Recenze
BMW řada 3 320d Coupe (E92)
Technické info
Přezdívka auta Baworák Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:49000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Proč jsem si vybral právě BMW 320d Coupé?
Před BMW jsem měl Octavii 2 TDI 77kW, kterou jsem ,,zdědil'' po tátovi, který si koupil Audi A5. Po 4 letech měla najeto 200 000 km. Když jsem tedy přemýšlel nad novým autem, chtěl jsem, aby to byl krok vpřed po stránce výkonu, jízdních vlastností a zábavy za volantem. Octavia byla velmi dobré auto, ale s výkonem 77 kW a pohonem předních kol se moc zábavy, podle mého názoru, zažít nedá. Proto první podmínka výběru nového auta byla pohon zadních kol (nebo čtyřkolka). Takže výběr značek se vlastně zúžil na BMW, Mercedes nebo Lexus. Možná ještě Subaru a Audi jako zástupci 4x4. Protože najedu ročne zhruba 50000 km, hodně po dálnici a docela rychle (130 km/h se jezdit nedá), druhá podmínka byla, že to musí být diesel. Díky tomu z výběru vypadlo Subaru. Diesel v Impreze v té době ještě nebyl. Další kdo vypadl byl Lexus. Proč si za zhruba stejnou cenu kupovat japonskou rádoby prémiovou značku, když můžu mít opravdovou německou? Mercedes jsem zavrhl, protože tu značku nemám moc rád (nevím proč) a Audi kvůli tomu, že A3 (i když se mi velmi líbí) nemá stálý pohon všech kol, jen haldex a je to vlastně stejný podvozek jako O2. Volba tedy padla na BMW. Tuto značku mám už velmi dlouho rád, hlavně díky tradičním sportovním jízdním vlastnostem.
Trojkové coupé mi padlo do oka, už když si táta kupoval A5. Tenkrát jsem ho přesvědčoval, ať koupí BMW, ale rozhodl se pro Audi. Dnes jsem za to rád. Při výběru mého BMW to tedy bylo skoro jasné dopředu. Coupé bylo téměř jisté (jezdím většinou sám nebo ve dvou), jenže 1er nebo 3er? Kdyby byla jednička alespoň o trochu hezčí, asi by vyhrála 123d. Trojkové coupé se mi oproti tomu líbí stašně moc. Se šestkou jsou to dvě nejhezčí současná BMW. Volba motoru byla jasná hned od začátku. Dvoulitrový diesel se 130 kW má výkonu dostatek a snad i rozumnou spotřebu.
Příplatková výbava: nic moc (důležité věci jsou už v základu - bi-xenony, automatická dvouzónová klimatizace...)
M paket (nárazníky, 18" kola, podvozek, volant, sedačky, černý strop)
Senzor světel a stěračů
BT handsfree + radio Professional
Tempomat
Elektricky sklopná vnější zrcátka
Auto bylo objednáno na začátku února 2008, dodáno 21.května.
Exteriér:
Jak jsem již psal, trojkové kupé se mi velmi líbí. Se vzhledem trojkového sedanu nemá moc společného a to je moc dobře, protože sedan je po stránce vzhledu nic moc. Mně se asi nejvíc líbí předek vozu. Krásné jsou světlomety s Angel Eyes denními světly. V kombinaci s M paketovým předním nárazníkem působí i celkem dravě. Zboku je to klasické coupé, vypadá skvěle. Líbí se mi také velmi krátký přední převis, typický pro BMW 3er (motor je umístěn až za nápravou), který je velmi praktický při parkování. Nejméně se mi auto asi líbí zezadu. Ne že by bylo ošklivé, ale zdá se mi dost vysoké a úzké.
Interiér:
Interiér současných vozů BMW by se někomu mohl zdát příliš jednoduchý a laciný. Já si ale myslím, že v jednoduchosti je síla a laciný se mi také nezdá. Sportovní sedačky, které jsou součástí M paketu, nabízejí velké možnosti nastavení (i když jen manuálně), včetně možnosti dofouknout si boční vedení. Když se chcete projet v zatáčkách, vedení si utáhnete, abyste se v sedačce neplácali ze strany na stranu (to je také důvod, proč jsem nechtěl kožené - kůže klouže). Když jedete delší cestu po dálnici, vedení povolíte. Díky tomu jsou sedačky sportovní, ale zároveň i komfortní. Po nasednutí se před vámi objeví sportovní kožený volant s tlačítky pro ovládání radia a telefonu (také z M paketu). Je tak akorát velký a tlustý a perfektně tvarovaný. Drží se skvěle. Před volantem se nachází přístrojový štít. Právě v jeho případě platí, že v jednoduchosti je síla. Chybí akorát ukazatel teploty oleje, který se dává jen k benzinovým šestiválcům. Na středovém panelu se nachází ovládání automatické dvouzónové klimatizace, tlačítko pro deaktivaci systému Auto Start-Stop a radio BMW Professional, které funguje i jako Bluetooth handsfree. Pěknou vychytávkou jsou podavače bezpečnostních pásů, které se po zavření dveří vysunou a podají pás cestujícím vpředu. Je to skvělé, protože coupé má dlouhé dveře. Velmi se mi líbí i startování tlačítkem. Nejvíc mi v interiéru asi vadí nedostatek odkládacích prostor vpředu.
