Diskuse

Dacia Logan (2013)

1.1.2014

27.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…

 

Dacia Logan (Martin)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 20 Reagovat !

    foto Clier

    Clier 05.01.14  19:56

    « Re: Dobrá volba

    Mám za to že pozinkovaná je karoserie jen zvenku a to ještě myslím nějakým nástřikem, když to normálně se auta snad celé namočí ;-) ale to je jen drobnost :-) já myslím že za ty peníze je to mnohem lepší než nějaká ojetina :-) asi je spousta bazarových kovbojů co si radši koupí jetou Octávku, protože Dacia by je nedostatečně reprezentovala.... >:D :no:
  • « 10 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 03.01.15  20:48

    « Re: Dotaz

    první co mě napadlo: "Je to prostě levné auto."

    aero hluk je, já to vidím asi takhle, MCV 110km/h = P-307HDi 150km/h , což je víceméně asi jediný moje srovnání z posledních let, když hodně vzpomenu, tak moje nejlepší auto XM 3.0 V6 jelo 230km/h ale to už bylo trochu o krk na české dálnici a když dál vzpomenu, tak služební MB zvládaly v pohodě 150-170km/h, čili chci říct, že čím dražší a kvalitnější moderní auto tím později nastává aero hluk, MCV bych přirovnal k Felicii - meluzína přichází i na můj vkus poměrně brzo

    čalounění......kapitola sama pro sebe,hrk frk a aby to nějak sedělo, přichytit a jdeme dál, v autě je mnoho míst kde čalounění nesedí tak jak by si třeba VW představoval, mně osobně to netrápí, těch 200tis kč rozdíl za kvalitnější auto raději projezdím a procestuju :-)

    s výdechy nemám žádný problém, jak nastavím, tak drží, v podstatě už rok a to se na cestách dost drncám

    ano, stropní světlo i samo o sobě není moc pevně ukotveno, ale svítí a na hlavu mi ještě nespadlo, co mě bude děsit, až někde praskne žárovka či pojistka, protože sundat kryt pojistek je docela zážitek - jde to velmi špatně a aspoň podle mě je zde veliké riziko poškození prasknutí krytu/paciček

    dveře mi robustní nepříjdou, zažil jsem mnoho různých aut ale zase na druhou stranu, mini auta na tom jsou ještě hůř

    o otočné ovladače jsem se možná ze začátku taky trochu bál, ale najezdím tímto autem jen 18tis km/rok takže předpokládám, že mi vydrží

    kufr ano, to je bohužel vlastnost, kterou budu u dalšího nového auta velmi postrádat, není mnoho pro mě cenově dostupných 4x4 s kufrem jako MCV - jeho velikost je silně návyková :-)

    MCV II je prostě levné auto, nejdřív jsem měl po přesedlání z Felicie přijemný pocit pokroku, než jsem si uvědomil, že co se komfortu týče je ten pokrok minimální, neb klimatizace, el zrcátka/okna jsou vlastně už naprosto základní věci. Nedávno jsem si početl recenzi na Golf Variant 1.6TDi a zaujalo mě všemožné digi nastavení různých věcí. Mně se to líbí, ale nechtěl bych to, mám jiný priority v životě.

    Dacia jen prostě plní sny lidem, kteří nemají nebo nechtějí dávat za auto víc peněz.
  • 10 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 06.01.14  21:40

    « 750km

    Najeto 750Km

    odpovím snad ke všem komentářům

    Je dobře, že jsme se shodli, že vybírat ojetinu v Čr je velký problém, víceméně neschopnost bazaristů "nutí" lidi kupovat nové a bazaristi se tak obírají o kšeft, anebo se pletu a jen to prostě myslí jinak a cílí na jinou skupinu než jsem já.

