Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 530dA

7,84 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 530dA Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: nafta převodovka: automatická pohon kol: zadní

Popis vozu

BMW 530dA (180 kW, 540 Nm, 0-100 za 6,3 s)

Výbava (nad rámec základní):
- 8 stupňový automat Steptronic
- režimy NORMAL, SPORT a SPORT+
- sportovní multifunkční kožený volant s pádly řazení
- bixenony
- navigace Professional s 10,2“ displejem
- příprava pro mobilní telefon Bluetooth
- start-stop systém
- přístrojová kaplička ze 7-er
- parkovací asistent
- asistent dálkových světel
- ostřikovače světlometů
- metalický lak
- vnější zrcátka sklopitelná
- automatické dovírání dveří
- automatické ovládání víka kufru
- integrovaný antiradar a laserová rušička (ty nejsou od BMW)

*** další text se týká výhradně sedanů ve vyšší střední s instalovaným třílitrovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem relevantních v době jeho psaní, tj. jaro 2011 ***

Aktuální generace sedanu BMW 5 (F10) je v současnosti nejlepší volba z vyšší střední a cokoliv jiného představuje vždy nějaké kompromisy:

Mercedes E - důchodcovský design, slabé brzdy, mizerně odhlučněný, neúnosný je zejména valivý hluk od kol, ovládání infotainmentu je z D3 jednoznačně nejhorší, ovládací prvky topení působí chatrně a levně, možná v Daewoo by udělaly parádu, ale tady působí nepatřičně, displej navigace je i v nejvyšším stupni výbavy ve srovnání s F10 legračně malý. Výborný motor a pověstná mechanická kvalita prostě nestačí.

Audi A6 – u Audi mám své favority, ale sedan ve vyšší střední od Audi není ve srovnání s produkcí BMW adekvátní produkt. Z venku i uvnitř je to hezké, solidně zpracované, ergonomie výtečná, všechno je tam, kde bych to čekal, všechno hned padne do ruky. MMI je srovnatelný s iDrive v BMW, je tu však jedno velké ALE, a to je nepochopitelně dlouhá prodleva odezvy mezi pohybem kolečka ovladače MMI a příslušnou akcí na displeji, která činí např. ze zadávání trasy navigace frustrující opruz. Rovněž nechápu, proč lze některé funkce klimatizace ovládat pouze přes rozhraní MMI, opět další opruz. Na jízdu velmi příjemné, danymicky dostatečné, v daném kontextu asi nejlépe odhlučněné, jenže pořád to nějak není ono, když řídím A6, těším se, až si přesednu zpět do 5-er. V A6 prostě nezažiješ tu radost a zábavu, jako když jedeš s BMW.

Jaguar XF – jízdními vlastnostmi, dynamikou a zážitkem z jízdy je asi nejblíže BMW, již několikrát jsem uvažoval o jeho pořízení, z něhož mne ale odrazuje zejména hnusný interiér a slabá image. Jsem si jist, že kdybych pak v XF potkal na ulici někoho v 5-er, měl bych chuť si to s ním vyměnit.

No a to je vše, nic jiného není, vše ostatní je jen takový neškodný, legrační, někdy otravný hmyz.

A v čem je tedy BMW 5 (F10) lepší než zbytek světa? Jednoduše ve všem. Představuje ten nejlepší mix kvality, image, hodnoty a zážitku z řízení. Více viz kapitoly silné/slabé stránky.

Silné stránky

8-mi stupňová automatická převodovka ZF – řadí rychle a efektivně, situaci vyhodnotí v 99% případech správně, nikdy neruší, na pádla pod volantem jsem rychle zapomněl, využil jsem je akorát v zimě při brzdění motorem.

Motor – 180 kW, 540 Nm, při pohodové jízdě lze stabilně využívat točivý moment a udržovat otáčky mezi 1.800 až 2.100 a při tom stále jet daleko za hranicí rychlostních limitů. Většinou ale jezdím v nastavení SPORT, převodovka drží vyšší otáčky, čímž pomáhá eliminovat prodlevu turba.

Podvozek a brzdy – v rámci kontextu neznám srovnatelný vůz, který by brzdil a zároveň držel na silnici stejně jako 5-er.

Runflaty – sám si měnit píchlé kolo je možná zábava pro nějaké jupíky a čekat na sluhu, který kolo vymění, se mi také nechce. Jistě, je to na úkor komfortu. I přes to právě z uvedených důvodů zůstávám na runflatech.

Navigace – skvěle umístěná na úrovni kapličky, velikost 10,2“ umožňuje na displeji zobrazovat mapové informace s poměrně velkým fontem, což je velmi příjemné na čtení, i pasažéři na zadních sedadlech vidí dobře všechny údaje navigaci. Dále oproti konkurenci považuji zobrazení mapy za nejlepší z kontextu: zejména způsob práce s perspektivou ve 3D módu je podávána formou, kterou považuji ze nejvíce intuitivní, shrnul bych to asi takto: to co ukazuje navigace v BMW je asi nejblíže tomu, co by bylo bývalo vidět v reálu, kdyby se bylo v patřičné výšce nad zemí a koukalo se stejným směrem.

Odhlučnění v kabině – pětka je velmi dobře odhlučněna (např. ve srovnání s Mercedesem E) od hluku okolního, aerodynamického a valivého (o odhlučnění motoru už to však říci nelze).

Interiér – žádné lacině vypadající materiály, žádné chatrné ovladače, žádné špatně slícované díly, vše je jak má být.

Doplňková výbava: Antiradar a rušička laseru – BMW je životní styl, styl života, ve kterém se bez nich neobejdeš.

Spotřeba – při pohodové jízdě a důsledné aplikaci systému start-stop jsem se dostal na 7,5 l/100km (udržet dlouhodobě velmi složité, viz předchozí bod).

Slabé stránky

Hluk od motoru – do kabiny je motor na můj vkus slyšet až příliš. Měl by být lépe odhlučněn.

Výhled z kabiny – doporučuji si připlatit za surround view (kamery vzadu a na bocích).

Spotřeba – s BMW se v reálu na pohodu nejezdí.

Mucholapka – ať jedu kam jedu, pokaždé se najdou nějací machýrci, kteří si se mnou chtějí měřit víte co, nejčastěji sedí v Audinách, Superbech, Passatech a X5-kách. Je to vážně otravné, už toho nechte.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bychl, Vestec – zkušenosti dobré, bez výhrad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bychl, Vestec – zkušenosti dobré, bez výhrad.

Motivace

Následující odstavec je určen pro ty, kteří se rozhodují, zda si pořídit novou 5-er a nejsou si jisti:

Milí budoucí majiteli BMW, neřeš jiné značky, marníš čas, už teď si mohl sedět ve své nové 5-er. Až ji budeš mít, vzpomeneš si na mne. A kdybys někdy přeci jen zapochyboval, svez se v něčem jiném a budeš se divit, jak rychle poběžíš pryč, zpátky do své pětky.

 

Novinky v recenzi

28.11.2012 09:27

BMW M550d

Předmětný vůz jsem v červnu 2012 prodal a nahradil ho sedanem M550d, se kterým mám aktuálně ujeto cca 20 tis. km. Pokud bych psal recenzi na tuto vezi F10, nelišila by se nijak zásadně od té na 530d, rozdíl bych viděl snad jen ve srovnání s A6, která po uvedení biturba představuje zajímavou alternativu. A psal bych to více polopaticky a blbovzdorně, neboť z některých reakcí je zřejmé, že jejich autoři mají základní problémy se čtením psaného textu, zejména s pochopením kontextu a udržením myšlenky až do konce ;-)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530dA

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Nemá smysl řešit.

prostornost
10

Nemá smysl řešit.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10

Nemá smysl řešit.

náhradní díly
10

Nemá smysl řešit.

výkon motoru
10
spotřeba
10

Nemá smysl řešit.

hlučnost motoru
7

Viz slabé stránky.

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Nemá smysl řešit.


Více o modeluBMW řada 5 F10/F11/F07 (2010-dosud)
BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

Sedmá generace BMW 5 přijíždí s novou platformou…

Nové BMW 5 kompletně odhaleno únikem. Den před premiérou Nové BMW 5 kompletně odhaleno únikem. Den před premiérou

Design nové pětky je evolucí předcházející generace.…

 






Blesk.cz

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí, a většina vnitřních prostor dnes patří…

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení: Nesmířil se s deportací!

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení:…

Tragédie se odehrála v anglickém vězení už v prosinci 2015. Tehdy si tu teprve devatenáctiletý Ondra ze…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii vydržím jen dvě třetiny

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii…

Stáří nemá šanci. Rozhodně si nepřijde na někdejšího reprezentačního útočníka Richarda Fardu, který…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…