reklama


Recenze

Jack1989 (muž 27 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1.9 TDI 81kW

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 135× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 59 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64 Škoda Octavia, foto 65 Škoda Octavia, foto 66 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 68 Škoda Octavia, foto 69 Škoda Octavia, foto 77 Škoda Octavia, foto 78 Škoda Octavia, foto 79 Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 81 Škoda Octavia, foto 83 Škoda Octavia, foto 84 Škoda Octavia, foto 85 Škoda Octavia, foto 86 Škoda Octavia, foto 87 Škoda Octavia, foto 88 Škoda Octavia, foto 92 Škoda Octavia, foto 93 Škoda Octavia, foto 94 Škoda Octavia, foto 95 Škoda Octavia, foto 96 Škoda Octavia, foto 97 Škoda Octavia, foto 98 Škoda Octavia, foto 99 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 111 Škoda Octavia, foto 112 Škoda Octavia, foto 114 Škoda Octavia, foto 115 Škoda Octavia, foto 116 Škoda Octavia, foto 126 Škoda Octavia, foto 127 Škoda Octavia, foto 128 Škoda Octavia, foto 129 Škoda Octavia, foto 130 Škoda Octavia, foto 131 Škoda Octavia, foto 132 Škoda Octavia, foto 134 Škoda Octavia, foto 134 Škoda Octavia, foto 135 Škoda Octavia, foto 136 Škoda Octavia, foto 137 Škoda Octavia, foto 146 Škoda Octavia, foto 147 Škoda Octavia, foto 148 Škoda Octavia, foto 149 Škoda Octavia, foto 150 Škoda Octavia, foto 151 Škoda Octavia, foto 152 Škoda Octavia, foto 153 Škoda Octavia, foto 154 Škoda Octavia, foto 155 Škoda Octavia, foto 156 Škoda Octavia, foto 157 Škoda Octavia, foto 158 Škoda Octavia, foto 159 Škoda Octavia, foto 160 Škoda Octavia, foto 161 Škoda Octavia, foto 162 Škoda Octavia, foto 163 Škoda Octavia, foto 164 Škoda Octavia, foto 165 Škoda Octavia, foto 166 Škoda Octavia, foto 167 Škoda Octavia, foto 168 Škoda Octavia, foto 169 Škoda Octavia, foto 170 Škoda Octavia, foto 171 Škoda Octavia, foto 172 Škoda Octavia, foto 173 Škoda Octavia, foto 174 Škoda Octavia, foto 175 Škoda Octavia, foto 176 Škoda Octavia, foto 177 Škoda Octavia, foto 178 Škoda Octavia, foto 179 Škoda Octavia, foto 180
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Combi Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:228000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,2

Popis vozu

Vážení čtenáři, recenze je nově upravená a doplněná o zajímavé fakty z konstrukčního hlediska, čímž jsem chtěl trošičku uspokojit i ty co se o auta zajímají hlouběji. Doufám tedy že budete spokojeni a budete psát věcné připomínky a dáte mi i ty nějaké bodíky. Ke každému tématu najdete i množství fotografii. Přejí Vám tedy příjemné počtení :-)

Obsah:
Historie výroby Octavie.....................1.část
Octavia a motorsport........................2.část
Má Octavia TDI 81kW........................3.část
Výbava vozu............................. 3.1.
Motor TDI............................... 3.2.
Převodovka.............................. 3.3.
Jízdní vlastnosti....................... 3.4.
Pasivní bezpečnost...........................4.část




ČÁST 1.
***HISTORIE VÝROBY OCTAVIE***

Škoda 440 - Spartak
Prototyp nového modelu Škoda s označením Spartak se ještě jako mezityp tzv. „lidového“ vozu představil v roce 1954 a o rok později na veřejnosti jako typ Škoda 440
Motor 440 o objemu 1089 cm3 a výkonu 40 koní byl přepracovaným agregátem z typu 1101, ovšem s hliníkovým blokem a novým sacím potrubím a karburátorem.
Roku 1957 vznikla Škoda 445. V závodě v Kvasinách se pak vyráběla sportovní varianta Škoda 450, se stahovací střechou a upraveným motorem se dvěma karburátory a výkonem 50 koní.

Škoda 440 se stala roku 1959 Octavií, typ 445 Octavií Super a ze sportovního modelu 450 byla Felicia.
Časem přibyla Octavia Touring Sport s motorem z Felicie (50 k)a v roce 1961 ještě Felicia Super a Octavia 1200 Touring Sport (oba typy s motorem o výkonu 55 k).
Poslední v řadě pak byla velmi oblíbená Octavia Combi; po mnoha modernizacích zůstala ve výrobě až do roku 1971!

