Recenze

10 Majitel

Citroën C6 2.7 HDi Exclusive

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C6, foto 2 Citroën C6, foto 3 Citroën C6, foto 4 Citroën C6, foto 5 Citroën C6, foto 6 Citroën C6, foto 7 Citroën C6, foto 8 Citroën C6, foto 9
Citroën C6, foto 10 Citroën C6, foto 11 Citroën C6, foto 12 Citroën C6, foto 13 Citroën C6, foto 14 Citroën C6, foto 15 Citroën C6, foto 16 Citroën C6, foto 17 Citroën C6, foto 18 Citroën C6, foto 19 Citroën C6, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Citronek Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:78600 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2720 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 421 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,7

Popis vozu

V prvé řadě je třeba říci, že jsem nikdy nebyl veliký automobilový fanda. Osobně jsem do této doby vlastnil jediný automobil a to Škoda Favorit :) Sice jen chvíli (3 roky?), ale i tak mám alespoň jeden zářez. Jinak jsem neměl potřebu vlastnit automobil. Vždy jsem říkal, že vlastní auto má smysl hlavně s dítětem, jinak je to jen díra na peníze. Když jsem ale opravdu auto potřeboval, vždy jsem měl nějaké k mání.
S novou prací ovšem přišly i nové možnosti a tak začal brouček hlodat. Nakonec jsem se rozhodl nějaké pořídit, protože jsem měl v plánu s přítelkyní vyjíždět někam dál na toulky po zajímavých místech. Měl jsem jasno, že to bude ojetý vůz a že chci diesel, klimatizaci, tempomat, navigaci, novějšího data a ne moc najeto...a hlavně to nebude kombi. Hodně dám na interiér a komfort. Já v autě jezdím a chci, aby to bylo pohodové svezení a chci, aby se mi ten interiér líbil. Vlastně první, co jsem vždy udělal, bylo, že jsem se koukl dovnitř a až pak řešil další vlastnosti :)
Nevím, jestli jsou Češi takoví vlastenci, ale ceny Škodovek jsou nechutně vysoko na to, co to auto nabízí a jak to v něm vypadá. Za chvíli bylo jasno, že Škoda to nebude ani náhodou. Konkurence za podobné peníze nabízí mnohem více. Docela se mi líbil jízdní projev Mondea mk.III. A také se mi líbil nový Citroen C5. Němce jsem z výběru vyřadil hned, protože jsou moc drazí a opravdu nevím, co je na nich tak úžasného (no flame).
Jako vždy před tím, než se chystám něco koupit, jsem strávil hodiny čtení různých recenzí, názoru, testů a mísil to s vlastními zkušenostmi a zkušenostmi známých. Člověk nikdy nedokáže získat 100% správné informace, ale chci se alespoň přiblížit.
Nakonec mými favority byla třetí generace Mondea a poslední generace C5 a to pouze 2.0HDi+ kvůli podvozku. Vyrazil jsem tedy do bazaru. Jeli jsme přímo do AAA v Praze, protože je tam největší výběr. Chtěl jsem se podívat a pokud by tam opravdu byl dobrý kousek, možná bych ho hned vzal. Bohužel, žádné Mondeo nemělo vše, co jsem chtěl, nebo to mělo moc najeto. C5 byla v dvoulitru jediná a bohužel kombi. No, tak nic. Odcházeli jsme a cestou to vzali sektorem, kde byly vozy vyšší třídy. Jen tak procházíme a najednou na to koukám a ono na mě. Citroen...ale takový nějaký jiný. Takový jsem snad v životě neviděl ani na obrázku :) Kouknu dovnitř a říkám aaach. Dvakrát to obejdu a říkám ooooh. Podívám se na cenu a říkám hooo. 156tkm najeto a cena 190000,-. A pak, že není láska na první pohled. Tohle auto jsem musel poznat více. Nechal jsem si ho ukázat. Musel jsem. Sedělo se v tom skvěle a všechno kolem bylo skvělé a nenucené. Hodně místa. Žádné budíky, vše jednoduché. Hydractive podvozek jako jsem hledal u C5. Po prvním ohledání ale bylo jasné, že s ním něco bylo, nefungoval zadní parkovací senzor. Přední světlo pro denní svícení a zadní orosené. No ale projel jsem se. Super. Na můj seznam přibyl další vůz, ale chtěl jsem si o něm zjistit ještě něco více.
Čím více jsem četl, tím více bylo jasné, že favorit je jen jeden. Teď už šlo jen o to najít dobrý kousek. Když už jsem měl jeden vybraný a byl rozhodnutý se na něj jet podívat, podíval jsem se toho rána na inzertní server. Jen tak, jako každý den, kdy tam C6 nikdy nebyla, jen díly. A asi jako dar z nebes to tam bylo. Červená, hnědé sedačky a obložení dveří. Dle fotek v perfektním stavu. Najeto jen 73k a za 259000,-. O 70k dražší než to, co jsem měl vybrané. Ale taky o 50k méně najeto. Musel jsem hodně uvažovat....ale nakonec jsem si řekl, že když už auto, které je tak vzácné, tak i ve vzácné barevné kombinaci a nejzachovalejší. Na inzerát se zavolalo na poslední chvíli, protože pán už byl na výkupu v AAA, kam ho ukecal podobný zájemce jako já, akorát se z něj vyklubal člověk z bazaru (inu známe ty praktiky, což). Slíbil jsem mu, že pokud bude auto v pořádku, tak to beru za jeho cenu. Pán to v bazaru stopnul a byli jsme domluveni. Za 2 dny jsem jel do Prahy. Už když jsem ho viděl z dálky, věděl jsem, že dělám dobře. To auto bylo v té klasické šedi provozu jak z jiného světa. A díky té červené ještě více. Barevná kombinace interiéru k té červené sedí. Všechno hrálo. Pán ochotně sdělil co na tom autu kdy bylo a co musel měnit a proč to prodává. Nakonec jsem v Pražském servisu, kde bylo koupeno a servisováno, dostal historii oprav za poslední 4 roky. Mělo ale i své mouchy....malé škrábance z pražského provozu na blatnících, jedna větší rýha přes pravý bok a vylítané vzpěry u kufru (už vyměněno). Malé věci pro zamilovaného :) To auto jsem chtěl a byla k tomu ještě sada 4 dalších 18" originál Al kol s zimním obutím. No...neberte to :)
Jako první zátěžový test byla cesta do Německa a zpět domů. Auto naprosto v pohodě. Naše slavná D1 naprosto v luxusu. Ony tam jsou nějaké panely a problémy? :D
Nicméně bude třeba na něm vyměnit brzdové destičky a možná i kotouče, jinak je prý v perfektním stavu. Vše funguje, akorát zrcátko u řidiče asi dostalo naloženo, protože se otvírá hůře a neklopí úplně na maximum v jednom směru...a neztmavuje. Poté jsem zjistil, že plastový kryt na něm je přes sebe naopak, takže asi dostalo v provozu průplesk. Další detail na todo list.
Jinak celkový dojem skvělý. Ta jízda, to je naprosto jiná liga. Tlumení klasických českých cest je na vrcholné úrovni, do toho poklidné pohupování a dokonalé odhlučnění (ten motor skoro není slyšet pokud se na to nedupne a i tak je to jen tlumené hučení). Jízdu bez automatické převodovky si už neumím představit a HUD je naprosto dokonalá věc. Na displej už ani nekoukám. Chápu, že tam nedali budíky...k čemu by byly? :) Automatická klimatizace funguje bezchybně, nastavím teplotu a o nic se nestarám. Místa vzadu i vpředu je dostatek a díky příplatkové verzi to má i vzadu polohovatelné sedadla a možnost pohnout sedadlem předního spolujezdce.
Motor výkonově naprosto dostatečný. Zátah má na předjíždění více než dobrý a když člověk dá na tempomat klidně i 180, tak to drží kopec nekopec. Ale časové rekordy to neláme. Ani nechce...a já taky ne. To auto chce pohodově jet a hýčkat posádku v maximalním pohodlí. Tohle je komfortní loď na kolech, která vybízí k pohodlným rozjezdům a ne kvílení kol. Ono by to snad bylo i rouhání :)
Co se týče designu vozu, tak je to hodně subjektivní. Je to Francouz s odkazem na historii Citroenu. Konkávní zadní okno není jen francouzská extravagance, ale i praktická věc. Za jízdy tam neprší ani nesněží a proud vzduchu se dělí na oba okraje a zvyšuje stabilitu vozu. Automaticky se vysunující difuzor je jen třešínka na dortu a bezrámová okna působí elegantně.
Někomu se nelíbí předek, někomu zadek, někomu celé auto a někteří ho milují. A mi je fuk co ostatní, protože vím, že se tak pohodlně jen tak v něčem nesvezu a já ten design prostě miluju. Vždy, když zamknu a někam jdu, musím se podívat zpět a povzdechnout nad tou dokonalostí. To auto je kus umění ať už vnějšího, tak i řidičského. Já mám jasno :)