    Motor - jsem v záběhu, čili "nemůžu" a ani nejezdím nad 3000ot = 100Km na pětku. Pokud jedu po dálnici těch 90-100Km/h což si myslím že je optimální rychlost pro tuhle motorizaci a převodovku tak je spotřeba dost sympatická. Aktuálně tedy PP hlásí 6,4L/100 a počítám že provozem po dálnici se to dostane na 6L/100Km, protože aktuální spotřebu pozoruju skoro hypnoticky. Okresky abs na pohodu, připomenu jen, že posl 4 roky jsem řídil jezdil jen Feldou nebo GAZellou, takže moje srovnání není zrovna dobré. Ale vím, že prostě Subaru je jiná liga, to asi ví každý. Občas mí příjde že mám díry v plynu při akceleraci, vlastně nepříjde, ono to tak je, není to vždy a stále to házím na záběh a předpokládám že to zmizí (snad si nezvyknu). Jinak 1.2 opravdu nejede, lidově řečeno je to líný jako veš, naprosto bych to srovnal s předchozí Feldou 1.3BMI, já tu lenost nevidím jako nevýhodu, prostě to tak je, od 55kW nelze čekat zázraky, možná až se motor zajede a já se dostanu nad 3tis ot bude znát nějaký zátah. Občas jsem jezdil s Oct Tourem 1,4 nebo Fusion 1,4 a to taky moc nejelo. Jinak kladka na řemenu stále jemně píská. Až se vyladí, zaběhne, očekávám od motoru lví výdrž a více najetých km bez poruchy než benz turba. A až nyní si uvědomuju, kolik jezdí v ČR čoudících dízlů, to nám na zdraví asi moc nepřidá.

    Komfort - sedačky o něco měkčí než koncernové žebřiňáky. V jedné recenzi jsem četl, že se přes hrboly ladně přenese, tak to nepozoruju. Znám 308 SW a ten se přenese, Logan vám dá najevo že jste projeli nerovností :-) . Ze sedačky mě bolí záda, ale to jenom proto, že jsem se ve Felicii hrbil, protože její sedačky byly fakt na nic. Tady se sedí příjemně rovně a dokonce i opěrka hlavy je využitelná. Ovladače v dosahu. Uvítal bych separé ovládání vyhřívání zadního skla a zrcátek. Uvítal bych zadní stěrač ne otočný ovladač, ale pohyb páčky od volantu, protože tak je to daleko pohodlnější. A zvykám si na "rysku" na ovládání ventilace/topení/větrák pač ne vždy jasně vidím kolik topím, kam foukám, větrák slyším. a samozřejmě na PP krok i vzad, ne jen vpřed - odvádí pozornost od provozu při přepínání.

    Audio - zvuk plochý, dostatečný, nejsem audiofil, takže v tomhle moc neporadím. Uvítal bych, kdyby otočný ovladač ovládal hlasitost a ne manuální ladění, zvyk je železná košile. Každopádně já osobně bych velmi uvítal Media Nav.

    Kufr - bomba! netřeba více rozvádět. Sice vím, že žádný kufr není dostatečně velký a mnohdy mi nestačí ani 5m3 v GAZelle, ale tady, zatím absolutně OK.

    Pozink - ano, četl jsem, že Dacia má jen jakýsi "levný pozink", nešťoural jsem do toho, nepočítám s tím že budeme mít auto víc jak 4 roky, takže mi to je skoro jedno. Ale samozřejmě bych nerad nacházel orezlá místa.

    Řízení - ano, neseřízená geometrie je "trapná " :), zatím jsem ani nekontroloval tlak v pneu, automaticky předpokládám, že je to OK. Volant má na můj vkus dost velký mrtvý bod kdy kola nereagujou na jeho pohyb, ve stupních to odhaduju na 2-3st, což je možná asi i vlastnost, nemám s čím porovnat.

    Vzhled - obrovské plus, člověk by asi neřekl, že auto za +/-215kKč bude větší než Fábia a o krapet menší než Oct. Auta rostou o tom žádná. Vnější vzhled se mi prostě moc líbí a bílá je krásná i špinavá. Interiér je podle mě taky moc povedený. Asi to bude znít blbě, ale mám rád tyhle tvrdý plasty, pač jsou o něco víc eko a do budoucna jsou jednoduchý na recyklaci.

    LPG - původně jsem LPG jednoznačně chtěl, ale různé diskuse mě zatím nepřesvědčily. Včetně mazaní/nemazání ventilů. LPG z výroby mazání nemá. Odradila mě i vyšší teplota spalování LPG a možné problémy s těsněním, ale asi je to zbytečný strašák. Ročně najedu s malým cca 20kKm a to je podle mě na přechod k LPG málo. Pokud bych auto chtěl na doživotí, asi byl LPG řešil aktivněji. Pokud budu jezdit cca za 2Kč/km s Benzínem budu spokojený.

    Na závěr tohoto jsem stále přesvědčen o správnosti koupě, a jestli se někdo rozhoduje např. mezi Fábií a MCV tak podle mě je ta volba jasná, za ušetřené peníze můžete na dovolenou.