Už v roce 1992 vznikly první studie vozu kompaktní třídy na bázi Golfu III. Od prvního návrhu se ale uvažovalo o větším typu, jemuž v roce 1993 přisoudili namísto podlahové části Golfu III novou koncernovou platformu určenou pro Golf IV, která se stala základem i pro Audi A3. Tehdy tedy začal skutečný vývoj Octavie, která se stavěla na již zmiňovaném podvozku z Golfu IV.generace. V roce 1994 byly postaveny a odzkoušeny první prototypy.
V září 1996 se v nové montážní hale naplno rozeběhla výroba Octavie liftback, zcela nového vozu střední třídy (varianta Combi měla světovou premiéru v roce 1998).
V roce 2000 proběhla modernizace, která upravila vzhled vozu do dnešní podoby. Zároveň se představila verze Laurin a Klement. Také byl v roce 2001 uveden model RS, který měl výkon 132 kW (180 koní). V roce 2003 RS doplnilo i kombi. 17.února 2004 byla vyrobena miliontá Octavia a od tohoto roku je první generace prodávána pod názvem Octavia Tour, která je vyráběna současně s druhou generací Octavia II dodnes.

Slavnostní premiéra druhé generace úspěšného modelu Octavia se konala v březnu 2004 na autosalonu v Ženevě. Tento nástupce si zachoval všechny ověřené přednosti, zejména elegantní design, vysokou kvalitu zpracování
a vynikající jízdní vlastnosti.

Škoda Octavia Combi byla představena autosalonu
v Paříži v září 2004. Hlavním lákadlem byl nejen nový design exteriéru a interiéru,
ale i moderní technologie, vyšší míra komfortu a větší vnitřní prostor (zavazadlový prostor narostl oproti první generaci o 32 litrů).

ČÁST 2.
***OCTAVIA a MOTORSPORT***

WRC
Octavia WRC umožnila týmu Škoda Motorsport vstoupit poprvé v historii značky do čela podniku seriálu mistrovství světa a právě tyto vozy stály i za historicky prvním umístěním na stupních vítězů světové rallye. Octavia WRC má na kontě dvě vítězství v jednotlivých rychlostních zkouškách: na náročné Safari Rallye a také na Katalánské rallye, která se jede na rychlém asfaltu. Auriolův třetí nejrychlejší čas na Kypru celou éru zarámoval.
Octavia nebyla kvůli své robustnosti tím nejlepším základem pro stavbu ideálního vozu, avšak v době svého vzniku to byl jediný typ z modelové řady, který splňoval minimální délku požadovanou specifikacemi třídy WRC. Jezdci kteří s ní jezdily si vychvalovali její stabilitu, spolehlivost a sílu, jediné co jí zvláště v technických pasážích brzdilo, byla právě její velikost.
Octavia měla dvoulitroví motor uložený napříč. Stálý pohon všech kol, bezpečnostní prvky určené FIA např.bezpečnostní rám hasící rozvod do kabiny atd.
Po ukončení projektu Octavia WRC přišla Fabia WRC a nyní po malé odmlce Škoda Motorsport bojuje z Fabii II. specifikace S2000 a to nejúspěšnějí v novodobé historii.

Octavia CUP
Octavie pohání čtyřválcový, atmosferický 2,0 20 V o objemu 1984 ccm, uložený napříč před přední nápravou. Má šestistupňovou sekvenční převodovku, diferenciál s omezenou svorností
a jednolam. spojka AP
Pneumatiky Matador slick 200-605 R 17
Podvozek a karoserie je svařované konstrukce z
karbon výplní dveří.Auta mají ochraný rám a
bezpečnostní prvky FIA
Jízdní výkony: nejvyšší rychlost 200km/hod

FOTO NÍŽE (Historie,motorsport)


