Diskuse

Mazda 6 (2017)

1.7.2018

Vím, že Mazda 6 není nové auto a napsáno o něm bylo snad vše podstatné. Ani jsem neuvažoval, že bych psal vlastní recenzi na Auto.cz, kdyby mě…

 

Mazda 6 (Krabatt)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 07.07.18  18:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    U Mazdy je výhodou, že i základní model vypadá celkem dobře a majitel se za něj nemusí stydět. Když jsem objednával CX-3, říkal jsem si, za co vlastně platím, když zvenku i model levnější o víc jak 200 tisíc Kč vypadá skoro stejně. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 06.07.18  21:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny.
  • « 00 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 06.07.18  21:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny.
  • « 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 06.07.18  13:04

    « Re: Re: Výborné čtení

    Detaily klidně můžeš přidat do aktualizací recenze.. Tyhle drobnosti, o kterých se člověk moc nedočte jsou často dost zajímavé. Jinak k té MX-5 - je to od Mazdy asi to nejzábavnější auto, to jo, ale nejlepší to asi ne. Jak jsem psal v recenzi, pro řidičské vyjížďky fantastická volba, ale představa, že s ní jezdím každý den, to fakt raději ne :-) Ale je pravda, že japoncema jsem já osobně už definitivně polapen a další auto bude 100% zase japonec.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 06.07.18  12:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    Tiež sa čudujem, že to nevyvíjajú ďalej. Cieľom by malo byť mať čo najlepší produkt. Mne síce celkom sériový MZD connect vyhovuje, ale keby mal nejaké zrkadlenie mobilu, tak by to nebolo zlé. Človek by si odzrkadlil navigáciu z mobilu...
    Ale možno to robia naschvál, keďže každá Mazda s MZD má všetko potrebné k navigácii a stačí vložiť správnu SD kartu. Nie je v ich záujme, aby zákazník využíval iný produkt.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 06.07.18  11:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Presne to vybavenie áut je problém. Auto s max výbavou je občas iné, ako základ.
    Ono s výbavami je to občas také neisté. Ak chcem napr základnú výbavu, často ju nikde netestujú a ani ju nemajú na predajni = nevidím, ako to auto vyzerá. Môžem vidieť auto s lepšími sedadlami, veľkým displayom, peknými elektrónmi... Pritom základná výbava môže vyzerať otrasne = smiešny maličký display, malé kolieska... Ak si to auto človek objedná, môže byť celkom sklamaný. Sú značky, ktoré v základe spravia auto dosť chudobné. Minule bol kdesi článok, kde porovnávali základné a top výbavy. Boli autá, kde základ vyzeral naozaj dosť odlišne.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 06.07.18  11:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Všimol som si, že občas je Mazda vystavená niekde v obchodnom centre.
    Veľa Slovákov a Čechov keď ide kupovať auto - najprv navštívi autosalón Škody / VW, potom skúsi nejakú dobrú cenu na Hyundai... Ak sa dostane k Mazde, tak sa mu bude zdať, že je drahá, prípadne 3-ke bude chýbať kombi... A nakoniec kúpi Rapid.
    Ak človek chce naozaj kúpiť dobré auto, tak si bude vyberať a na nič nezabudne. Ibaže kto by čítal toľko recenzii, prípadne testov? Veď je to iba nejaké auto.
    Aj tak si myslím, že väčšina ľudí nedokáže oceniť hlavnú kvalitu Mazdy = jazdné vlastnosti. Ľudia často ani nepočujú, že niečo v aute nie je v poriadku (hrkanie, pazvuky, kvílenie...). Väčšina ľudí nepotrebuje dobre jazdiace auto - potrebujú premiestňovadlo za výhodnú cenu (nemusí byť malá), ktoré maximálne dobre vyzerá a má nejakú farbu, má veľký, väčší, alebo dokonca obrovský kufor... Prípadne, výborne zrýchľuje na papieri, alebo v priamom smere. Vlastne ešte spotreba je často dôležitá. Predpokladám, že veľká časť áut od Mazdy sa predá len vďaka dizajnu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 05.07.18  17:30

    « Re: Výborné čtení

    Děkuji, ale zpětně se mi zdá, že jsem se asi měl zmínit o detailech, o kterých se moc neví. Každopádně, co se dívám na Tvou garáž, máš zkušenosti i s Mazdou, dokonce snad s tou úplně nejlepší. :-) Dnes jsem taky nahrál jeden obrázek, který jasně dokládá, že jezdit dlouhodobě za 7,3/100 jde úplně bez problémů.
  • 10 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 05.07.18  14:43

