reklama


Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo Titanium S 2.2 TDCI DPF 125 kW (175 k)

9,36 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Black Storm Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:47000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 494 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Výběr auta

Předně musím říct, že auto je služební, takže z části výběr "záležel" na zaměstnavateli. Nicméně, benevolence je poměrně vysoká, takže zadání proběhlo víceméně jen stanovením částky a mantinelů co se týče značek (žádné luxusní jako Mercedes, Audi apod.) a s ohledem na nájezd motor - diesel.
Předchozí auto jsem měl VW Jetta Sportline, dělala mi holka výbornou službu, ale přece jen jsem měl teď nárok na auto jiné kategorie a Jetta musela po operativním leasingu pryč, takže proto nastal výběr jiného auta. Ten přídomek u Jetty svědčí o tom, že jsem rád za alespoň trochu sportovního ducha, tedy když auto dobře sedí v zatáčkách a ochotně reaguje na plyn, volant a zejména dobré sedačky s pořádným bočním vedením jsou pro mě neocenitelné. A samozřejmě auto musí mít dynamické rysy karoserie, aby se vůbec zalíbilo.

Takže...., zapadaly mi do toho, ať už víc nebo míň, tyhle varianty:

VW Passat CC - tahle verze proto, že běžný Passat se mi dost nelíbí v interiéru, navíc ho v té naftě kdesi ve 100 tis. testu celkem pomluvili. Tohle auto je nádherný zvenku, interér v pohodě, s VW mám výborné zkušenosti, ale přece jenom už hodně zavání luxusem a pro služební auto na obchodní oddělení se až tak úplně nehodí. Další věc je cena, vešel bych se, ale ...

Mazda 6 Wagon - pěkné auto, výborně hodnocené, ale přišla mi cena ve srovnání s tím co má a co má "konkurence" trochu vyšší. No a je to "japonec", kde si auto prostě nenakonfigurujete, vyberete jen verzi, motor, barvu a nazdar...

Honda Accord kombi - taky moc povedený auto, ale další "japonec" a servis není po ruce, tohle auto jsem zavrhnul nejdřív
Toyota Avensis kombi - podobně jako Honda, taky spíš "symbolicky" na seznamu "kandidátů"

Opel Insignia - dost horký favorit, až překvapivě na to, jak Opel nemusím. Ale opravdu se hodně povedla, zpracování interiéru skoro jako VW, technicky na výši, navíc většinu konkurentů vývojově předskočili v čase, zkoušel jsem si to auto dokonce na testovací jízdě. Fakt klobouk dolů, ostatně prodejní výsledky mluví za vše. Mně neoslovily některé prvky karoserie (předěl "useknuté" kapoty, záď do šípu) a horší dostupnost servisu. Jinak ale musím pochválit prodejce, byť jsme nevstoupili ve vážnější jednání, byl velmi ochotný a vstřícný - šéf prodeje z brněnského Renocaru.

Seat Exeo - v podstatě A4, ale v době rozhodování ho ještě nebylo možné ani vidět v reálu, prostě tohle auto přišlo pozdě, tak nemělo smysl o něm jakkoli uvažovat

Ford Mondeo kombi - líbilo se mi od uvedení na trh, takže na seznamu nemohlo chybět. Prodejce a servis mám doslova "u nosu", takže jsem měl možnost si auto dobře prohlídnout a načerpat informace. Je pravda, že jsem od začátku pokukoval po výbavě Titanium a 2,2 naftě, ale přišlo mi to přece jenom drahé. Prodejce sice nabídnul opravdu velkorysou slevu, ale i tak to vypadalo, že skončím u jednoho z akčních modelů Enterprise nebo Exclusive. V den finalizace nabídky (kdy jsem ještě napůl uvažoval o Insignii) ale Ford vyrukoval se snížením cen, takže se to rázem překlopilo úplně do jiné roviny a vysněná Titanium S byla najednou velmi velmi realistická. V tu chvíli bylo v podstatě rozhodnuto.

