Diskuse

Hyundai Elantra (2011)

10.1.2012

Zase se rok s rokem sešel a už i mému otci v důchodovém věku se přestala zamlouvat Octavie kombi II TDI. Auto byl fakt spolehlivý dříč, ale 250 tis.km.…

 

Hyundai Elantra (Herbi TSI)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Ondrej-Samal

    Ondřej Šámal 10.01.2012  20:23

    Auto...

    ...je skvělá volba, za ty peníze, pro tatíka ideální, ne náhodou dostalo ocenění od poroty NACOTY ;-)
    Nicméně co se týče Autosalonu, tvůj názor absolutně nesdílím. Pánové a dáma asi mají určitě nějaké zkušenosti, ale jejich styl je v 99% případů absolutně trapný. Chápu, že čeští motorističtí novináři nemají takové možnosti, jako jejich západní kolegové a že jsou rádi za každé svezení v autě s cenovkou 500 tisíc a výš (taky bych byl), ale ve výsledku mi to přijde jako ideální pořad pro lidi, kteří autům moc nerozumí a jejich technické znalosti končí někde v době stodvacítek, kdy si v garáži měnili olej a palivový hadičky.
    • 00 Reagovat !

      foto Herbi-TSI

      Herbi TSI 10.01.2012  21:07

      « Re: Auto...


      Zdravím
      Autosalon je asi debata na dýl...nevím do jaké míry jsem trapný já, ale připomínky a názory redaktorů mi vetšinou příjdou k věci. Osobně jsem se s nimi párkrát shodl při osobní projížďce s nějakým novým modelem( naposledy Kia Rio). Co jsem tak koukal po netu, tak to jejich kolegové v zahraničí nedělají nějak výrazně lépe. Nemluvím o dost zprofanovaném TOP GEARU, za kterým stojí celkem neomezené finance...
      K tvé připomínce bych naopak podotkl, že pořadu na Primě lidé v mém okolí dost vytýkají, že se moc nevěnuje testům levnějších modelů pro širší veřejnost, tím myslím autům s cenovkou výrazně pod půl milonu...
      Nevím na kdy plánuješ koupi Astonu nebo nového Lamba...., ale Clarkson se těmhle autům věnuje dostatečně a i já na to rád koukám..., jen nemyslím, že principiálně nybyl cíl tenhle pořad kopírovat (přiznávám závod s Blondýnou je trapný)
      • 00 Reagovat !

        foto Ondrej-Samal

        Ondřej Šámal 10.01.2012  21:39

        « Re: Re: Auto...

        Mně ani tak nejde o složení aut (ono to, co se testuje v Autosalonu, si už stejně člověk několikrát přečetl tady na auto.cz, v AutoTipu a v dalších periodikách, protože všichni novináři u nás píší prakticky o stejných autech), ale spíš o ten styl. Snaží se být vtipní, ale jsou spíš trapní, závod s blondýnou ani nekomentuju. Prostě mi přijde, že zrovna tihle lidé už mají svůj věk (pan Fiala a Meruňka už jsou pomalu důchodci), ale snaží se být strašně free a cool a in ;-\ Škoda, že si neutvořili vlastní styl, ale jen lacině kopírují. Upřímně, mnohem víc mi sedí styl třeba Speedu, kde člověk má opravdu má pocit, že ti, co to píší, jsou opravdoví entuziasté. Asi je to i tím, že jsem jiná generace.
        • 00 Reagovat !

          foto Herbi-TSI

          Herbi TSI 10.01.2012  22:35

          « Re: Re: Re: Auto...

          Asi máš tak nějak v globálu pravdu. Od přítelkyně jsem dostal předplatné AutoTipu, který čtu téměř od zrodu. a o Autucz nemusím asi víc psát. Když porovnávám domácí scénu v televizi tak je autosalon jediný na co (rád)koukám. Pořady o autech na Čt nezaujmou a další snad už ani neexistují...na pana Meruňku a Fialu má stejný názor, ale Josef Vrtal v mých očich zábavný je. já jsem vděčný za každou informaci a holt to tam někdo dělat musí a nevím jestli to zrovna my ovlivníme...
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 10.01.2012  21:41

    srovnání s Golfem 6

    Ahoj, pro mě zajímavá recenze a jsem zvědvý na srovnání s šestkovým Golfem. Především mě zajímá kultivovanost a hlučnost uvnitř auta na dálnici ve 140-ti. Osobně časem zvažuji podobné auto jako druhé pro denní ježdění, nějaké takové obyčejné přibližovadlo, samozřejmě ideálně s atmosférou. Právě tento motor mě zaujal v první generaci i30 a proto je v hledáčku nová i30 nebo Elantra. Ikdyž s obyčejnou zadní nápravou. Jak vnímáš rozdíly chování zadku na menších nerovnostech v porovnání s Golfem? Díky

