Diskuse

Škoda Rapid (2018)

3.6.2018

Dobrý den, Jednoho parného letního dne jsem si řekl, že další léto už autem bez klimatizace jezdit nehodlám a začal proces výběru nového auta… ÚVOD…

 

Škoda Rapid (Honza21)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 09.09.  19:08

    « Re: Zvuk trojvalcov.

    Zvuk motoru - souhlas, i když při delších cestách by člověk ocenil spíše ticho než vrčení.
    Převodovka - souhlas, všechny rychlosti jsou dlouhé, těžké.
    Dvojku řadím, pokud auto jede minimálně dvacet. (volnoběh na dvojku je myslím 16km/h) Pod dvacet = jednička. Jde tam zařadit dobře, jen to je (byl) nezvyk.
    Trojku řadím, pokud auto jede minimálně čtyřicet. (50km/h na trojku je přesně 2000ot).
    Další rychlosti už si nepamatuji, ale pod 95km/h už to chce spíše pětku než šestku, tak si to zájemce může rozpočítat.

    Na druhou stranu mi tyhle dlouhé rychlosti nevadí. Když chcete, dáte tam nižší rychlost a na dálnici nebo prázdné silnici je příjemné, že auto jede stovkou na dva tisíce otáček, 130 na dva a půl.... Podřadit můžete vždycky, sedmičku si do převodovky nepřiděláte. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 09.09.  15:35

    « Zvuk trojvalcov.

    Osobne považujem zvuk trojvalcov za zaujímavejší, než u štvorvalcov. Trojvalec pod plynom pekne vrčí, kdežto štvorvalec len hučí.
    Otázka k prevodovke: Nezdá sa Ti, že má auto veľmi natiahnuté prevody? Hlavne dvojka, na ktorej sa zvyčajne jazdí po meste, do 90° zákrut, po parkovisku, sa mi zdá byť dosť dlhá, otáčky padajú až k 1000/min a treba podradiť až do jednotky.
  • 10 Reagovat !

    foto skejpa

    skejpa 06.09.  09:58

    « Krásná recenze

    Díky za krásnou recenzi. Rapid mě moc neoslovuje ale tvoje argumenty a postup výběru jsou naprosto racionální a pochopitelné. A s těmi světli nejsi sám. Sám mám doma starší Madzu 6 s halogenama a před čtvrt rokem jsem dostal poprvé služební čtyřokou Octavii, která má LEDky. To je taková paráda, že jsem se zapřísáhl, že další moje auto už bude jedině s nejlepšíma dostupnýma světlama :-) Jo a ještě Android Auto, to je taky fajn věc :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 26.08.  21:48

    « Re: 3 válec.

    Zdravím,
    vibrace rozhodně nejsou problém. Když už něco, tak "divný" zvuk, ale to je otázka zvyku a citlivosti každého jedince. Případně hlasitosti rádia či muziky. (Záleží na tom s čím srovnáváte. Pokud jste zvyklý na auta 700tis+, tak je to samozřejmě horší. Ve srovnání s malým dieselem v malém autě je to ale myslím lepší a ve srovnání s 4 válcem je to celkově také akceptovatelné.)
    Řekl bych, že ten motor ocení řidiče s trochou citu a schopností ovládat spojku a plyn. Není problém se s tím rozjet jen přes spojku bez plynu, elektronika si sama přidá lehce nad 1000 ot/min (třeba v kolonách). Pokud chcete normální rozjezd a odjezd, pak je ideální udržet nějakých 1 500 ot, tj. abyste po plném puštění spojky neklesl níže - tam to chce právě řidiče, který není úplný začátečník a diletant. Atmosféra jede od 1000otáček, možná i od 900 a je blbuvzdornější.
    Minulý týden jsem s tím táhnul malý vozík (150kg?) + cca 330kilo nákladu a všechno v pohodě (včetně rozjezdu na křižovatce do kopce).

    Předminulý týden mi kolega sám od sebe řekl "Hele, ten litr je na normální ježdění úplně v pohodě." Což od člověka, který jezdí atmosférický benzín 2.0 115kW 192Nm beru jako docela příjemné hodnocení.

    EDIT 6.září: Dneska se mě člověk, který se o auta nezajímá a normálně jezdí Astrou J 2.0 diesel 121kW ptal: "jede to celkem hezky, co je v tom za motor?"