    Tož tak. Jsem zvědav jak dlouho mi vydrží přidávání postřehů. O rozšíření fotoalba neuvažuju, takový fanda aut nejsem.
  • 10 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 04.01.14  21:16

    « postřehy po 500km

    Ahoj

    Fotka přidána.

    pro ivosvej:

    Já byl limitovaný končící životností Felicie, takže jsem musel nakoupit rychle, tím pádem jsem musel oželet navigaci a vzít skladovku. O motoru toho asi moc nenapíšu, postupně živne, ale nečekám od něj zázraky, zatím průměrná spotřeba kombi 6,6 a počítám že půjde lehce dolů, neb jezdím ekonomicky. Jezdíme max 2 v autě bez nákladu dálky i město. Dneska jsme zjistili že píská asi ložisko na kladce řemenu (alt,klima,atd), najeto 500km. Čas řešit to budu mít až za týden, tak dám vědět. Volant táhne doleva. Dávám těmto závadám k vyléčení cca 1000-1500km poté případně servis. Jelikož kupuju poměrně dost nových strojů a podobně tak si nedělám iluze že z montovny vyjede 100%tní výrobek, ta doba je už dávno + u auta za 220kKč nejde dokonalost snad ani očekávat. Co oceňuju, že auto poměrně rychle topí. Na blátivých silnicích, asi při rychlosti nad 80km se dost špiní kliky dveří od silnice jak lítá bahýnko hore.

    Jinak samozřejmě postřehy budu přidávat.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-h

    martin-h 15.05.22  19:01

    « po pár letech

    přidám poznatky, po pár letech, původní registrace už vypršela, musel jsem udělat novou

    aktuálně mám na tacho těsně pod 240tis km

    za měsíc mě čeká STK

    pokusím se to tu popsat nějak srozumitelně, co mě potkalo

    kdysi jsem ignoroval seřízení ventilů, Dacia dealer nechtěl, pač neorigo LPG a já se toho bál, a tehdy to začalo

    ignorace seřízení ventilů vedlo ke kontrolce motoru, nepravidelné chodu, chodu na tři válce a tak dále a tak dále, dost jsem to ignoroval a jezdil, pak ventily zkontroloval, jasně, byl problém, seřídil a jezdil dál, asi půl roku, následovalo opět tři válce, až už to vůbec nejelo, změřil jsem tlaky a na prvním válci velký kulový (samo jsem vypálil katal), celý nadšený jsem sundal hlavu a co vidím, sedlo VV z půlky pryč, ventil šišatý, koupil jsem nový ventil, vyměnil a zubní pastou přizpůsobil, vyměnil katal za BM a jezdil dál, po nějaký době olej+voda, a jezdil dál, no a jelikož letos v létě STK, tak jsem se na to nedávno vrhnul, nicméně fakt jsem řešil že to prodám a koupím nové, resp ojeté, pač Jogger malej a tříválec s továrním LPG (big *) a ojetiny rostou každým rokem o 20-30% hore

    tak jsem si udělal soupis dílů a někdy před měsícem a půl začal

    jako první došlo na výměnu tlumičů + horní uložení, pružin, spodních ramen, kostí....pružiny origo z dáčie pro verzi stepway, tlumiče stepway sachs a ano, auto se zvedlo, vpředu 15mm vzadu 40mm, původní tlumiče totál KO, pružiny unavený

    tato změna na stepway je pro mě naprosto skvělá!!!!!!!

    pružiny asi 7800kč, tlumiče už nevím

    poté se šlo na motor, hlava dolu, poslat hlavu do opravny, vyměnit výfukový sedla za LPG, zabrousit ventily, vyměnit jeden VV, výfukový vodítka + gufera, otlakovat, kupodivu, hlava rovná

    měl jsem vyměnit aj vodítka a gufera sacích, ale asi to podle firmy nebylo nutné

    oprava hlavy 9100 bez DPH trvalo to týden

    následovalo složení:

    opravená hlava, rozvody, řemeny příslušenství, kladky příslušenství (na jedný ložisko vůle, druhá vyježděná rolna), svíčky, benz vstřiky (jedna svíčka suchá černá, ostatní cihly), termostat (preventivně), mraky těsnění, olej, chladičku dělám průběžně výměnu, mám tam třetí náplň a je to sice černý, ale už skoro bez oleje

