Recenze

9 Majitel

Volvo XC70 SUMMUM D4 AWD

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC70, foto 1 Volvo XC70, foto 2 Volvo XC70, foto 3 Volvo XC70, foto 4 Volvo XC70, foto 5 Volvo XC70, foto 6 Volvo XC70, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Olaf Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 133 kroutící moment [Nm]: 420 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 555 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Volvo XC70, poslední verze před ukončením produkce. Nádherná hnědá metalíza s perletí v měděném odstínu, interier hnědá kůže a matná hnědá dýha. Kola 18", což je asi ideál mezi komfortem a vzhledem.

Když chce člověk 4kolku, rodinné kombi a zároveň prémiovku, moc na výběr není, XC70 je skvělou kombinací praktičnosti, rozumné image, skvělého zpracování, severského designu. Člověk musí být trochu mimo main stream, protože jinak by volil Passat Alltrack nebo A6/A4, ale ony ty volva mají něco do sebe.

Další argument je ukončení výroby, kdy v roce 2016 XC70 končí..... Ano, za rok bude nahrazena V90 v oplastované verzi, jenže ta bude atakovat ve slušné výbavě 1,5 až 2 miliony, navíc čekačka na výrobu (soudě dle XC90 a dnes i XC60) bude okolo 0,5 až 1 roku, takže XC70 v LAST EDITION je jasným řešením a splněním dlouhodobého snu o této krabici s kufrem plným charisma a zkušeností, vždyť tak jako XC90 založila velká SUV, XC70 byla prvním allroadem....

Interier je klasika, plovoucí středová konzola s pravým surovým dřevem, kvalitní a při troše snahy nesmrtelná kůže s nádherným obšitím a omamnou vůní..... Kufr celý čalouněný velurem, u Volva již tradičně skvělé audio, digitální kaplička a přehršel výbavy, a plný zásobník té bezpečnostní....

Z výbavy bych rád vyzdvihl opravdu spolehlivě funkční a citlivě zasahující adaptabilní tempomat a skvělá automatická světla, jako jediná co jsem jezdil (a že jsem jich měl možnost vyzkoušet dost), opravdu neoslňují a fungují na 110%.

Daň za rok uvedení, je absence full LED světel, chybějící head up displej, u mého auta chybějící bezklíčový vstup, no a to je asi vše, co o 9 let mladší konkurenti obvykle mají, co nemají je..... jak bych to řekl....... VOLVO :)

A teď k tomu, jak jezdí....

Když člověk k autu přichází, teprve si uvědomí, že jde o opravdový kus auta. Rok vzniku i přes povedený poslední facelift už Volvo úplně zamaskoval nedokáže, na druhou stranu jde o klasiku, která vypadá pořád dobře. Na uvítání se odklopí zpětná zrcátka velikosti sloních uší, chybnete za kliku a otevřou se masivní dveře (třeba u soudobé Mazdy 6 je tento zážitek opačný, lehké dveře které se zavírají se zvukem plechovky). Na novém autě vás uvítá vůně kvalitní kůže opravdu masivních sedadel, které neoplývá ji bočním vedením, ale k povaze auta se hodí, takže sedíme v obýváku....

Volant je přehledný s opravdu hrubým věncem - což mě osobně vyhovuje maximálně, navíc je vyhřívaný. Kaplička je digitální s volitelnou grafikou, jinak přehledná a designové čistá, stejně jako středová konzola. Ano,má více tlačítek, ale ty jsou jednoúčelové a po chvíli za ně budete rádi, jeden stisk je někdy pohodlnější než proklikávání se v menu.

Další designový prvek je bez rámcové zrcátko, zadní sedadla pojmou tři pasažéry a od zavazadelníku je dělí mříž, kterou by nehodlal snad ani Kájínek, ta je sklopná, za ní už je opravdu famózní zavazadelník, pravidelného tvaru a elektrické páté dveře, které v mém případě zdobí decentní spojler. designové spojlery jsou i na prazích.

Zasouváme klíček do palubní desky a startujeme. Motor je mírně slyšet, ale zvuk je jiný než u 4válců, brumlavý..... Po zahřátí a pohodovému stylu jízdy o něm není vědět. Reálně si vycucá z nádrže okolo 8mi litrů nafty v kombinaci.

Při jízdě auto skvěle žehlí naše parádní cesty, včetně naší ostravské D1 s vlnami velikosti bouře v severním moři. Naprosto návykový je adaptaci lží tempomat, který citlivě brzdí i akceleruje, opravdu fungující automatická dálková světla a další armáda bezpečnostních strážců.

Jízdně Vás XC70 hodí do klidu, prostě jedete, rychle, pohodlně a faaaakt bezpečně, no o tom asi vlastně Volvo je.... navíc pozitivní image, 80% lidí středního proudu ani netuší, že jedete prémiového autem a ne za zrovna málo, nezažil jsem závist, jako třeba v předchozím Hyundai Genesis sedan.... Škoda jen že i D4 AWD už nemá 8mi stupňová automat, ale i tak spokojenost a pro rodinu skvělý křižníku na dlouhé trasy....

