Diskuse

Škoda Rapid (2018)

3.6.2018

Dobrý den, Jednoho parného letního dne jsem si řekl, že další léto už autem bez klimatizace jezdit nehodlám a začal proces výběru nového auta… ÚVOD…

 

Škoda Rapid (Honza21)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Dedecko

    Dedecko 03.06.  21:01

    Rapid

    Taky mám Rapida s tímhle motorem a souhlasím úplně se vším. Jen spotřebu mám o litr menší, ale to je o provozu kde se auto pohybuje. Celkově jsem na 99 % spokojen
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 03.06.  21:34

      « Re: Rapid

      Gratulujem k novému autu.Je to ako píšeš každého osobná voľba.No v každom prípade tvojej recenzii nie čo vytknúť. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 03.06.  22:23

    Výborná podrobná recenzia

    Zdravím. Výborná podrobná recenzia. Chválim aj porovnanie s konkurenciou pri výbere. Kapitolu výber auta nikdy nepreskakujem. Je zaujímavé vedieť aké argumenty nasmerovali kupujúceho ku kúpe daného auta. Navyše, na porovnaní s konkurenciou si si dal očividne záležať. U nás na SK takéto možnosti otestovania auta nie sú. Aspoň nie v mojom regióne. A vidím, že si kukol aj môj blog a popracoval na nejakých tých grafoch. Nech auto funguje podľa očakávaní.
  • 00 Reagovat !

    foto marguc

    marguc 04.06.  10:06

    pekna recenzia

    Pekna recenzia, dobre sa mi citala. V mojom vybere skoda nebola lebo octavia bola mimo budget a rapid mi prisiel uzky. Na cestach ich vidno vela takze vela ludi oslovi predpokladam ze hlavne v nizsich vybavach a s nejakou dobrou zlavou to nakoniec moze byt dobry kauf. Ja som zbehol na stranky Skody a nakonfiguroval som si rapid v rovnakej vybave ako svoje auto a vyslo mi asi o 900 euro lacnejsi ale je pravda, ze urcita vybava sa skratka nedala pri rapide dokupit. Rovnako neviem aku zlavu by som dostal pri skodovke, ci by bola rovnaka ako pri mazde alebo lepsia. Aby som ukoncil tuto polemiku, tak ja som so svojim vyberom spokojny ale kazdy vyber je subjektivny a ako pises kazdy si vybere nakoniec to co jemu najviac vyhovuje a paci sa - nastastie. Tvoje kriteria boli trosku odlisne od mojich a tie isto rapid splna najlepsie. Inak ta spotreba je dost dobra. ake trasy jazdis? Ja nemam problem pri dlhsich trasach dostat sa k 5 litrom (v kombinacii 50% dialnica - 125km/h GPS , 50% okreska - 100-110 tachometrovych) ale potom pride mesto a kombinovana spotreba vystupa na 5.9 l :-)
    Prajem hlavne vela stastnych kilometrov.
    • 00 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 05.06.  17:29

      « Re: pekna recenzia

      Děkuji. Jezdím 30km do práce, 40km na víkendy a couračky na nákup či volnočasové aktivity po městě. Momentálně je v tom i delší cesta z Prahy a víkend na Šumavě. Palubní počítač bude (předpokládám) spotřebu přikrášlovat, na druhou stranu, až si motor trochu sedne, měla by jít níž, takže to možná nakonec bude i reálné číslo. Uvidíme, na to je krátká doba a málo kilometrů. Jezdit s mazdou 3 2.0 do šesti litrů... asi bych si nestěžoval. Ten motor je přeci jen trochu jiná koncepce.
      • 00 Reagovat !

        foto marguc

        marguc 06.06.  15:29

        « Re: Re: pekna recenzia

        tak ja sa nestazujem, skor ma zaujimalo tvoje zlozenie tras ked mas spotrebu 5.4 l. Neviem ako u skodovky ale pri mazde velky ak vobec nejaky pokles nebol badatelny po zabehnuti. Ale kazdopadne vsetko do 6 l je podla mna dobra spotreba a diesel pri najazde do 20000km rocne uz nedava zmysel. Hlavne dnes ked rozdiel medzi benzinom a naftou je 10 centov na litri.
  • 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 04.06.  11:59

    Dobré čtení

    Přidávám se k ostatním. Auto, které mě sice vůbec neoslovuje (nebrat ve zlém), ale recenzi jsem hltal, super. Nelze jinak, než za 10b. Hlavně mě do budoucna zajímá, jak se bude chovat motor-spolehlivost, kultivovanost, servisní náklady atd.. Zatím to totiž vypadá, ze se litřík velmi povedl a do menších aut je to výborná volba. Mimochodem: ve firemní flotile máme i rapidy, ale na 15ti palcových kolech a komfort bych označil za velmi, velmi dobrý.
  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 04.06.  12:48

    Hezky napsaná recenze

    Ahoj, po delší době na Auto.cz hezky napsaná čtenářská recenze.
    At' ti auto dobře slouží!
    Jo máš stejnej zkušební "polygon" jako já, silnice za Netolicema směr ČB jak se to rozdvojuje do kopce je slušná prověrka pro každý auto, ještě by to chtělo aspoň 1km navíc ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 05.06.  12:09

    Super

    Tak tomu říkám profesionální recenze. :yes: Prakticky všechny klady a zápory pěkně popsány, asi není co dodat. Pořizoval jsem do domácnosti už druhý Rapid 1.0 TSI (u prvního jsem úspěšně otestoval pasivní bezpečnost) a za ty peníze velká spokojenost. Tedy až na to, že u druhého auta je pár dní po vyjetí z showroomu potřeba uplatňovat záruku kvůli nepříjemným prkotinám.

