Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia combi 2.0i Collection 85kW 172Nm AZJ

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Holka dvoulitrová, Ofce Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:182700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 199 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

-- Upraveno 12.5. 2018 --

Oktávka je dovezena z DE. Má servisní historii do asi 150k km a je v edici Collection (vyhřívané sedačky, Climatronic, maxidot, xenony, dvojitý kufr,...)
Všechno to začalo tím, že jsem se dostal na vysokou. Do té doby jsem na střední asi 28km dojížděl svým opečovávaným Favoritem (profil favorita zde: http://moje.auto.cz/JiRkA997CZ/favo-facko.html ). Když jsem měl začít dojíždět na VŠ 190 km ve čtyřech lidech, tak se přemýšlelo o lepším autě (tehdy byla možnost od známého FII 1.2 TSi), ale na to se nějak zapomnělo, Favorit to zpočátku dával. Po roce a půl ježdění na VŠ s plně naloženým autem se začal projevovat jeho věk - tlumiče, homokineťáky, kvůli zimě i víc rezne. Navíc jsme s ním doma tahali vleky plné písku, což dávalo dost na prdel už tak starým brzdám a docela to oddělalo destičky, spojka zatím žije. Pak chybou filtru UFI vylítlo těsnění filtru a všechen olej za ním a motor se zadřel. Bylo rozhodnuto - táta mi koupí novější auto. Mezitím se ve favoritu vyměnil filtr, nalilo se 4,7L oleje a ten nezmar se probudil k životu a zase jezdí!
Teď to dilema - čech(němec) vs. japonec. Frantiky a italy jsem nebral v úvahu už implicitně. Výběr padl na CZ/DE. Toyoty jsou kvalitní, ale ošklivý. Ostatní japonci buďto drahý, rozbitý, nebo nespolehlivý. Navíc pro japonce obecně platí přemrštěná cena dílů, špatná dostupnost, horší bezpečnost a menší "uživatelská základna", kde by např lidi na Fb poradili, protože tohle a tamto je už známá věc. Japonci maj zas obecně oproti koncernu výhody v podvozcích, motorech a výbavě, ale to já nepotřebuju. Potřebuju auto, který bude držák, bude mě spolehlivě vozit, opraví mi ho na každým rohu a aspoň trochu jede.
A co dál? Fábie, Oktávka, Golf, Pašík, nebo Báwo ? Fábie je malá, jedničková je navíc nepohodlná a má na pytel světlomety (a je hnusná). Passat je celej hezkej do doby než přijde faktura ze servisu. Golf IV má každej sobeckej machýrek s IQ 95 (čest výjimkám), s čímž jsem nechtěl být spojován. BMW to samý a navíc zadohrab a já potřebuju jezdit i v zimě. Takže Ofce.
Nojo, ale jaký motor?
Co jsem s Favoritem najezdil asi 30 000 km jsem si stihl vypěstovat averzi na diesely. Kvůli absenci kabinového filtru jsem se už několik desítek kilometrů dusit za diesel-prasatama. On vlastně z výroby Favorit měl kabiňák, ale nedá se sehnat nebo je za šílený peníz, mám tam teda natažený kus záclony. Ať už to byla stará tatrovka, oktáva nebo golf, vždycky když jsem byl zahalen do čmoudu jsem chrlil sprosté nadávky. Ze smradu z výfuků mnoha nových dieselů se mi taky dělá divně. Slušný zážitky mám taktéž z drhnutí toho hnusnýho sajrajtu sazovýho černýho rakovinotvornýho z předku auta lihem. Dokonce jsem to jednou musel brát technickým benzínem a o ten originální lak jsem se dost bál.
Takže jsem začal vybírat z benzínů.
1.4 8V AMD jsou motory z Favorita(=Felicie, kdyby se někdo chtěl hádat, maj jen vyšší zdvih), jsou spolehlivý, ale na oktávu až příliš slabý.
1.4 16V má jen o chlup lepší výkon a spolehlivostí na tom je hůř.
1.6 SR - měli jsme ji v rodině, nyní je z ní (nespolehlivý) služebák. Mnohokrát jsem jí řídil, ten motor je lemra líná, oproti favoritu se tomu vůbec nechce a jízda asi jako tahat za sebou na vleku slona. Spolehlivost taky nic moc, žralo to víc oleje než benzínu už jako nové a na 300k už motor mele z posledního.
1.8(T/NA) je velmi zajímavý motor s výbornou dynamikou, chybí mu ale zátah odspoda a je velmi náchylný na předchozího majitele, u turba dvojnásob.
Předběžný výběr padl na 2.0 8V, je to nezničitelný držák, který odspoda táhne jako diesel a nahoře je zábavný jak se na benzín patří. Když vím jak tátovi chlastá dvoulitr v Subaru, začal jsem se bát, že bude potřeba zástavba LPG.
Pro jistotu jsem se na ony motorizace optal na Octaviaklubu, vesměs jsem se rozhodoval mezi 1.6SR, 1.8 atmo r.v. 1999+ a 2.0. V komentářích se jako klasicky strhlo pár bitev benzín vs diesel, padlo varování od admina a byl klid. Naštěstí dost lidí psalo seriózní příspěvky, které mne přesvědčily, že u dvoulitru se není čeho bát a je to správná cesta. A taky že je :) Dokonce jeden Octavius (označení člověka vlastnícího octavii) zmínil svůj názor, že favoritova 1.3 je spolehlivější než 1.6 SR, to mi na chvíli zavařilo mozek, ale asi je to možné. O tom jak jsem málem šel do zajíce v pytli v sekci "Zkušenosti s prodejcem"

