Diskuse

Fiat Bravo (2012)

19.3.2013

Fiat Bravo 1,4 16 66kW MY LIFE. Kompletní výbava, ABS,ESP,ASR,6x AIRBAG,CENTRÁLNÍ ZAMYKÁNÍ S DÁLKOU, EL. OKNA V PŘEDU.VÝŠKOVĚ STAVITELNÉ SEDADLO ŘIDIČE,…

 

Fiat Bravo (IROCC)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 13.04.2013  15:30

    Výkon motoru

    Zdravím tě,
    předně ti chci pogratulovat k pěknému autu. Bravo se mi i přes svoje roky pořád hodně líbí a ceny za které se prodává jsou poměrně vstřícné. Určitě dobrá volba, z mojí strany daleko lepší než kterákoliv Korea.
    Jak jsi spokojenej s výkonem motoru? Mám stejný výkon v podobně těžkém autě, jen mám 5st. převodovku, takže delší převody než ty a tím pádem línější projev, tak mě zajímá, jak moc ten šestikvalt pomáhá k lepší dynamice.
    Hodně šťastných kilometrů ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto IROCC

      IROCC 20.04.2013  09:53

      « Re: Výkon motoru

      Ahoj díky moc :-)

      S Bravem jsem 100% spokojený a je to úžasně příjemné auto. V mém případě padla volba na základní 1,4 protože potřebujeme spíš posunovadlo a nikdy jsem nebyl žádný Schumacher :-) Popravdě žádný dravec to není. Výkon v pohodě postačí pro naložený auto i na dálnici ale v okreskách se stoupáním atd je potřeba občas řadit až zbytečně nízko.

      Bravo je zpřevodované celkem chytře, 1 - 2 jsou poměrně krátké, pak přijde 3 která vzhledem k tomu, že motor má maximum výkonu až někde kolem 5000 ot může zůstat zařazená až lidně do 100 km/h. 4 - 5 jsou hodně podobně, většinou při zrychlení z 80 km/h pokud není potřeba nějaká extrémní akcelerace stačí a nebo při předjíždění tam holt dám a je vyloženě ekonomika. Dlouhý převod takže při 120km/h motor točí cca 2000 ot. Je to super v tom, že opravdu při dálničním tempu kolem 130 km s plně naloženým autem se dokážeme pohybovat se spotřebou i kolem 6l.
      Každopádně je to malý motor takže hol je potřeba se z kopce rozjet aby člověk vyhoupl ten kopec naproti :-)

      Co pozoruju tak vlastnosti motoru se pořád zlepšují. Mám ho od 0 km a kupoval jsem ho v dubnu 2012 takže co jsem počítal tak do cca 7000km jezdilo za nějakých 7,1 - 7,5 pak skok a dneska je to o cca 1l/100km lepší a dynamika se zlepšila....motor už táhne už od spodu.

      Asi to moc rozkecávám ale jsem do svého Brava zamilovaný :-)

      Měj se čus V.
      >:D
  • 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 21.04.2013  10:24

    Olej

    Doporučuji ti aby si pravidelně sám kontroloval olej. Nevím jak moc se pohybuješ kolem Fiatů, jejich fór a podobně, ale já už jsem zaslechl, že sem tam nějaký Fiat následkem právě malého objemu oleje, dojede na servisní prohlídku jen tak tak. Schválně se na tuto problematiku někde koukni ;-) Jinak chválím za zkrácení intervalu výměny oleje :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto IROCC

      IROCC 27.04.2013  12:28

      « Re: Olej

      Ahoj,

      děkuju moc za info a radu. Já ve Fiatu přímo pracuju a pracuju v Automotive. Takže servis a věci okolo jsou i můj koníček. V kufru mám pořád olej na doplnění a pravidelně kontroluju. Bravo má malou náplň a jen za těch 20 000km jsem tam litr dolil...

      Na dlouhé intervaly mám vlastní názor takže max rok a nebo 20 000km výměna a používám ten předepsanej olej.....tzv LONGLIFE je jen obrovská bouda na uživatele.

      :-!
      • 00 Reagovat !

        foto JardaK-

        JardaK. 01.05.2013  11:21

        « Re: Re: Olej

        Jo jo, nedoceněné auto, na druhou stranu není proto okoukané a zloději taky není nejvyhledávanější. Mé zkušenosti po třech letech provozu a 105 tis. km jsou vesměs pozitivní - první žárovka v předním světle praskla po 96 tis. ujetých km, všechno funguje, jak má. Teď jsem se sice prohnul při výměně předního ložiska, předních čepů, kompletní výměny rozvodů a filtrů (v součtu za 18 tis. Kč), ale to je daň za větší kilometrový nájezd. Mám naftu, olej to nežere a interval výměny jsem si stanovil na 25 tis. km (podle manuálu co 35 tis. km). Náplň oleje v naftovém motoru je ovšem 5 l, což je pro jeho životnost lepší, než když oleje cirkuluje ve Tvém benzínovém Bravu necelé 3 litry, ovšem to Ty víš určitě lépe, než já. Osobně bych si přál, kdyby Fiat něco udělal pro zvětšení podélného prostoru na zadních sedadlech, přidání odkládacích prostor, zmenšení přístrojové desky alespoň před spolujezdcem a LED denní svícení.
        • 00 Reagovat !

