Recenze

9 Majitel

Volvo S60 T5

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S60, foto 1 Volvo S60, foto 2 Volvo S60, foto 3 Volvo S60, foto 4 Volvo S60, foto 5 Volvo S60, foto 6 Volvo S60, foto 7 Volvo S60, foto 9
Volvo S60, foto 10 Volvo S60, foto 11 Volvo S60, foto 12 Volvo S60, foto 13 Volvo S60, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Volvo S 60 Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:125428 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2319 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 355 maximální rychlost [km/h]: 254 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 424 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.1

Popis vozu

Jedna sa produkt svedskej automobilky Volvo, rada S60 vyrobene v roku 2003, s benzinovym turbomotorom T5 (B5234T3), o obsahu 2319ccm, s vykonom 184KW (250HP) pri 5200 ot. a krutiacim momentom 355Nm a automatickou 5 stupnovou prevodovkou Geartronic.
Rozmery dlzka/sirka/vyska - 4576/1804/1428 a hmotnost (podla prevedenia a vybavy) 1521–1565 kg, ho radia medzi auta vyssej strednej triedy. Jedna sa o variantu pred faceliftom (od 2004) avsak s rozsiahlou vybavou a vybornym aj ked na zaobchadzanie citlivym motorom T5.

Silné stránky

Toto auto je uz mojim druhym Volvom a vlastnim ho od decembra 2010. Medzi silne stranky patria jednoznacne: motor, bezpecnost, pohodlie, motor a motor.
Uz som to viackrat opakoval a stojim si za tym, nafta patri do kachiel plyn do zapalovacov a do auta benzin.
Auto je vo velmi dobrom stave ako po vizualnej, tak aj po technickej stranke a vybava zahrna takmer vsetko co sa v roku 2003 dalo do tohto auta dokupit, tempomat, nezavisle kurenie, dazdovy senzor, parkovacie senzory, el.stresne okno, digitalnu dvojzonovu klimu, navigaciu RTI, cd menic, kozenne calunenie, vyhrievane sedadla s pamatou a el. ovladanim, el. sklapanie zrkadiel, ABS, ASR, DSTC (system riadenia stability a trakcie), aktivne sedadla a opierky hlavy, SIPS, airbagy ... Ale najsilnejsouo strankou je aj tak motor. Jasne ze su na trhu aj rychlejsie a silnejsie auta, ale pomer cena/vykon/pohodlie/bezpecnost je v tomto pripade rozhodne skvely. Motor sa v nizkych otackach chova ako bezny nenapadny adregat, je tichy, kludny a relativne usporny. Aj ked spotreba je v tomto pripade nepodstatna a toto auto mam pre radost a nie koli setreniu, v beznom rezime jazdy sa (moja) spotreba pohybuje niekde okolo 9,1 a to nejazdzim "eco", ale celkom svizne. No v pripade ze to podmienky dovolia a noha na plyne otazie, charkeristika motora sa rychlo zmeni, zobudi sa turbo, prevodovka sa prisposobi rezimu plny plyn (preradi az tesne pred obmedzovacom, podrzi rychlostny stupen ... ) a s autom sa daju robit aj prebiehacie manevre na ktore som doteraz nemal odvahu, resp. by som s inym autom neriskoval ani nahodou. Zavodnici typu Octavia superturbo megabrutal naslapane a nacipovane TDi, alebo 1.8T samozrejme ako inak, jedine s cipom a dokonca ako som zistil aj RS, alebo pripadne ini odvazlivci so siltovkami sediaci v autach koncernu z Wolfsburgu, ktorych provokuje napis T5 na kufri, su nasledne smutni.
Ale aby som bol objektivny, na RS4 uz volvo s dychom veru nestaci :)

