Recenze
Mercedes-Benz CLS CLS
Technické info
Přezdívka auta Mercedes-Benz CLS Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:35000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 195 / 230 * / 690 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8 / 8.2 *
Popis vozu
Psychicky zmožen stále se zhoršující kvalitou českých silnic, zatoužil jsem po pohodlném vozu pro delší trasy. Výběr nebyl snadný. Při návštěvě salonu Mercedes jsem si všiml nového CLS, které jsem si následně půjčil. Předváděcí CLS 350CDI jsem si přebíral bez jakéholi očekávání a v žádném případě jsem neuvažoval o tom, že bych v budoucím vozu mohl mít opět po letech diesel. To jak na mě auto zapůsobilo, bylo i pro mě překvapením.
Výbava vozu
LED světla, vzduchové pérování Airmatic, AMG paket, masážní elektrická sedadla, interiér v kůži a alcantaře, střešní okno, audio Harman/Kardon, navigační systém, zvětšená nádrž paliva, vyhřívaná nádobka ostřikovačů, handsfree, ambilight, komfortní paket zrcátek, parkovací senzory a kamera, aktivní parkovací asistent, TV tuner, digitální rádio, vyhřívané sedačky, nezávislé topení .....
Motor
Je tomu poprvé co mohu prohlásit, že jsem zažil diesel odhlučněný a kultivovaný srovnatelně jako benzínový motor stejné třídy. Doufám že díky tomu, že mé druhé auto je 4.4 benzín snad nebudu považován díky tomuto rčení za hlupáka, který obhajuje diesel za každou cenu a přitom se nikdy nesvezl slušným benzínem. Motor 350CDI je v CLS kultivovaný a velmi dobře odhlučněný. Při velmi svižné jízdě se spotřeba ustálila na 8.2L/100km. Síla motoru pro běžnou jízdu a předjíždění je dostačující. Postrádá však logicky skvělý zvuk a doprovodné efekty zrychlení u X6, které vás tlačí do sedaček od rozjezdu až do 250km/hod. Rozdíl mezi motory dělá cca 130 koní. V reálu jsou si výkonem oba motory vzdáleny ještě daleko více než by se mohlo podle tohoto údaje zdát.
Převodovka
Sedmi stupňový automat s možností řazení na volantu a dvěma režimy odezvy. V režimu SPORT převodovka řadí rychle, hladce a přesně. V režimu ECONOMY je poněkud líná. K charakteru CLS ale sedí. Pádla pod volantem jsou plastová a oproti velkým hliníkovým pádlům v X6 vypadají jako hračka. K převodovce CLS nemám výtek a k charakteru vozu se hodí. Převodovka v X6 je co do rychlosti i inteligence řazení poněkud někde jinde.
Jízda
Vůz působí při jízdě velmi lehce, subjektivně jako bych řídil auto o rozměrech např. Audi A3. Zpětná vazba od volantu je i při použití elektronického posilovače výborná. Na hraně je vůz mírně přetáčivý. Odhlučnění interiéru je podstatně lepší než u X6. Zejména aerodynamický svist od karoserie se dostavuje až v rychlostech přes 200 km.
Interiér
Jsem poslední roky zvyklý na modely od BMW, a proto jsem byl z interiéru při prvním setkání nemile překvapen. Oproti strohosti BMW je v Mercedesu vše strojené až kýčovité. Po dvou dnech cestování jsem si interiér zamiloval a cítil se v něm velmi příjemně. Z hlediska celkové kvality materiálů nevidím mezi BMW a Mercedesem žádný rozdíl. Mercedes je lépe sestaven a oproti X6 nevyluzuje žádné skřípavé zvuky. Pojetí interiérů obou automobilek je velmi odlišné.
Nepotěšila mě nulová možnost výběru vnitřních dekoračních lišt kromě dřeva. Osobně bych uvítal například broušený hliník. V nabídce je ale jen několik druhů dřeva a klavírní lak. Jediný a velmi pěkný carbonový dekor je vázán na paket edition1, k němuž je ale vázána konkrétní barva karoserie, kola...a nemožnost zvolit AMG paket. Příplatkový paket exclusive nabízí o poznání lepší kvalitu kůže a čalounění ostatních částí interiéru místo látky alcantarou.
Odstíny kůže nepatří k nejmodernějším a v katalogu vypadají o poznání lépe než ve skutečnosti. Z nouze jsem zvolil černou klasiku.
Spousta prvků výbavy je spolu vázána. Pokud chcete čalounění alcantarou musíte automaticky vzít např. elektrické střešní okno. Mám tak ve voze pár věcí po kterých jsem netoužil. Díky zadání vozu do výroby jsem aspoň vyloučil paket bezpečnostních pomocníků ( hlídání jízdního pruhu, aktivní radar, hlídání odstupu), který byl samozřejmostí u všech skladových vozů.
Podvozek
Vůz má příplatkové vzduchové pérování Airmatic. Podvozek perfektně filtruje nerovnosti a do interiéru od něj nedoléhají téměř žádné zvuky a rázy. Zaznamenáte jen velmi tlumeně například přejezd po dlažebních kostkách, a nebo vymetení hluboké díry ve vozovce. Při přesednutí z tvrdé X6 jsem si připadal jako v ráji. Airmatic má možnost volby mezi dvěma režimy tvrdosti. Rozdíl mezi nimi je značný a osobně dávám většinou přednost komfortnímu nastavení. Při komfortním nastavení podvozek lépe filtruje nerovnosti, ale stále velmi dobře sedí, není plavný a v zatáčkách se nenaklání.
Sedačky
Standartní sedačky mě nenadchly a po několika stovkách kilometrů mě z nich bolela záda. Příplatková ortopedická sedadla s masážní funkcí nabízejí o poznání více možností nastavení a nemám jim v tomto směru téměř co vytknout. Mají i funkci automatického dofukování bočnic v zatáčkách. Vadí mi absence většího náklonu hlavové opěrky a nemožnost zlomit sedadlo v polovině zad.
Světla
Světla jsou kompletně vyvedena v LED technologii. Jejich světlo má fialovou barvu, neunavuje oči a je velmi účinné i při dešti. V automatické poloze spínače se světla sama přizpůsobí dané situaci. Automatické vypínání dálkových světel je příjemné věc, nicméně není plně funkční v každé situaci. Občas se stane, že při výjezdu ze zatáčky systém zaregistruje protijedoucí vůz s určitým zpožděním. Jedná se o nejvýkonnější a nejlepší světla s jakými jsem zatím jezdil.
Ozvučení
Příplatkový systém Harman/Kardon nabízí za zhruba třetinovou cenu nesrovnatelně lepší zvuk oproti systému v BMW. Je dobrý jak pro poslech hudby, tak i pro prostorové ozvučení filmů. Ovládání iPodu je nesrovnatelně rychlejší, přehlednější a nevyskytuje se problém se špatným zobrazováním názvů jako u BMW.
Parkovací senzory
Mercedes stále zůstává u systému zobrazování vzdálenosti od překážek pomocí LED diod u předního a zadního skla. Akustický signál je vydáván až na poslední chvíli cca 20 cm před překážkou. Není to bezpečné ani přehledné. Na práci senzorů jsem si zvykl zhruba až po čtyřech měsících a nyní mi docela vyhovují. Parkovací kamera má skvělé rozlišení i přisvícení, ale lze ji aktivovat jen zařazením zpátečky. To považuji oproti BMW za velkou slabinu.
Navigace
Navigace je podstatně rychlejší než u BMW, a mapy nesrovnatelně obsáhlejší a přehledněji zpracované.
Silné stránky
Odhlučnění
Vzduchové pérování
Živý a úsporný motor
Zpracování
Slabé stránky
Nulová možnost výběru vnitřního obložení mimo dřeva
Šílený zvuk bočních blikačů
Pomalé vyhřívání sedaček a topení
Novinky v recenzi
Prohlídka
Tak mám za sebou prohlídku. Výměna oleje + filtru, výměna brzdové kapaliny, umytí karoserie, umytí interiéru, nějaké drobné provozní kontroly. Celková cena 0,- Kč.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS CLS
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz CLS (2004) Majitel: C30AMG
Přidáno: 24.12.2012 119 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2003) Majitel: AnGeor
Přidáno: 13.8.2008 10110 Majitel 9.93 Uživatelé