    P.S.: Jinak jsem asi před 3 týdny potkal novou i30 a musím říct, že vypadá taky moooc dobře. Předek skoro stejný jako Elantra a i40, ale zadek je sebevědomý, rozkročený s pěknou hranou pod zadním oknem..
    • 00 Reagovat !

      foto Herbi-TSI

      Herbi TSI 10.01.2012  22:19

      « Re: srovnání s Golfem 6

      S Elantrou se mi rozhodně jezdí líp ve městě a to golf 1.2 TSI sport rozhodně není žádná nezvladatelná sportovní pila... Elantra má skvělý rejd a přehledná zrzátka jako z Ávie a jejich desing není určitě škaredý. U G.VI se mi v mrtvém úhlu ta zmiňovaná Ávie spolehlivě schová. Zkoušel jsem je už různě přenastavit...
      Řízení Elantry je vyloženě do města, v táhlých zatáčkách nepřirozeně tahá zpět a celkově je komunikativní míň než u G:VI Ale u tohohle auto mi to nějak zvlášť nevadí a otec si taky nestěžuje.
      Hlučnost je na podobné úrovni, než začneš auta vytáčet. Jednadvojka je v interiéru míň slyšet. Byl jsem překvapený jak G. zní uvnitř a když jsem ho slyšel projíždět kolem ...
      Elantra je tichá, ale nějak mi k ní nesedí vytáčení, kdy zvuk jednotky není nijak líbivý.
      Celkový hluk v interiéru je dost podobný i ve vyšších rychlostech. U Elantry občas zarachotí kamínek v podběhu, asi nemá tolik izolace. Při dodržování rychlostních limitů je Hyundai velice tichý. Dá se s ním jezdit i rychleji, ale auto tě tak nějak uklidňuje a spíš začneš volit klidné tempo jako u francouzských zástupců. O proti G. (nevím jestli je to zrovna dobré srovnání) celkem žehlí nerovnosti a nepálí tě každá díra. Zadní náprva má určitě své limity, které jsem radši nechtěl hledat, lehce rozpoznáš, že to na nerovnostech v zatáčkách uskakuje. Ve svém autě bych ji prozatím nesnes, ale určitě má i své výhody a myslím, že cíloví zákazníci ji neřeší. Nová i30 má mít podle mých informací nápravu jinou...
      • 00 Reagovat !

        foto Thomasino

        Thomasino 10.01.2012  22:39

        « Re: Re: srovnání s Golfem 6

        Díky!
        Ano, i30 má mít opět multilink a vnitřek má vypadat o něco hodnotněji, má být posazený o něco výše - bohužel i cenově. Co teda fakt nepochopím, je ta absence RDS funkcí v rádiu !!! :-O A u obou vypadají ty kola v zadních blatnících hodně malá, ale nic není dokonalé...
        • 00 Reagovat !

          foto Romza

          Romza 13.01.2012  12:57

          « Re: Re: Re: srovnání s Golfem 6

          Absence RDS u rádia má jednoduché vysvětlení. Elantra původně vůbec nebyla určená pro Evropu, ale hlavně pro USA, a tam RDS prostě nemají. Pokud přijde nová generace Elanter do Evropy od začátku výroby, rádia RDS určitě mít budou.
    • 00 Reagovat !

      foto Mireon

      Mireon 11.01.2012  13:59

      « Re: srovnání s Golfem 6

      Mohu vědět proč jsi mě dal na hate list?
      • 00 Reagovat !

        foto Herbi-TSI

        Herbi TSI 11.01.2012  16:35

        « Re: Re: srovnání s Golfem 6

        Nevím, kde se stala chyba, ale já Tě na svém hate listu nevidím...
        • 00 Reagovat !

          foto Thomasino

          Thomasino 11.01.2012  20:10

          « Re: srovnání s Golfem 6

          Mireon myslel zřejmě mě >:-[]
          Pošlu vysvětlení do SZ :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mireon

            Mireon 12.01.2012  11:26

            « Re: Re: srovnání s Golfem 6

            Nemůžu Ti ani odpovědět takže píšu zase sem :-) Chápu ten důvod takže v pohodě. Kdyžtak zkus mrknout něco jsem doplnil. Zatím se měj a všem správným bláznům jako ty zdar!
          • 00 Reagovat !

            foto Mireon

            Mireon 23.01.2012  15:59

            « Re: Re: srovnání s Golfem 6

            Tak zkus mrknout znovu na moje auto. Tvůj názor mě docela zajímá. Díky ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Avik-CZ

    Avik_CZ 11.01.2012  13:54

    Hezká recenze i auto

    ...tak ať tatíkovi slouží! A. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Endroo

    Endroo 11.01.2012  18:32

    design

    Opravdu pěkné auto, myslím že korejci se dostávají v designu na první místo aspoň v Evropě. Nebojí se do toho jít a začínají dělat zajímavé a krásné auta. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Herbi-TSI

      Herbi TSI 11.01.2012  20:43

      « Re: design

      Ještě zaměstnat víc lidí, kteří myslí trochu víc na Evropské zavedené zvyklosti a je to OK :yes:
      V tomhle se mi velice líbí KIA, kterou Hyundai v kooperaci trochu utlačuje a která bohužel nemá adekvátního konkurenta Elantře...
      • 00 Reagovat !

