Přezdívka auta eFko Rok výroby 1997 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní
Jak jsme se vůbec dostaly s eFkom k sobě?
Po rozprodání bývalé víkendovky jsem přemýšlel co dále. Bylo potřeba sehnat něco nového a to muselo splňovat následující body:
A: Muselo to být zajímavé do budoucna a neklesající na hodnotě
B: A nejlépe roadster nebo cabriolet
Do konečného užšího výběru se dostaly Mazda MX5 NA, Fiat Barchetta a Mercedes SLK. Všechny auta jsem měl prozkoumaný a úrpjetý ale žádný mě nenadchlo a nechytlo za srdce jak bych si představoval i když jsou to všechno výborná a krásně ovladatelná auta.
Jednoho dne jsem při procházení inzerce narazil na mé eFko a od mého kamaráda a hrdého majitele 3 Jaguárů jsem věděl jak osobitá jsou anglická auta, tak jsem sedl do auta a jel se k 60km vzdálenému prodejci podívat.
Po příjezdu na místo jsem prošel celý plac a eFko nikde neviděl, tak jsem si posteskl že asi jedu pozdě a vydal se k východu a poté jsem zahlédl vzadu v rohu za boudou zastrčený červený nízký zadek, auto bylo špinavé pod nánosem stoletého prachu kdy barva auta připomínala spíše okolní kačírek, nárazníky a ostatní plastové díly karoserie byly vybledlé a matné, zadní lem a část prahu orezlá a auto bylo na německých dokladech ale i přesto mě k němu cosi táhlo a pociťoval jsem zvláští pocit touhy.
Auto se nastartovalo pomocí kabelů protože baterie byla po dlouhém stání mrtvá. Prvních pár kilometrů bylo opatrných protože přecijenom auto dlouho stálo tak než se pořádně prohřálo a promazalo, potom jsem si již dovolil zkusit více a hned jsem věděl že to je přesně to co chci a potřebuji.
Nejtěžší po příjezdu bylo schovat úsměv od ucha k uchu abych s vážnou tváří začal smlouvat cenu na potřebné opravy. Nakonec jsme se domluvily na pro mě velice příjemné částce a eFko se vezlo domů kde jsme hned druhý den rozleštily lak profedionální autokosmetikou, doplnily potřebné kapaliny a provedly běžný servis. A od té doby si eFka jen užívám. Ještě mě čeká výměna těsnění pod hlavou a renovace některých částí karoserie a interieru ale jinak šlape jako hodinky.
eFko není auto pro každého, je to auto pro nadšence a fanoušky značky. Má své chyby ale také má obrovské kouzlo které si člověka naprosto získá.
Styl, málo okoukané, rozložení váhy 50/50, náhon na zadní kola a pohodlý podvozku hydragas
Některá místa náchylná na korozi, těsnění pod hlavou (Problém všech motorů K-series)
MG F (1997)
Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011
3
7 Majitel 9,89 Uživatelé
MG F (1998)
Majitel: Dendy
Přidáno: 29.5.2007
23
9 Majitel 9,87 Uživatelé
MG F (2001)
Majitel: roman_mg
Přidáno: 22.8.2010
20
9 Majitel 8,94 Uživatelé
MG F (1998)
Majitel: Dave
Přidáno: 23.3.2014
0
8 Majitel 7,67 Uživatelé
MG ZS (2003)
Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010
39
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Svůj účel plní dokonale
prostornost jízdní vlastnostiMotor uprostřed, rozložení váhy 50/50
jízdní komfort provozní náklady náhradní dílyv čr trochu horší, vše se nechá nakoupit na ebay nebo přímo anglické shopy
výkon motoru spotřebaI při svižné jízdě velice příjemná
hlučnost motoru kvalita sedadel brzdy zavazadlový prostorStavba replik drahých a exkluzivních aut na podvozku…
Trvalo dlouhých pět let vývoje, než Crackdown 3 pro Xbox One konečně vyšel. Ale i když se na něm pracovalo takto…
Odešel císař módy Lagerfeld. Tak svět nazýval ojediněle kreativního, renesančně nadaného a vzdělaného, v majetné…
Za jeden z nejtěžších přestupů v kariéře považuje fotbalový agent Viktor Kolář ze společnosti Sport Invest…
Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…
Od pondělí 18. do soboty 23. února 1929 se v pražských Holešovicích konal v Lidovýchovné budově Domovina V.…
Byla to ta nejzápornější možná postava. Krále propíchl zezadu, souložil s vlastní sestrou, s níž měl tři děti, a…