    tlaky válců 13 až 14

    po výměně benz vstřiků lepší starty, zmizelo prdění do výfuku, staré vstřiky pošlu na kontrolu, ať víme jak verva 100

    začal jsem shánět katal, neb jsem tušil, že starý bude KO, když katal, tak i výfuk

    skoro náhodná kontrola na emisích ovšem změnila plány, dle emisaře je motor skvělý a katal funguje, tj i lambdy (který jsem taky chtěl vyměnit)

    cca za měsíc mě čeká STK, tak jsem zvědav, má to ještě pár drobností, jako nečitelný displej rádia, občas kontrolka airbagu (nutno vyčistit kroužek na volantu), vyčistit interiér, umejt okna a tak

    aj baterku jsem na jaře měnil, varta odmítla fungovat, v polích, musel jsem pěšky do vsi se starou aku, náhodně našel prodejnu kde za 5minut zavíračka koupil silnější banerku

    tož tak po letech

    spotřeba do 8ltr LPG na sto....to chceš
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 24.11.17  21:18

    « Re: Baterka

    no mě Varta v ničem moc nefungovala, zato Banner ano, ale odmítl jsem ho shánět tu v Plzni, tak jsem sáhl po Vartě, beztak je to spotřebka a jestli vydrží 4 nebo 6 let je mi jedno

  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 24.11.17  21:16

    « Re: Ventily Logan MCV 1,2 2016

    nemá
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 24.11.17  06:03

    « Re: Baterka

    Tak to si ma upokojil. Mám pôvodnú baterku 7 rokov a tiež sa bojím. Ale asi to nie je také zlé. U škodoviek asi vydržia viac.
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 23.11.17  22:56

    « Baterka

    Vartu 44 Ah (asi) mám v autě původní, devět let starou. :-) Ale už se bojím každého startu.
  • 00 Reagovat !

    foto defender110

    defender110 02.08.17  08:49

    « Ventily Logan MCV 1,2 2016

    Chci se zeptat, Logan MCV 2 (1,2 2016) nemá hydroštely?
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 08.06.17  09:09

    « Re: Re: Re: LPG

    jen doplním po cca půl roce provozu na LPG......na nádrž LPG najedu cca 430-480 km průměrně, na dálnici jezdím vyjímečně 110km/h (s vozejkem), jinak 130, po městě couračky sem tam, tam sem, s náklady jsem spokojený, jen mi zase začíná reznout kapota motoru......
  • « 00 Reagovat !

    foto bitner

    bitner 15.05.17  21:42

    « Re: Re: LPG

    Gratuluju ke zplynovani auta. Rozumna vec pri tvem najezdu. Mam sedana 1,2 LPG z vyroby a najeto skoro 30. Kdyz potrebuju auto rozjet, tak slapu na podlahu a radim nahoru pri 3000 - 4000 rpm podle teploty motoru. Vyjimecne vyzenu pavouky na 5500. Spotreba 7,8 L propan-butanu/100 km. Loni v lete jsem tankoval LPG za 11,90, to byla opravdu lahoda, v te dobe jsem byl i s benzinem realne pod 1 Kč/km. Ted to vychazi cca 1,2 Kč/km.

    Jo a spotrebni dane se fakt bat nemusis. Stat je v * z toho, ze se neplni euro normy na snizovani emisi CO2 (tedy spotreba). A LPG ma na papire mensi emise CO2, takze statu nezbyva, nez podporovat alternativni paliva. Proto taky davaji cim dal vic chlastu do benzinu.
    Spotrebni dan by napalili az ve chvili, kdy na LPG bude jezdit aspon 30% lidi a to se nikdy nestane, protoze turbodyzl vole.
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 09.04.17  16:50

    « Re: LPG

    základní info o LPG mám psaný v "novinkách" a nějak nevím co bych měl ještě dodat :-)

    Velký průser je, že rozdíl v ceně Benzín/LPG je v podstatě jen v dani státu. Hrubý výpočet návratnosti mi při mém provozu vyšlo na 23-25 měsíců. Na nádrž toroid najedu min 500km, benzín žere 6.5 kombi a LPG cca 7.6 - hůř se to měří. Jezdím ne úplně pomalu, občas s vozejkem do 1t.

    Přestavba mě stála 23tis kč a jak jsem již psal onehdá, nepředpokádám poruchy alá ventily a spol. Věřím že to bude dlouho sloužit jak má - cemuž nahrává i stále kvalitnější LPG.