          foto IROCC

          IROCC 02.05.2013  21:12

          « Re: Re: Re: Olej

          Naprostý souhlas...v závěru si vlastně shrnul všechny nedostatky které jsem ochoten u Brava uznat...co je navíc na šířku / při uvedený mělo Bravo nejširší interier ve třídě / to chybí na délku. Ledky úplně nepreferuju ale ohledně přihrádek a lepší řešení prostoru pro nohy spolujezdce taky souhlas. Někde jsem četl docela moudrý článek o Bravu kde redaktor konstatoval holý fakt, že na jeden z největších podvozků své doby ve střední třídě, postavil Fiat jednu z nejméně prostorných karoserii.

          Nám slouží Bravo pro dvě osoby a max další příležitostní cestující...takže co je za zadníma sedačkama neřeším...400L kufr je akorát. Po roce se mi to auto stále líbí, stále mi přijde neokoukáné a opravdu ho mám rád :-)
          • 00 Reagovat !

            foto silversurfer

            silversurfer 05.06.2013  09:03

            « Re: Re: Re: Re: Olej

            taky bych dodal par postrehu, mame 1.4tjet.
            sirak v pohhode, mista pro nohy v podelnem smeru n azadnich sedadlech by mohlo byt vice, ale zase tak strasne to take neni. Da se, parkrat jsem tam i jel:-)
            kaslik pred spolujezdcem je vazne trochu problem, sedacka se musi celkem odsunout, nebot se kaslik zvetsuje smerem k ridici, a clovek je s nim ve velmi tesnem kontaktu prostrednictvim leveho kolena, pak musi sedet tak jakoby smerem ven. NA druhou stranu., ma to luxusni prostor podni,tzn , ze si nohy muzete krasne natahnout. Tolik mista nenajde clovek skoro nikde (muzu porovnat xc70, mondeo)
            Velmi na zlost je odkladaci misto pro piti u lokteni operky. Prilis melke, takze pokud zrovna prumer kelimku, lahvicky nepasuje na odkladaci prostor, okraje jsou prilis melke a pak mate kafe vsude....LEDky jsem nikdy neresil, pac se mi nelibi....co je dale trochu neprijemne, pri stazenem okne voda steka primo do vozu.Volant by mohl byt mensi a sedacky o neco hlubsi s lespim vedenim. Clovek z nich tak trochu v zatackach vypadava, to mi prilis nevyhovuje.Na druhou stranu ,motor paradni a vzdy mam radost ,kdyz s Bravickem jedu...proste Fiat ma charisma;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 02.06.2013  14:43

    Hezký...

    já teda jezdím většinou sám a tak pokukju po Puntu 2013 s 1.4 8ventilem, ale v plné výbavě... ale Bravo se mi pořád líbí... a ještě jsem se nerozhodl.
    Trochu mě "zpomalil" služební Passat... na druhou stranu mě utvrdil v rozhodnutí - soukromej bude zase Fiat!
    :-!
  • 10 Reagovat !

    foto venca34

    venca34 26.05.2014  21:12

    Kolísání otáček dojezdy bez rychlosti nízkou rychlostí

    Zdravím, pěkná recenze! Jelikož jsem se stal také majitelem Brava II, ale s T-Jetem 120 koní využiji Tě (případně ostatní zdejší Bravisty) k dotazu právě ohledně vlastnosti motoru. Se starým autem Bravo I 1,4 80 koní jsem hodně jezdil na volnoběh - dojezdy na křižovatky, táhlá klesání atd. U nového Brava táhlé sjezdy v pohodě, ale pokud dojíždím bez rychlosti do křižovatky, při nízké rychlosti kolísají otáčky mezi 800 až 1000 otáček. Při stání jde motor naprosto vyrovnaně. Auto je funglovka, bylo na diagnostice a prý jim to žádnou vadu neukazuje. Máš podobný poznatek nebo tam žádné kolísání nemáš?
    Také jsem již zaslechl ono hrozné vrzání od přední nápravy. Přejel jsem rychle jeden nižší příčný práh a pak to chvíli vrzalo, od tý doby jsem to slyšel jenom jednou na šíleně hrbolatý polní cestě. Takže zatím asi neřeším.
    Jinak mám zatím najeto pouze 4 tis. a absolvoval jsem jednu cestu do Hamburgu. Na dálnici rychlost 140/150 chvílemi 170 kopec nekopec, při průměru 6,8l. Oproti starýmu Bravu na dálnici velmi stabilní. Utažené vlásenky to už je ale jiný příběh, zvýšení hmotnosti +250 kg a širokánské pneu jsou bohužel znát..
    Měj se a díky za odpověď! Venca
    • 00 Reagovat !

      foto IROCC

      IROCC 30.05.2014  14:07

      « Kolísání otáček dojezdy bez rychlosti nízkou rychlostí

      Ahoj :-)

      Gratuluju k Bravíčku, je to super autí :-) Já už mám najeto skoro 46 000km a zatím stále až na drobnosti super. Já mám 1,4 16 90k to je hodně odlišnej motor proti tvému T-Jetu, takže nedovedu odhadnout. Fakt je ten, že to vynechávání, pocukáváni u mě přestalo samo od sebe a už nikdy nezačalo ... Slyšel jsem i názor zkusit změnit benzinku, nevim ?!

      Vrzání to je evergreen :P ...řešil jsem to tak jak jsem vypisoval výše...až nakonec jsem auto nechal na 3 týdny v NH Car - musím řídt, že jedinej dobrej servis Fiat v Praze - super přístup a hlavně zájem opravit auto. 3 týdny s ním dělali všechno možný, dotahovali mi i chladičovou stěnu, celá přední náprava venku, stabilizátor už vyměněnej byl až došli k tomu , že vyměnili tyčky stabilizátoru (kosti) a bylo ticho ....

      ...teda...bohužel jen do dubna kdy to pomaloučku polehoučku začalo znovu a dneska už je to skoro na stejný úrovni jako to bylo. Nechápu sám čím to je, protože mám 100% jistotu , že to všechno prohlídli. Nechal jsem si i auto zvednout a tahali jsme za nápravnici ramena a podobně a všechno nemá, nebo má vůle podle norem. Rozhodl jsem se to ignorovat. Sylším to jen když nemám puštěný rádio...to se často nestává :-) a pokud je to jen zvuk tak to kousnu ...

      Jina ted po zimě 1,4 jezdí za 6,4 l/100 km...co ho mám tak spotřeba pořád padá ...spokojenost stále je, naprsoto vyhovuje a mám to auto rád ;-) ;-)

      Měj se a zdraví jmenovec ..Vašek :-)
      • 00 Reagovat !

        foto venca34

        venca34 02.06.2014  09:30

        « Re: Kolísání otáček dojezdy bez rychlosti nízkou rychlostí

        Ahoj Vašku,
        díky za odpověď! Tak koukám, že dny Brava jsou tedy sečteny, bez nástupce..... Velká škoda.
        Co se týká motoru, již jsem se mu podřídil, do křižovatek již nejezdím s "vyhozenou" rychlostí a je to v klidu. Nicméně chci jít letos na olejový servis (zkrátím interval na 1 rok), tak se při tý příležitosti nechám u Fiata povozit jiným Bravem v turbu a pak bude hned jasný zda je to konstrukční věc či pouze rozmar mýho auta.
        Co se týká servisu, jsem od Liberce a tak nemám moc na výběr. Již jsem myslel, že tam víckrát nepůjdu, byl tam jeden arogantní pán na servisu, ale naštěstí ho vykopli, takže zůstávám.
        Ještě Tě poprosím o jednu radu. Vždy, když zapnu motor, se automaticky zapne rádio. Nepřišel jsem na to, jak to v nastavení rádia změnit. Také si už zvykám, ale raději bych si zapínání rádia řídil sám..
        Ještě jednou díky za odpověď a přeji mnoho šťastných kilometrů ve Fiátku!
        Venca
        • 00 Reagovat !

          foto IROCC

          IROCC 02.06.2014  16:37

          « Re: Re: Kolísání otáček dojezdy bez rychlosti nízkou rychlostí

          Ahoj,

          jo roční interval je myslím ok, kolem aut a motorů se točím od mala a 2 roky nebo 30 000km na olej je prostě holej nesmysl....těch pár korun co dotoho člověk vrazí se vrátí na životnosti auta. Ještě bych doporučil hlídat a dolévat olej..mě to za 20 000 km spolkne další litr oleje...takže každejch 5000 km kouknu a doplnim lehce pod max.

          S tím rádiem zkusím zjistit....taky jsem to řešil ale nakonec mě přemohla lenost a tak jsem si zvykl :-) ještě je dobrá vychytávka - to mám já - protože mám rádio bez MP3 tak jsem si nechal udělat vývod na AUX / 3,5 jack a ženu to všechno z telefonu nebo ipodu tudy a je to pecka a hlavně za pár kaček :-)

          ....poslední info...místo Brava bude Fiat 500x ...představí ho na podzim.

          Měj fajn den, děkuju za přání a zároveň přeji tobě to samé

          Vašek ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…