    Takže tak. Pokud se oprostíte od předsudků a zaručených pravd, tak je to v pohodě.
  • 00 Reagovat !

    foto otatomekahoj

    otatomekahoj 26.08.  10:41

    « 3 válec.

    A neklepe se to při rozjezdu? já jel Fabií 3 válcem a to byla hrůza..
  • « 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 08.08.  15:40

    « Re: reakce Škody-Auto

    Docela zklamání. U mě to dopadlo tak, že po celodenním pozorování v servisu, poslání videí a opakovaném dohadování aneb "závada se neprojevila, ale až se jednou celý Climatronic po*ere, tak ho rádi na záruku opravíme" mi nakonec řekli, ať tam zajedu, když se to bude hodně projevovat.

    Protože na to nemám nervy, řeším jiné věci a jezdím jiným autem, tak zatím neřeším. Nicméně pokud něčeho dosáhneš, tak nezapomeň napsat update. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 19.07.  18:06

    « reakce Škody-Auto

    Původní mail a reakce reakce Škody auto na něj byla po pěti týdnech následující. (jména a VIN jsem nahradil *)

    "Dobrý den,

    U nového rapidu (5/2018) s automatickou klimatizací slyším při zapnuté klimatizaci pískání/cvrlikání. Klimatizace nejvíce píská/cvrliká při jízdě, v případě, že je venkovní teplota podobná požadované teplotě v interiéru a je zapnuté A/C. Zvuk okamžitě ustane při vypnutí klimatizace. V autě je kompresor Sanden - 5Q0 816 803 F.

    Servis i přes předané video s nahraným projevem při jízdě tvrdí, že klimatizace je v pořádku.

    Prosím o informaci, jak dále postupovat.
    V případě potřeby mě můžete kontaktovat i na telefonu ****.

    Děkuji Vám za odpověď
    S přáním pěkného dne

    Ing. ****

    Škoda-Auto:

    "Vážený pane ****,

    děkujeme Vám za důvěru, se kterou jste se na nás obrátil se svým podnětem ohledně potíží s "cvrlikáním" klimatizace při jízdě, projevujícím se zejména při venkovní teplotě podobné požadované teplotě v interiéru, u Vašeho vozu ŠKODA Rapid, VIN *****.

    Po prověření se servisem sdělujeme, že servisu se nepodařilo Vámi popisovanou závadu vyvolat – neprojevila se. Na Vámi dodaném videu technici žádný nestandardní zvuk neslyšeli. Prosíme Vás proto, abyste si domluvil ještě jednou termín kontroly v servisu v době, kdy se bude Vámi popisovaná závada projevovat, a závadu předvedl technikům přímo na místě při zkušební jízdě. Bez toho, aby se závada projevila, bohužel nemůže servis diagnostikovat příčinu potíží. O Vašem případu je informován vedoucí servisu, pan ****.

    Věříme, že se uvedeným postupem podaří dořešit celou záležitost k Vaší plné spokojenosti.

    S přátelským pozdravem

    Mgr. ****, Customer Experience
    ŠKODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic"

    Štvou mě. Jde o věc, kde je problém a řešení známé. Navíc se projevuje jen někdy a člověk v té době nemusí být zrovna před otevřeným servisem. Asi si nikdo nechce nechat rozvrtat nové auto jen tak z plezíru, ne?

    Problém se projevoval například v pátek navečer, když jsem se vracel ze severu Čech domů po osmé večer. Pilo mi to krev několik hodin, respektive, aby mi pískání nepilo krev, měl jsem puštěné rádio, které jsem mít puštěné nechtěl, protože preferuji v autě ticho.... :-(

    Uvidím příští týden, jestli bude "správné počasí", zkusím tam zajet. :-/

    Takže tak... Never give up! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 16.07.  15:05

    « Re: Re: Re: Re: dotaz

    No je pravda, že místo ve Fabii vzadu je tristní. Rapidem jsem jel vzadu Uberem, a můžu potvrdit, že jsem si připadal jako minimálně v autě velikosti Octavie.

    Na druhou stranu jezdím hlavně sám nebo ve dvou, takže to místo vzadu vlastně neřešim, případně tam jedou nějaké děti jako např. synovci a těm je to jedno.