Silné stránky

Neskutečně pohodlné auto, generačně opravdu odladěné, s gigantickým kufrem a neskutečnou zásobou bezpečnostních systémů. Co mohu srovnat (Genesis, Mercedes E a S, Audi, Mazda 6), třeba adaptabilní tempomat a automatická dálková světla jsou na Volvech opravdu funkční. No a pak ten švédský feeling, kdo nezažil, neví o čem mluvím a jako benefit aura značky, která není typicky mafiánská, vekslácká, typická pro albánské bratry.... Volvo je typické pro kreativce, právníky a lékaře, já vím, i německá svatá trojice je skvělá, ale Volvo je jiné, prostě švédské :) (a nic na tom nezměnil ani čínský kapitál).

Slabé stránky

U D4 AWD jen 6ti stupňový automat, ano, XC70 se dělá v současné generaciu od roku 2007, ale díky veleúspěšné první generaci, je v podstatě tato kultem. Já nevím, možná světla, nejsou sice LED, ale svítí skvěle, hmmmm..... fakt špatné stránky hledám jen těžko.....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Není to mé jediné Volvo, takže byť má XC70 jen 1000 km vím, že servis ve SvenCaru je nadstandardní, je to o lidech a ti tady jsou TOP.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Olaf (moje XC70) je koupen u SvenCar Ostrava, servis mohu jen doporučit, stejně tak i Milana Murína, co by prodejce.

VOLVO XC70 i v roce 2016 (po 9ti letech výroby) má něco do sebe.

Proč si někdo koupí v roce 2016 auto představené v roce 2007 a dá za něj 1,2 milionu bez DPH ? Buď je blázen nebo prostě chce Volvo XC70 :). Já jsem asi obojí, XC70 je zástupcem moderní kategorie all roadů, není ale zástupce německé svaté trojky, ani v dnešní době úžasně hodnocený Passat Alltrack nebo o něco více charakterní Subaru Outback. Když už chce člověk oplatovaný kombík a nechce vyloženě mainstreamovou vlnu, moc toho na trhu není. Volvo XC70 je ve své druhé generaci kultem a po zkušenosti s XC90, XC60 a S60, které jsem vlastnil, byla XC70 splněním snu. Manželka sice říká, že je to krabice a ošklivé auto, možná má pravdu, ale má charakter a styl a já prostě to švédské pojetí obdivuju. Já vím, Superb je "český", úžasný a praktický (netvrdím, že není), Passat je dokonalý (taky dokonale nudný), A6/A4 All road je dokonale prémiový, Outback subarácký (jenže s CVT díky nechci), no a pak je tu XC70..... a vůbec svezte se a uvidíte, já ho mám rád a virem Volvo jsem už nakazil více lidí v mé blízkosti a oni mě chápou, co Vy ?

 


Další vozy Volvo XC70



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Od Volvo jsem jezdi XC90, XC60, XC70 a S60, auta neměla nikdy žádný problém, nečekám jej ani tentokrát, takže VOLVO = držák. Podmínkou je samozřejmě kvalitní servis v předepsaných intervalech.

praktičnost
10

Gigantickému a geometricky pravidelnému kufru není co vytknout, prostor v předu je také nadstandardní, jen na zadních sedadlech není místa nazbyt.

prostornost
9

Jen malinko více prostoru ve druhé řadě by se mohlo hodit, ale jinak maximální spokojenost.

jízdní vlastnosti
8

Velmi slušné, pokud od auta nečekáte to co není, je to pohodlný rodinný koráb, v tom je špička, pokud chcete závodit, jděte jinam, s Volvem spokojeni nebudete ....

jízdní komfort
9

Ten je maximální, srovnal bych s podvozky na vzduchu, opravdu top.

provozní náklady
8

Není moc úsporné (Passat jezdí za míň), servis nijak nevybočuje, ale když už dáte za auto 1,2 mega bez daně, tak vás provoz XC 70 určitě nepoloží.....

náhradní díly
8

Dostupnost i cena odpovídá značce.

výkon motoru
8

D4 AWD je konstukčně léty prověřený motor D5, onen pověstný pětiválec, který jedni milují a ostatní zatracují, D4 je jen utlumená verze (softwarově). Na XC60 mám orginál čip od POLESTAR, u této XC70 asi zkusím BSR, má lepší parametry a navýší více výkon.

spotřeba
8

Reálně se syrovým motorem lze jezdit v kombinaci (ale s dominancí města) za cca 8,2, když jsem jel po okresce, tak i za 6,5. Po zajetí si myslím, že průměr bude někde na 7,5 litu na 100 km.

hlučnost motoru
9

V běžných rychlostech a vyrovnané jízdě je motor velmi kultivovaný, pod zátěží je to ten klasický pětiválec od Volva, mě hrubší zvuk nevadí, ale chápu, že to může někdo vidět jinak.....

kvalita sedadel
10

Tak to je obývák - VOLVO, ano boční vedení nemá, ale to pohodlíííííí.....

brzdy
8

Průměr....

zavazadlový prostor
9

Vrchol třídy ve využitelnosti, litrová hodnota dnes neomráčí, ale využitelnost je i po 9ti letech na špici třídy.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…