    « Výborné čtení

    Moc dobrá recenze, díky za přínosné počtení. Jsem rád, že aspoň nějaká automobilka se drží atmosféry a umí motor udělat i úsporný. Průměr 7,3l u téměř 200k auta je fantastický. Myslím, že obdobně výkonný turbo benzín nebude jezdit za méně. Spíš více. Ať Mazda slouží a hlavně baví i nadále.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 04.07.18  06:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    U té aplikace se obávám, že už ji v autě nezprovozníme. Novější verze systému jsou uzamknuty. Vnější zásahy tedy nejsou možné. Mazda by udělala lépe, kdyby si podobně šikovné lidi najala a nechala je svůj vlastní systém zlepšit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 04.07.18  06:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Nemusí se jednat o účelovou manipulaci. Často jsem si všiml spíše chyb vyplývajících z nedostatečného průzkumu nebo testování. Oni i novináři jsou lidé, mají termíny a často i omezené možnosti. Pokud se oprostím od podezření, že novinář píše na objednávku, pak nejčastější chyba v recenzích je, že Mazda je drahá. Tohle třeba uvedl i Honza Koubek, kterého bych z ničeho nepodezíral. Zkrátka hodně často se srovnávají základní modely, ale člověk se nesmí zapomenout podívat i na to, co dané auto v základní výbavě nabízí.

    U podobného cenového srovnání mě dále překvapuje i to, že novinářská auta jsou nadstandardně vybavená. A u Mazdy jednoznačně platí, že čím lepší výbava, tím je cenově výhodnější v porovnání s konkurencí. Prakticky nikde se to nezmiňuje. Nikdo si s tím nedá moc práci, aby tohle srovnal. Kdo si koupí u takového auta úplný základ? Neříkám, že všichni si kupují maximální výbavu, ale základ je opačný extrém. Člověk je pak často překvapen zjištěním, kolik ušetří oproti konkurenci, stejně jako jsem byl překvapen i já, když jsem si to spočítal.

    Z dalších věcí, které jsem v recenzích zaznamenal a se kterými si dovolím nesouhlasit, jsou to nejčastěji poznámky kolem dílenského zpracování, cen v servisu, případně komfortu jízdy na velkých kolech. Interiér je u Mazdy opravdu precizní, zejména ve výbavě Revolution Top. Tvrdit tedy, že interiér Superbu ve výbavě Style vypadá hodnotněji, to mi doteď vyráží dech. Nechci se k tomu ani vyjadřovat. Jednodušší je vidět obě auta na vlastní oči. A když přeskočím víceméně stejné ceny v servisu jako u koncernu, o tom jsem se v recenzi zmínil, tak mě konečně zaráží zmínky, že auto je na 19" kolech méně komfortní. Snad v porovnání s auty se vzduchovým podvozkem. Mě právě na Mazdě nadchlo, jak skvěle se s ní jezdí i na rozbitých cestách. Je udivující, že obyčejné tlumiče zvládají svou práci líp než auta, která mají adaptivní podvozek. O tom psala snad jen jediná česká recenze, co si tak vybavuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 04.07.18  06:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Tady bych se možná znovu vrátil k té nepříliš účinné reklamě Mazdy v masmédiích. Párkrát jsem se bavil s lidmi, kteří v nedávné době kupovali auto a při výběru nového vozu na Mazdu úplně zapomněli. Tzn. že marketing Mazdy není moc dobrý. Ne každý se o auta zajímá podobně jako my. Já jsem navíc ze Zlínského kraje, kde je Mazda úplně neviditelná. V ČR je obecně málo autosalonů, tedy i hůře dostupný servis. To ve spojení se zvláštní reklamou mnoho nových zákazníků nepřiláká. Pravdou ale je, že v poslední době je Mazda v naší TV mnohonásobně častěji i se svou duší v pohybu. :-)
  • « 01 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  21:43

    « Re: Re: Re: Re: interiér

    Čítal som veľa skvelých recenzii na Mazdy, kde autor priam ospevuje jazdné vlastnosti, kvalitu interiéru... Prirovnanie ku prémiovým autám sú pomerne bežné. Takých recenzii je asi tak 90% v ČR a SR. Zbytok vyzerá, akoby boli účelovo zmanipulované. Niekedy mám pocit, akoby autor recenzie v aute ani poriadne nejazdil, len sa previezol do supermarketu počas dopravnej špičky. Prípadne sa postaví do porovnania 3 áut Mazda s najslabším motorom. Potom aby vyhrala.
    Nemecké recenzie niekedy pôsobia tak, akoby preferovali naschvál domáce značky.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  21:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Človek si predstavuje, že sa svoje peniaze dostane perfektný produkt. Ale povedzme si, že ani za 20 000€ nám nikto nedá perfektný produkt. Prémiové autá stoja 3x a viac toľko a nie sú dokonalé. Isto by sa dalo vyrobiť auto, ktoré by vydržalo "večnosť" - kto by ale také auto chcel? A kto by to zaplatil? Dnešné výrobky majú pomerne krátku životnosť. 20 ročné veci už takmer nikto nepoužíva, lebo morálne zastarali.