    Jen bych měl jeden dotaz, jsi si jistý přítomností EGR? Já slyšel, že jej tahle TSI nemají, ale můžu se mýlit.

    Cvrlikání klimatizace jsem u druhého auta krátce zaznamenal taky, řeší se i na fóru. V některých případech se měnil kompresor na záruku, ale asi záleží na servisu a na povaze zvuku.
    • 10 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 05.06.  17:47

      « Re: Super

      Dobrý den a děkuji.
      EGR ventilem si 100% jistý nejsem, ale z článku zde
      [odkaz]
      se domnívám, že VW TSi motory ho mají.
      Na druhou stranu podle příspěvku zde
      [odkaz]
      se zdá, že ho minimálně 1.2TSi nemají.
      Možná je to u 1.0TSi řešené proměnným časováním ventilů (dřívějším otevřením sacích ventilů), což by mi osobně přišlo spolehlivější (odpadá EGR ventil) a snad i lepší z hlediska možného zanášení karbonem. Jednoznačnou odpověď jsem ale přes google nenašel.
      Každopádně jsem se ale při psaní spletl a mělo tam být elektronicky ovládaný wastegate. Šlo o to, že je tam nějaký plastový bazmek, jehož životnost je zřejmě pochybná a oprava relativně drahá - cca desitka... A tady jsem se spletl podruhé, protože tohle se týká 1.2TSi.
      1.0TSi, má také obtokový ventil s elektromotorkem (viz první odkaz), ale je pravda, že nevím v jaké kvalitě. Opravím to v textu.
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 06.06.  13:25

    Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

    Ahoj, moc pěkně napsaná recenze. Mám Rapid 2016 1.2 TSI,také volba rozumu. Vlastně jsem vnímal auto podobně, ale připrav se právě na ty aušusové díly. Ta cvrlikající klimatizace je problémový kompresor SANDEN - made in PL, bohužel je problém tohle vyreklamovat, dokud chladí, v servise všichni dělají, že nic neslyší a posílají tě k psychiatrovi :-) Potom je tu plynový pedál - časem vrže, takže Ti to promažou, ale za pár měsíců znova. Nejhorší je, že některým se i zasekne a to už sranda není. Mě momentálně začalo hučet palivové čepradlo, v servisu opět dělají hluché :-) Pak mi asi co půl roku vržou manžety na přední nápravě, opět namažou a čekají na konec tvé záruky na vůz. Jestli tu je někdo od Škodovky tak mu vzkažte - je velká škoda, že jste si nepohlídali kvalitu dílů, protože je to jinak velmi praktický malý vůz segmentu B(podvozek je užší než od Clia nebo i20 :-) ) Ten podvozek je tvrdý i na R15, přitom naprosto zbytečně, Rapid není sportovní auto.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.06.  23:13

      « Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

      Na autě o dva roky novějším máme ten Sanden taky (byť mi to přijde nepochopitelné) a pomalu se připravuji na reklamaci. Záleží asi na konkrétním servisu, jak se k ní postaví, ale ŠA o tom ví a prý vydali odpovídající TPI. Takže servis by dnes určitě neměl poslat zákazníka pryč jen proto, že klima pořád chladí.

      Jinak technicky vzato to malý vůz je, ale podélná prostornost i kufr přesahují nejeden kompakt.
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 11.06.  10:52

        « Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

        Ahoj, ten TPI někdo zveřejnil na fóru Škody. Správně se má vyměnit kompresor Sanden za Denso.
        Já myslel, že nové Rapidy 2017/2018 už mají právě Denso, takže jsem mírně v šoku :-)
        S reklamací nepřestanu, ale vidím to, že budu muset projít více servisů. Snad mi někde vyjdou vstříc...
        • 10 Reagovat !

          foto Honza21

          Honza21 11.06.  20:38

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

          Doplnil jsem výrobní štítek. V autě je Sanden - 5Q0 816 803 F
          V servisu na nahraném videu (samozřejmě) nic neslyší.... Co k tomu dodat, že.
          • 00 Reagovat !

            foto Bobanus

            Bobanus 12.06.  13:07

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

            Ahoj na foru se to jednomu majiteli podařilo vyreklamovat. Počkal na pořádné vedro, pak jen necelou hodinu s Rapidem jezdil po městě a kompresor začal bzučet jak pila. S tím přijel do servisu, vzal si svědky a museli to prostě uznat jako reklamaci. Měl štěstí právě mu tam dali Denso a stím problém nemá.
            Já teď čekám na pořádné vedro :-) :-) :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bobanus

            Bobanus 14.06.  09:51

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

            Tak další dobrá zpráva. Oslovil jsem skoda-dily eshop, že není dobré prodávat Sanden kompresor pro Rapid a Fa3. Nejdříve mi vůbec nevěřili, ale Škoda forum je přesvědčilo, je nás tam už skoro deset lidí od Rapidu a další jsou od Fa3, kteří mají problém s hlučností kompresoru. Později bohužel příjde i vynechávání chlazení. Tak snad se to pohne dál. Jinak hlásím, že dalším lidem se povedl ten kompresor vyreklamovat. Je dobré přijet jak právě cvrliká/vrčí/chrastí, dále to i nahrát na video.
            • 10 Reagovat !