Nastupování na zadní sedačky asi není moc příjemné, já jsem to mockrát nezkoušel, takže nemohu moc soudit. Jak už jsem psal, jezdím většinou sám, takže mi to je jedno. Když už se ale do zadních sedaček posadíte, místa je docela dost.
Motor:
Dvoulitrový diesel s technologií Common Rail. Někdo by mohl namítnout, že diesel do coupé nepatří, ale v době, kdy diesel vyhrává v Le Mans a WTCC, může být i BMW 3er coupé. Výkon motoru je vcelku dostačující. Není to sice žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění a bezpečné předjíždění krásně stačí. Motor táhne skoro od volnoběhu a zastaví se až někde u 4500 ot/min. Nástup výkonu je na turbodiesel docela lineární, žádné nakopnutí jako u koncernových TDI PD se nekoná. Nejslabší stránkou motoru je asi jeho zvuk. Není to tak hrozné, utlumení je dobré, ale zvuku a kultivovanosti benzinového motoru stále nedosahuje.
Jízda:
Jízda s M sportovním podvozkem v kombinaci s 18" koly a runflat pneumatikami je velmi tvrdá. Na kvalitní silnici se auto zvoleného směru drží fantasticky. Jakmile ale přijde rozbitá cesta, auto začne v zatáčkách nepříjemně uskakovat a zadní kola nedokáží dobře přenášet výkon na silnici. Na hodně rozbité silnice prostě auto moc nefunguje. Po výměně pneumatik na zimní ne runflat je to o dost lepší. Je to stále dost tvrdé, ale už to není tak hrozné. Jezdit v pravém pruhu na D1 a D2 je ale pořád utrpení.
Řízení je velmi přesné a ve volantu je cítit, jak jsou na tom přední kola s přilnavostí. Parkování je díky velkému rejdu snadné. Řazení je přesné, dráhy jsou krátké, ale je trochu tužší.
Projíždět zatáčky driftem se s autem na suchu ani na vodě dá velmi špatně. Má na to malý výkon, široké zadní gumy (255 mm) a prodleva turba také není nic extra. Za to na sněhu je se zadním náhonem fakt sranda. Díky lehkému zadku sice skoro nic nevyjede, ale v zatáčkách se dá driftovat krásně. Samozřejmě u toho musí být vypnuté DSC, které jinak funguje velice dobře jako anděl strážný.
Spotřeba nafty je po 33000 km stále 8l/100 km. Myslím si, že je to tak akorát. Jezdím dost rychle, hlavně po dálnicích. Spotřebu by měly snižovat prvky z programu Efficient Dynamics, jako jsou např.: automatické odpojování alternátoru, rekuperace energie při brždění, ukazatel zařazené rychlosti, systém Auto Start-Stop (po nastartování automaticky vypínám, lepší si připlatit pár Kč za naftu, než trápit motor studenými starty). Na aktuální spotřebu se můžete kouknout na spritmonitor.de (viz odkaz nahoře).
Celkově jsem s autem velmi spokojený.
Silné stránky
Vzhled
Jízdní vlastnosti, zadní náhon
M volant
Sportovní sedačky
Rozumná spotřeba
Denní světla (jsou krásné a nemusí zbytečně svítit xenony)
Podavače bezpečnostních pásů :-)
Slabé stránky
Není to šestiválec
Dojezdové (RFT) pneu (Už jsem se jich zbavil)
Málo odkládacích prostor v interiéru
Jen jedna zásuvka na 12V (mám v ní zapojený Bel RX65E, takže nemám kam zapojit nabíječku na telefon)
Stěrače skáčou v rychlostech nad 160 km/h
Lehký zadek na sněhu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím vše v pořádku, RENOCAR Brno
Výměna oleje při cca 25000 km
Zadní destičky cca 41000 km
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vynikající
RENOCAR Brno
Novinky v recenzi
Destičky
Výměna zadních brzdových destiček (najeto 40700 km)
40 000 km
Dnes jsem překonal 40000 km. Musím to zaklepat, zatím žádná porucha. Jen dolévám naftu a vodu do ostřikovačů.
Sníh
Přes noc na dnešek u nás napadlo asi 30 cm sněhu. Abych se vůbec dostal z domova, musel jsem dát do kufru cca 75 kg plechu. A pak že dnešní zadokolky vyjedou to co předokolky.
spritmonitor.de
Vytvořil jsem si účet na spritmonitor.de a vypsal jsem tam údaje o tankování za poslední 4 měsíce. Můžete se tedy podívat za kolik jezdím.
Spotřeba
Po cca 33000 km mám spotřebu stále 8l/100km. Jezdím ale hodně po dálnicích rychlostmi okolo 180 km/h.
9.12.08
Výměna oleje (zdarma v ramci servisního paketu)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320d Coupe (E92)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé