdvižnou plošinu / jámu, kde by mi na autě ukázal co je co a trošičku mě zasvětil do konstrukčních tajů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Pokorný Brno - vše v nejlepším pořádku.

 


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluRenault Captur 2013 - dosud
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu, stojí na něm kampaň

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu,…

Jeden z nejlepších českých fotbalistů historie se dočká mimořádného zážitku. Arsenal oznámil, že Tomáš Rosický…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Jsme poněkud samorostlý národ. Asi proto, že jsme malí, máme nápadně často pocit, že když nám někdo ze světa…

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…