ČÁST 3.
***OCTAVIA TDI 81kW***

A teď můj sen který se stal skutečností, mám právě Octavii r.v. 1999 10. měsíc, kterou jsem si přál už někdy v 11 letech. Jsem od mala autař a tudy směřovalo i mé vzdělání na průmyslové škole, obor silniční doprava (SPŠ Bruntál)
Toto vozidlo je i dnes díky designu stále atraktivní. Koupily jsem ji jako osmiletou ojetinu. Předtím se ještě uvažovalo nad Fabii, ale teď jsem rád že to je Octavia. Ten prostor a pocit robustnosti by jste ve Fabii nezažily. Spolehlivost trošku kulhala. Pokulhávání spolehlivosti v případě mé Octavie myslím u motoru, sice jsou to záležitosti klasické pro TDI, ale myslím si že přišli o něco dřív než by měly (možná taky ne?). Nevěřím že zrovna pár těchto motoru bylo ochuzeno na kvalitě, vždyť se montovaly do tolika modelů a má dlouholeté trvání kdy se několikrát modifikoval a patří prostě do rodiny vychvalovaných TDI. Osobně si myslím že při kupování jsme narazily na pěknou Octavii(karosérie,interiér,podvozek,výbava), což mi při pohledu na ní potvrdilo více lidí, ale turbo dostávalo co proto od předchozího majitele, co se týče motoru samotného ten je OK, spotřeba jako za mlada, výkon taktéž ale závady se projevily právě zatuhlou geometrii lopatek v turbu, čidlem podtlaku. Měnili se i zdvihátka ventilu, ty se ale při těch 150tis.km většinou přihlásí u všech TDI
Nyní ji vlastníme 3 roky a investice, i díky možností vlastního servisu(neplatím takové sumy za práci), nebo lidiček co umí něco opravit za přijatelnou cenu, díky tomu že nemají na dílně znak Škoda, nebyly tak vražedné. Ale když si např čtu recenze druhých, tak jsem zjistil že ještě nebylo potřeba například výměny mezichladiče, chladiče klimy, atd. Jsme tedy na tom ještě dobře:-)
Takže nyní jezdí už tak jak se na TDI sluší a patří a doufám že ji to vydrží. Spotřební věci jako rozvody, baterie atd. jsou záležitosti každého vozu. Jen si myslím že by Škoda mohla ještě srazit cenu náhr. dílů.
Z autem jsem spokojený, za tu dobu skoro 3 let se mnou najezdila přes 75 000 km i když po koupi potřebovalo vyléčit:-)
Člověk by koupil novější, jenže v té době bylo míň financí a krize přišla pozdě :-)
Ale je to prostě můj první miláček, a z celkového pohledu si není na co moc stěžovat, to co po ní potřebujete odslouží bez odříkání:-)
Celé dva roky den co den v létě i zimně se mnou jezdila do školy, v plném obsazení. A kdo zná Bruntálskou zimu mi dá za pravdu, že škola to byla dobrá. Mnohdy s blížícím se Bruntálem hodnota teploměru klesala až někde k -20°C. Nafoukaný sníh z polí ze mně z typicky přední nízkou světlou výškou spíše dělala lyžaře :-) Nyní si trochu oddechne protože do školy už dlouho nejezdíme. Ale vždy se na sebe těšíme:-) protože já jsem člověk kterého řízení čehokoli asi nikdy neomrzí.

A teď se ji podíváme pod kabát.

VÝBAVA VOZU:
z výroby

-4x airbag
-Vyhřívaná přední sedadla+výškově stavitelná+bederní opěrka
-P/Z loketní opěrka
-Palubní PC
-8x repro
-P/Z okna v elektrice spolu ze zpětnými zrcátky
-dálkový centrál z automat. rozsvícením interiéru po odemknutí
-Dvojitá podlaha kufru
-automatické osvětlení zavazadlového prostoru
-12V konektor v kufru
-Man.klimatizace
-přední,zadní čtecí lampičky
-elektronické víčko nádrže



-ABS + elektronická uzávěrka diferenciálu + omezovač krouticího
momentu při podřazování(např.na sněhu)
-elektr.regulátor brzdné síly mezi přední a zadní nápravou
-P/Z kotoučové brzdy
-Tažné zařízení
-16 palcová kola
+ dnes potřebné zabezpečení vozu

vlastní dovybavení
-zadní stahovatelné stinítka
-Led denní svícení,homologované
-hasící přístroj

Takže výbava je i na dnešní poměry hodně dobrá, protože nad mou výbavou v té době byla už je výbava Laurin a Klement, který byl navíc v kůži, měl čirou optiku a elektronické nastavování sedadel z pamětí 3 pozic u řidičova sedadla.
Mi výbava zcel vyhovuje, vyhřívání sedadel je k nezaplacení v zimním období, loketní opěrka je taky správně umístěná a není to žádná krátká mrzačka :-)
Elektronická uzávěrka funguje do 40km/h a je to vcelku šikovná věcička která neomezuje výkon motoru jako ASR.


MOTOR:

Jde o úsporný a osvědčený čtyřválec s objemem 1896 cm3. Jeho hlavní předností je velmi nízká spotřeba při dobrém výkonu. Motor je kombinací přímého vstřikování a přeplňováním turbodmychadlem. Výkon 81 kW se prakticky vyrovnává zážehovému motoru 1,8 20V/92 kW a točivý moment 235 Nm zážehovou osmnáctistovku výrazně překonává.