    Je pravda, že Fabia je občas taková nejistá při tom větru nebo tak, ale možná mě to zase na ní baví. Prostě si říkám, že oba mají stejné motory a Fabii musí, už z důvodu, že je menší a lehčí, vyhovovat víc... A když rozdíl v hmotnosti je asi jen 100 kg.

    No uvidíme až budou možnosti nakonfigurovat si Fabii, teď ta možnost není. Pokud dostane Fabia nějaký motor s automatem, tak asi půjdu do toho, nevím, proč teď třeba není možnost nakonfigurovat si Rapid s automatem... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 16.07.  14:27

    « Re: Re: Re: dotaz

    Ahoj, mám Rapid SB 2016 1.2 TSI a týden jsem měl i Fábii kombi III jako náhradní vůz. Můžu porovnat:

    Rapid SB je delší než Fábie kombi, nezdá se to já vím, ale je. Rapid je také vzadu širší cca o 5cm a hlavně má delší rozvor o to snad o 15cm. To vše dělá Rapid mnohem stabilnějším a suverénějším na dálnici a nebo i na okreskách na sněhu.

    Pak je tu stísněnost vzadu ve Fa3 kombíku, která je ještě horší než ve Fa2, kterou jsem měl šest let. Opak je vzadu v Rapidu - vzdušnost, a hodně místa na nohy, rovněž větší šířka je orpavdu cítít.

    Kufr ve Fa3 kombi je sice větší, ale užší, takže já mám raději 400l širokého kufru než užovku ve Fa3, ale to je věc imdividuální.

    A pak je tu něco, co je pro mě o třídu lepší a to palubní deska. Dizajn je v Rapidu nadčasový, líbí se i kamarádům, co nemají Škodu rádi, fakt se povedl.
    Volant, pedály, řadící páku, LCD, mají oba vozy stejné, dlé mého i přední sedadla.

    Za mě vede jednoznačně Rapid, má sportovnější kukuč, vzadu důstojné sezení i pro dospělé a podvozkově Fa3 posílá do důchodu. Fa3 je rovněž citlivá na boční vítr.

  • « 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 16.07.  10:05

    « Re: Re: dotaz

    Díky za info... Právě no, že do Fabie musím také sundat přední kolo (ale i sedlovku), trochu jsem doufal, že v Rapidu to nebude potřeba... :-) Tak v tom případě teď zase nevím, jestli nebude další auto zase Fabia... :-| Těžké rozhodování...
    Děkuju
    P
  • « 00 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 15.07.  22:17

    « Re: dotaz

    Zdravím.
    Ano, horské kolo 26" už jsem vezl. (Stejně jako do fabie sedan) sundavám přední kolo z rychloupínáku a zbytek se tam vešel i bez vyndání sedlovky. Pokud dotaz směřuje k tomu, jestli by se tam vešlo kolo komplet složené, tak to jsem nezkoušel. Pozor, Spaceback je o něco (18cm) kratší. Přesto myslím, že se tam vejde.
  • 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 12.07.  14:34

    « dotaz

    Ahoj, ten problém s "cvrlikající" klimatizací mám ve Fabii. Vzhledem k tomu, že jí ale budu za rok vracet (mám ji na operativní leasing) to asi řešit nebudu...

    K tomu pásu, co se hlásí, že tam někdo je, i když tam nikdo není... To je trochu strašidelný... :-)

    Chtěl jsem se ale zeptat, jelikož o Rapidu Spaceback uvažuji jako příštím autě, už jsi zkoušel naložit jízdní kolo?

    Díky za info.
    P
  • « 20 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 08.07.  23:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Ano, dám vědět, jak se k tomu ŠA postavili.
    Zatím se zdá, že dělají mrtvého brouka a prostě neodpovídají. Budu to dál řešit po dovolené. Na druhou stranu, po dalších x stech kilometrech musím říct, že pokud člověk jede v hustším provozu, kde ho míjí auta (dálnice, zaplněné město) a větší rychlostí (dálnice), pustí si k tomu nějakou hudbu nebo mluvené slovo, tak mi to těch cca 700 kilometrů vlastně SKORO nevadilo. Což nic nemění na tom, že to dělat nemá a ticho v autě je super věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 08.07.  20:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Výbavy nie sú možno dokonale poskladané pre každého, ale človek presne vie, koľko ho auto bude stáť a čo obsahuje. Často už 2. výbava je dosť bohatá a bežnému vodičovi plne vyhovie. Hovorím ale o nižšej strednej triede a väčších autách. Aj keď sa priplatí, japonec bude často cenovo výhodnejší s danou výbavou ako EU auto.
    Malé autá majú často výbavy nezmyselnejšie. Napr kolega má Suzuki Baleno a tam bol tempomat až v najvyššej výbave = to považujem za nie najlepšie riešenie. Čím vyššia trieda, tým lepšie výbavy už od základu.