              foto Honza21

              Honza21 14.06.  17:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

              Zdravím.
              Já jsem se po tom, jak se zachoval servis, rozhodl oslovit rovnou Škoda-auto. Nekoupil jsem si nové auto proto, abych jezdil do servisu podle předpovědi počasí a někoho přesvědčoval. (Uznávám, byl jsem naivní).
              Uvidíme, jak se k tomu škodovka postaví – prý to předali na „péči o zákazníky“.
              Jinak díky za návod, odkazy, doporučení apod. Určitě to pomůže více lidem.
              Hezký den a pevné nervy.
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 07.07.  16:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

                Podělil by ses pak o jejich reakci? Rád bych věděl, co na to říká ŠA. Pokus o reklamaci moc dobře nedopadl.
                • 20 Reagovat !

                  foto Honza21

                  Honza21 08.07.  23:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid

                  Ano, dám vědět, jak se k tomu ŠA postavili.
                  Zatím se zdá, že dělají mrtvého brouka a prostě neodpovídají. Budu to dál řešit po dovolené. Na druhou stranu, po dalších x stech kilometrech musím říct, že pokud člověk jede v hustším provozu, kde ho míjí auta (dálnice, zaplněné město) a větší rychlostí (dálnice), pustí si k tomu nějakou hudbu nebo mluvené slovo, tak mi to těch cca 700 kilometrů vlastně SKORO nevadilo. Což nic nemění na tom, že to dělat nemá a ticho v autě je super věc.
                • 00 Reagovat !

                  foto Honza21

                  Honza21 19.07.  18:06

                  « reakce Škody-Auto

                  Původní mail a reakce reakce Škody auto na něj byla po pěti týdnech následující. (jména a VIN jsem nahradil *)

                  "Dobrý den,

                  U nového rapidu (5/2018) s automatickou klimatizací slyším při zapnuté klimatizaci pískání/cvrlikání. Klimatizace nejvíce píská/cvrliká při jízdě, v případě, že je venkovní teplota podobná požadované teplotě v interiéru a je zapnuté A/C. Zvuk okamžitě ustane při vypnutí klimatizace. V autě je kompresor Sanden - 5Q0 816 803 F.

                  Servis i přes předané video s nahraným projevem při jízdě tvrdí, že klimatizace je v pořádku.

                  Prosím o informaci, jak dále postupovat.
                  V případě potřeby mě můžete kontaktovat i na telefonu ****.

                  Děkuji Vám za odpověď
                  S přáním pěkného dne

                  Ing. ****

                  Škoda-Auto:

                  "Vážený pane ****,

                  děkujeme Vám za důvěru, se kterou jste se na nás obrátil se svým podnětem ohledně potíží s "cvrlikáním" klimatizace při jízdě, projevujícím se zejména při venkovní teplotě podobné požadované teplotě v interiéru, u Vašeho vozu ŠKODA Rapid, VIN *****.

                  Po prověření se servisem sdělujeme, že servisu se nepodařilo Vámi popisovanou závadu vyvolat – neprojevila se. Na Vámi dodaném videu technici žádný nestandardní zvuk neslyšeli. Prosíme Vás proto, abyste si domluvil ještě jednou termín kontroly v servisu v době, kdy se bude Vámi popisovaná závada projevovat, a závadu předvedl technikům přímo na místě při zkušební jízdě. Bez toho, aby se závada projevila, bohužel nemůže servis diagnostikovat příčinu potíží. O Vašem případu je informován vedoucí servisu, pan ****.

                  Věříme, že se uvedeným postupem podaří dořešit celou záležitost k Vaší plné spokojenosti.

                  S přátelským pozdravem

                  Mgr. ****, Customer Experience
                  ŠKODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic"

                  Štvou mě. Jde o věc, kde je problém a řešení známé. Navíc se projevuje jen někdy a člověk v té době nemusí být zrovna před otevřeným servisem. Asi si nikdo nechce nechat rozvrtat nové auto jen tak z plezíru, ne?

                  Problém se projevoval například v pátek navečer, když jsem se vracel ze severu Čech domů po osmé večer. Pilo mi to krev několik hodin, respektive, aby mi pískání nepilo krev, měl jsem puštěné rádio, které jsem mít puštěné nechtěl, protože preferuji v autě ticho.... :-(

                  Uvidím příští týden, jestli bude "správné počasí", zkusím tam zajet. :-/

                  Takže tak... Never give up! :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 08.08.  15:40

                    « Re: reakce Škody-Auto

                    Docela zklamání. U mě to dopadlo tak, že po celodenním pozorování v servisu, poslání videí a opakovaném dohadování aneb "závada se neprojevila, ale až se jednou celý Climatronic po*ere, tak ho rádi na záruku opravíme" mi nakonec řekli, ať tam zajedu, když se to bude hodně projevovat.