Po krátkém žhavení motor bez problémů naskakuje, v zimně startuje hůře jako každý diesel, ale ještě nikdy se nestalo že by jsme nenastartovali. Když je hodně studený start proniká vyšší hluk do interiéru. Po několika minutách (zahřátí motoru) hluk klesá, ale i takto se nedá mluvit o mimořádném odhlučnění. Na obranu Octavie ovšem musím říci, že obdobnou zvukovou kulisu má např. i podstatně dražší Audi A4. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek dodává motoru překvapivou sílu a zmenšuje turbo efekt a výkon narůstá méně skokovitě. Tím dělá z vozu svižný dopravní prostředek. Do 1900 otáček se toho moc neděje, ale po překonání této hranice jste zatlačeni do sedadel nárůstem výkonu, na který jsem si už zvykl a chtěl bych vyšší:-)

Motor vcelku dychtivě akceleruje a teprve u 4000 otáček růst výkonu začíná stagnovat. Pokud otáčky klesnou pod 1900 ot. velký výkon tohoto motoru je tatam. Takovéto jízdní podmínky se objevují ve městě.

Samostatnou kapitolou je spotřeba vozů vybavených TDi motory. Již před lety se luxusní vozy Audi s motory TDi proslavily nízkou spotřebou okolo 5-7 litrů nafty na sto kilometrů. U Octavie tomu není jinak. Spotřeba nepřesáhne 7 litrů, i kdyby jste vysokého výkonu využívali nepřetržitě.

*Moje 81-ička má kod AHF a jako jedna z mála AHF splňuje normu EU3, je to zapříčiněno tím že to je jeden z posledních motoru tohoto označení(r.v.97 a dále). Pak jej totiž nahradila ASV(konec roku 99 a dále)
Další parametry mého motoru jsou tyto:
Zvih.objem - - - - - - - - 1896 cm3
Vrtání/zdvih - - - - - - - -79,5/95,5mm - je tedy nadčtvercový
Kompres.poměr - - - - - -19,5:1
kompresní tlak - - - - - -2,5 - 3,1MPa min.1,9MPa
Max.výkon - - - - - - - - 81kW při 4150 ot/min
Max.toč.moment - - - - - -235Nm při 1900 ot/min
klik.hřídel - - - - - - - - -5x uložen
Ventilový rozvod - - - - - OHC
Poč.ventilů na válec - - -2
Palivo - - - - - - - - - - motor.nafta,nebo biopalivo dle normy DIN
Příprava směsi - - - - přímé vstřik.s el.řízeným čerpadem a s chlazením stlač.vzduchu
Vstřik.čerpadlo - - - -Bosch VP 37 EDC-řízeno elektronicky
Turbodmychadlo - - - - Garrett s proměnnou geometrii lopatek, bez bypassu
Čištění výfuk.plynů - - zpětné vedení výfuk.plynů přes AGR ventil a oxidační kat.
Elektronický pedál plynu

PŘEVODOVKA:

Odstupňování převodovky je dobré, jednotlivé převodové stupně se vhodně překrývají, takže jízda je příjemná.
I po těch letech jde kulisa přesně a jemně, akorát se vyjímečně hůře dává jednička.
Co mi ale chybí je 6st.který by se hlavně na dálnici hodil. Jinak pěji samou chválu na tuto součást vozidla, protože i pa 10 letech jde přesněji než některé nové např. od Frantíků :-)

Převodové poměry u 81kW:
I. 3,78
II. 2,06
III. 1,35
IV. 0,97
V. 0,77
R. 3,60
Stálý převod 3,389
Např. proti 66kW se liší II.(2,12), III.(1,36) a V.(0,76)převodový poměr.


JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Co se týče jízdních vlastností, pár majitelů Octavie píše že nic moc, proč si teda nepořídili závoďák? Na druhou stranu musím říct že právě toto auto má jízdní vlastnosti dobré. Jde jen o to překonat jiný pocit než u jiných tvrdších podvozků a to že se trochu pohupuje a tím si někteří myslí že je nestabilní. Ale není tomu tak, kola drží co mohou a nebo v krizové situaci pomůže jen menší korekce plynu, nebo volantu. Proč by tedy němečtí redaktoři napsali že má podvozek naladěný lépe než samotné Audi TT (kdo chce pošlu mu název literatury).