Silné stránky

- Octavia combi - kvalita, spolehlivost, bezpečnost, kufr-ufr-ufr (ozvěna)
- 2.0 85kW 172Nm AZJ - Jízda s tímhle pod kapotou je nanejvýš příjemná. Motor má krásný zátah už od 1800 otáček až do 6000 a rád se předvádí se svým krouťákem, který už na 1000RPM činí skvělých 140Nm. Předjíždění do kopce mu vůbec nedělá problémy.
- Podvozek s tvrdšími pružinami a 205/55R16 krásně tlumí nerovnosti a tak nějak se přes ně přehupuje. Navíc má lehce vyšší předek než slabší motorizace.
- Climatronic - už žádný štelování táhel o dva milimetry každých 40km. Nastavím a je to. Climatronic topí úplně hned a nemusím čekat na ohřátí fridexu. Akorát bych bral kdyby víc hřál na nohy.
- Spotřeba - Dálková Náchod-Brno 6,3l/100km. Jízdní styl: běžná klidná jízda, svižné rozjezdy, občasné předjíždění. Město 40-52, mimo obec 80-110, dálnice 130.
Často ji ale šlápnu na krk a dvoulitr vytáčím až do omezovače, aby se trochu protáhnul a nezlenivěl (běžně označováno jako vyhánění pavouků)