    Osobne ak by som mal konfigurovať skoro každý prvok, tak by som toho možno veľa nedal a viac by som počítal. Japonec často nemá každý motor k základnej výbave = musím brať vyššiu výbavu. Ak si človek prezrie cenníky, zistí, že to nie je také hrozné ;).

    Mňa by zase nebavilo kúpiť auto, kde sa ako sa hovorí dopláca aj za volant... a vyberať každý prvok výbavy. Potom by auto zrazu stálo nie 16 000, ale 20 000. A potom by som musel škrtať.
  • « 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 07.07.  17:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Mně se u Japonců nelíbí, když jsou provázané motorizace s výbavami, nebo když mají ty pevné výbavy nesmyslně poskládané (Honda) a člověk aby kvůli pár drobnostem přihodil 100 tisíc. Zkrátka záleží, jak se zrovna člověku trefí do vkusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 07.07.  16:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Podělil by ses pak o jejich reakci? Rád bych věděl, co na to říká ŠA. Pokus o reklamaci moc dobře nedopadl.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 17.06.  19:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Celkom súhlasím. Ja som mal skromne vybavené auto, takže čo sa výbavy týka bol som nenáročný. Súčasné auto má toho tak akurát. Bezkľúčové štartovanie je celkom super, hlavne keď je spojené aj s otváraním dverí.
    Čo by som kľudne z výbavy môjho auta oželel je bezkľúčový štart (dvere mám na ovládač) a elektronickú ručnú brzdu - rýchlo sa na ňu zvyká, ale nechýbala by mi. A ešte Hill holder, alebo ako sa to volá... A samozrejme Start-Stop systém - to ale nie je výbava, ale niečo ako povinnosť pre výrobcu.
    Čo by som ale nedal je samotné auto so super manuálnou prevodovkou :), automatickú klímu a 4x elektrické okná (dnes asi štandard). A ešte veľký 7 palcový display - super na manipuláciu s MP3.
    Za dané peniaze som mohol mať o dosť viac vybavené auto, ale srdce rozhodlo a rozume nepustil viac peňazí (ani nemusel). Som ale spokojný - to auto ma tak skoro neomrzí.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 16.06.  16:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    No výbava v aute je dobrá vec.Pokiaľ to človek nemal pred tým,tak mu nechýba.Napríklad bezkľúčové štartovanie je super.Aj vyhrievané sedačky som považoval za zhýralosť.Dnes to považujem za super vec.Akcelerácia na 100km/hod za 10 sekúnd a max.rýchlosť 200km/hod považujem za dostačujúcu pre život.Čím lepšie by to bolo ,bolo by to super.Na druhej strane sú samozrejme financie a viac ako 15.000 euro som nechcel dať.
    Takže rácio nakoniec vždy musí strážiť srdce. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 15.06.  19:54

    « Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

    Racionálny prístup je skvelá vec. Niekedy je ťažko všeobecne definovať, čo je najlepšie, lebo každý chce niečo trochu iné. Našťastie nie ste stratený prípad "racionalistu" - tá motorka to kazí ;).

    Honda Civic bola nedávno vo výpredaji (súbežne sa predíval Civic kombi starej generácie a nový Civic) a nová bola zo začiatku drahá. S motorom 1,0 turbo v 2. výbave + metalíza stála skoro 19 000€. Cena išla prudko hore s výbavami a motorom 1,5 turbo - nebol problém dostať sa na cenu cez 22 000€ a to je už dosť. Po čase na nich dávali akciu tuším -2000€ a to už začínala byť normálnejšia cena.
    Výbehové modely Civica boli ale za dobré ceny.

    Individuálna príplatková výbava je dobrá vec, ale nie pre každého. Niekto si môže vybrať auto, začne ho "dovybavovať" a zrazu zistí, že je nad finančným limitom a to tam nemá všetko, čo plánoval.
    Japonec (napr môj) má už v druhom stupni výbavy veci, ktoré EU autá často nemajú. Osobne mi to vyhovovuje viac po japonsky = človek pozrie cenník, výbavu a vie, čo má v aute. Na výbavu ale nie som taký náročný. Konkrétne u Mazdy 3 v 2. výbave je pre mňa úplne všetko, čo by som chcel - automatická 2 zónová klíma, 7 palcový display, tempomat... Zvyšok sú detaily :). Výbava ma pri hľadaní nezaujímala - každé auto má dnes určité prvky, ale nie každé rovnako dobre jazdí.

    Keď má človek slabé auto, tak si niekedy myslí, že ako to ide :). Hlavne v prípade, keď práve neide autom cez Alpy po 14% stúpaní a auto ide na 2-ke 50 na rozumné otáčky a na 3-ke už spomaľuje :). Brat má 50 kW Fábiu 1 a tiež občas dá nejaký rýchly výjazd z križovatky. Keď ale potom človek vymení auto za silnejšie, tak sa diví, aké slabé bolo to predošlé.
    Napríklad keď som kúpil nové auto, mal som ešte chvíľu staré. Asi týždeň som na ňom nejazdil. Po tom čase keď som do neho sadol zdalo sa mi hlučné, slabé a sedelo sa v ňom ako v traktore :). Pritom predtým bolo v pohode.
    Preto mám taký zvyk - nerád šoférujem autá, ktoré sú lepšie ako je moje - mohol by som potom byť nespokojný ;).
  • « 10 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 15.06.  18:06

    « Re: Re: Re: Moc hezké,

    Zdravím a děkuji.
    Nepovažuji se za fanouška žádné značky, z hlediska přístupu (nebo image) - spolehlivost, jednoduchost, trvanlivost je mi ale sympatická Toyota. Japonci obecně.
    Nicméně povahou jsem hodně racionální, vždy a u všeho poměřuji cenu/výkon(přínos). Na nějaké „tohle za každou cenu chci“ opravdu nejsem. A protože nikdo nepřekročíme svůj stín, tak jsem počítal pořizovací cenu, servis, pojištění a oceňoval různé rozdíly ve výbavě. A zkrátka vyhrála škoda rapid. Určitě ne proto, že by byla nejlepší, ale spíš proto, že zkrátka „ok, to mi stačí“. Byť mám auta a techniku obecně rád, z hlediska nákupu je to pro mě podobné jako nákup pracího prášku, náplně do tiskárny, toaletního papíru... Zkrátka spotřební zboží. Hledám výrobky, které splňují moje představy o funkci, a z těch které je splní, vyberu ten nejlevnější.
    Na Civic kombík jsem svého času koukal s motorem 1.8. Myslím, že když jsem se rozhodoval, tak nějak končily jednaosmičky a vyprodávali je. Matně si vzpomínám - bylo to cenově mimo.
    Znovu jsem pro zajímavost kouknul do Honda ceníku. Civic za 430 asi není špatný kup. Ale když chcete parkovací senzory, kožený volant, senzor na stěrače, tak už je to 490… Přitom těchto pár věcí nemá cenu 60tis. A když chcete lepší světla, tak to nejde jinak, než za 590…
    Možnost příplatkové výbavy dle vlastního vkusu a konfigurace auta po jednotlivých položkách je silnou stránkou škody (a i jiných značek) ve srovnání s Japonci.
    Souhlas – pokud začíná člověk na nízké srovnávací laťce, vybírá se auto i v nižších cenových hladinách dobře. Tak se mi bude dobře vybírat i to další. To je taky fajn výhled :-)
    Jj, semaforový drag-race je fajn. To mě bavilo s fabií. Ideální soupeř byl třeba Ford Transit. Ale nesměl o tom jeho řidič vědět... >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný únos syna?

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný…

Přežije Andrej Babiš v roli premiéra? Kdo selhal ve vyšetřování údajného únosu jeho syna na Krym? Hosty dnešního…

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z…

Psychiatrička Dita Protopopová na vlastní žádost odchází z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ).…

 

iSport.cz

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu mistrů vyhrát, řekl

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu…

Tahle soutěž je jim prostě souzená. Hokejová Plzeň suverénně zvládla i druhé osmifinále v rámci Ligy mistrů,…

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč objímal sudího?

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč…

Takovou scénu na fotbale jen tak neuvidíte. Nizozemec Virgil van Dijk v Lize národů v Německu vyrovnal v závěru…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…