Recenze
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Highlander
Technické info
Přezdívka auta Horal Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1991 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 325 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Horal sice nebyl přímo můj, přesto sem s ním najezdil docela dost kilometrů. Rozhodl jsem se, že jeho recenzi přidám, protože tu jsou jen zážehové verze.
Nový Hyundai Tucson ve zlatozelené metalíze byl tátovo služebním vozem v letech 2006 až 2008. Vystřídal u něj bílou Octávku 1.6 a byl později vyměněn za Hondu CR-V (možná časem taky přidám recenzi). Všechny tyto vozy se montují pouze v Korejském Ulsanu, takže čekání na konkrétní vůz by bylo poměrně dlouhé. Proto si táta vybral jeden z vozů který měli na skladě. Automobil byl v nejlevnější výbavě, coz znamenalo, že blatníky nebyly plastové, ale byly lakovány v barvě vozu (u novějších modelů byly plastové díly naopak u nejlevnější výbavy). K vozu byla ale v ceně dobrá výbava. Jednalo se totiž o edici Highlander. Takže k automobilu byly střešní nosiče, rakev Thule, autorádio Sony s možností přehrát mp3 CD, 2 sady kol a obě na elektronech, mlhovky, klimatizace a elektricky stahovaná okna. Vůz byl navíc v kategorii N1, takže malá okýnka vzadu byla černá.
Poprvé sem ho dostal do ruky, když se naši rozhodli, že nemůžu jít do autoškoly nepřipraven, a na velikém placu u nádraží mě učili rozjíždět se. V první chvíli sem si ve voze připadal jako v tanku, který je snad nezastavitelný. Po autoškole se mi dostal do rukou sporadicky. Ještě jednou jsem se k vozu dostal pořádně, ale o tom až později.
Design vozu působí dost svalnatě a celkově auto působí mohutnějším dojmem než ve skutečnosti je. Vzhled je zřetelně inspirován první generací většího modelu Santa Fé. U pátých dveří lze samostatně otevřít poze sklo, což zvyšuje variabilitu přístupu.
Interiér byl očalouněn světle, což bylo poněkud spíše na škodu vzhledem k faktu, že automobil sloužil spíše pro práci. Na zadní lavici byla integrovaná loketní opěrka, ve které jsou dva držáky nápojů. Zadní opěradla jsou sklopná. Podlaha je navíc i vzadu rovná. Po sklopení sedadel se objem zavazadlového prsostoru skoro ztrojnásobí a podlaha kufru je rovná. V automobilu sedíte výše než v Toyotě RAV4 a z vozu je výborný výhled. Celkově se v něm sedí dobře, pouze sedadla sou trošíčku tvrdší. Místa pro nohy je díky velkorysému rozvoru habaděj. Celkem problém byl, že když ste sklopily zadní sedadla, úchyty bezpečnostních pásů zapadly mezi ně a mohly se rozkřápnou, což se také několikrát stalo.
Vůz je vybanen systémy ABS a ESP. Standartně má poháněná přední kola s možností pohonu všech kol, který lze zapnout ručně popřípadě se spíná automaticky.
Ještě jednou jsem se dostal k pořádnému svezení. Jezdil jsem s autem v srpnu 2008 celej měsíc. Vůz se ovládá skvěle, má výborný posilovač. Motor tahá dobře a není znát, že vůz má 2,2 tuny. Na závodění na dálnici to sice neni, pohodlná rychlost končí tak kolem 140-150 km/h, ale to ani nemá být sporťák. Na dálnici jezdí taky skvěle, pouze ve vyšších rychlostech pískají příčné nosiče na střeše, ty lze ale demontovat. Na pevno jsou zde pouze podélné. Trošku horší je manévrovatelnost kvůli dlouhému rozvoru. Oproti Toyotě má mnohem menší rejd. V terénu projede v čechách tam kde potřebujete. Pravý off-road to neni, ale každopádně má lepší průjezdnost než mnouho vozů SUV. Celkově sem si na Tucsona musel asi 3 až 4 dny zvykat, ale jakile vám padne do ruky, budete se s ním těžko loučit...
Silné stránky
Prostor pro cestující byl úchvatný, protože vůz má opravdu velký rozvor. Tucson je také levný. Motor má dostatečný výkon i na rozhýbání takového kolosu.
Slabé stránky
Zavazadlový prostor byl velice malý. Vůz má také vyšší spotřebu, průměrně tak okolo osmi a půl až devíti litrů. Plasty uvnitř jsou hrozně měké a poměrně lehce se v nich udělá škrábanec. Látky se v interiéru snadno párají.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Trysky, převodovka, ložiska v převodovce, čidlo paliva, čidlo teploty motoru, to vše se porouchalo ještě v záruční době. Trysky musely být vyměněny 2x kompletně. A cena dílů nebyla zrovna levná.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Hyundai Běhounek v Plzni. Parádně se o nás postarali a skvěle se s nimi komunikovalo.
Prosba...
Všechny prosím, Pokud dostanu méně než 9, chci znát názor za co sem to dostal. Abych mohl zlepšovat a pilovat svoje recenze
Novinky v recenzi
Tucson is back...
Nudim se a tak je jen tak z hecu opět zveřejněn Tucson. Jo a pro všechny jedničkáře, tady si klidně smlsněte :-D
Fotky
pobrouzdal sem na netu a našel pár fotek interiéru, které jsou ve stejné barevné kombinaci, kterou sme měli, takže sem je doplnil, aby ste si mohli udělat obrázek.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Hyundai Tucson 2.0 CRDi Highlander
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Hyundai Tucson
-
Hyundai Tucson (2007) Majitel: MartyAtMac
Přidáno: 12.6.2010 310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Hyundai Tucson (2020) Majitel: JGucci
Přidáno: 5.3.2022 98 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Hyundai Tucson (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.4.2007 2910 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Hyundai Tucson (2006) Majitel: IvRaki
Přidáno: 31.10.2012 410 Majitel 9.19 Uživatelé
-
Hyundai Tucson (2016) Majitel: TheTallestOne
Přidáno: 23.9.2019 08 Majitel 8.83 Uživatelé