Slabé stránky

- Nízký podvozek - s Favoritem jsem občas ve spěchu bral retardéry v padesátce, ani škrt. S Octavií si tohle nemůžu dovolit, všechno by popraskalo a opadalo. Bude mi chybět jak jsem s Favoritem projížděl louky, rozbahněná pole, lesy a dokonce i tankodrom.
- ESP - Vždycky vypínám. Říkal jsem si že mu dám šanci se předvést. No zatím mě v zimě 2x málem poslalo mimo silnici a jednou proti autobusu. Auto je nepředvídatelné a dělá si co chce. A já se s autem opravdu nehodlám prát o to kdo tady řídí. S vypnutím ESP se naštěstí vypne i ten likvidátor spojky s zdržovač provozu zvaný ASR.
- Jízdní vlastnosti. Hodně lidí zastává názor "nojo, oktávka, to je o něčem jiným než favorit". A ono ani ne, oktávka se sice skoro nenaklání, favorit se naklání dost. Ale oktávka je zase víc nedotáčivá, je to opravdu strašně znát a podvozek velmi brzo znejistí. Popravdě se s oktávkou nedají střihat zatáčky rychleji než s favoritem, vlastně obě auta dávají zatáčky v úplně stejné rychlosti. A to má oktáva 205/55R16 a favorit 165/70R13...
- Xenony mi přijdou, že svítí hůř jak halogenový Favorit (s H4 Osram NBU). Ale zase je pravda, že Favorit svítí opravdu excelentně, takže bych ho asi neměl brát jako etalon. Vedle něj bude mít 90% aut bludičky.
- Příšerné audio - oktávka má origo rádio symphony (na kazety bohužel) a repro vepředu a vzadu v kufru na bocích. Říkal jsem si, že to vyřeším FM transmitterem, ale nakonec budu pořizovat jiné rádio a komplet jiné repro. Nedá se to poslouchat, ty repráky jsou za trest.
Jinak rádio upravuje hlasitost podle rychlosti auta, no podle mě přidává až moc
- SPZ - Já nechci mít unii na autě. Nechci prznit český národ znakem unie. Ale za zalepení unie hrozí pokuta, musím jezdit s unií :(
- Trochu pomalejší reakce - holt větší kubatura a e-gas. Není to vůbec nic strašnýho např oproti turbolagu, jen je to znatelné po přesednutí z favorita, který má ještě mechanický plyn.
- Nemá šestku, hodilo by se mít víc kvaltů
- Po třech hodinách jízdy vylezu z Octavie víc rozlámaný než z Favorita
- Vzadu se nechá být jen ve dvou lidech. Ten, který sedí uprostřed dostane od loketky bolezad.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Při koupi měla zvlněné brzdové kotouče, dost to bylo znát při brždění ze 70km/h a víc. Na 100km/h se už i klepal volant
- Nefunguje mikrospínač řidičových dveří (častá závada)
- Němci neumí zvedat auta. Když jsem s Oktávkou zajel na díru, tak jsem se nestačil divit. Ten táhlý výběžek zespoda prahů byl totálně zohýbaný a tlumex oloupaný. 4 dny jsem strávil v díře a lamacím nožem odřezával tlumex pod kterým byla rez, pak jsem to čistil na lesklý kov, pak dvě vrstvy základovky a nakonec dvě vrstvy alkytonu (stříbrná metla aby to nebylo jako pěst na oko). Při výjezdu z garáže jsem málem zlikvidoval spojku, musel jsem se pořádně rozjet.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velký dík patří tátovi, který mi řekl ať si vyberu auto do 100 000 Kč a budu ho mít pod stromeček (2017)
Nejdřív mi padla do oka Octavie v tmavě šedé metalíze. Když jsme já, táta a děda přijeli na místo, tak se jednalo o firmu VK logistika provozující kamionovou dopravu a nedávno začala kšeftovat s dovozem aut. Setkali jsme se s panem H, který nám ochotně octavii ukázal,přičemž za ní měl ještě jednu, téměř stejnou, o které prohlásil že je asi o 7000 levnější. Tak jsme se nejdřív koukli na ni. Proražená díra v palubce, ohnutá výztuha v podběhu a shnilé čelo značily nehodu, tak jsme přešli k té dražší. Motor jel jak nový, ale nezdálo se nám opotřebení spínače světel a vyšlochtaná, doslova blátěná spínačka. Po porovnání s naší Octavií, která má poctivých přes 300k jsme usoudili, že tahle nemá 200, ale kolem 500k. Sranda byla, že na motoru to nebylo znát. Jinak panu H jsem vytkl, že motor nastříkal úplně celý oživovačem plastů, byl od toho úplně celý oblemcaný. Pán toho ani o autech moc nevěděl. Bylo vidět, že je to zaměstnanec omlazovač, ale zase byl hodný, vstřícný a nic mu nedělalo problém.
Jako druhá se naskytla tato, taky dovoz DE. Oproti předchozí měla obyčejnější liťáky, neměla dešťový senzor a lampičky vzadu v držadlech, ale zato měla xenony. Oněch 177k km nám prodejce doložil všemi fakturami za opravy a serviskou do 2015. Táty známý ještě ověřil VIN u škodovky, takže tohle byla poctivka. Prodejce byl ale přesný opak, byl to takový ten 30 letý machýrek a kvůli těm jeho kecům jsem se málem otočil na patách a vykašlal se na něj. Nechtěl nám ani auto ukázat na nájezdu a dost se kroutil když jsme si chtěli auto nechat prohlédnout mechanikem, nakonec ho táta přemluvil. Za ofci f kombajnu f benzínu f dvoulitru se zimníma i letníma papučema táta dal 80k. Ano, Octavie jsou u nás obecně předražené, ale podívejte se na Fabie. Fábka se běžně prodává za 3x vyšší cenu. Někteří lidé bez soudnosti si dokonce HáTéPéčka nacení na úrovni 3x lepší Octavie!
Nakonec patří velký dík horlivě pracujícímu pánovi na dopravě v MěÚ Náchod, který nám, i když bylo 23. 12. za dvě hodiny od příchodu zavolal, že techničák i značky si můžem ihned vyzvednout, protože je dnes v práci déle.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivost modly každého čecháčka není třeba představovat, to auto je spolehlivé až za roh.

praktičnost
10

Obrovský kufr, dobrá ložná plocha po sklopení zadních sedaček a dvojitá podlážka v kufru, to je něco. Akorát s tím dvoulitrem by auto užilo kouli. Ten dvoulitr si přímo říká o to že chce něco těžkýho tahat.

prostornost
8

Uvnitř nic moc, trošku stísněnější to auto po přesednutí z Favorita je, ale neomezuje to. Jinak všechno dobré až na nedostatek místa na chodidla na zadních sedačkách.