Ano hrne se v 80% po předku, protože v té situaci má dost zatížené vnější kolo ale ukažte mi v této třídě auto z kterým říznate zatáčku o mnoho suprověji nebo není nedotáčivé a bylo vyvinuto ve stejném období.
Je tu jedná stará ohraná písnička že ji skáče zadek jako koza atd, no kde na to dotyční přišly nevím. Pohoupe se ale kola drží a neodskakují. Pořad jste vy ten kočí a musíte vědět co smíte. Když ji tedy nabouráte a svedete to na podvozek, nejste asi moc při smyslech.
Takže mi auto vyhovuje, dnes už je její podvozek v této třídě sice překonaný, ale stále se s ní dá jet tak že spolujezdec zbledne a vy to máte pořád pod kontrolou:-)
Tímto tempem ale až tak nejezdím, kdo by si ji chtěl rozbít že, nebo úmyslně ohrozit někoho jiného. Ono správný řidič zjistí na co dané auto má a podle toho jede. Určitě nepojedu např. z Favoritem tak jako z Octavii. I když někteří to tak dělají. Naštěstí tu asi takové kluky na MACZ nemáme, protože takový už mají spíše auta v příkopě :-) a ne tady :-)

Na mém kousku mám na letní pneu 16-ti palcové rafky které dělalo pro Škodu BBS. Auto na nich není zas tak tvrdé a přitom hodně pomůžou právě jízdním vlastnostem.
Pneu Barum 205/55 - nemůžu si stěžovat, jen v polovině života
trochu hučí


ČÁST 4.
PASIVNÍ BEZPEČNOST:

Při čelním nárazu Octavia obdržela 10 bodů (63 %), a při bočním 15 bodů (83 %),bez bočních vaků. Bodový součet tedy činí 25, což je úspěšnost 74 procent. Při střetu s chodcem získal vůz dvě hvězdičky, což byl v té době zcela standardní výsledek, který dokázalo překonat jen pár vozů.
Navíc např. získala naprosto stejné skóre jako BMW řady 3, přičemž to navíc chodce při střetu zrovna nehýčká.

Takže spolu z aktivními prvky je to i dnes dosti bezpečné vozidlo, ale určitě dost překonané.
Můj model nemám jen ESP, které je dnes většinou součásti vozu v teto kategorii.
Berte v potaz že auto bylo vyvinuto před mnoha lety a to mé už má přes 10 let. I tak ji ale díky kvalitě zpracování zůstalo mnoho vlastností stejných jako za mlada(řazení,spotřeba,design, zachovalí interier)což potvrzuje i dlouhodobá výroba Touru, který dokazuje že se Octavia stále umí v některých disciplínách poprat z dnešními vozy.

Ještě pokud se vám chce, podívejte se na sestřinou bývalou Felicii 1.9D a nynější Octavku
http://moje.auto.cz/Catt/blesk.html
http://moje.auto.cz/Catt/felinka.html


*Foto dole*

Silné stránky

-Obrovský kufr + dvojitá podlaha
-Slušné a čitelné jízdní vlastnosti
-Přehledný, kvalitní a dostatečně pohodlný interier
-Čtecí lampičky nebo jiné osvětlení všude kde je potřeba
-Slušný výkon
-Výborná spotřeba i po těchto letech(není problém jezdit pod 5
litrů)
-Silné brzdy (P/Z kotoučové)
-Design
-Bezpečnost
-Antikorozní ochrana
-Dílenské zpracování
-převodovka
-slušný výkon

Slabé stránky

-Čidla motoru(váha vzduchu...)
-Turbodmychadlo z proměnnou geometrií(jeho náchylnost na zadření
geometrie lopatek)
-Problémy s palubní elektronikou
-Malé pravé zrcátko
Prostě nešvary nejen VW
-Silné ale náchylné přední brzdy k zvlnění se
-zvuk motoru po chladném ránu(mi to ale nevadí)
-tuctovost a u některých špatná pověst, kterou ale lidičky zaviňují řidiči co jí řídí. Auto samotné nejezdí jako prase a všichni nejsme přeci stejní

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji v neautorizovaném servise ale málokdy, většinou to totiž zvládame sami, poctivě se švagrem. Jde to, pořídil jsem si ještě autodiagnostiku z které jsem i maturoval.
Je to pomocník.
Problémy jsem už popsal, turbo po vyčištění lopatek jezdílo celých 2,5 roku, bylo to ale dočastné řešení a tak jsem nyní po dalším zatuhnutí geom. pořídil kompletní repas a zase jezdíme:-) Dále bylo špatné čidlo podtlaku a jeden problémek který je na delší psaní(opraveno jen novou autobaterií) :-)
Problém v elektronice(padající ručičky, neposlušné stahování oken)a prasklá pružina.
Některé věci mohli vydržet o něco dýl si myslím, možná se ale pletu, má už něco za sebou, pravda.
Tyto servisní náklady se nevyšplhaly nad normál co tak slyším kolem sebe u srovnatelně starých a spolehlivých aut a servisování.
Elektriku neděláme, na to jsem našel skvělého a levného autoelektrikáře který má dílnu jako operační sál :-)
Kdo je od Opavy a má potíže z elektro, číslo k dispozici.