Slabé stránky

Medzi slabe stranky patri rozhodne nedostatok miesta na zadnych sedadlach, aj ked momentalne to este neriesim, nakolko vacsinou jazdim sam, alebo vo dvojici. Velkost batozinoveho priestoru je dostacujuca, interier je kvalitne pracovany a velmi zachovaly v mojom pripade, takze sa nemozem na nic stazovat, podvozok sice podla mojho nazoru troska zaostava za motorom, ale nieje to vyslovene sportove auto, skor rychle a pohodlne vozitko na dialnicu, nizkoprofilove siroke 17 pneumatiky v kombinacii s tvrdsim podvozkom niesu moc prakticke na nase cesty, ale na druhej strane, v rychlych zakrutach a pri nahlych vyhybacich manevroch su na nezaplatenie. Spotrebu ako slabu stranku uvadzat nebudem, jednak nieje pre mna rozhodujuca a jednak v tejto kategorii motorov je to o niecom inom ako o spotrebe. Este tema nahradne diely. Stretol som sa uz viac krat s nazormi ze volvo musi mat velmi drahe diely, no musim to popriet, ak clovek nekupuje priamo od autorizovaneho servisu, ale vie kde treba hladat, su ceny priaznive a na urovni beznych aut tejto triedy, cize nic extra drahe. Skor naopak, v niektorych pripadoch su ceny o dost lepsie ako napr. u konkurencie z Rüsselsheimu. Na druhej strane ale neodporucam kupovat no name suciastky a rozne pochybneho povodu a vyrobcu, to sa skaredo vypomsti a bude to velmi drahe nasledne.
Servisman v nemecku ma este upozornil na jednu vec, v type prevodovky ktoru mam ja (geartronic), je odporucena vymena oleja po 100.000km, ale dorazne ma upozornoval, aby som to nechal tak a pokial sa bude prevodovka spravat normalne a nebude si zit vlastnym zivotom, nemam do nej zasahovat ani vymenou oleja. Vraj zalezi od toho ako sa s tou prevodovkou pocas doterajsieho zivota jazdilo, moze aj nemusi vydrzat este dlhu dobu. Ale pokial radi normalne bez trhania, zvukov a spravne, nezasahovat do nej. Vraj sa uz niekolko krat sa stretol s pripadmi ze po vymene oleja prevodovka chvilu fungovala, novy olej rozpustil usadeniny a rozne veci v prevodovke, ktore sa nasledne dostali do mechanizmu a bla, bla, co malo za nasledok znicenie prevodovky. Tak nezasahujem a uvidim ako sa bude spravat. zatial je vsetko v absolutnom poriadku, ale pre istotu drzim kontakt na dodavatela jazdenych dielcov.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ihned po kupe nasledovalo nekonecne studovanie roznym internetovych diskusii, testov, recenzii a podobne, koli zistovaniu slabych miest tychto aut a moznosti poskytnut autu maximalnu starostlivost. Samozrejme som sa pokusal dopatrat k technickym informaciam a skuenostiam aj v autorizovanych servisoch, ale viac menej bez vysledku, hold, tak to u nas chodi. Kazdy je frajer a vsetko je hracka ked o nic nejde a zrazu ked je potrebne nieco konkretne, uz davaju radsej ruky prec a odpovede su vyhybave a vahave.
Nasledne po diskusii s par skusenymi a konzultacii s chapikom v nemeckom servise kde bolo auto doteraz servisovane, som pristupil k vymene oleja, filtrov, baterie a dalsich beznych veci ktorym sa pri prvom servise clovek so zdravym rozumom nevyhne, podla toho co bolo pouzivane doteraz, je osvedcene a na co je moje auto "zvyknute". Investicia sice nemala, ale auto ma vsetko co potrebuje a mozem si byt isty ze ma nicim neprijemne neprekvapi. Jedinou investiciou mimo bezneho servisu bola zatial operacia so zadnym dielom vyfuku, nakolko v ramci servisnych ukonov bol v nemecku namontovany zadny tlmic z najslabsej verzie 2.4, ktory je jemne povedane skaredy. Inak zatial bez vacsich inych investicii, ak teda nepocitam sadu zimnych pneumatik, autokozmetiku a mnohe navstevy umyvarok, nakolko na ciernej farbe je vidiet aj rosa