    1km mě stojí cca 1kč na palivu, naposledy jsem najel 490km a platil za plnou LPg asi 535 kč a ty km najetý než se to ohřeje nepočítám, ohřátý je to hnedle!

    Jde samozřejmě jezdit úsporněji, ale toho nerad využívám, auto mám jako pracovní a 90 po dálnici fakt nejezdím.

  • 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 06.04.17  15:44

    « LPG

    Můžu se zeptat, na kolik tě vyjde provoz vozu na LPG, kolik tě stojí 1 km na pohonných hmotách?
    Zajímá mě výhodnost přestavby na LPG a její návratnost. Moje Clio 0,9 TCe má zatím dlouhodobou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km, reálně mě tedy vyšel 1 km na 1,80 Kč.
    V tomto testu Logana na LPG vycházely náklady na palivo na 0,90 Kč, což je polovina.
    Je to reálné? Při nájezdu 25 000 ročně je to úspora 22 500 Kč na palivu. Ale aby to nebylo tak optimistické, tak musím přičíst náklady na pravidelné kontroly systému.
    Jak to máš ty s tou úsporou, podělíš se o nějaké hodnoty?
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 27.02.15  07:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    5m je minimum, 5,5-6m komfort k pohybu kolem pátých dveří
  • « 00 Reagovat !

    foto Ddd

    Ddd 26.02.15  15:31

    « Re: Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    Vdaka este raz, takze do 5m (4,9m) garaze by sa auto malo vojst a mali by sa tam dat piate dvere aj otvorit aj zatvorit. No a kedze sa tam da prepravit cestny bike po sklopeni zadnych opierok v celku, myslim ze nemam co riesit - som rozhodnuty pre verziu Arctica 1,2 16V a este nejake doplnky. Potom pripadne hodim postrehy :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 26.02.15  14:10

    « Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    Když otevřu páté dveře, je auto na délku 490cm, 500cm s jistotou. Výška auta s otevřenými pátými dveřmi je cca 195-200cm. Vstupní otvor (obrázek dělat nebudu nebude snad třeba) výška/vertikála 795mm , šířka/horizontála od 880mm (nahoře u pantů) po 1010mm zhruba uprostřed. Pokud se sklopí zadní opěráky, silniční bajk se nám vešel vcelku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ddd

    Ddd 26.02.15  07:03

    « Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    Vdaka aj za tuto info Martin, ak by bolo mozne zmerat este tu max. dlzku pri otvoreni zadnych (5-tych) dveri, pomohlo by pri rozhodovani... (ci vojde do 5m garaze). Postupne klesame s narokmi, bolo by mozne previest aspon 1 bike (to je jedno ci na leziaka na sikmo ale idealne nerozlozeny)? Tiez uvazujem neskor o prip. taznom na strechu i ked sa mi to na prvy pohlad zda dost labilne...
    Vopred vdaka. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 25.02.15  20:25

    « Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    zítra ti to změřím

    Co se bajků týče, na výšku určitě nevejdou, do Dokkeru bych řekl že ano. Co se týče 4x bajk 2dospělí a 2 děti podle mě nesmysl nacpat do auta.

    Na bajky k tomuto vozu jedině držák na tažný, nebo na střechu.
  • 00 Reagovat !

    foto Ddd

    Ddd 25.02.15  10:07

    « Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni

    Zdravim vsetkych majitelov a najma autora recenzie. Chcel by som sa spytat drobnu otazku, nakolko ziadny z okolitych predajcov nema fyzicky na sklade novy logan mcv, aka je najvacsia dlzka - teda rozmer s otvorenymi 5tymi dverami - ide mi o to, ci sa mi zmesti do 5m garaze, kedze vozidlo ma 4,5m, netusim kolko cm treba na otvorenie kufra 5tych dveri.... (a kolko cm je to pri plne otvorenom)
    A este jedna doplnujuca otazka - zmesti sa do batoz. priestoru na vysku bicykel staci mensi 26"? Na dlzku asi problem nie je iba sa chcem spytat ak to niekto skusal na vysku, pripadne na sirku bez rozoberania a so sklopenym iba 1/3 (aby bolo mozne prepravit 4 osoby a 2xbike + 2x detsky bike)?
    Vopred dakujem za skore info a povzbudzujem autora recenzie aj diskutujucich :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…