------------------------------------------------------------------

Rok 2010-před sezonou jsem zase po delší době auti vydrbal v leštěnce Tempo a nechal na mokro vyčistit interiér.
A z technického pohledu?
Naše hatatytla :-) se dočkala komplet vyměněných silentbloku přední nápravy, uložení stabilizátoru a jeho kosti, které začaly být hlučné :-) a nové horní ložiska tlumičů a srovnané náboje kol.
Dále jsme zrepasovaný startér(uhlíky a pouzdra),a nyní nastartujem na škrt :-)
Zkontrolované vstřikovače proti ukapávaní a zkontrolováno správné spalování...

Píše se červen 2010 a auto dostalo novou spojkovou sadu i z dvojitým setrvačníkem, který byl tím impulzem k této výměně. Zároveň jsme vyměnily motorový olej spolu z palivovým a vzduchovým filtrem. Jooo a ještě, už je krásně teplo a tak jsem pocítil že po výměně turba za repas a výměně ventilu co ovládá vzduch.klapku je auto čipernější což jen potvrzuje že už klapka nefungovala jak měla:-)
Navíc jsem koupil nové pneu a přesedlal jsem na Kleber Dynaxer HP3 které jsou dnešní novinkou, jenže když byste pátraly hlouběji zjistíte že jde prakticky o minulé Micheliny :-) takže taková levnější varianta jako u Continentalu Barumky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dnes se těžko hledají fér lidi, ať koupíte u soukromé os.nebo v bazaru. Nekupujte bez mechanika, diagnostika je plus, hlavně když umí zjistit pravé kilometry, které dnes nejsou jako jediné vypovídající o celkovém stavu vozu. Už jsem viděl např. právě Octavie, nebo Peugeoty které měly najeto mnohem méně(poctivě nestaženo) ale i v soukromích rukách byli dotřískané... jak nějaké Favority:-)

Malé úpravy


Chtěl jsem si Octavku trošičku vymazlit proti mnoha sériovkám a tak jsem taky udělal.

-Samovýroba stříbrných rámečku budíků za cca 40Kč a nikdo by to
nepoznal,je to jako z výroby, žádný nalepený dekor, krásně
zachovalé vroubování plastů, Inspirované mnoha novějšími vozy z
VW group nebo např Peugeot 207

-Dále doma udělné stříbrné výdechy topení, které mě stály hodně
nervů než jsem je bez újmy vytahl z palubovky. Také inspirace
sériovými vozy. Např. Octavia Inferno, nebo zase 207-mička

-Znak na středu palubovky je inspirován WRC vozy a šikovně tak
zakryl flíček po předchozím majiteli

-Ochrané lišty prahů taktéž udělané, sice nejsou plastové, ale
jsou to dvě folie na sobě, i tak to ale určitě při normálním
zacházení udělá stejnou službu a mám dobrý pocit že takové nikdo
jiný nemá.

-Víčko nádrže jsem taky dlouho vymyšlel a líbí se mi výsledek, je
to věc vkusu.

-Nálepky na zrcátkách půjdou dolů po zimě, beru ty jsou nic moc

-A konečně zadní kočičí očí z kvalitní červené odrazky které auto
zezadu nejen opticky rozšiřují, ale dávají mu zezadu modernější
vzhled a co jsem si je tam udělal jsem rád za tu černou spodní
část nárazníku, neboť se tam líp zabydleli než na hladkém
celolaku :-) Nevrazil jsem tam odrazky tak jak jsem je vytáhl z
balení, ale pěkně je zařízl tak aby tam opravdu seděli.

-světlé středy koncových lamp ala Octavia II po faceliftu

-přední led diody, tady jde hlavně o funkčnost, nejsem tuzinkář a
proto jsou homologované a šetří životnost H4 Osram Night breaker,
nebo silver line

Takže suma sumárum jde hlavně o detaily které jsou okoukané ze sériových vozů, není to nijak násilné, ale beru že někdo dává přednost čistě originálnímu vzhledu.

 
reklama

Novinky v recenzi

1.10.2010 11:32

A tak jde čas

Už delší dobu jsem nic nepřihodil, no auto jezdí a jezdí, tak doufám že mu to vydrží:-)
Má nově natřené třmeny, nové flet stěrače a 230 000km na krku. Karosérie co se rzi týče drží, jen menší porézka na hraně 5.dveří která je po opravě. Myslím že na na stáři auta a lak poďobaný kamínky je to super.
Navíc nyní má přítelkyně má řidičák, takže si na sebe zvykají :-)
Takže kamarádi hlasujte, diskutujte a foto ještě doplním.