    V práci sme za posledné 2 až 3 roky kupovali autá viacerí - povedal by som, že pribudol rekordný počet áut (väčšinou nových). Kupovali sa lacné autá od Dacii, až po Volvo V40, ktoré príde kolegovi o krátky čas. Niektorí kolegovia vyberali dlhé mesiace a mali priveľké očakávania. Povedal som im, že od auta za 11 000€ nemôžu čakať dokonalosť. Nakoniec sme všetci spokojní. Mazdu ale považujú viacerí za skvelú voľbu.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  21:20

    « Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    Kolega má napr Suzuki Baleno 1,2. Má to tiež motor s vysokým kompresným pomerom ako Mazda - Suzuki 12:1. Spotrebu to má geniálnu. Nie je to pekné, ani skvelo nejazdí, ale za menej nejazdila asi ani Fábia 1,4 TDi. Navyše je to veľké vo vnútri.

    Dobrý prístup s tou kontrolou podvozku. Predošlé auto som pozeral len tak zbežne, ale asi musím začať pozerať aj ja. Nie preto, žeby som od Mazdy veril, je to asi všeobecne prospešný zvyk. Staré auto bolo po 10 rokoch úplne v pohode. Ale nápravy malo trochu hrdzavé. Chcel by som ale vidieť auto, ktoré by bolo na podvozku dokonalé.
    Rezervné kolesá sa dajú kúpiť aj neoriginálne. Isto to bude niekde na fórach. Do 6-ky vôjde v pohode.

    CD mechanika mohla byť voliteľné príslušenstvo za nejaké drobné - celkom by som prijal voľnejší priestor.
    Vývojar Smart MZD player-u tiež stále vyvíja (zatiaľ), tak možno o nejaký čas to pôjde. Ak by so mbol ale vývojarom v automobilke, tak by so msa snažil obmedziť možnosti zdieľania obsahu mobilov. Potom si viac ľudí vezme originálnu navigáciu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  18:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Já mám na to podobný názor. Mazda je v mnoha směrech natolik výjimečná značka, že případný nástřik podvozku a dutin překousnu. Samozřejmě by mě to nepotěšilo, ale žádné auto není dokonalé.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  17:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Pozeral som a je tam trochu povrchovej hrdze pod poťahom. Na obrázkoch na nete to vyzerá oveľa hroznejšie. Keby som to s niečim proti hrdzi utrel, tak je to OK. Ale spomeniem to v servise ako závadu - nech sa im zbierajú "ohlasy". Každopádne spomínaný nosník na Astre mal horšie koróziu. Predpokladám, že to sedadlo bude aj o 10 rokov rovnaké.
    Zrejme niečo nebolo dodržané pri výrobe, alebo ako hovoríte pri skladovaní. Robotníci bežne nečítajú dokumentáciu a možno niektorý z nich zabudol na určitý krok. Ak mi tú miernu koróziu aj odstránia, tak predpokladám, že z druhej strany je to rovnaké a tam sa k tomu nedostanú.
    Kolega minule spomínal nejaký prípravok, ktorý zreaguje s koróziou a vytvorí úplne neškodný povlak. Na také veci by to bolo veľmi vhodné.
    Každopádne to ale prenechám servisu. Auto je v záruke a nie je na 100% v poriadku, ale len na 99,9.

    Akurát dnes som videl poriadne zhnitý Superb 1. generácie. Najstarší Superb môže mať asi tak 16 rokov. U takého relatívne "starého" autá sa dá očakávať kadečo - napr mohol byť zatopený... Mazda mala poriadny problém s koróziou a ostal na nej tieň. Veľa ľudí, ktorí Mazdu dnes kupujú o tom isto ani nevie. Väčšina nakupuje auto štýlom - "to sa mi páči, chcem ho." alebo sa dajú zlákať zľavou. Ten Superb bola možno výnimka.
    Každopádne som čítal jedno fórum, čo vybehlo po zadaní "seats mazda 3 corrosion" a písali tam ľudia z Kanady, kde sú podmienky vraj veľmi nehostinné k autám. Väčšina nemala problém... až na určité typy 6-ky (starej).
    V oblasti korózie možno Mazde neverím na 100%, ale to auto je v mojích očiach tak dobré, že som ochotný byť trochu pozornejší voči prípadnému problému. Na druhej strane nepatrím k ľuďom, ktorí si na aute nevšimnú problém.

    Vôbec nechcem obhajovať Mazdu - ak niečo nebude OK, viac ju nekúpim a budem šíriť negatívnu reklamu ;). Na druhej strane pracujem v strojarine a viem, že čokoľvek pokaziť je dosť jednoduché. Sú ľudia, ktorí očakávajú dokonalosť a ani netušia, aké komplikované sú procesy pri výrobe napr auta. Samozrejme chyby neobhajujem. Práve Japonci sú ale dostatočne poctivý na to, aby v prípade problému spravili zvolávaciu akciu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  12:17

    « Re: Re: Re: Mazda 6

    V pohodě, rád si počtu zkušenosti jiného majitele Mazdy. Je to příjemné čtení. Jinak mám stejnou zkušenost a i v mém okolí si lidé kupují spíše nová, méně prestižní auta. Dříve si sousedi kupovali třeba ojeté Audiny a Bavoráky, ale dnes mají novou Kiu Sportage nebo Suzuki S-Cross apod.

    Mazdy se v posledním roce doslova vyrojily, i když já potkávám zejména řadu 3, CX-3 a CX-5. Mazdu 6 potkávám asi nejméně. Dokonce častěji než "šestku" zahlédnu i sportovní MX-5. I prodejce Mazdy mi říkal, že tolik aut, jako v minulém roce, ještě neprodali. Přesto ty prodejní žebříčky u nás moc optimismu nevzbuzují.

    Koroze pod plasty je reálné riziko. Hodně se zmiňuje riziko v podbězích, právě pod tím plastovým krytem. Já auto prohlížím dvakrát ročně, když v pneuservisu měním kola. Nechám si auto trochu zvednout a prolezu si ho zespodu. Dokonce si dělám i fotky, možná bych tady měl nějaké nasdílet. :-) Jestli časem narazím na nějaké známky koroze, pochopitelně že to nebudu ignorovat. Do té doby ale neřeším.

    Chybějící rezervní kolo mi také trochu vadí a vím, že se dá koupit. Jenže celá ta sada s novým plastem do kufru stojí snad 12 tisíc Kč! CD mechaniku jsem také nikdy nevyužil, na co? Podpora MP3 stačí. Mám dojem, že nová Mazda CX-3 je první model, který už CD mechaniku nebude mít. 12V zásuvky jsou u Mazdy 6 na ideálním místě pod palubní deskou i v loketní opěrce, takže bez připomínek. Snímače tlaku v pneumatikách jsou u Mazdy 6 stejné jako u M3, naštěstí. A ten Smart MZD Player znám, ale tuším, že nefunguje od verze 59.00.502 a výše, co je přesně můj případ. Automobilka dělá všechno možné, aby tyhle úpravy znemožnila, bohužel. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  12:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Tak určitě i jiné značky mají nějaké problémy s korozí. Jenže Mazda má tuhle neblahou historii a proto je pod drobnohledem. U těch sedaček je to jen kosmetická vada, která byla náhodně odhalena. Zřejmě špatné uskladnění plechů někde u výrobce. Mazda 3 se tuším vyrábí v Mexiku, minimálně do Evropy se z Mexika vozí.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  11:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Pozriem pred servisom, spomeniem v servise a potom skontrolujem. Otázka ale je, či aj iné značky nemôžu mať problémy - predsa len je na aute veľa miest, ktoré sa nedajú skontrolovať.
    Ako som ale niekde písal... Na Astre som mal hrdzavý nosník pod palubnou doskou a za dlhý čas bol stále rovnaký. Predpokladám, že aj v čase, keď pôjde auto do šrotu bude ešte nosník v pohode.
    Nechcem byť prílišný optimista... Sedadlá by nemali byť hrdzavé, ale keby sa nedal dať dole poťah, tak na to nikto nikdy nepríde.
    Auto si môžme užívať a používať ho, alebo hľadať chyby. Platí to aj o iných výrobkoch, dokonca aj o ľuďoch. Niekto hľadá vždy negatíva, iný pozitíva.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…