Silné stránky

Jedinečný design
Pohodlí a komfort
Spousta místa
Dostatečný výkon

Slabé stránky

Cena některých dílů je docela vyšší
Pepa z garáže to asi neopraví :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím těžko říct, jen kontroly po koupi a výměna vzpěr u kufru

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Starší pán byl příjemný a sympatický, bez problémů jsme se domluvili a vyšel mi docela vstříc.

 

Novinky v recenzi

25.10.2015 15:15

16 mesicu za mnou

Auto melo jediny problem....uvolneny konektor od snimace tlaku turba. Stacilo cvaknout zpet. Jinak absolutne bez problemu. Aktualne vymenen olej v prevodovce a v lete vycisteni a doplneni klimatizace. Aktualne je treba nova autobaterie a na leto 2 nove pneumatiky :)

22.11.2014 17:04

Prvni servis

Planovana vymena brzdovych desticek prednich a zadnich kol (TRW), vymena oleje (Total) a filtru, prezuti na zimni sadu kol, ktera byla v cene vozu. Vse cca 7500,-. :)


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nezradil, takže není co vytknout :)

praktičnost
10

Spousta přihrádek, z kterých jsem snad ještě některé ani nepoužil, elegantně výsuvné držáky na pití, osvětlení snad všeho, ovládání snad všeho

prostornost
10

Pro osádku dostatek místa a pohodlí, kufr pro mne naprosto dostačující hlavně s velkým otvorem.

jízdní vlastnosti
10

Otázka zní: pro co? Závodní styl? To asi nebude top v nabídce (i když ve své době to na kuželech roztrhalo i bmw 5). Klasická jízda? Není problém v ničem a s hydractivem není plné obsazení problém :)

jízdní komfort
10

Dokonalost. Limuzína s velkým L. Auto pro pana továrníka :)

provozní náklady
9

No, šestiválec si něco sní, 245/45 pneumatiky něco stojí ...ale zase...na jakém levelu svezení jsme?

náhradní díly
7

No, vzhledem k počtu kusů ty klíčové díly asi protočí panenky. Spotřebka má i druhovýrobu. S tím se musí počítat

výkon motoru
10

Bohatě dostačující

spotřeba
8

Tak už jsou novější a lepší motory...no co. Ale zase taková hrůza to na šestiválec není

hlučnost motoru
10

Nevím, kapotu často nezvedám :)

kvalita sedadel
10

Kůže a pohodlná, po 8 letech vypadají ve skvélém stavu

brzdy
10

V jedné recenzi psali, že slabší. Já si poprvé málem nabil rypák o volant...tak nevím :) Citlivější než jsem byl zvyklý, ale už jsem se na ně zkalibroval.

zavazadlový prostor
8

V litrech to rekord netrhne, ale je to limuzína a vstupní otvor je veliký.


Více o modeluCitroën C6
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli autu za 6 milionů

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli…

Petr Vágner (40) má slabost pro velká a silná auta. Pořídil si proto kolos, který připomíná tank a stojí kolem…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat zrovna jeho, ví gólman

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat…

První zápas v první formaci má za sebou Jaromír Jágr. Společně s Seanem Monahanem a Johnnym Gaudreauem si na…

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých květovaných šatech před Turnajem mistryň

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých…

Může za to Michal Hrdlička, že teniska Karolína Plíšková rozkvétá jako růžička. Alespoň se to ozývá z blízkého…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…