30.6.2010 21:18

RS pedály

Koupil jsem si RS pedály, jsou opravdu slušivé a zatím vypadá že opravdu nekloužou. Montáž byla jakž takž a hlavně to ocení má přítulkyně, protože se ji sice ne o moc, ale alespoň o chlup přiblížily:-) Navíc by mě zajímala logika některých obchodů co to předražují tolik že si to snad od nich koupí jen blázen :-) Tak kukněte a bodujte

10.6.2010 17:40

Pár novinek

Vážení čtenáři novinky najdete v sekci Zkušenosti se servisem a samozřejmě mezi fotkami, takže dávejte bodíky ať je více návštěv co boduje a ne naopak :-) Tak ať Vám ty káry slouží a užívejte krásné počasí na projížďky

19.5.2010 19:31

Multifunkční baterka:-)

Dlouho jsem pokukoval po téhle zajímavé věcičce až jsem si ji koupil. Doufám že ji nikdy alespoň na svém voze nebudu muset použit a bude dělat služby třeba jen pod stanem:-)
O co ale jde, touto baterkou proříznete pásy, rozbijete boční okýnko, posvítíte si s ní, nebo ji za pomoci magnetu připlácnete na káru a ona bude blikat a blikat co jen ji síly budou stačit, jen aby vás nějaký kretýno nepřehlédl až budete dělat defekt:-)

7.5.2010 13:03

Zase nějaká ta nová zprávička

Tak jsem nalakoval oprýskané zpětné zrcátka a sundal tím pádem nálepky z nich. Dále už mám koupenou sadu spojka, setrvak. Dělat se to bude hlavně kvůli setrvačníku který je dvouhmotový a už se ozývá

2.4.2010 20:02

Nové fotky by Old school

Tak proběhl pokec a srazík při kterém se jako fotograf vyřádil Oldschool. Tak koukněte a bodíky prosím přidejte :-)

26.3.2010 21:20

Teplo

je tady a tak postupně upravím fotky, tak koukejte a bodujte. Jo a přibila nám tu sestřina Octavia http://moje.auto.cz/Catt/blesk.html

26.2.2010 21:07

Upravená recenze

a nové fotečky, takže lidičky.
Bodujte a připomínky posílejte.
Nestojí Vás to nic a já budu rád,
když budu mít bodíku víc :-)

2.1.2010 20:32

potah věnce volantu

Od firmy Mario Cavaly jsem objevil náhodou v obchodě kde stál jednou tolik jako na internetu. Je naprosto odlišný od jiných rádoby kvalitních potahů. Je z telecí kůže, sešijete ho z vnitřní strany, tak jak to dělají i ve fabrikách. Díky tomu má tvar původního věnce i z výčnělky na prsty, akorát je hrubší což mi vyhovuje a příjemnější na omak. Dále se nemá šanci nijak protáčet po věnci, jediná chybička je že při pohledu na ramena volantu jde poznat že je dodělaný.
Více fotek postupně dodám

26.12.2009 19:31

Za tu dobu co jí mám

-Investice jsou v průměru(vždy by mohli být u všeho nižší:-) )
-Nové repas turbo ji vrátilo čipernost, lopatky prostě už pracují jak mají
-Jen jednou vykradená a nenabouraná
-Dokonce nic nenamítá když se má slečna s ní pomalu chystá na autoškolu :-)
-A stále spolu rádi trávíme čas na cestách
-a tak dále a tak dále

30.11.2009 17:23

Motorsport

Zdravím náštěvníky, do recenze jsem vložil vzpomínku na Octavii WRC, tak se ponořte do textu a zavzpomínejte na ty doby z historie. Tak Vám přeji krásný prosinec a ať už zasněží, zimaky v tomhle teplu trpí

14.11.2009 10:29

Repas turbo

Jak už jsm zmínil v upravené recenzi mám nové zrepasované turbo. Tento krok byl nutný, protože opět zatuhla geometrie zapříčinila padání do nouzového režimu. Poprve se to řešilo vyčištěním ale teď už padla volba na kompletní repas i z důvodu menší vůle ložisek.

