Recenze

Liska (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 530d

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 26 BMW řada 5, foto 27 BMW řada 5, foto 28 BMW řada 5, foto 29 BMW řada 5, foto 30 BMW řada 5, foto 31 BMW řada 5, foto 32 BMW řada 5, foto 33 BMW řada 5, foto 34 BMW řada 5, foto 35 BMW řada 5, foto 36 BMW řada 5, foto 37 BMW řada 5, foto 38 BMW řada 5, foto 39 BMW řada 5, foto 40 BMW řada 5, foto 41 BMW řada 5, foto 42 BMW řada 5, foto 43 BMW řada 5, foto 44 BMW řada 5, foto 45 BMW řada 5, foto 46 BMW řada 5, foto 47 BMW řada 5, foto 48 BMW řada 5, foto 49 BMW řada 5, foto 50 BMW řada 5, foto 51 BMW řada 5, foto 52 BMW řada 5, foto 53 BMW řada 5, foto 54 BMW řada 5, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 530d Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:169500 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2926 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 410 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Takže moje první zkušenosti a postřehy.

Můj vozový park nebyl dosud nikterak zajímavý a vždy jsem byl věrný české Škodovce. Moje první auto byla Škoda 120L pak taky Škoda 100, První model Felicia Combi 1.3MPi a dodnes mám ještě krátkou Felicii 1.3MPi kterou jsem před deseti lety koupil novou a momentálně je jako druhé auto v rodině. Nicméně po narození dcery nastal problém se zavazadlovým prostorem. Bylo potřeba vozit kočárek, nákupy se objemově zvětšily o balíky plen a také bezpečnost vozu již nesplňovala mé požadavky. Takže nastala potřeba koupě nového vozu. Auto jsem vybíral poměrně dlouho a původně jsem měl chuť na Mondeo 2.0 TDCi ale odradila mě poruchovost. Nakonec vyhrálo BMW 530d Touring.
Můj požadavek na BMW byl: kombík, po faceliftu od r. 2001, motor 3.0L, 142Kw, manuál, xenony, DSC a 16:9 navigace. Hledal jsem a hledal až jsem našel toto:
Modrá metalíza Orient blau, 165000 km na tachometru r.v. 2001 takže po faceliftu
Motor 3.0d 142Kw 24V 193PS
Tónovaná okna, přední i zadní boční okna jsou dvojitá termální skla s el. ovládáním, el. otevírání a zavírání pátých dveří,samostaně otevírací zadní okno, rolovací zadní síťka zavazadlového prostoru )bezpečnostní síťová přepážka), přední i zadní PDC senzory, Xenonová světla, dešťový senzor, samozatmavovací zpětné i vnější zrcátka, zpětná zrcátka jsou navíc vyhřívaná a elektricky sklápěná, 6x airbag, stabilizace podvozku DSC, protiprokluz ASC, manuální převodovka, tempomat, nezávislé topení s možností načasování topení či ventilace, dvouzónová digiklima, klimatizovaná schránka, multifunkční volant, hudba BMW Profesionál, CD changer, TV tuner, GPS navigace, možnost zakódovat vůz 4 místným kódem, bezdrátový autotelefon, mechanická sedadla s dofukováním bederního vaku, hliníkové Mpacket obložení, v zadních dveřích integrované sluneční roletky, .....