Konfigurace je tedy tato:

Mondeo Titanium S 2,2 TDCI 125 kW, 6 st. manual - kombi

standardní výbaba:
Elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem TCS a bezpečnostním brzdovým asistentem EBA
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, stropní airbagy řidiče a spolujezdce a stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech, kolení airbag řidiče
Inteligentní systém ochrany (IPS)
Duální klimatizace s elektronickou automatickou regulací teploty
Výdechy klimatizace v B-sloupku pro cestující na zadních sedadlech
Startovací tlačítko "Ford Power"
18" kola z lehkých slitin s 5 paprsky
Stereorádio/CD Sony - zásuvka pro připojení externího přehrávače, 8 HiFi reproduktorů, ovládání na volantu
Tempomat
Sedadla v kombinaci kůže/látka se švy v červené barvě
Regulovatelné vyhřívání předních sedadel
Vyhřívané čelní sklo "Quickclear" s vyhřívanými tryskami ostřikovačů
Informační displej Ford Convers+
Modře tónovaná skla
Sportovní přední sedadla
Systém adaptivních halogenových světlometů (AFS) se statickými odbočovacími světly
Elektricky ovládaná přední a zadní okna
Samočinná aktivace světlometů a stěrače s dešťovým senzorem
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením prostoru pod zrcátky
Volant, řadící páka a páka ruční brzdy potažené kůží
Dálkově ovládané centrální zamykání
Sportovní mřížka chladiče spolu s předním, zadním a s bočními spojlery
Chromované koncovky výfuku
Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění
Zpožděné zhasínání světlometů
Přední mlhová světla
Sportovní odpružení
Bezzátkový systém plnění paliva s detektorem správné palivové pistole
Rozptýlené osvětlení interiéru
Světla denního svícení

Příplatková výbava:
Metalický lak (černá panther)
Střešní ližiny (hliník)
Zadní spojler
Senzor kvality vzduchu
Zadní tmavě tónovaná okna
Síť pro zajištění zavazadel
16" plnohodnotná rezerva
Pojistné matice kol
Sada S Plus (bi-xenony, čalounění kůže/Alcantara s červeným prošitím, hliníkové pedály)
Sada Business (tempomat, autorádio Sony 6 CD, BT handsfree s USB portem)
Sada De Luxe (sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech s pamětí pro 4 polohy)
Sada Winter (přední vyhřívaná sedadla, automatické stěrače, reflexní čelní sklo)
Sada Expert (parkovací asistent - přední + zadní čidla, monitorování tlaku v pneu)
18" kola Individual, pneu 235/40 R18


Silné stránky

po ujetých 10.000 km a 3 měsících můžu hodnotit toto:

+ vzhled - nádhernej mazel, vůbec co se týče designu podle mě jedno z nejkrásnějších aut této třídy, to se týká jak karoserie, tak interiéru, všechny části přitom působí vyváženě. Trošku sice zamrzí, že na masku použili plast ve stříbrné barvě, absenci chromu ale zase přebije červené prošití sedaček a hliníkové pedály. Karbonové doplňky jsou super, jen ten středový panel mohl být se stejnou folií, na té černé lesklé ploše jsou vidět i šlápoty komára.

+ výkon motoru - výkon a zátah slibují radost z jízdy, přesto asi s ohledem na dispozice auta se o sportovní jízdě až tak moc mluvit nedá. Přešel jsem z PD na CR a nestačím se divit, jak odlišné ty motory ve skutečnosti jsou. Prodejce mi řekl, že CR se chováním přibližuje benzínu, což je asi pravda. Záběr je citelný ve vyšších otáčkách než jsem byl zvyklý u PD, daleko ochotněji letí ručička otáčkoměru nahoru, ale bohužel také spotřeba (a to i při klidné jízdě) je úplně jinde. Průměr 7,5 mě neuspokojuje, stejně tak ne časté výměny oleje kvůli zmetkoidnímu nádoru DPF :-(
Přesto hodnotím motor jako silnou stránku auta. Pro mě příjemnou novinkou je to, že jsem za 10.000 km nemusel doplňovat olej.

