reklama


Recenze

Ladi (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Alfa Romeo 156

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 156, foto 1 Alfa Romeo 156, foto 3 Alfa Romeo 156, foto 4 Alfa Romeo 156, foto 5 Alfa Romeo 156, foto 6 Alfa Romeo 156, foto 7 Alfa Romeo 156, foto 9 Alfa Romeo 156, foto 10
Alfa Romeo 156, foto 13 Alfa Romeo 156, foto 14 Alfa Romeo 156, foto 15 Alfa Romeo 156, foto 16 Alfa Romeo 156, foto 17 Alfa Romeo 156, foto 18 Alfa Romeo 156, foto 19 Alfa Romeo 156, foto 20 Alfa Romeo 156, foto 21 Alfa Romeo 156, foto 22 Alfa Romeo 156, foto 23 Alfa Romeo 156, foto 24 Alfa Romeo 156, foto 25 Alfa Romeo 156, foto 26 Alfa Romeo 156, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Ála Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:146000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 385 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,7

Popis vozu

Tento rok jsem si splnil svůj sen a to pořízením vozu od značky alfa romeo. Už jako malý kluk jsem měl možnost se svést v alfě 33 1,7.Zvuk a tah boxeru a celá koncepce auta mě na tehdejší dobu moc uchvátila, a tak jsem se o tuto značku dál zajímal.Život plynul a já dál sedlal 120 a favority,až nadešel den s velkým ,,D‘‘ ,kdy jsem se začal rozhodovat,která krasavice z vozů Alfa Romeo bude moje a jaké srdce bude tlouct pod kapotou.Rozhodování bylo těžké,olítanější 159 nebo zachovalejší 156.Nakonec to vyhrála 156 po faceliftu,oproti 159 se mi jeví více sportovnější a mrštnější (přece jen 159 je cvalík).Správné Alfě má bít pod kapotou benzinový šestihrnek,ale kvůli ročnímu nájezdu,který bude následovat až se mi můj Favorit LPG (spotřebák) rozsype,padla volba na naftu.A když už kamna,tak ty větší 2,4 JTDm :o).

Motor
Jak už zasvěcení vědí,jde o přeplňovaný řadový 5-válec s 20 ventily.Určitě to musela být před těmi lety bomba,175 koní a 380 Nm si lehce poradí s autem o pohotovostní hmotnosti do 1400 Kg.Pořádně začíná zatahovat od 2000 Ot/min a dech mu pomalu začíná docházet kolem 4 500 Ot/min,ale ochotně jde až do červeného pole,kde už je to celkem zbytečné vytáčet a hlavně nemám to srdce to dělat.V otáčkách dává svým zvukovým projevem na chvíli zapomenout,že mu v žilách koluje nafta.Prostě jak to odpálíte,to zlé bručení se svištícím turbem nenechá nikoho chladným.Co se týká spotřeby je vynikající,sám podle množství paliva a ujetých Km jsem na 6,7 l na 100 Km,jestli chci naštvat vyznavače TDI,tak hodím na palubák spotřebu,kde se ukazují hodnoty od 4-5,5 l ,k těm hodnotám je třeba připočítat 1,5l nahoru,ale to vím jen já a nemám potřebu jim to sdělovat :o).Takže pokud zrovna nezávodíte a jedete podle předpisů delší trasu jde spotřeba reálně stlačit na 5,5 l , dík za to patří převodovce a její šestce.

Převodovka
Jde o šestistupňový manuál, tuší od Oplu (ruku za to nedám,jen jsem to párkrát někde četl).Jednička a dvojka jsou hodně krátké,pak jde na řadu smrtící trojka,čtverka táhne taky slušně a na konec delší 5 a 6 na kterou se motor jen převaluje a spotřeba jde dolů,ale i tak má motor dostatek síly,aniž by jste byli nuceni do sebevětšího kopce podřazovat na 5.S přesností je to trošku horší,ale žádná tragédie,zejména při řazení na 2 a 3 se tomu hladce nechce,ale to je známý fakt.Zajímavé je,že pokud se jede pila,tak tam jdou krásně.Inu je to trošku sportovec.

Řízení
Je krásně přímé,většinu zatáček projedete bez přehmatávání.Jo,jo 2 otáčky mezi dorazy jsou znát.Co je,ale nejdůležitější přesně víte co se na přední nápravě děje,zpětná vazba je perfektní.Prostě se to auto neřídí ,,samo‘‘ jako u větší části přeposilovaných značek.

Podvozek
Čtyřprvkové přední zavěšení a více prvková zadní náprava jsou solidní základ,aby jste si užili klikatou okrsku,když k tomu přidáme kola 17 palců a 215/45 gumy,hned tak něco vás nerozhodí.Tahle nadčasová kombinace si však vybere krutou daň na méně kvalitních komunikacích (a že jich u nás je), v podobě nepříjemných rázů od kol a tím snížení komfortu jízdy,ale také menší životnosti hlavně přední nápravy,zejména u těžších nafťáků. Problém spočívá v nemožnosti výměny jednotlivých prvků ramena, tudíž musí měnit majitel vše komplet. A ještě musí majitelé nafty počítat s větší nedotáčivostí o proti lehčím benzinovým verzím.