Takže, co se výbavy týče tak několikanásobně převyšovala standard na který jsem byl zvyklý a proto není divu, že jsem s novým vozem mimořádně spokojený.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak ač je vozidlo již téměř 8let staré, tak je svezení v něm stále lepší než například v nové octávii. A to, ať již odhlučněním motoru, tak prostorností pro cestující a samozřejmě i jízdními vlastnostmi. A pokud tedy srovnám 8let staré BMW v téměř maximální výbavě a za cenu do cca 200.000,- CZK s konkurentem od Škodovky tj. prvním modelem Škody Superb v podobné výbavě (opravdu jen podobné, protože některé věci ani nemá) a s cenou cca 270.000 tak BMW vítězí na plné čáře.
Motor 3.0d je dodnes považován za asi nejlepší počin od BMW a mnozí tvrdí, že jde o jeden s nejlepších motorů vůbec. I já osobně s těmito lidmi mohu jen a jen souhlasit.
Výkon motoru je vzhledem k váze vozu optimální a pokud dokážete odolat pokušení a budete jezdit s lehkou nohou na plynu, tak se bude spotřeba pohybovat kolem 6,5 – 6,8l. Můj průměr při „ostřejším“ stylu jízdy se pohybuje kolem výrobcem udávaným 7,3 – 7,5 litrů na 100Km což je na 3litr velice slušné. V porovnání se služební oktávií 2,0Tdi 103Kw která si bez problémů řekne i o 7 – 7,3l nafty je BMW s o 8 let starším na v podstatě stejné spotřebě. Odhlučnění je díky použitým dvojitým termo-sklům velice slušné a při jakékoli rychlosti se můžete se spolujezdci bavit aniž by jste si připadali jako když se baví blbej s hluchým.
Sedadla mám sice obyčejná s látkovým potahem, ale i tak jde o velice pohodlné sezení. V opěradle je vzduchový vak, který lze čtyřsměrným tlačítkem dofukovat a upouštět a každý si tak najde co mu vyhovuje. Použité materiály v interiéru jsou velice kvalitní a nikde nic ani po letech nevrže. Velice kvalitní je také audiosoustava v mém případě jde o nejvyšší model Profesional, kterému už chybí jen MP3 a byl by dokonalý, jenže v r. 2001 to jaksi nebylo možné, ale zlaté české ručičky dokáží i to zařídit a tak dnes není problém doplnit o DVD/MP3 rádio a připojit ho ke stávajícímu systému, který lze také počeštit vč. Hlasu navigace, ale to je zatím jen plán do budoucna.
Jak jsem již napsal je jízda s tímto autem velice pohodlná a to také díky výbornému podvozku, který na 16´´ kolech s pneu PIRELLI P7 225/55 95W v kombinaci se stabilizací, protiprokluzem a ABS velice přispívá ke kvalitní a hlavně bezpečné jízdě s autem. V případě že asistent stabilizace zasáhne je toto signalizováno na palubní desce a máte tak přehled o tom jak vše pomáhá k vaší bezpečnosti. Pokud se často pohybujete v noci, jistě oceníte použitá xenonová světla, která jsou v kombinaci s kroužky faceliftových světel i velice efektní. V horkých letních dnech Vám bude velice dobrým pomocníkem dvojzónová klimatizace, která dokáže chladit i prostor uvnitř schránky spolujezdce. Na dlouhých trasách jistě oceníte také tempomat a možnost regulace rychlosti vozu tlačítky na volantu. Osobně používám tempomat jak to jen jde, protože s jeho pomocí je spotřeba vozu i o 0,5l nižší. Pochopitelně, ale stejně časem dostane člověk ten správný cit a dokáže jezdit i bez pomoci tempomatu tak, aby spotřeba byla i pod 7l. Další velice užitečná funkce v autě je code (možnost zakódovat vozidlo a bez příslušného 4 mistného pin kódu jej nelze nastartovat). Osobně toto používám pokaždé když nechávám auto byť na chvíli opuštěné. Navolit kód trvá cca 10s a stejně tak auto odblokovat a tak i kdyby Vám ukradli klíče tak bez kódu auto nenastartují. Jednou z mých požadovaných funkcí byla i GPS navigace. V mém voze je tvořena 16:9 LCD obrazovkou rádia v kombinaci s vlastní CD mechanikou (lze nahradit DVD a získat tak 3D mapy). Naštěstí je celkem jednoduché obstarat si nové mapy a tak jsem upgrade map z roku 2001 provedl hned jak to šlo. Momentálně je hlasová navigace sice zatím jen v němčině a angličtině, ale čeština dnes již není problém ale jen otázkou peněz.
Osobně jsem raději zvolil koupi OBDII diagnostického kabelu a sám si teď resetuji interval výměny oleje, servis, veškeré chyby které mohou jednotlivé řídící jednotky hlásit.
A protože kabel umí vozy do r.v. 2004 tak mám již několik kamarádů kteří si jezdí ke mně napojit svá vozidla na diagnostiku.
Mnoho věcí je u BMW naprostá samozřejmost a člověk se až diví, že před osmi lety bylo auto vybavené doplňky, které není možné, do některých značek a modelů aut, koupit ani dnes.
Jednoduché a až geniální je osvětlení integrované do slunečních clonek nebo do zadních dveří integrované samonavíjecí protisluneční záclonky, zadní samonavíjecí síťová mezistěna zavazadlového prostoru, loketní opěrka i na zadních sedadlech a nebo třeba plastové ochranné kryty na zadní straně předních sedadel, které pokud vozíte děti jsou bez těchto krytů vždy plná otisků od botiček.
Všechny tyto drobnosti přispívají k velice příjemnému pocitu z jízdy a člověk s v autě opravdu cítí v bezpečí a pohodlí.
Zatím jsem s autem najel asi 5000km a tak nemohu posoudit vše dosti objektivně, ale již dnes dokáži říci, že auto je v kategorii ojetin do 200000,- jednou z nejlepších možných voleb. Rozhodně jej všem kteří hodlají koupit ojeté auto doporučuji.





