Diskuse

Škoda Rapid (2018)

3.6.2018

Dobrý den, Jednoho parného letního dne jsem si řekl, že další léto už autem bez klimatizace jezdit nehodlám a začal proces výběru nového auta… ÚVOD…

 

Škoda Rapid (Honza21)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 16.07.  15:05

    « Re: Re: Re: Re: dotaz

    No je pravda, že místo ve Fabii vzadu je tristní. Rapidem jsem jel vzadu Uberem, a můžu potvrdit, že jsem si připadal jako minimálně v autě velikosti Octavie.

    Na druhou stranu jezdím hlavně sám nebo ve dvou, takže to místo vzadu vlastně neřešim, případně tam jedou nějaké děti jako např. synovci a těm je to jedno.

    Je pravda, že Fabia je občas taková nejistá při tom větru nebo tak, ale možná mě to zase na ní baví. Prostě si říkám, že oba mají stejné motory a Fabii musí, už z důvodu, že je menší a lehčí, vyhovovat víc... A když rozdíl v hmotnosti je asi jen 100 kg.

    No uvidíme až budou možnosti nakonfigurovat si Fabii, teď ta možnost není. Pokud dostane Fabia nějaký motor s automatem, tak asi půjdu do toho, nevím, proč teď třeba není možnost nakonfigurovat si Rapid s automatem... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 16.07.  14:27

    « Re: Re: Re: dotaz

    Ahoj, mám Rapid SB 2016 1.2 TSI a týden jsem měl i Fábii kombi III jako náhradní vůz. Můžu porovnat:

    Rapid SB je delší než Fábie kombi, nezdá se to já vím, ale je. Rapid je také vzadu širší cca o 5cm a hlavně má delší rozvor o to snad o 15cm. To vše dělá Rapid mnohem stabilnějším a suverénějším na dálnici a nebo i na okreskách na sněhu.

    Pak je tu stísněnost vzadu ve Fa3 kombíku, která je ještě horší než ve Fa2, kterou jsem měl šest let. Opak je vzadu v Rapidu - vzdušnost, a hodně místa na nohy, rovněž větší šířka je orpavdu cítít.

    Kufr ve Fa3 kombi je sice větší, ale užší, takže já mám raději 400l širokého kufru než užovku ve Fa3, ale to je věc imdividuální.

    A pak je tu něco, co je pro mě o třídu lepší a to palubní deska. Dizajn je v Rapidu nadčasový, líbí se i kamarádům, co nemají Škodu rádi, fakt se povedl.
    Volant, pedály, řadící páku, LCD, mají oba vozy stejné, dlé mého i přední sedadla.

    Za mě vede jednoznačně Rapid, má sportovnější kukuč, vzadu důstojné sezení i pro dospělé a podvozkově Fa3 posílá do důchodu. Fa3 je rovněž citlivá na boční vítr.

  • « 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 16.07.  10:05

    « Re: Re: dotaz

    Díky za info... Právě no, že do Fabie musím také sundat přední kolo (ale i sedlovku), trochu jsem doufal, že v Rapidu to nebude potřeba... :-) Tak v tom případě teď zase nevím, jestli nebude další auto zase Fabia... :-| Těžké rozhodování...
    Děkuju
    P
  • « 00 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 15.07.  22:17

    « Re: dotaz

    Zdravím.
    Ano, horské kolo 26" už jsem vezl. (Stejně jako do fabie sedan) sundavám přední kolo z rychloupínáku a zbytek se tam vešel i bez vyndání sedlovky. Pokud dotaz směřuje k tomu, jestli by se tam vešlo kolo komplet složené, tak to jsem nezkoušel. Pozor, Spaceback je o něco (18cm) kratší. Přesto myslím, že se tam vejde.
  • 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 12.07.  14:34

    « dotaz

    Ahoj, ten problém s "cvrlikající" klimatizací mám ve Fabii. Vzhledem k tomu, že jí ale budu za rok vracet (mám ji na operativní leasing) to asi řešit nebudu...

    K tomu pásu, co se hlásí, že tam někdo je, i když tam nikdo není... To je trochu strašidelný... :-)

    Chtěl jsem se ale zeptat, jelikož o Rapidu Spaceback uvažuji jako příštím autě, už jsi zkoušel naložit jízdní kolo?

