Diskuse

Škoda Octavia (2003)

6.1.2018

-- Upraveno 13.1. - přidány fotky -- Oktávka je dovezena z DE. Má servisní historii do asi 150k km a je v edici Collection (vyhřívané sedačky,…

 

Škoda Octavia (JiRkA997CZ)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 06.01.  13:33

    máš

    zajimavé názory >:D
    Japonec méně spolehlivý jak němec... 1.8t netáhne od nízkých otáček... >:D
    Ale budiž..
    xenony v o1 vážně moc nesvítí, ale to si nejel v tý s projektorama ... fáčko opravdu svítí královsky :-)
    • 10 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.  14:24

      « Re: máš

      Tak obecně to tak bývá, do japonců se vždycky vráží dost peněz na servise, ale auto je o dost zábavnější. Podobně jako AR 156, což už je ohledně servisu extrém.
      Jinak ten zátah odspoda to bylo k atmo 1.8. Ta 20V hlava se prostě nedá provozovat na malé otáčky. po roce 1999 už naštěstí aspoň dostala proměnlivou délku sání, takže to pak bylo lepší
      Xenony mají projektory, ale halogenová oktávka má obyč paraboly a H4 (halogenovou oktávu máme, tak vím jak to tam je, je to ta s 1.6 SR)
      • 00 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 07.01.  07:14

        « Re: Re: máš

        S tou 20v atmosférou máš pravdu, je to asi rok a půl co sem jednou starší byl poprvé s tímto motorem projet a nevzal sem jí, protože sem si myslel, že je s ní něco špatně >:D do nějakých 3500ot to jelo hůř, než snad vše co sem řídil.
        Co se japonců týče, záleží kterého koupíš. Pak už ale nemusíš řešit věci jako padající okna, nefunkční centrál, špatné jízdní vlastnosti atd >:D
  • 10 Reagovat !

    foto vencakar

    vencakar 06.01.  19:27

    .

    Příště až budeš vyjíždět z garáže nebo z jinýho kopce, tak zkus vypnout ESP, spojka bude líp zabírat, a dej si pozor jakou máš kapalinu do ostřikovačů, ať si nezníčíš "skla" světlometů.
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.  20:04

      « Re: .

      Příště zkusím, díky za tip. Kapalinu mám od carlson nemrznoucí. Snad by nikdo nevyráběl kapalinu, která by užírala plexi?
      • 00 Reagovat !

        foto vencakar

        vencakar 07.01.  11:00

        « Re: Re: .

        No právě, že takové existují [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 07.01.  11:30

          « Re: Re: Re: .

          Teď jsem koukal na běžně sehnatelné značky v ČR - Carlson, Sonax, Velvana, Sheron, Coyote (+Cleanfox, o kterém jsem nikdy neslyšel) jsou prý bezpečné pro plasty (světlomety) i lak, teda aspoň to tak píše výrobce. U značky Carline a Protruck nikdo takovou informaci neuváděl.
          Při čtení toho článku jsem už pomalu přemýšlel, že budu do ostřiku lít absinth :-!
          Každopádně díky za upozornění. Doteď jsem používal Carlson a občas Sheron, tohle mne donutilo se zamýšlet i nad takovou banalitou jako je směs do ostřiku 8-s
  • 01 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 06.01.  19:47

    spojka

    No tak to ta spojka asi môže ísť na výmenu >:D ale inak pekný kúsok (vzácny pohľad na TDI).

    A neviem, ale ak chceš nasimulovať neprznenie ŠPZ úniou, tak pri najbližšom výlete do zahraničia si cvične zastav na hraniciach na hodinku.

    Ohľadom japoncov neviem kde si počul, že sú viac poruchoví ako nemci - možno ti Octavku ľahšie opravia (viac ich je na šrotoviskách a ľahšie sa hľadá mechanik, čo ich pozná), ale spoľahlivejšie celkovo oproti Honde/Toyote/Mazde nebudú.
    • 01 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.  20:02

      « Re: spojka

      K japoncům: jednak ta lehčí oprava a shánění dílů, a pak taky když mechanik auto zná, je vyšší pravděpodobnost, že ho opraví líp a že u toho nic jinýho nepoškodí. Zrovna u nový mazdy vím jaký má jeden člověk problémy s motorem, to auto je furt v servise a na motoru se pořád něco kazí. Navíc ty japončíci dělaj auta z papírových plechů oproti evropě a s pasivní bezpečností jsou na tom jejich skelety obecně hůř. Otec má pár let subaru, to je v servise naštěstí jen na výměny oleje atd, ale díly jsou na to hodně drahý a blbě se sháněj dokonce i relátka (relé na klimu - objednávka z JAP). Navíc ten motor už z výroby chlastá dost oleje (asi udržuje stechiometrický poměr 1 díl oleje na 14 dílů benzinu), což je u boxeru normální.
      Proti naftám mám averzi protože mám s Favoritem nalítáno asi 30 000 km a nemám kabinový filtr (nesehnal jsem, mám tam záclonu). Mnoho kilometrů jsem se už dusil v autě za nafťákem (nemá vnitřní okruh). Dvakrát jsem musel předek auta drbat houbou s lihem abych ten hnus černej dostal z laku dolů. Proti používání nafty u kamionů, vlaků a lodí nic nemám, pro to je nafta jako stavěná, ale v osobácích ji nesnesu.
  • 00 Reagovat !

    foto XTad

    XTad 07.01.  13:36

    2.0

    Asi idealni volba pro tohle auto/tvoje potreby. Jinak japonska auta obecne plati za spolehlivejsi, hlavne Toyota. Jenom se mi trochu nezda ta cast o motorech. Tvuj dvoulitr nema 140 nm pri 1000 otackach, ale az pri 2000. Navic o 1.6 pises, ze je to lina lemra, zatimco u 2.0 se rozplyvas nad zatahem. Ten dvoulitr zase o tolik silnejsi neni, navic ma delsi prevody. To spis ten tatuv kousek nebude uplne v kondici, jak ostatne sam pises.
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 07.01.  14:03

      « Re: 2.0

      Graf z oficiální příručky pro 2.0 AZJ
      [odkaz]
      Tak na toyotu jsem v tý chvíli nemyslel no, to se přiznám >:D V česku jich ani moc nejezdí, nějak mi vypadla. Měl jsem na mysli hezčí japonce jako mazdy, míciny
      Jinak s tou 1.6 táta najezdil asi 260 000 km (koupil novou), během toho jsem to jen řídil jako nezletilý na letišti, matně si vybavuji, jak byla znát velká hmotnost, se kterou ten motor nerad pohybuje. Pak jsem ji několikrát řídil když měla asi 300 000 a z toho pochází můj jízdní "požitek". Naposled jsem ji řídil ve 320 když jsem měl za úkol identifikovat závadu na podvozku (zadní ložisko). Musím říct, že ten motor 1.6 je už nějakou chvíli na odchodu, a to se k němu táta choval normálně. Zprvu bylo auto rodinný, po čase si táta koupil nový, tak tohle šlo jako služebák do firmy.
      EDIT: trošku jsem to upravil aby to bylo víc jasný, dík za připomínku
      • 20 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 07.01.  15:51

        « Re: Re: 2.0

        Ono u těchto octavií bylo strašně důležitý, jaký kod motoru dané auto mělo. 1,8 20 v 92 kw jela v určitém kodu motoru lépe, než třeba 1,8 t 110 kw, taktéž u 1,6 SR, kde paradoxně třeba 98 74 kw typ AKL jel daleko lépe než 2001 75 kw AVU, která vůbec nejela.

        A tak to bylo i u toho 2,0 85 kw. Tam bylo hrozně důležité, jaký rok výroby to byl.

        Tehdy ty motory prodělávali hrozné změny, kvůli emisím a i jiným typům převodovek. Takže to bylo hrozně moc znát.
        Snad jen legendarní TDI 66 kw bylo úplně jedno, co mělo za kod, ty byly v pohodě všechny, ale kde je těmhle TDičkům dnes bohužel konec.

        Jinak tohle ale ve své podstatě byl velmi dobrý motor, co máš. Byl dost nadimenzovaný, takže nebyl choulostivý.
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 07.01.  16:18

          « Re: Re: Re: 2.0

          Hezky shrnuto. Tenhle 2.0 je AZJ, to je ten poslední dvoulitr, který plnil EURO4, měl variabilní sání, lepší vstřikování, vyvažovací hřídele, 2Nm navíc, ale oproti APK, AQY a AZH měl vrchol krouťáku o 600RPm dál. Taky má systém sek. vzduchu (jsem se nejdřív lek co to tam běží za fén >:D ). Nakonec má víko ventilů z jednoho kusu hliníku.
          Takže má vlastně hodně malých kravinek lepších než předchůdci, ale za velký plus považuju tu proměnlivou délku sání.
          Právě jeho mechanická naddimenzovanost se mi líbí :-)
  • 20 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 07.01.  16:53

    ten 2,0 i je zajímavý motor

    Sice výkonově neohromoval ani v době svého vzniku, ale slušně táhne od spoda a spotřeba taky není špatná. Zoufale mu ale z dnešního pohledu chybí 6°.Ale stejně jsou na tom téměř všechny benzínové atmosféry té doby. Podobně naladila svůj 2,0 88Kw mazda, ale to je samozřejmě jiný level. Já když se rozhodoval před 17 lety co koupit tak 1,9 TDi byla jasná volba. A nelituji. za téměř 350 000 Km minimum závad a na pohonném ústrojí - motor, spojka, převodovka vůbec nic, dosud vše poůvodní. Až doplníš fotky, hodnocení vylepším. Ať slouží.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Policie pátrá po dívkách (13, 12, 12) z Příbrami: Ztratily se cestou do Prahy

Policie pátrá po dívkách (13, 12, 12) z Příbrami:…

Policisté pátrají po třech nezletilých dívkách z Příbrami, které pohřešují jejich rodiny. Třináctiletá Adéla…

Hádka ve Výměně manželek: Petra dává manželovi kapesné jako dítěti!

Hádka ve Výměně manželek: Petra dává manželovi…

Ani v nejnovějším díle Výměny manželek nebude nouze o dusnou atmosféru, výčitky a hádky. Kvůli čemu si po deseti…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Giggs kašlal na přáteláky, teď povede Wales. Inspiraci hledá u Fergusona

Giggs kašlal na přáteláky, teď povede Wales.…

První velká trenérská štace a hned u reprezentace? Něco takového si mohou dovolit jen legendy. Ryan Giggs,…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…