Pro informaci zde uvedu ještě to co jsem na voze měnil.

Nové pneumatiky Pirelli P7 mě vyšly na neuvěřitelných 750,-Kč za kus (cena v pneuservisu je 3900,- za kus!!) a to díky tomu, že jsem je koupil na litých kolech z Mercedesa za 8000,- komplet 4kola. A následně jsem samotné elektrony prodal za 5000,-

Dále jsem vyměnil přední brzdy. Tj. kotouče brembo a destičky textar a celá sada mě vyšla na necelých 6000,-

Dále redukci na el. Zásuvku pro přívěsný vozík za cca 100,-

Vyměnil jsem olej (Castrol Magnatec) + filtr za celkem 1200,-

Výměna poškozeného odporu topení (ježka) za nový si vyžádala 1000,-

Nová chrom-kožená hlavice řadící páky originál BMW mě vyšla na 500,-

Nové vzduchové filtry mám díky aukru za cca 200,- kus

Dnes jsem upravil předni masku a grill je teď v chromu celý. Cena? 99,- :-)) samolepící chromová lišta šíře 3,5mm (drží super)

A do dálkových světel jsem si koupil nové H7 Osram COOL 4000K.

Jo a příští týden mě čeká výměna hydraulické náplně v motoru otevírání pátých dveří za 500,-

Toť vše a jakmile budu mít další nové poznatky tak se s Vámi rád podělím.




Silné stránky

Motor a kvalita zpracování, nic nevrže ani se nekroutí.
Super tiché, rychlé a pohodlné svezení. To je znát hned při první jízdě.
Perfektní výbava za směšnou cenu oproti pořizovací.
Spotřeba je při rozumné jízdě mimo město 6,5l/100km. ( Měření trvalo cca 1 týden a ujeto cca 300km mimo město a cca 100km dálnice předpisovou rychlostí :-)) )
Při ostřejší jízdě kdy si užíváte výkonu motoru je spotřeba 7,5l/100km.
Což na 3litr je úžasná spotřeba. VW má se svým 2.0TDI PD podobné výsledky ale výkon o polovinu méně :-))
Prostě BMW motory umí.

Slabé stránky

Docela mě štve že telefon nemá automatický zámek klávesnice. Při jízdě si maškám tlačítka loktem a už se mi párkrát stalo, že jsem vytočil číslo ze seznamu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné nemám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

 

Novinky v recenzi

13.2.2011 10:53

Poslední zpráva :o((

S lítostí zde všem oznamuji, že dne 12.2.2011 bylo naše milované BMW 530d prodáno do dobrých rukou a novému majiteli tak přeji mnoho šťastně najetých kilometrů.

13.1.2010 19:57

12.1.2010 bylo auto kompletně počeštěno !!!

Dnes jsem nechal do auta nahrát češtinu a to komplet české menu vč. kompletní české navigace a českého hlasového navádění. Vše funguje bezvadně a hlas navigace je i o poznání hlasitější a srozumitelnější. Hlavně byl změněn na příjemný ženský hlas a tak konečně zmizela z auta ta protivná němčina. Jakmile dokončím kompletní test napíši zde podrobnější recenzi.
Takto počeštit BMW lze u několika firem ale jen jedna jediná umí i hlasové navádění u navigace. Každopádně zatím panuje maximální spokojenost.

14.9.2009 21:51

Drobné opravy

Včera jsem byl nucen promazat mechanizmus sklápění zpětných zrcátek a doplnit kapalinu do servořízení. Vše svépomocí tudíž bez investic, tedy kromě cca 2dcl kapaliny do serva což je cca 80,-. Myslím, že zklápění zrcátek je při nepoužívání otázka času kdy zatuhne a nefunguje jak má. Osobně si myslím, že pánové v BMW mohli nastavit do PC možnost volby automatického sklápění při uzamčení vozu nebo při vypnutí motoru. Sklopená zrcátka jsou navíc více chráněná proti případné kolizi. Ale to funguje automaticky asi až u novější E60. Škoda.
Spotřeba se dlouhodobě ( ujeto cca 1300km od vynulování PC )neustále drží okolo 6,8 - 7,1 podle toho jaké je zatížení nákladem, počet osob a styl jízdy. Spokojenost. :-))

29.8.2009 16:01

Kapalina v Hydraulice víka kufru.

Dnes jsem doplnil kapalinu do hydrauliky otevírání pátých dveří takže vše funguje jak má.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530d

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…