+ sedačky a volant, obojí vyvedené na výbornou. Sportovní sedačky poskytují dostatečnou oporu i komfort zároveň. Dostatečně drží tělo v zatáčkách a jsou pohodlné i po 500 km jízdy. Kombinace kůže a perforované Alcantary je velmi praktická a příjemná (a to jsem mezi zastánce kůže nepatřil). Věnec volantu je dostatečně silný, v místech pro nejčastější úchop pak čalouněný perforovanou Alcantarou a tvarovaný pro dobré držení. Ovládání na volantu je perfektní, intuitivní a palce si na ně rychle zvyknou. Jediné z čeho mám trochu obavy je to, v jakém stavu bude čalounění po 50.000 km a více, protože už teď mám obavy, že bude kvůli nedokonalé čalounické práci vypadat příliš "vytahaně".

+ rádio se všemy potřebnými vstupy, přehrajete cokoli odkudkoli. Pokud napojíte ve schránce před spolujezdcem do USB portu flashku (myslím paměťové zařízení, ne lihový nápoj) dostatečné kapacity, tak jako jsemto udělal já, pak měnič na 6CD ani nevyužijete. Kromě 3,5 jacku lze ještě přes BT připojit jakékoli zařízení podporující tuto funkci, zkusím přes mobil pustit navigaci do rádia, sám jsem zvědav... Velikost displeje, zobrazované informace a velikost tlačítek sice není to nejlepší na trhu, na druhou stranu s ovládáním na volantu a displejem Converse+ není důvod si rádia ve středové konzole vůbec nějak zvlášť všímat. S interiérem neladí malá tlačítka na rádiu, která zároveň nejsou pro ovládání to pravé ořechové.

+ ložná plocha a objem zavazadlového prostoru dovolují přepravit opravdu moc věcí, líbí se mi přihrádky kolem plnohodnotné rezervy, dá se tam vyskládat spousta blbostí, které by mě jinak rozčilovaly cestováním v kufru. Trošku ale zamrzí lacinější zpracování bočních částí kufru (tapecírung), zase je vidět šetřivosti...

+ vnitřní prostor celkově dělá z tohoto auta velmi pohodlný dopravní prostředek i pro lidi velkého vzrůstu pří libovolně dlouhé době jízdy

+ adaptivní světlomety s přisvětlováním v ostrých zatáčkách. O svícení xenonů není potřeba psát, stejně tak sepnutí přisvětlovací žárovky při větším rejdu je už dneska v této třídě běžná věc. Dálková světla svítí až brutální intenzitou, vidíte potom skoro jako ve dne.

+ parkovací senzory jsou sice jen akustické, ale mají odlišný zvuk přední a zadní části a fungují výborně, dá se na ně spolehnout. Kdyby se k tomu automaticky ztišovalo radio nebo vypínaly akustické zvuky nezapnutých pásů (které není při couvání nutné mít zapnuté), tak by nebylo moc co vytýkat. Kdyby ve Fordu chtěli dotáhnout tuto výbavu k dokonalosti, uvítal bych nejen já zobrazování signalizujících zón na tom obřím (a jinak skoro nevyužitém) displeji Converse+

+ výdechy vzduchu lze nastavit dle libosti, to má málokteré auto. Opravdu si můžete vymyslet, kam má vzduch foukat, nic vám nezabrání. Navíc čištění bude hračka. Tohle opravdu oceňuju, protože u VW jsem kvůli omezené nastavitelnosti směru měl některé výdechy trvale zavřené nebo úmyslně překryté HF sadou.

+ kola mají lakovanou vnější část, hezká a pro údržbu praktická věc. O tom jak pomáhají držet auto na silnice není asi potřeba psát. Z výroby obuté SportContact2 jak známo doslova lepí k asfaltu, ale budou mizet před očima. Na vodu to bohužel nejsou nejlepší pneumatiky, takže budu po ojetí hledat jinou značku nebo typ.

+ bezzátkový uzávěr nádrže - kromě "blbovzdornosti" oceňuju hlavně to, že si při tankování prakticky nemáte šanci ušpinit ruce

Slabé stránky

beru spíš jako "malichernosti", nic co by mi zásadně vadilo. Ve Fordu by se ale měli zamyslet nad tím, jestli je správné šetřit 1% nákladů a kazit tak zákaznický dojem z jinak povedeného auta.

- zpracování není tak precizní jako u VW, rozhodně se dá ale považovat řadit mezi ty kvalitnější. Největší kontrast je vidět u obložení interiéru, kdy krásně zpracovaná palubka s kvalitními měkčenými plasty přechází ve tvrdé a nepříliš dobře připevněné obložení dveří (kdybych to chtěl přehánět, napíšu "papundeklové" provedení).

- nelze vypínat airbag u spolujezdce! Nesmířím se s tím, že v autě, kde běžná prodejní cena dosahuje bezmála milionu korun, musím těhotné přítelkyni říct, že bohužel musí sedět vzadu, protože nějakej bezduchej skrblík ve Fordu škrntul jeden vypínač. To stejné s dítětem, zapomeňte na přední sedadlo. Když to vezmu do důsledku, strašným způsobem tato věc snižuje užitné vlastnosti auta (stačí nakoupit pár rozměrnějších věcí, pro které musíte sklopit zadní sedadla a kvůli tomu necháte těhulku nebo mimčo někde na parkovišti, protože vepředu nesmí sedět?!!)

- pevná anténa na střeše - další příklad mizivé úspory, která ubírá na kráse celému autu

- pouze AJ nebo NJ jazyk pro palubní počítač a rádio. Absolutně nemám problém s ovládáním, štve mě ale to, že nepodporují diakritiku, což vadí při přehrávání hudby a hlavně při používání HF

- handsfree mi je bohužel k ničemu, protože potřebuju pro práci vybavenější telefon, se kterým neumí HF pracovat (zlatý Parrot). Je to zase komické, k tak drahému autu si musíte pořídit jeden z nejobyčejnějších telefonů, jinak máte smůlu! Asi to vyřeším dodatečnou montáží HF Parrot.

- spotřeba - i po 10.000 km stále moc vysoká, neúměrně četné výměny oleje kvůli DPF filtru (kde že je ta ekologie?!!!), s tím se také těžce smiřuju. Viz. komentář u motoru výše.

- odkládací schránky - to mě mrzí, je jich málo, ve Fordu si s tímhle moc nelámali hlavy, bohužel. Z druhé strany musím uznat, že do schránky na brýle se brýle opravdu vejdou, což u spousty aut není pravidlem

- automatické stírání - s tímhle se nesmířím asi u žádného auta, království za manuální cyklovač! Tradičně dojde k situacím, kdy se stěrače "zblázní" a stírají rychle i při pár kapkách na skle

- startování Ford Power - sice efektní, ale podobně jako u stěračů, nemám moc rád, když si auto dělá něco po svém...

- displej Converse+ je krásná věc, ale když na ní není co zobrazit...? Navíc mi chybí běžné údaje palubního počítače jako je aktuální ujetá vzdálenost a čas cesty, přepínání mezi průměrnou dlohodobou a aktuální průměrnou spotřebou (měří jen dlouhodobě). Blbosti, ale byl jsem na to zvyklý z auta o 2 třídy níž.

- hlasité "hvízdání" z motorové části - dlouhou dobu po zamknutí auta se nepravidelně ozývá, prý jde o sběr dat z různých částí auta a trvá to prý 30 minut po zamknutí. Na přítomnost živého robota pod kapotou si ale zvyknete...

- plast od výdechu vzduchu se zrcadlí v předním skle, pro mě nezvyklá věc a v jistých chvílích to dost vadí

- chybí průvlak zadním středovým opěradlem. Většina aut toto standardně má, podle mě další dolarová úspora. Navíc výklopná opěrka nemá ani schránku, ani držáky nápojů (ty nejsou ani ve středové konzole, takže zadní cestující mají smůlu).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré moje "hnidopišské" připomínky vždy v rámci možností bleskově vyřešeny. (především vysvětlením - přece jen přecházím k Fordu od jiné značky) Je znát, že jsem puntičkář a přsedlal jsem z VW... S některými viditelnými zásahy z důvodu úspor nákladů při výrobě se ale nesmířím.