jízdní vlastnosti
9

Je to těžký 1,25t kombík, ale dvoulitr mu propůjčuje výbornou pružnost. Jízda je nanejvýš příjemná, motor velmi rád akceleruje a nezalekne se žádné zátěže. Při řízení si doslova libuju :)

jízdní komfort
9

Jedu si to s loketkou vepředu i vzadu, výhřevem předních sedaček, no to je něco. Sedačky pohodlný, boční vedení výborný, bederní opěrka taky pohodlí přidá. Vzadu dobrá atmosféra díky zatemněným sklům. Jeden bod sebralo místo na nohy vzadu.

provozní náklady
9

Díly jsou o dost dražší než na favorita, ale s tím se musí počítat. Motor předpokládám že bude bez investic. Bohužel i tahle platforma má své bolístky, i když jich je pomálu.

náhradní díly
9

Na Octavie všude dost. Kdyby někde snad neměli, tak to je pomalu trestný čin. Občas se ale hůř shání díly specifické pro dvoulitr, ten je přeci jen v česku zřídka vídán.

výkon motoru
10

Víc bych si nemohl přát - nádherný průběh krouťáku, rychlé reakce atmosférického vysokoobjemového motoru, ochota motoru reagovat na plyn, no nádhera

spotřeba
10

Na dvoulitrový atmosferický motor nádherná. Nechá se jet až za šest, jinak svižná jízda s klímou a R16 je za 7. Po Brně si to drandí dvoulitr za 8-9, což je taky krása.

hlučnost motoru
9

Motor má velmi kultivovaný volnoběh. Ale od 1800 otáček nastupuje překrásný hluboký zvuk, nádhera. Tohle dnešní tříválcový chrochtátka nikdy mít nebudou. Škoda jen že je motor až moc odhlučněný, já rád hlasitý benzíny (nebo se jedná o zvyk z favorita?)

kvalita sedadel
9

Pohodlná, výškově stavitelná, s bederní opěrkou a výhřevem. No chybí ještě masáž a snad automatický přikrývání peřinou a mělo by to všechno. Naštěstí nejsou kožené, to bych pod sebou měl loužičky. Bohužel občas trochu chytám křeče do nohou.

brzdy
7

Brzdí dobře a nejsou jedovaté. Dva body ubrala potvora zvaná ESP (více info ve slabých stránkách). Další bod ubraly poměrně časté problémy u oktávek s kroucením levnějších kotoučů. Jestli se zkroutí znova, půjdou uhlíkatý a hotovo.

zavazadlový prostor
10

Veliký, tolik letištních kufrů to pojme a ještě můžu umístit nějaký menší věci pod podlážku a vedle bočních kapes. V bočních kapsách víc než dost místa na harampádí jako kompresor, hasičák, 3L oleje, kabely, reflexky, čelovku atd


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti

Škoda Octavia RS vždycky platila za naprostého univerzála…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Návrat z líbánek novomanželům vyrazil dech. Vysněné bydlení jim oplotil soused

Návrat z líbánek novomanželům vyrazil dech. Vysněné…

Thomas Entwistle (27) se svojí manželkou Rebekou (24) se v zimě nastěhovali do nového domu a několik měsíců poté…

Bolestné tajemství Dagmar Havlové: Pláč a strach kvůli kolegyni!

Bolestné tajemství Dagmar Havlové: Pláč a strach…

Způsobila poprask. Ani při psaní druhého dílu svých pamětí si Vlasta Chramostová (91) nebrala servítky.…

 

iSport.cz

Vlk: Hráčům jsme za záchranu nic neslíbili. Hlavy vyčistíme alkoholem

Vlk: Hráčům jsme za záchranu nic neslíbili. Hlavy…

Už se s nimi nepočítalo, fotbalisté MFK Karviná měli ve finiši HET ligy nejmenší naději na záchranu. Všeobecně…

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat Benfiku nebo Ajax

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat…

Fotbalisté Plzně budou 30. srpna při losování základních skupin Ligy mistrů s největší pravděpodobností nasazeni…

 

Reflex.cz

Josefa Klímu navrhli poslanci na státní vyznamenání. Ten je ale od prezidenta nechce

Josefa Klímu navrhli poslanci na státní vyznamenání.…

Novinář a spisovatel Josef Klíma by od prezidenta Miloše Zemana nepřijal státní vyznamenání, na které ho navrhli…

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez Heydrichovy smrti by Československo zaniklo

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez…

Dva muži, samopal stengun, bomba a auto s třetím nejmocnějším nacistou říše – tak vypadalo ráno 27. května 1942…