                    Protože na to nemám nervy, řeším jiné věci a jezdím jiným autem, tak zatím neřeším. Nicméně pokud něčeho dosáhneš, tak nezapomeň napsat update. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 08.06.  09:36

    Moc hezké,

    Rapid se mi z “low cost” Škodovek líbí nejvíc. Ten výběr je na můj vkus až moc racionální, osobně dávám při výběru auta i na emoce, jaké ve mně auto vzbuzuje. Asi je to i tou krizí středního věku, chci se lišit. Osobně bych z Vašeho užšího výběru volil asi Toyotu, nejlépe combi. Ale Rapida bych s tímto rozpočtem a možností slevy také neodmítnul. Máte to srovnané a věřím, že jste hodně kupujícím pomohl.
    • 10 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 08.06.  20:08

      « Re: Moc hezké,

      Děkuji, vnímám to jako pochvalu, že výběr je "až moc racionální" :-)
      Toyota Auris TS 1.6 se mi líbila a dlouho byla favoritem (také jsem jí měl dvakrát na víkend půjčenou :-) ). Je to dospělejší auto, nebo tak alespoň působí. Má lepší řízení, řazení, podvozek, sedadla, design (z mého pohledu). Uvnitř je ale méně místa, je dražší, nemá některé prvky výbavy, nebo je pak ještě víc dražší... A hlavně z hlediska motoru a jízdní dynamiky jsem po přímém srovnání jako příznivce jednoduchých, vyzkoušených, spolehlivých atmosferických motorů (konečně proto jsem chtěl toyotu) došel k závěru, že turbo (byť tříválcový litr) je na běžné svezení příjemnější/lepší. A vzhledem k tomu, že línou mrchou jsem se už najezdil dost, tak jsem nestál o auto, kde se musí do kopce podřadit o dva stupně, aby to alespoň nezpomalovalo. (což byl přesně případ aurise v kopci) Dnes bych řekl, že 1.6VVTi je největší slabina toho auta.
      Přemýšlel jsem i nad 1.2T 85kW od Toyoty (který je zase ještě dražší :-) ), ale přístup prodejce "to v Aurisu jako předváděčku nikde nemáme, nikdo by to nechtěl, všichni kupují 1.6valvematic. Sice to máme v C-HR, ale to je jiné auto, to by vám k ničemu nebylo" nebyl moc prozákaznický...

      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 09.06.  13:42

        « Re: Re: Moc hezké,

        Škoda,že nebývaš poblíž.Mohli by sme porovnať.Máme doma aj služobný 1,0TSI.Mám možnosť porovnať.Pocit ťahu pod turbom ťažko prehliadnúť,bohužial aj prepočuť.No v reálnej praxi atmo 1,6 stíha viac než v pohode.
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 15.06.  08:28

        « Re: Re: Moc hezké,

        Na začiatok prajem veľa šťastných kilometrov a spokojnosti s autom.
        Tiež som si minule povedal, že je na tomto servri naozaj málo recenzii na bežné autá.
        Veľmi pekne napísaná recenzia. Nie som fanúšikom Škody, ale prečo si neprečítať dobre napísanú recenziu na auto, ktoré si kúpi veľká časť populácie ČR a SR? Trochu to na začiatku textu vyzeralo na Škoda fanúšika, ale keď som v zozname zazrel aj iné značky... a hlavne vo výbere aj Toyotu a Mazdu, tak som zmenil názor :).
        Popis motora sa mi celkom páčil - veľmi pekne užívateľsky napísané. Viackrát som čítal podobný postreh, že malé turbomotory sú v nízkych otáčkach slabé. (2,0 atmosféra je iná liga).

        Výber nakoniec až priveľmi racionálny. Toyota by bola viacmenej tiež voľba z rozumu, aj keď Auris (mimo základnej verzie) má vzadu viacprvkovú nápravu. Skúšal som Auris a zdalo sa mi, že má málo miesta vzadu v porovnaní s konkurenciou a je pre mňa trochu nie najsympatickejší v interiéri (palubná doska). Mazda 3 síce pomerne dosť plýtva priestorom (pri rázvore 2700 mm), lebo má dlhú kapotu (zvody motora -daň za vysoký kompresný pomer), ale mne príde vo vnútri priestrannejšia ako Auris. Je dosť široká a aj miesta je dosť. Len priestor pre vodiča je taký akurát, aby sa normálny človek cítil dobre - hlavne sedadlá perfektné iba pre bežného človeka (napr Honda Civic mala širšie). Nie je to veľmi auto pre ľudí s prebytkom tuku.
        Taká Toyota Corolla má tiež rázvor 2700 mm, ale miesta vzadu má požehnane. Ibaže Corolla nie je konkurent Mazdy 3. Corolla je výborné auto, ale nemá "športového" ducha.

        Keď už spomínam Civic - nebol ste na neho pozrieť? Je trochu dizajnovo divoký, ale má veľký kufor a veľa miesta v kabíne + v základe podobný motor ako Rapid. V poslednom čase išli aj ceny dole. Aj tak sú ale dosť vysoké.