Karoserie
K designu není co dodat, je jednoduše úžasný. Někomu se líbí starší vzhled, mě osobně přijde lepší ten nový, snad jen zadní část byla před facem více dravější. Jednou jsem šel z obchodu,slunce zapadalo a já se musel zastavit a kochat se pohledem z boku na tu sexy krasavici mezi těmi ostatními nudnými auty. Ale zpátky, karoserie se na svoji dobu vyznačovala nadprůměrnou tuhostí,ale mizerným zavazadlovým prostorem ve srovnání s konkurencí.Mě,ale stačí a takové ty řeči,že tam nic moc nedám,nepřestěhuju ignoruji.Přece nebudu přizpůsobovat výběr auta,jen tomu,že budu potřebovat 2x do roka něco většího převést.Proto jsem chtěl vždycky sedana,i když sportwagon je taky pěkný.

Interiér
Interiér mi přijde takový útulně stísněnější, což podtrhuje sportovní charakter vozu.Když se člověk posadí na místo řidiče,palubní deska s dvěma tubusy(otáčkoměr a tachometr) a středová konzole s třemi ukazateli (teplota,hodiny,palivoměr) natočená směrem k řidiči,vás v táhnou do děje a navozují sportovní atmosféru.Interiér a sedadla jsou čalouněna světle žlutou kůží,na předních sedadlech vyhřívanou.O bezpečnost se v interiéru starají dvojice předních,bočních a hlavových báglů.O pohodu a komfort v interiéru se stará dvouzonová automatická klimatizace s přídavným topením,všechna okna v elektrice,el. zrcátka s vyhříváním a mé nové rádio Alpina,které nahradilo průměrný blaupunkt .

Silné stránky

Vzhled interiéru,exteriéru,jízdní vlastnosti,výkonný a úsporný motor,exkluzivita po faceliftových verzí,kterých v ČR moc nejezdí.

Slabé stránky

Poddimenzovaná přední náprava,neznalost techniky místních servisů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem
Ostravu mám sice z ruky,ale se zkušenostmi s místními servisy se vyplatí udělat si tam výlet.Celkem mě překvapily ceny dílů,které byli mnohem levnější,než co objednávali místní servisy.Prostě profesionální a vstřícný přístup a práce, na kterou se tam můžu spolehnout

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě
Auto jsem kupoval z bazaru Mach auto, kteří hráli roli zprostředkovatele. Auto je původem z Německa, kde ho původní majitel po 3 letech prodal nové majitelce v ČR a za dva roky jsem ho koupil já :o).Přístup bazaru byl férový a po nějakých problémech mi ještě vrátili trochu peněz. Příště už bych postupoval zásadně jinak a nechal to prohlídnout v autorizovaném servisu.Prostě to bylo vysněné auto a to potom člověk nevidí, neslyší a přehlídne podstatné věci.Auto mi dali dohromady v AF centrum Ostrava a už mi dělá jen radost.

 
reklama

Novinky v recenzi

11.8.2010 22:57

Tak co mám v plánu : renovace 17 disků, decentní nádstavce prahů,výfuk ragazzon ve stejném provedení jako původní, EBC brzdy a snad v budoucnu celolak ve stejné barvě a jestli bude šlapat, tak lehký čip na 200 koní.
Opravy
- Výměna turba (dodržení intervalů výměny a správný olej,spolu s dostatečným zahřátím a naopak dochlazením,snad tuto drahou opravu už nikdy nepodstoupím)
- Seřízení geometrie
- Olej Selenia 5W-4O
- nástřík podvozku a dutin


Další vozy Alfa Romeo 156


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
6

Více o modeluAlfa Romeo 156 932 (1997-2007)
Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho…

Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku

"Každá Alfa Romeo představovala v automobilovém světě…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila. Český fotbalista vyvázl o fous

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila.…

Sobotní výbuchy u fotbalového stadionu istanbulského klubu Besiktas zabily 29 lidí a 166 jich zranily. Oznámil…

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji neposlechl a zemřel!

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji…

Alena Zárybnická (47) předpovídá počasí nejenom v České televizi, ale dělá i meteorologický servis horolezcům. S…

 

iSport.cz

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím kole, na řadě je Kličko

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím…

Britský boxerský favorit Anthony Joshua nezklamal a rozšířil sbírku knokautů. Američana Erica Molinu poslal…

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos. Barcelona vyhrála 3:0

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos.…

To už není náhoda! Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos opět vystřelil svému týmu důležité body v nastavení. Po…

 

Reflex.cz

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Gatestone institut ve své nové zprávě poukazuje na skutečnost, kterou mainstreamová media taktně nevidí. V…

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se lety narodil herec Jaroslav Marvan

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se…

Legendární policejní rada a šéf pražské mordparty Vacátko, nerudný revizor Gustav Anděl na ROHáckých dovolených,…

 
 
reklama