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto som po dlhom patrani nasiel na internete v istom nemeckom bazare, no vzhladom k dost vysokej povodnej cene som neuvazoval ze by som ho kupil. No nedalo mi to a priebezne som kontroloval stav a cenu ktora sa nejaku dobu nehybala, takze nebola zaujimala pre mna. Samozrejme ze za kvalitu sa plati, ale stanovil som si financnu hranicu, cez ktoru som nebol ochotny ist, nakolko kupou auta investicie nekoncia... aj ked si to mnohi neuvedomuju. Nasledne nejako zaciatkom decembra som zase asi po 1000x prezeral internetove ponuky a samozrejme som skontroloval aj "svoje" volvo. Na moju radost predavajuci znizil cenu na uroven ktora bola sice stale trochu vysoka oproti ostatnym podobnym kuskom, ale uz sa viac priblizovala mojej predstave. Tak som nevahal a zavolal som do dotycneho bazaru v Berline. Chlapik na druhej strane, urcite nie rodeny nemec, bol velmi ochotny, odpovedal na vsetky moje otazky a bez problemu mi nascanoval a poslal emailom VIN, technicky preukaz, cast servisnej knizky, TUV a AU dokumentaciu atd. Ako som nasledne zistil auto patrilo nemeckemu ministerstvu energetiky a predavajuci ho mal len v komise. Nasiel som si na internete kontakt na dane ministerstvo a nejako som sa dopatral aj k ludom ktori mali na starost predaj majetku. Opatovne typicky nemecka ochota, dokonca boli pristupni aj dohode o cene, tak som cim dalej tym viac bol presvedceny ze toto auto bude moje. Dohodli sme sa zbezne na podmienkach, dostal som tel. cislo a ze ked budem v Berline mam zavolat a zodpovedny pride za mnou aby sme dohodli podrobnosti. Po par telefonatoch, kontrole povodu auta a vytipovani alternativnych vozidiel (keby nahodou), bolo rozhodnute a nasledujuci vecer sme uz aj s mojou drahou polovickou a otcom sedeli v aute na ceste do Berlina. Po vydatnych ranajkach sme navstivili tureckych bazarnikov, prehliadli sme auto, absolvovali dlhu testovaciu jazdu a kontaktoval som pana z ministerstva. Ani nie o pol hodiny bolo volvo uz v servise na prehliadke (v predajni kde bolo kupene a celu dobu servisovane) a my sme popijali kavu a cakali na certifikat o zavadach od spolocnosti DEKRA. Prehliadka dopadla vyborne, vsetko v poriadku, zavady minimalne a aj tie ktore objavili mi aspon posluzili ako dalsi argument k znizovaniu ceny. Po dalsej asi hodine sme si "placli", poskytli sme moje udaje a dotycny pan odfrcal vybavit veskere nalezitosti ohladne odhlasky, prevoznych znaciek, poistenia ... Aby som uviedol este jeden dolezity fakt, kontrola DEKRA, odhlasenie, prevozne znacky, poistenie a plna nadrz boli v cene auta! To som sa dozvedel sice az nasledne, ale potesilo :) Asi o 14:00 sme odchadzali z Berlina so vsetkymi nalezitostami a maximalnou spokojnostou smer Slowakei ... Bodaj by to takto fungovalo aj u nas.

 

Novinky v recenzi

17.7.2013 10:17

Link:

http://www.youtube.com/watch?v=zmlBrNNmyag

17.7.2013 10:16

Video: Jak to skutecne bylo? :)

Po dlhom case (samozrejme so suhlasom autora), pripajam link o poslednych minutach zivota "mojho" volva ...
Odkaz pre vodica: "Chlapec krasny, ty bud len rad ze si si nekupil ten vrak co si povodne chcel, ale kus poriadneho auta ... :)"

24.5.2011 08:53

17.05.2011 - R.I.P.

Mesiac po predaji ukoncilo toto pekne auto svoju zivotnu put v rukach noveho majitela. Mal viac stastia ako rozumu. Okrem par skrabancov sa mu vobec nic nestalo. Auto uz odpociva na vecnosti ...


Přidat názorDiskuse: Volvo S60 T5

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volvo S60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…