5.10.2009 13:13

Nové

Pár nových foto a přepracovaná recenze:-)

2.10.2009 19:32

Nově udělané

Už několik lidí mi tady psalo jak jsem udělal výdechy topení. Popsal jsem jim to a vysvětlil obě možnost. Já poprvé volil nalepenou folii, po dvou letech jsem se ale rozhodl je nalakovat. Výsledek? Vypadá to mnohem precizněji, a kvalitněji, dále se to o moc líp leskne díky vrstvě bezbarvého laku-metalíza

29.9.2009 17:32

Upravy

Po dlouhém váhání jsem se rozhodl že nalepíme černé lesklé folie na B,C sloupky. A dopadlo to dost pěkně. Zvolili jsme leskle černou ala Passat, Superb, Fabia... Podivejte se sami na foto a usuďte jestli to je povedená individualizace. Já jsem velmi spokojen.

22.9.2009 16:30

Video

Vložil jsem zde vynikající video o tom jak vznikala Octavia I.generace

18.9.2009 21:58

Už není naše

Toto autíčko v naší rodině soužilo pět a půl let a nyní ma nového majitele/ku. Tak ať se k tobě chvají pěkně Feli
http://moje.auto.cz/Catt/felinka.html

11.9.2009 10:53

Které jiné auto z devadesátych let toto dokázalo?

Reinhard Fleger, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, potvrdil ukončení výroby Octavie Tour na konec roku 2010. Nejstarší model Škody Auto se tedy asi dočká 14. narozenin.

31.8.2009 08:21

LED denní světla

Objednal jsem si denní svícení,které je homologováno a umístím je do krajních nádechů. Takže až dojdou vyfotím a vložím to tu.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9 TDI 81kW

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Ovlivněno stářím a zřejmě předchozím majitelem, ale když srovnávám, nepatřím k nejhorším možným případům.

praktičnost
9

Pro mě uspokojující počet odkládacích prostor a výborný zavazadlový prostor, jen mi chybí místo na alespoň 1.5 litrovou láhev

prostornost
9

Nejvíce místa vpředu a v kufru :-)

jízdní vlastnosti
9

pěkné, jede jako po kolejích. Jen v zimě jsem zažil že se hrne po předku mrška. Trochu nechápu řeči od některých majitelu Octavii, přečtěte si v recenzi. Kola se drží co mohou + jsou už 16 palcové

jízdní komfort
9

Nebolí mě s ní záda, na přední sedadla nedám dopustit, vše je na svém místě, dobře naladěný podvozek

provozní náklady
9

Dnes už je nafťák srovnatelný z benzínem co se týče servis.intervalů a nafta je opět levnější... Vynikající spotřeba.

náhradní díly
7

Na domácí značku drahé. Hlavně ty origo. plusem je možnost starších z vrakáče, samozřejmě jen takové co není nutné měnit za nové z důvodu bezpečí atd. např. rozbité okno po zloději:-)

výkon motoru
9

vyhovuje, svižný kombík, ale přiště budu chtít silnější jen protože si člověk na výkon navykne a pak chce více, jinak to prostě frčí

spotřeba
10

Prostě nadhera, prostě TDI i po těch letech (rekord je 4,2/100km)

hlučnost motoru
8

Trochu větší, ale jsem rad když na mě motor mluví

kvalita sedadel
8

přední výborný, zadní jsou na tom trochu hůř hlavně v prostoru před nimi

brzdy
9

Musíte si ale připlatit za lepší přední kotouče aby se nevlnily

zavazadlový prostor
10

po sklopení sedadel máte stan:-)


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok ale přečkala

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok…

Elektronická evidence tržeb (EET) čelila útoku hackerů. Portál k EET etrzby.cz byl v pátek kolem třetí odpoledne…

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky dosáhnou až po pěti letech

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky…

Měl by to být konec unijní turistiky za vysokými sociálními dávkami. Návrh, který schválil německý Spolkový…

 

iSport.cz

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova protestovali chybně

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova…

Tyč Michala Vondrky vzbudila v Chomutově značné emoce. Jednak po ní následoval další závar, za druhé při…

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa padla v Olomouci

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa…

Hokejisté Třince se v derby dokázali vyrovnat s Vítkovicemi, které ve 26. extraligovém kole porazili 3:2 v…

 

Reflex.cz

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky vyměnili za slavné herečky bez make-upu

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky…

Oslava přirozené krásy. Tak by se dal jednou větou shrnout kalendář firmy Pirelli pro rok 2017. Jednotlivé…

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali nového amerického prezidenta nacistickým pozdravem

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali…

„Heil Trump! Heil our people! Heil victory! Sláva Trumpovi! Sláva našemu lidu! Sláva vítězství!“ volal na…

 
 
reklama