    Díky za info.
    P
  • « 20 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 08.07.  23:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Ano, dám vědět, jak se k tomu ŠA postavili.
    Zatím se zdá, že dělají mrtvého brouka a prostě neodpovídají. Budu to dál řešit po dovolené. Na druhou stranu, po dalších x stech kilometrech musím říct, že pokud člověk jede v hustším provozu, kde ho míjí auta (dálnice, zaplněné město) a větší rychlostí (dálnice), pustí si k tomu nějakou hudbu nebo mluvené slovo, tak mi to těch cca 700 kilometrů vlastně SKORO nevadilo. Což nic nemění na tom, že to dělat nemá a ticho v autě je super věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 08.07.  20:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Výbavy nie sú možno dokonale poskladané pre každého, ale človek presne vie, koľko ho auto bude stáť a čo obsahuje. Často už 2. výbava je dosť bohatá a bežnému vodičovi plne vyhovie. Hovorím ale o nižšej strednej triede a väčších autách. Aj keď sa priplatí, japonec bude často cenovo výhodnejší s danou výbavou ako EU auto.
    Malé autá majú často výbavy nezmyselnejšie. Napr kolega má Suzuki Baleno a tam bol tempomat až v najvyššej výbave = to považujem za nie najlepšie riešenie. Čím vyššia trieda, tým lepšie výbavy už od základu.

    Osobne ak by som mal konfigurovať skoro každý prvok, tak by som toho možno veľa nedal a viac by som počítal. Japonec často nemá každý motor k základnej výbave = musím brať vyššiu výbavu. Ak si človek prezrie cenníky, zistí, že to nie je také hrozné ;).

    Mňa by zase nebavilo kúpiť auto, kde sa ako sa hovorí dopláca aj za volant... a vyberať každý prvok výbavy. Potom by auto zrazu stálo nie 16 000, ale 20 000. A potom by som musel škrtať.
  • « 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 07.07.  17:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Mně se u Japonců nelíbí, když jsou provázané motorizace s výbavami, nebo když mají ty pevné výbavy nesmyslně poskládané (Honda) a člověk aby kvůli pár drobnostem přihodil 100 tisíc. Zkrátka záleží, jak se zrovna člověku trefí do vkusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 07.07.  16:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Podělil by ses pak o jejich reakci? Rád bych věděl, co na to říká ŠA. Pokus o reklamaci moc dobře nedopadl.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 17.06.  19:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Celkom súhlasím. Ja som mal skromne vybavené auto, takže čo sa výbavy týka bol som nenáročný. Súčasné auto má toho tak akurát. Bezkľúčové štartovanie je celkom super, hlavne keď je spojené aj s otváraním dverí.
    Čo by som kľudne z výbavy môjho auta oželel je bezkľúčový štart (dvere mám na ovládač) a elektronickú ručnú brzdu - rýchlo sa na ňu zvyká, ale nechýbala by mi. A ešte Hill holder, alebo ako sa to volá... A samozrejme Start-Stop systém - to ale nie je výbava, ale niečo ako povinnosť pre výrobcu.
    Čo by som ale nedal je samotné auto so super manuálnou prevodovkou :), automatickú klímu a 4x elektrické okná (dnes asi štandard). A ešte veľký 7 palcový display - super na manipuláciu s MP3.
    Za dané peniaze som mohol mať o dosť viac vybavené auto, ale srdce rozhodlo a rozume nepustil viac peňazí (ani nemusel). Som ale spokojný - to auto ma tak skoro neomrzí.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 16.06.  16:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    No výbava v aute je dobrá vec.Pokiaľ to človek nemal pred tým,tak mu nechýba.Napríklad bezkľúčové štartovanie je super.Aj vyhrievané sedačky som považoval za zhýralosť.Dnes to považujem za super vec.Akcelerácia na 100km/hod za 10 sekúnd a max.rýchlosť 200km/hod považujem za dostačujúcu pre život.Čím lepšie by to bolo ,bolo by to super.Na druhej strane sú samozrejme financie a viac ako 15.000 euro som nechcel dať.
    Takže rácio nakoniec vždy musí strážiť srdce. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 15.06.  19:54

    « Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Racionálny prístup je skvelá vec. Niekedy je ťažko všeobecne definovať, čo je najlepšie, lebo každý chce niečo trochu iné. Našťastie nie ste stratený prípad "racionalistu" - tá motorka to kazí ;).

    Honda Civic bola nedávno vo výpredaji (súbežne sa predíval Civic kombi starej generácie a nový Civic) a nová bola zo začiatku drahá. S motorom 1,0 turbo v 2. výbave + metalíza stála skoro 19 000€. Cena išla prudko hore s výbavami a motorom 1,5 turbo - nebol problém dostať sa na cenu cez 22 000€ a to je už dosť. Po čase na nich dávali akciu tuším -2000€ a to už začínala byť normálnejšia cena.
    Výbehové modely Civica boli ale za dobré ceny.

    Individuálna príplatková výbava je dobrá vec, ale nie pre každého. Niekto si môže vybrať auto, začne ho "dovybavovať" a zrazu zistí, že je nad finančným limitom a to tam nemá všetko, čo plánoval.
    Japonec (napr môj) má už v druhom stupni výbavy veci, ktoré EU autá často nemajú. Osobne mi to vyhovovuje viac po japonsky = človek pozrie cenník, výbavu a vie, čo má v aute. Na výbavu ale nie som taký náročný. Konkrétne u Mazdy 3 v 2. výbave je pre mňa úplne všetko, čo by som chcel - automatická 2 zónová klíma, 7 palcový display, tempomat... Zvyšok sú detaily :). Výbava ma pri hľadaní nezaujímala - každé auto má dnes určité prvky, ale nie každé rovnako dobre jazdí.

    Keď má človek slabé auto, tak si niekedy myslí, že ako to ide :). Hlavne v prípade, keď práve neide autom cez Alpy po 14% stúpaní a auto ide na 2-ke 50 na rozumné otáčky a na 3-ke už spomaľuje :). Brat má 50 kW Fábiu 1 a tiež občas dá nejaký rýchly výjazd z križovatky. Keď ale potom človek vymení auto za silnejšie, tak sa diví, aké slabé bolo to predošlé.
    Napríklad keď som kúpil nové auto, mal som ešte chvíľu staré. Asi týždeň som na ňom nejazdil. Po tom čase keď som do neho sadol zdalo sa mi hlučné, slabé a sedelo sa v ňom ako v traktore :). Pritom predtým bolo v pohode.
    Preto mám taký zvyk - nerád šoférujem autá, ktoré sú lepšie ako je moje - mohol by som potom byť nespokojný ;).
  • « 10 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 15.06.  18:06

    « Re: Re: Re: Moc hezké,

    Zdravím a děkuji.
    Nepovažuji se za fanouška žádné značky, z hlediska přístupu (nebo image) - spolehlivost, jednoduchost, trvanlivost je mi ale sympatická Toyota. Japonci obecně.
    Nicméně povahou jsem hodně racionální, vždy a u všeho poměřuji cenu/výkon(přínos). Na nějaké „tohle za každou cenu chci“ opravdu nejsem. A protože nikdo nepřekročíme svůj stín, tak jsem počítal pořizovací cenu, servis, pojištění a oceňoval různé rozdíly ve výbavě. A zkrátka vyhrála škoda rapid. Určitě ne proto, že by byla nejlepší, ale spíš proto, že zkrátka „ok, to mi stačí“. Byť mám auta a techniku obecně rád, z hlediska nákupu je to pro mě podobné jako nákup pracího prášku, náplně do tiskárny, toaletního papíru... Zkrátka spotřební zboží. Hledám výrobky, které splňují moje představy o funkci, a z těch které je splní, vyberu ten nejlevnější.
    Na Civic kombík jsem svého času koukal s motorem 1.8. Myslím, že když jsem se rozhodoval, tak nějak končily jednaosmičky a vyprodávali je. Matně si vzpomínám - bylo to cenově mimo.
    Znovu jsem pro zajímavost kouknul do Honda ceníku. Civic za 430 asi není špatný kup. Ale když chcete parkovací senzory, kožený volant, senzor na stěrače, tak už je to 490… Přitom těchto pár věcí nemá cenu 60tis. A když chcete lepší světla, tak to nejde jinak, než za 590…
    Možnost příplatkové výbavy dle vlastního vkusu a konfigurace auta po jednotlivých položkách je silnou stránkou škody (a i jiných značek) ve srovnání s Japonci.
    Souhlas – pokud začíná člověk na nízké srovnávací laťce, vybírá se auto i v nižších cenových hladinách dobře. Tak se mi bude dobře vybírat i to další. To je taky fajn výhled :-)
    Jj, semaforový drag-race je fajn. To mě bavilo s fabií. Ideální soupeř byl třeba Ford Transit. Ale nesměl o tom jeho řidič vědět... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 15.06.  15:53

    « Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Chybička se vloudila (myslel som dopredu) ;) Astra mala 66 kW a 125 Nm. To je oooobrovský rozdiel.
    Mazda 3 Hatchback má celkom veľkú rozlohu kufra, len je trochu nižší. Ale to nevadí. Ešte sa mi ho nepodarilo zaplniť tak, aby bol nepostačujúci.
    Neďaleko býva jeden pán s Mazdou 3. On prešiel zo Subaru Impreza. Oproti mne je to na prvý pohľad prechod trochu smerom dole. Je vraj ale spokojný. Zrejme má 121 kW verziu (nenapadlo ma spýtať sa). Nedostatok kufra rieši strešným nosičom (hlavne v zime na lyže).
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 15.06.  12:04

    « Re: Re: Re: Moc hezké,

    Pekne napísané,len tých 210Nm mi pri Astre akosi nesedí. ;-)
    Faktom je ,že tých 2700mm rázvor trochu prehospodárili a aj kufor pokrivkáva.Inak by mala veľkú šancu. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 15.06.  08:28

    « Re: Re: Moc hezké,

    Na začiatok prajem veľa šťastných kilometrov a spokojnosti s autom.
    Tiež som si minule povedal, že je na tomto servri naozaj málo recenzii na bežné autá.
    Veľmi pekne napísaná recenzia. Nie som fanúšikom Škody, ale prečo si neprečítať dobre napísanú recenziu na auto, ktoré si kúpi veľká časť populácie ČR a SR? Trochu to na začiatku textu vyzeralo na Škoda fanúšika, ale keď som v zozname zazrel aj iné značky... a hlavne vo výbere aj Toyotu a Mazdu, tak som zmenil názor :).
    Popis motora sa mi celkom páčil - veľmi pekne užívateľsky napísané. Viackrát som čítal podobný postreh, že malé turbomotory sú v nízkych otáčkach slabé. (2,0 atmosféra je iná liga).

    Výber nakoniec až priveľmi racionálny. Toyota by bola viacmenej tiež voľba z rozumu, aj keď Auris (mimo základnej verzie) má vzadu viacprvkovú nápravu. Skúšal som Auris a zdalo sa mi, že má málo miesta vzadu v porovnaní s konkurenciou a je pre mňa trochu nie najsympatickejší v interiéri (palubná doska). Mazda 3 síce pomerne dosť plýtva priestorom (pri rázvore 2700 mm), lebo má dlhú kapotu (zvody motora -daň za vysoký kompresný pomer), ale mne príde vo vnútri priestrannejšia ako Auris. Je dosť široká a aj miesta je dosť. Len priestor pre vodiča je taký akurát, aby sa normálny človek cítil dobre - hlavne sedadlá perfektné iba pre bežného človeka (napr Honda Civic mala širšie). Nie je to veľmi auto pre ľudí s prebytkom tuku.
    Taká Toyota Corolla má tiež rázvor 2700 mm, ale miesta vzadu má požehnane. Ibaže Corolla nie je konkurent Mazdy 3. Corolla je výborné auto, ale nemá "športového" ducha.

    Keď už spomínam Civic - nebol ste na neho pozrieť? Je trochu dizajnovo divoký, ale má veľký kufor a veľa miesta v kabíne + v základe podobný motor ako Rapid. V poslednom čase išli aj ceny dole. Aj tak sú ale dosť vysoké.

    Nedávno som tiež vyberal auto. Chcel som niečo poriadne, čo ma chytí za srdce a skončil som pri Mazde 3 (hatchback - tie 2 výfuky s chrómovými koncovkami sú neskutočné) :). To auto jazdí naozaj úplne ináč ako konkurencia za podobnú cenu. Čím lacnejšia Mazda 3, tým ťažšie sa hľadá lepší konkurent. Povedzme pod 20 000€ sa nedá kúpiť lepšie nové auto, čo sa jazdných vlastností týka (možno Seat Leon?). Mám 2 deti a 3-ka úplne vyhovuje tomu, na čo ju potrebujem. Hlavne neskutočne jazdí. Ja zas razím heslo, keď niekde ideme - čo sa nevojde do kufra, to ostane doma. Nikdy nám nič nechýbalo na dovolenke. Ale prejsť 4000 km na Mazde, alebo na nejakom nezáživnom aute - to môže byť celkom rozdiel v zábavnosti.
    Na druhej strane, keď vyšla Mazda 3 + prvé recenzie, testy..., tak som si povedal - Wauuu to auto chcem. Láska na 1. pohľad ;). Alebo kríza stredného veku? ;). Presnejšie - povedal som si, že si vyberiem auto rozumom + srdcom. A som spokojný. Mazda nie je dokonalá a hádam mi nezhrdzavie, ale aspoň si raz poviem, že to stálo zato :).

    Veľmi ľahko sa vyberá nové auto tomu za rozumnú cenu, kto mal slabé auto. Ja som prešiel z Astry G 1,4 / 66 kW / 210 Nm na 2,0 / 88 kW / 210 Nm. Rozdiel je neskutočný. Občas (nie často) si s niekym dám drag-race zo semafóru. Na ceste, kde je 70-ka sa to celkom dá. Bežné - výkonom porovnateľné autá často prehrajú o vlások ;). Niektorí sa ale precenia (od svojho auta očakávajú priveľa). Samozrejme s Mazdou poznáme svoje limity :).

    Pokiaľ budete čakať do 50-60 rokov, tak tu už budú jazdiť len samé nezaujímavé autá - ako tak pozerám na vývoj + rôzne obmedzenia zo strany EU. O chvíľu prestanu montovať manuálne prevodovky...

    Motorku tiež plánujem (tiež niečo okolo 600 ccm), len ešte som nedošiel dostatočne ďaleko v presviedčaní manželky :). Neviem prečo majú ženy s motorkami taký problém. Nechcú nám dovoliť veľké hračky... Motorka je pre mňa iný level zábavy = nie je taká neskutočne zložitá, človek tam toho veľa zvládne svojpomocne a hlavne motorka = zábava. A ešte by som povedal, že motorka je často zbytočná. Ale čo zábavné je úžitočné?
  • « 10 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 14.06.  17:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Zdravím.
    Já jsem se po tom, jak se zachoval servis, rozhodl oslovit rovnou Škoda-auto. Nekoupil jsem si nové auto proto, abych jezdil do servisu podle předpovědi počasí a někoho přesvědčoval. (Uznávám, byl jsem naivní).
    Uvidíme, jak se k tomu škodovka postaví – prý to předali na „péči o zákazníky“.
    Jinak díky za návod, odkazy, doporučení apod. Určitě to pomůže více lidem.
    Hezký den a pevné nervy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 14.06.  09:51

    « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Tak další dobrá zpráva. Oslovil jsem skoda-dily eshop, že není dobré prodávat Sanden kompresor pro Rapid a Fa3. Nejdříve mi vůbec nevěřili, ale Škoda forum je přesvědčilo, je nás tam už skoro deset lidí od Rapidu a další jsou od Fa3, kteří mají problém s hlučností kompresoru. Později bohužel příjde i vynechávání chlazení. Tak snad se to pohne dál. Jinak hlásím, že dalším lidem se povedl ten kompresor vyreklamovat. Je dobré přijet jak právě cvrliká/vrčí/chrastí, dále to i nahrát na video.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 12.06.  13:07

    « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Ahoj na foru se to jednomu majiteli podařilo vyreklamovat. Počkal na pořádné vedro, pak jen necelou hodinu s Rapidem jezdil po městě a kompresor začal bzučet jak pila. S tím přijel do servisu, vzal si svědky a museli to prostě uznat jako reklamaci. Měl štěstí právě mu tam dali Denso a stím problém nemá.
    Já teď čekám na pořádné vedro :-) :-) :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 11.06.  20:38

    « Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Doplnil jsem výrobní štítek. V autě je Sanden - 5Q0 816 803 F
    V servisu na nahraném videu (samozřejmě) nic neslyší.... Co k tomu dodat, že.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte radar, kde budou v úterý

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte…

Zatímco na většině území si budeme v úterý užívat polojasné oblohy, na severovýchodě a severu území budeme…

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto se vším všudy!

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto…

Léto je v plném proudu a je potřeba si ho zpestřit nejen nějakým dobrodružstvím nebo trochou adrenalinu, ale…

 

iSport.cz

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a tlaku v Motoru

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a…

Cepuje mladé české talenty, za dva týdny s nimi jako pravá ruka Aloise Hadamczika vyrazí na prestižní Hlinka…

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď nepřišla, říká Šádek

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď…

Už v zimě měl Michael Krmenčík nakročeno k tomu, aby z Plzně zamířil na zahraniční angažmá. Jenže zástupci…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…