1) Vrzající roleta od zavazadlového prostoru - ihned v rámci záruky vyměněno

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Activity - zkušenosti výborné, vstřícný přístup (i po prodeji auta) a zajímavá nabídka, proto mohu všem doporučit

UPDATE

7.500 km - doplnil jsem fotky interiéru
10.000 km - doplněné hodnocení auta
11.500 km - nehoda, pomačkané plechy LP části od kamionu
- po 3 týdnech kodrcání v Mazdě 3 mám zpátky svýho mazlíka a jsem neskutečně šťastnej, že mám zas pořádný auto. Rozdíl je brutální, asi tak 5 tříd..., v duchu se Monďákovi omlouvám, že jsem kdy reptal...
47.000 km - změnil jsem práci a tím pádem "odevzdal" i tohle auto, brzy napíšu svoje "dlouhodobé" zkušenosti a postřehy

 
reklama

Novinky v recenzi

2.9.2009 08:16

Nehoda

Tak mám za sebou první křest, při výjezdu z areálu mě chytil kamion za LP část auta a kousek popotáhnul, to je tak, když řidič vyjíždí z protisměru a nečumí do zrcátek, kam mu ten návěs jede.
Jezdím náhradní Mazdou 3 (docela zklamání) a těším se zase na pořádné auto.

11.8.2009 07:57

UPDATE II.

Najeto 10.000 km, takže už se dá o autě leccos napsat. Nedivím se, že Mondeo platí v mnoha ohledech za etalon třídy. Opravdu se to auto dost povedlo, nebýt některých zřetelných projevů nepatřičné šetřivosti Fordu, nebylo by co vytýkat.
Subjektivní klady a zápory uvádím v upraveném hodnocení, poruchu jsem neměl zatím žádnou (hlasitě tluču do dřeva), jen jsem si nechal vyměnit roletu od zavazadlového prostoru, která na nerovnostech vrzala (jsem puntičkář, takže sebemenší vrzání mě vyvádí z míry). Servis ochotně a bez problémů vyměnil v rámci záruky.
Motor šlape výborně, jen jsem od něj asi přehnaně očekával víc. Výkon je slušný, ale zřejmě vzhledem k dispozicím auta není jeho nástup až tak citelný, jak bych si přál. Určitě je to dáno v nemalé míře tím, že jsem přecházel z lehčí Jetty 2.0 TDI, která je o dost lehčí a u PD byl "turbo-efekt" dost znát, ale naučil jsem se ho využívat pro lehce sportovní jízdu. V Mondeu u CR mi připadá nástup výkonu pozvolnější, větší akceleraci je cítit až cca od 2500 ot., ale velmi ochotně táhne bez vadnutí až do poměrně vysokých otáček. Běh motoru se tak dá nejen průběhem otáček a hlučností přirovnat k benzínu, bohužel ale také spotřebou. Po zajetí jsem nějaký čas motor "trénoval", aby se dostal do optimální kondice, teď se snažím jezdit klidněji, ale i tak se nedostanu pod průměrnou spotřebu 7,5, což je na můj vkus strašně moc. Ještě se stále tak trošku utěšuju tím, že si motor ještě "sedne", ale už tomu sám přestávám věřit.
K podvozku a jízdním vlastnostem není co dodávat, uspokojí i ty nejnáročnější. Samozřejmě sportovní podvozek a 18" kola vyžadují pevnější nervy při jízdě na nerovnostech (v pravém pruhu na některých úsecích D1 nikdy jezdit nebudu), na všechno ale zapomenete v první zatáčce s nohou na plynu...

25.5.2009 21:58

UPDATE I. - 24.5.2009

Mám za sebou prvních 2.000 km a týden, včera jsem auto umyl a nafotil zvenku, fotky interieru dodám co nejdřív.

S autem jsem zatím velmi spokojený, je to krasavec, při dlouhé cestě si užijete pohodlného svezení, při sportovní jízdě oceníte perfektní vlastnosti podvozku a tah motoru. No, na loudání tohle auto není stavěné... :-)


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium S 2.2 TDCI DPF 125 kW (175 k)

Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama