Recenze

9 Majitel

Volkswagen Touran CrossTouran

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touran, foto 1 Volkswagen Touran, foto 2 Volkswagen Touran, foto 3 Volkswagen Touran, foto 4 Volkswagen Touran, foto 5 Volkswagen Touran, foto 6 Volkswagen Touran, foto 7 Volkswagen Touran, foto 8
Volkswagen Touran, foto 9 Volkswagen Touran, foto 10 Volkswagen Touran, foto 11 Volkswagen Touran, foto 12 Volkswagen Touran, foto 13
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Macek Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:25800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 695 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Díky vítězství v soutěži pořádané Volkswagenem jsem dostal možnost na týden si vyzkoušet model Volkswagen Touran. Nejedná se tedy o klasické hodnocení vlastního auta, ale jen o pár postřehů, které jsem nabyl. Momentálně jsem majitelem Fabie 1.4 16V 55kW, se kterou jsem najel přes 130.000 kilometrů, a tak budu v recenzi občas subjektivně srovnávat.

Volkswagen svůj model Touran prezentuje jako kompaktní VAN. Slogan jistě pravdivý - Touran poslouží stejně dobře jako dodávka i jako rodinný vůz.

Exteriér

Zapůjčený Touran byl ve výbavě Cross, tedy se zvýšeným podvozkem a karoserie oplástována po celém obvodu. V kombinaci s bílou barvou nevypadá vůbec špatně. Ovšem zjevné negativum bylo znát hned po několika kilometrech – vůz jsem přebral v dešti a stačila pětiminutová přeháňka a 20 km, aby zmizel všechen lesk.

Na první pohled poznáte, že se jedná o Volkswagen. Touran svým designem zapadá do nynější řady Golfu, Pola a Tiguanu – tedy konzervativní vzhled, který ničím nenadchne, ale ani neurazí.

Touran vypadá mnohem větší a mohutnější, než je skutečnost. Délku 440 cm překoná bez problému i Škoda Octavia nebo Fiat Linea. Výška 167 cm pak umožní řidiči dobrý přehled v provozu a je opravdu příjemné sedět nad všemi. Ovšem pozor na dvojité A sloupky. Sice se tváří jako malé sklo, ale z místa řidiče přes ně vůbec není vidět a schová se za ně i menší nákladní auto.

Interiér

Interiér je opět typicky německý. Všechny ovládací prvky najdete tam, kde očekáváte, a vše je podřízeno maximální funkčnosti. Té se trošku vymyká navigace, která nemá dotykový display, a tak jsem byl nucen ovládat ji jedním otočným knoflíkem. Ovládání dalo práci, musel jsem se na něj soustředit a nebylo příliš intuitivní. Jako další mínus bych hodnotil nutnost mít v navigaci vloženo CD s mapou, a tak nezbylo než poslouchat pouze rádio.

Také mi trochu vadilo červené podsvícení displaye mezi budíky palubní desky. Bylo hodně intenzivní a i při úplném ztlumení „tahalo“ za oči.

Palubní deska je kombinací měkčených i tvrdých plastů a některé části působí trošku lacině – například čtvereček kolem ovládacích prvků stahování oken nebo stříbrný rámeček kolem schránky nad středovým panelem.

Nicméně jsem se v autě cítil velmi dobře. Jako by mi někdo auto postavil namíru, stačilo jen nastavit sedačku. Tedy až na pedály...

Zapůjčený vůz byl vybaven velmi dobře, a tak nechyběla dvouzonová automatická klimatizace, navigace, tempomat nebo multifunkční kožený volant.

Místa pro posádku je dostatek a to i na zadních sedadlech. Se svými 183 cm a 107 kily jsem byl schopen si sám za sebe sednout. Sice bych tak nechtěl jet až do Chorvatska, ale i to by šlo. Vzadu je prostor pro tři děti nebo tři hubené dospělé – prostřední sedačka je přecejen užší než krajní dvě. Sedáky i opěradla mají dobré rozměry a dobře drží tělo v zatáčkách, i když opěradla by mohla být o kousek širší v oblasti lopatek. Na druhou stranu mají dobré tvarování a tak není problém se pohodlně opřít a i hlavu mít na opěrce. To se mi ve Fabii nikdy nepodaří, protože opěrka hlavy je příliš vzadu.

Pro příznivce odkládacích míst má Touran připravenu bohatou nabídku čítající prostor pod loketní opěrkou, tři schránky ve stropě, prostor pro 1,5l láhev v kapsách předních dveří, schránku na palubní desce či rozměrná schránka přímo před spolujezdcem. Jen si nejsem jist, jak to je s jejich využitelností. Stropní schránky i ta na palubní desce jsou z tvrdého plastu, a tak si nedovedu představit mít v nich umístěno něco jiného než kapesník, abych se vyhnul štěrchání. Také jejich otevírací mechanismus působí zvláštně – tak nějak „čínsky“.

Vůz měl najeto něco přes 25.000 km, a tak není překvapením, že nikde nic nerezonovalo ani se neozývaly jiné pazvuky. Zpracování bylo na velmi dobré úrovni, i když jisté připomínky bych měl. Schránka u řidiče pod volantem neměla žádný normální otevírací mechanismus, jen byla vybavena dvěma trny, které zapadaly do palubní desky do adekvátních otvorů. Ovšem na zavření schránky jsem musel vyvinout nemalou sílu a po zavření na zbytek palubní desky moc neseděla. Stejně tak plasty kolem pedálů.

Zavazadlový prostor

Při prvním otevření kufru jsem měl tendenci do něj zavolat a očekávat ozvěnu. Je opravdu obrovský o objemu 695 litrů! Možná je až zbytečně veliký a pár centimetrů by mohlo být obětováno ve prospěch cestujících na zadních sedadlech.

Víko kufru se zvedá dostatečně vysoko a nebyl problém se pod něj vzpřímeně postavit. Problém ale byl kufr zavřít a nezašpinit se – vzpěry kladou značný odpor a není lehké jej překonat jen za madlo umístěné na vnitřní straně pátých dveří, většinou je potřeba kufr zvenku dorazit.

Konečně jízda!

Zapůjčený vůz byl vybaven motorem 2.0TDI s výkonem 103kW. Usedl jsem za volant, nastavil sedačku, nastartoval a ...

Hned první rozjetí v garážích majitele skončilo trapným poskočením kupředu a následným zhasnutím motoru. Rychle nové startování a opatrné zmizení za roh, hlavně bez dalších excesů.

Za volantem jsem se cítil nějak divně a pořád jsem správně neseděl. Nemohl jsem najít správnou polohu. Plynový pedál má totiž opačné uchycení k podlaze, než má Fabie, a tím mě nutil sedět vzpřímeně a na plyn šlapat směrem dolů, zatímco ve Fabii ležím a plyn tlačím dopředu. Stejně tak „naftová“ spojka, která je tvrdá, klade mé ubohé noze velký odpor a zabírá na velmi krátké dráze – holt si musím zvyknout. Po pár kilometrech už je to mnohem lepší, ale na plynový pedál musím myslet stále.

Ze samotné jízdy jsem byl trošku zklamaný. Očekával jsem komfortní vůz, který se plavně přenáší přes nerovnosti vozovky a posádka jen tiše obdivuje. Touran byl ale ještě tvrdší než moje Fabie a já nechápal proč. Následná obhlídka ukázala kola 235/45 R17 a vše bylo jasné. Díky tomuto obutí jsem sice cítil na silnici každý kamínek, ale necítil žádné náklony v zatáčkách. Touran se do zatáček vrhal bez bázně a hany, naprosto perfektně v nich držel stopu a na výjezdu mi se zívnutím taktně naznačil, že jsem mohl být odvážnější. Opravdu jsem takovou agilnost od 1600 kg vážícího vozu s výškou téměř 170 cm nečekal.

Všechna kola byla vybavena kotoučovými brzdami, vepředu byly kotouče chlazené. Brzdy měly rychlý nástup a daly se dobře dávkovat.

Motor byl všem známý 2.0TDI PD 103kW se všemi klady a zápory.

Začnu nejdříve zápory. Asi nejvíce mi vadil turboefekt a nutnost jeho eliminace plynem, pokud člověk nechtěl jezdit jako tramvaják. Motor byl ochoten pracovat už kolem 1500 rpm, ale přecejen to nebyla ochota výrazná. Až kolem 1800 rpm se nadechl k náporu a ve 2000 rpm to přišlo – rána do zad, která kolem 2700 rpm pomalu polevila. Šestistupňová manuální převodovka byla dobře odstupňovaná, a tak umožnila využít motor podle potřeb a schopností řidiče.

Mé první kilometry vypadaly takto : Zařadím dvojku – 2000 – AUUU rána do zad – 2700 řadím trojku – otáčky padají na 2000 – AUUU rána do zad .... Takto jsem jezdit nechtěl už jen proto, že jsem pozoroval, jak se mým ubohým dětem kývají hlavičky vpřed a vzad jako kdysi populárním figurkám tučňáčka.

Proto jsem řadil už kolem 2500 rpm a přicházející turboefekt eliminoval ubíráním plynu. Bylo pro mě zvláštní akcelerovat a přitom ubírat plyn.

Dalším záporem byl zvukový projev motoru, který byl ale velmi dobře eliminován a do interiéru pronikal jen minimálně. Stejně tak jsem necítil žádné vibrace do volantu, spojky nebo řadící páky.

Pozitivem pak byla především spotřeba a jistá lehkost motoru, se kterou byl motor ochoten Tourana rozhýbat.

S Touranem jsme podnikli jeden delší výlet a to z Kladna do Plzně a zpět a to především po dálnici. Jezdil jsem předpisově, po dálnici tachometrových 135 km/h, ve kterých si motor pobrukoval na 2500rpm a okamžitá spotřeba se pohybovala mezi 6,9 – 7,5 l/100km.

Ovšem při pojíždění prázdným Kladnem se spotřeba pohybovala kolem 8,1 l /100km. Celkově jsem s Touranem najel necelých 500 km s průměrnou spotřebou 7,4 l/100km. I při jízdě po dálnici vládla na palubě akustická pohoda, kdy do interiéru nepronikal žádný výrazný aerodynamický hluk ani rázy od kol. Kdybych měl srovnávat s Fabií, tak hluk v Touranu při 130 km/h je stejný jako ve Fabii při 90 km/h.

Závěr:

Týden strávený s Touranem byl moc příjemný a celá naše rodina si ho pochvalovala. Sice Touran není dokonalý, ale chyby mu člověk odpustí, když ho pozná.

Ovšem volil bych pro sebe benzínový motor a kola s větším profilem, pak by dokázal nabídnout určitě i komfort.

 


Další vozy Volkswagen Touran



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
7
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Touran
Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG Highline. Skutečně úsporný? Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG Highline. Skutečně úsporný?

Kilometry na dlouhodobě testovaném touranu rychle…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…