        Nedávno som tiež vyberal auto. Chcel som niečo poriadne, čo ma chytí za srdce a skončil som pri Mazde 3 (hatchback - tie 2 výfuky s chrómovými koncovkami sú neskutočné) :). To auto jazdí naozaj úplne ináč ako konkurencia za podobnú cenu. Čím lacnejšia Mazda 3, tým ťažšie sa hľadá lepší konkurent. Povedzme pod 20 000€ sa nedá kúpiť lepšie nové auto, čo sa jazdných vlastností týka (možno Seat Leon?). Mám 2 deti a 3-ka úplne vyhovuje tomu, na čo ju potrebujem. Hlavne neskutočne jazdí. Ja zas razím heslo, keď niekde ideme - čo sa nevojde do kufra, to ostane doma. Nikdy nám nič nechýbalo na dovolenke. Ale prejsť 4000 km na Mazde, alebo na nejakom nezáživnom aute - to môže byť celkom rozdiel v zábavnosti.
        Na druhej strane, keď vyšla Mazda 3 + prvé recenzie, testy..., tak som si povedal - Wauuu to auto chcem. Láska na 1. pohľad ;). Alebo kríza stredného veku? ;). Presnejšie - povedal som si, že si vyberiem auto rozumom + srdcom. A som spokojný. Mazda nie je dokonalá a hádam mi nezhrdzavie, ale aspoň si raz poviem, že to stálo zato :).

        Veľmi ľahko sa vyberá nové auto tomu za rozumnú cenu, kto mal slabé auto. Ja som prešiel z Astry G 1,4 / 66 kW / 210 Nm na 2,0 / 88 kW / 210 Nm. Rozdiel je neskutočný. Občas (nie často) si s niekym dám drag-race zo semafóru. Na ceste, kde je 70-ka sa to celkom dá. Bežné - výkonom porovnateľné autá často prehrajú o vlások ;). Niektorí sa ale precenia (od svojho auta očakávajú priveľa). Samozrejme s Mazdou poznáme svoje limity :).

        Pokiaľ budete čakať do 50-60 rokov, tak tu už budú jazdiť len samé nezaujímavé autá - ako tak pozerám na vývoj + rôzne obmedzenia zo strany EU. O chvíľu prestanu montovať manuálne prevodovky...

        Motorku tiež plánujem (tiež niečo okolo 600 ccm), len ešte som nedošiel dostatočne ďaleko v presviedčaní manželky :). Neviem prečo majú ženy s motorkami taký problém. Nechcú nám dovoliť veľké hračky... Motorka je pre mňa iný level zábavy = nie je taká neskutočne zložitá, človek tam toho veľa zvládne svojpomocne a hlavne motorka = zábava. A ešte by som povedal, že motorka je často zbytočná. Ale čo zábavné je úžitočné?
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 15.06.  12:04

          « Re: Re: Re: Moc hezké,

          Pekne napísané,len tých 210Nm mi pri Astre akosi nesedí. ;-)
          Faktom je ,že tých 2700mm rázvor trochu prehospodárili a aj kufor pokrivkáva.Inak by mala veľkú šancu. :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 15.06.  15:53

            « Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

            Chybička se vloudila (myslel som dopredu) ;) Astra mala 66 kW a 125 Nm. To je oooobrovský rozdiel.
            Mazda 3 Hatchback má celkom veľkú rozlohu kufra, len je trochu nižší. Ale to nevadí. Ešte sa mi ho nepodarilo zaplniť tak, aby bol nepostačujúci.
            Neďaleko býva jeden pán s Mazdou 3. On prešiel zo Subaru Impreza. Oproti mne je to na prvý pohľad prechod trochu smerom dole. Je vraj ale spokojný. Zrejme má 121 kW verziu (nenapadlo ma spýtať sa). Nedostatok kufra rieši strešným nosičom (hlavne v zime na lyže).
        • 10 Reagovat !

          foto Honza21

          Honza21 15.06.  18:06

          « Re: Re: Re: Moc hezké,

          Zdravím a děkuji.
          Nepovažuji se za fanouška žádné značky, z hlediska přístupu (nebo image) - spolehlivost, jednoduchost, trvanlivost je mi ale sympatická Toyota. Japonci obecně.
          Nicméně povahou jsem hodně racionální, vždy a u všeho poměřuji cenu/výkon(přínos). Na nějaké „tohle za každou cenu chci“ opravdu nejsem. A protože nikdo nepřekročíme svůj stín, tak jsem počítal pořizovací cenu, servis, pojištění a oceňoval různé rozdíly ve výbavě. A zkrátka vyhrála škoda rapid. Určitě ne proto, že by byla nejlepší, ale spíš proto, že zkrátka „ok, to mi stačí“. Byť mám auta a techniku obecně rád, z hlediska nákupu je to pro mě podobné jako nákup pracího prášku, náplně do tiskárny, toaletního papíru... Zkrátka spotřební zboží. Hledám výrobky, které splňují moje představy o funkci, a z těch které je splní, vyberu ten nejlevnější.
          Na Civic kombík jsem svého času koukal s motorem 1.8. Myslím, že když jsem se rozhodoval, tak nějak končily jednaosmičky a vyprodávali je. Matně si vzpomínám - bylo to cenově mimo.
          Znovu jsem pro zajímavost kouknul do Honda ceníku. Civic za 430 asi není špatný kup. Ale když chcete parkovací senzory, kožený volant, senzor na stěrače, tak už je to 490… Přitom těchto pár věcí nemá cenu 60tis. A když chcete lepší světla, tak to nejde jinak, než za 590…
          Možnost příplatkové výbavy dle vlastního vkusu a konfigurace auta po jednotlivých položkách je silnou stránkou škody (a i jiných značek) ve srovnání s Japonci.
          Souhlas – pokud začíná člověk na nízké srovnávací laťce, vybírá se auto i v nižších cenových hladinách dobře. Tak se mi bude dobře vybírat i to další. To je taky fajn výhled :-)
          Jj, semaforový drag-race je fajn. To mě bavilo s fabií. Ideální soupeř byl třeba Ford Transit. Ale nesměl o tom jeho řidič vědět... >:D
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 15.06.  19:54

            « Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

            Racionálny prístup je skvelá vec. Niekedy je ťažko všeobecne definovať, čo je najlepšie, lebo každý chce niečo trochu iné. Našťastie nie ste stratený prípad "racionalistu" - tá motorka to kazí ;).

            Honda Civic bola nedávno vo výpredaji (súbežne sa predíval Civic kombi starej generácie a nový Civic) a nová bola zo začiatku drahá. S motorom 1,0 turbo v 2. výbave + metalíza stála skoro 19 000€. Cena išla prudko hore s výbavami a motorom 1,5 turbo - nebol problém dostať sa na cenu cez 22 000€ a to je už dosť. Po čase na nich dávali akciu tuším -2000€ a to už začínala byť normálnejšia cena.
            Výbehové modely Civica boli ale za dobré ceny.

            Individuálna príplatková výbava je dobrá vec, ale nie pre každého. Niekto si môže vybrať auto, začne ho "dovybavovať" a zrazu zistí, že je nad finančným limitom a to tam nemá všetko, čo plánoval.
            Japonec (napr môj) má už v druhom stupni výbavy veci, ktoré EU autá často nemajú. Osobne mi to vyhovovuje viac po japonsky = človek pozrie cenník, výbavu a vie, čo má v aute. Na výbavu ale nie som taký náročný. Konkrétne u Mazdy 3 v 2. výbave je pre mňa úplne všetko, čo by som chcel - automatická 2 zónová klíma, 7 palcový display, tempomat... Zvyšok sú detaily :). Výbava ma pri hľadaní nezaujímala - každé auto má dnes určité prvky, ale nie každé rovnako dobre jazdí.

            Keď má človek slabé auto, tak si niekedy myslí, že ako to ide :). Hlavne v prípade, keď práve neide autom cez Alpy po 14% stúpaní a auto ide na 2-ke 50 na rozumné otáčky a na 3-ke už spomaľuje :). Brat má 50 kW Fábiu 1 a tiež občas dá nejaký rýchly výjazd z križovatky. Keď ale potom človek vymení auto za silnejšie, tak sa diví, aké slabé bolo to predošlé.
            Napríklad keď som kúpil nové auto, mal som ešte chvíľu staré. Asi týždeň som na ňom nejazdil. Po tom čase keď som do neho sadol zdalo sa mi hlučné, slabé a sedelo sa v ňom ako v traktore :). Pritom predtým bolo v pohode.
            Preto mám taký zvyk - nerád šoférujem autá, ktoré sú lepšie ako je moje - mohol by som potom byť nespokojný ;).
            • 00 Reagovat !

              foto idam-i

              idam.i 16.06.  16:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

              No výbava v aute je dobrá vec.Pokiaľ to človek nemal pred tým,tak mu nechýba.Napríklad bezkľúčové štartovanie je super.Aj vyhrievané sedačky som považoval za zhýralosť.Dnes to považujem za super vec.Akcelerácia na 100km/hod za 10 sekúnd a max.rýchlosť 200km/hod považujem za dostačujúcu pre život.Čím lepšie by to bolo ,bolo by to super.Na druhej strane sú samozrejme financie a viac ako 15.000 euro som nechcel dať.
              Takže rácio nakoniec vždy musí strážiť srdce. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 17.06.  19:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

                Celkom súhlasím. Ja som mal skromne vybavené auto, takže čo sa výbavy týka bol som nenáročný. Súčasné auto má toho tak akurát. Bezkľúčové štartovanie je celkom super, hlavne keď je spojené aj s otváraním dverí.
                Čo by som kľudne z výbavy môjho auta oželel je bezkľúčový štart (dvere mám na ovládač) a elektronickú ručnú brzdu - rýchlo sa na ňu zvyká, ale nechýbala by mi. A ešte Hill holder, alebo ako sa to volá... A samozrejme Start-Stop systém - to ale nie je výbava, ale niečo ako povinnosť pre výrobcu.
                Čo by som ale nedal je samotné auto so super manuálnou prevodovkou :), automatickú klímu a 4x elektrické okná (dnes asi štandard). A ešte veľký 7 palcový display - super na manipuláciu s MP3.
                Za dané peniaze som mohol mať o dosť viac vybavené auto, ale srdce rozhodlo a rozume nepustil viac peňazí (ani nemusel). Som ale spokojný - to auto ma tak skoro neomrzí.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 07.07.  17:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

              Mně se u Japonců nelíbí, když jsou provázané motorizace s výbavami, nebo když mají ty pevné výbavy nesmyslně poskládané (Honda) a člověk aby kvůli pár drobnostem přihodil 100 tisíc. Zkrátka záleží, jak se zrovna člověku trefí do vkusu.
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 08.07.  20:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,

                Výbavy nie sú možno dokonale poskladané pre každého, ale človek presne vie, koľko ho auto bude stáť a čo obsahuje. Často už 2. výbava je dosť bohatá a bežnému vodičovi plne vyhovie. Hovorím ale o nižšej strednej triede a väčších autách. Aj keď sa priplatí, japonec bude často cenovo výhodnejší s danou výbavou ako EU auto.
                Malé autá majú často výbavy nezmyselnejšie. Napr kolega má Suzuki Baleno a tam bol tempomat až v najvyššej výbave = to považujem za nie najlepšie riešenie. Čím vyššia trieda, tým lepšie výbavy už od základu.

                Osobne ak by som mal konfigurovať skoro každý prvok, tak by som toho možno veľa nedal a viac by som počítal. Japonec často nemá každý motor k základnej výbave = musím brať vyššiu výbavu. Ak si človek prezrie cenníky, zistí, že to nie je také hrozné ;).

                Mňa by zase nebavilo kúpiť auto, kde sa ako sa hovorí dopláca aj za volant... a vyberať každý prvok výbavy. Potom by auto zrazu stálo nie 16 000, ale 20 000. A potom by som musel škrtať.
  • 00 Reagovat !

    foto zavodnik

    závodník 11.06.  15:22

    Skvělá recenze

    Musím pochválit recenzi, opravdu se povedla :yes: Všechno důležité jsi popsal a ten závěr se mi hodně líbí. Souhlasím s tím, ať si každý jezdí s tím co chce, hlavně ať je šťastný. Mě taky nevadí, že mám skoro 20 let staré auto, hlavně když slouží a jsem s ním spokojený ;-)

    Jinak co se týče Rapida, tak řídím v práci Rapida s naftovým motorem 1.4 TDI. Celou dobu jsem si myslel, že to je čtyřválec, ale až včera jsem se dozvěděl, že to je tříválec. Musím řícit, že jsem překvapený a s tím autem se mi strašně dobře jezdí. Myslím si, že nemá smysl kritizovat ani benzínový tříválec, protože motory se pořád vyvíjejí aby byly efektivnější. Když to srovnám například s moji 20 let starou Mazdou s motorem 1,8 litru, která má 66 kW, tak v řeči čísel ji zmiňovaný tříválec v Rapidu poráží jak ve výkonu, spotřebě, zrychlení, tak i v maximální rychlosti. Jediný problém tak může být ve spolehlivosti, kterou ještě (narozdíl od motoru ve staré Mazdě) nikdo pořádně nevyzkoušel v praxi.
  • 00 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 12.07.  14:34

    dotaz

    Ahoj, ten problém s "cvrlikající" klimatizací mám ve Fabii. Vzhledem k tomu, že jí ale budu za rok vracet (mám ji na operativní leasing) to asi řešit nebudu...

    K tomu pásu, co se hlásí, že tam někdo je, i když tam nikdo není... To je trochu strašidelný... :-)

    Chtěl jsem se ale zeptat, jelikož o Rapidu Spaceback uvažuji jako příštím autě, už jsi zkoušel naložit jízdní kolo?

    Díky za info.
    P
    • 00 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 15.07.  22:17

      « Re: dotaz

      Zdravím.
      Ano, horské kolo 26" už jsem vezl. (Stejně jako do fabie sedan) sundavám přední kolo z rychloupínáku a zbytek se tam vešel i bez vyndání sedlovky. Pokud dotaz směřuje k tomu, jestli by se tam vešlo kolo komplet složené, tak to jsem nezkoušel. Pozor, Spaceback je o něco (18cm) kratší. Přesto myslím, že se tam vejde.
      • 00 Reagovat !

        foto Petrskr

        Petrskr 16.07.  10:05

        « Re: Re: dotaz

        Díky za info... Právě no, že do Fabie musím také sundat přední kolo (ale i sedlovku), trochu jsem doufal, že v Rapidu to nebude potřeba... :-) Tak v tom případě teď zase nevím, jestli nebude další auto zase Fabia... :-| Těžké rozhodování...
        Děkuju
        P
        • 00 Reagovat !

          foto Bobanus

          Bobanus 16.07.  14:27

          « Re: Re: Re: dotaz

          Ahoj, mám Rapid SB 2016 1.2 TSI a týden jsem měl i Fábii kombi III jako náhradní vůz. Můžu porovnat:

          Rapid SB je delší než Fábie kombi, nezdá se to já vím, ale je. Rapid je také vzadu širší cca o 5cm a hlavně má delší rozvor o to snad o 15cm. To vše dělá Rapid mnohem stabilnějším a suverénějším na dálnici a nebo i na okreskách na sněhu.

          Pak je tu stísněnost vzadu ve Fa3 kombíku, která je ještě horší než ve Fa2, kterou jsem měl šest let. Opak je vzadu v Rapidu - vzdušnost, a hodně místa na nohy, rovněž větší šířka je orpavdu cítít.

          Kufr ve Fa3 kombi je sice větší, ale užší, takže já mám raději 400l širokého kufru než užovku ve Fa3, ale to je věc imdividuální.

          A pak je tu něco, co je pro mě o třídu lepší a to palubní deska. Dizajn je v Rapidu nadčasový, líbí se i kamarádům, co nemají Škodu rádi, fakt se povedl.
          Volant, pedály, řadící páku, LCD, mají oba vozy stejné, dlé mého i přední sedadla.

          Za mě vede jednoznačně Rapid, má sportovnější kukuč, vzadu důstojné sezení i pro dospělé a podvozkově Fa3 posílá do důchodu. Fa3 je rovněž citlivá na boční vítr.

          • 00 Reagovat !

            foto Petrskr

            Petrskr 16.07.  15:05

            « Re: Re: Re: Re: dotaz

            No je pravda, že místo ve Fabii vzadu je tristní. Rapidem jsem jel vzadu Uberem, a můžu potvrdit, že jsem si připadal jako minimálně v autě velikosti Octavie.

            Na druhou stranu jezdím hlavně sám nebo ve dvou, takže to místo vzadu vlastně neřešim, případně tam jedou nějaké děti jako např. synovci a těm je to jedno.

            Je pravda, že Fabia je občas taková nejistá při tom větru nebo tak, ale možná mě to zase na ní baví. Prostě si říkám, že oba mají stejné motory a Fabii musí, už z důvodu, že je menší a lehčí, vyhovovat víc... A když rozdíl v hmotnosti je asi jen 100 kg.

            No uvidíme až budou možnosti nakonfigurovat si Fabii, teď ta možnost není. Pokud dostane Fabia nějaký motor s automatem, tak asi půjdu do toho, nevím, proč teď třeba není možnost nakonfigurovat si Rapid s automatem... :-(
  • 00 Reagovat !

    foto otatomekahoj

    otatomekahoj 26.08.  10:41

    3 válec.

    A neklepe se to při rozjezdu? já jel Fabií 3 válcem a to byla hrůza..
    • 00 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 26.08.  21:48

      « Re: 3 válec.

      Zdravím,
      vibrace rozhodně nejsou problém. Když už něco, tak "divný" zvuk, ale to je otázka zvyku a citlivosti každého jedince. Případně hlasitosti rádia či muziky. (Záleží na tom s čím srovnáváte. Pokud jste zvyklý na auta 700tis+, tak je to samozřejmě horší. Ve srovnání s malým dieselem v malém autě je to ale myslím lepší a ve srovnání s 4 válcem je to celkově také akceptovatelné.)
      Řekl bych, že ten motor ocení řidiče s trochou citu a schopností ovládat spojku a plyn. Není problém se s tím rozjet jen přes spojku bez plynu, elektronika si sama přidá lehce nad 1000 ot/min (třeba v kolonách). Pokud chcete normální rozjezd a odjezd, pak je ideální udržet nějakých 1 500 ot, tj. abyste po plném puštění spojky neklesl níže - tam to chce právě řidiče, který není úplný začátečník a diletant. Atmosféra jede od 1000otáček, možná i od 900 a je blbuvzdornější.
      Minulý týden jsem s tím táhnul malý vozík (150kg?) + cca 330kilo nákladu a všechno v pohodě (včetně rozjezdu na křižovatce do kopce).

      Předminulý týden mi kolega sám od sebe řekl "Hele, ten litr je na normální ježdění úplně v pohodě." Což od člověka, který jezdí atmosférický benzín 2.0 115kW 192Nm beru jako docela příjemné hodnocení.

      EDIT 6.září: Dneska se mě člověk, který se o auta nezajímá a normálně jezdí Astrou J 2.0 diesel 121kW ptal: "jede to celkem hezky, co je v tom za motor?"

      Takže tak. Pokud se oprostíte od předsudků a zaručených pravd, tak je to v pohodě.
  • 10 Reagovat !

    foto skejpa

    skejpa 06.09.  09:58

    Krásná recenze

    Díky za krásnou recenzi. Rapid mě moc neoslovuje ale tvoje argumenty a postup výběru jsou naprosto racionální a pochopitelné. A s těmi světli nejsi sám. Sám mám doma starší Madzu 6 s halogenama a před čtvrt rokem jsem dostal poprvé služební čtyřokou Octavii, která má LEDky. To je taková paráda, že jsem se zapřísáhl, že další moje auto už bude jedině s nejlepšíma dostupnýma světlama :-) Jo a ještě Android Auto, to je taky fajn věc :-)
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 09.09.  15:35

    Zvuk trojvalcov.

    Osobne považujem zvuk trojvalcov za zaujímavejší, než u štvorvalcov. Trojvalec pod plynom pekne vrčí, kdežto štvorvalec len hučí.
    Otázka k prevodovke: Nezdá sa Ti, že má auto veľmi natiahnuté prevody? Hlavne dvojka, na ktorej sa zvyčajne jazdí po meste, do 90° zákrut, po parkovisku, sa mi zdá byť dosť dlhá, otáčky padajú až k 1000/min a treba podradiť až do jednotky.
    • 00 Reagovat !

      foto Honza21

      Honza21 09.09.  19:08

      « Re: Zvuk trojvalcov.

      Zvuk motoru - souhlas, i když při delších cestách by člověk ocenil spíše ticho než vrčení.
      Převodovka - souhlas, všechny rychlosti jsou dlouhé, těžké.
      Dvojku řadím, pokud auto jede minimálně dvacet. (volnoběh na dvojku je myslím 16km/h) Pod dvacet = jednička. Jde tam zařadit dobře, jen to je (byl) nezvyk.
      Trojku řadím, pokud auto jede minimálně čtyřicet. (50km/h na trojku je přesně 2000ot).
      Další rychlosti už si nepamatuji, ale pod 95km/h už to chce spíše pětku než šestku, tak si to zájemce může rozpočítat.

      Na druhou stranu mi tyhle dlouhé rychlosti nevadí. Když chcete, dáte tam nižší rychlost a na dálnici nebo prázdné silnici je příjemné, že auto jede stovkou na dva tisíce otáček, 130 na dva a půl.... Podřadit můžete vždycky, sedmičku si do převodovky nepřiděláte. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…