        foto Thomasino

        Thomasino 11.01.2012  21:15

        « Re: design

        Hyundai začíná být chvilkama už ale moc "divoký" s tím designem, hlavně vypadají ty auta dost podobně :-O KIA je zase hodně konzervativní, ikdyž ten nový CEED je taky hodně odvážný... Ale moc se mi ten čumák nelíbí...
        • 00 Reagovat !

          foto Herbi-TSI

          Herbi TSI 11.01.2012  21:37

          « Re: Re: design

          i40 kombi je hodně povedené auto a optima s kterou úmyslně otálejí do prodeje je taky ok, ale já bych s prominutím volil rozhodně Passat v téhle kategorii (mimochodem sjedocením masek u VW jsou auta pro laiky taky nerozeznatelné podobně jako u Hyundaie a není to první značka v historii).
          • 00 Reagovat !

            foto Thomasino

            Thomasino 11.01.2012  21:39

            « Re: design

            S poslední větou souhlas, vadí mi to samé u VW, stejně jako u Audi nebo BMW :-O Trochu větší odlišení by neuškodilo... Dneska z dálky nepoznáš, jestle jede Polo, Golf nebo Passat... To samé A4, A6, A8... :no:
  • 00 Reagovat !

    foto ctrlaltdell

    ctrlaltdell 11.01.2012  20:05

    ELANTRA

    Ako asi viete elantra sa stala autom roka severnej ameriky 2012 a je druhe najpredávanejšie auto na svete za rok 2011 >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Endroo

      Endroo 12.01.2012  09:46

      « Re: ELANTRA

      No to si myslím je celkem pochopitelné, když se podíváš, proti komu stála elantra ve finále - Ford Focus, Volkswagen Passat. Hlavně co se týče toho designu, tak oba dva modely už jsou celkem okoukané, byť to jsou nové generace, ale od svých předchůdců se nijak drasticky neliší (Focus se aspoň snaží). Elantra proti nim působí jako takový zvěží vítr. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Olaf

    Olaf 12.01.2012  10:25

    RDS?

    Když pominu všechy ty "doočíbijící" pravopisný a stylistický chyby, debatu o rádoby motonovinářích na Primě a očividnou posedlost VW, beru, každej jsme nějakej, tak si jednu otázku nemohu odpustit.

    Milý autore, víte, k čemu slouží RDS?
    Troufám si bez ironie tvrdit, že ne, anžto byste namohl zplodit takovou perlu, jakou jste uvedl, totiž, že díky absenci RDS lze rádio poslouchat pouze ve městě...
    • 00 Reagovat !

      foto Herbi-TSI

      Herbi TSI 12.01.2012  18:42

      « Re: RDS?

      Milý kritiku:-)
      Když už jsme u toho pravopisu, tak vždy jedině pravopisné a stylistické chyby!!

      Anžto jsem si při své "slaboduchosti" nevšiml Vaší recenze, tak se domnívám, že jsem (dle očekávání) narazil na jednoho z chytrolínů, kteří se ve společnosti nezmůžou na víc, než se někde po šichtě s podobně neschopnýma nalívat pivem a kritizovat možné i nemožné... Chápu, že v MHD člověk chytne různé móóresy...
      Netrvdím , že moje čeština je bezchybná, ale většina lidí jakžto i já,se tady snaží předat své zkušenosti a názory jiným...a připouštím, že občas to může být poněkud kostrbaté.
      Jelikož jsem žil do dnes v možná mylném přesvědčení, že mi RDS naladí stejnou rozhlasovou stanici, ale na jiné vlnové délce podle toho, kde se s autem nacházím(ve městě většinou díky rozmístění vysílačů nejsilnější signál), tak se velice rád nechám poučit. Možná jste to mohl vybalit hned, místo těch povýšených narážek.
      Děkuji za komentář Pane kritiku bez pravopisnejch a stylistickejch chyb :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 12.01.2012  20:51

        « Re: Re: RDS?

        Peknej ster >:D :yes:

        Na to preladovani stanic slouzi funkce AF (Alternate Frequency). Nejsem si ale jisty, jestli je ta funkce soucasti "balicku" sluzeb RDS (Radio Data System), nebo funguje i samostatne.

        Auto asi v pohode, ja korejce a ten fluidni design nemusim, takze radeji nehodnotim :-) Snad jen - ta kola jsou opravdu moc mala.

        Tak at slouzi :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Herbi-TSI

          Herbi TSI 13.01.2012  10:54

          « Re: Re: Re: RDS?

          Díky za info :-)
          Musím mrknout jestli na rádiu je alespoň ta fu. AF, ale myslím, že nikoliv. Připouštím, že fluidní desing se může rychle okoukat. Sám taky radši volím německou umírněnost, která zaujme, ikdyž se nejedná o poslední model. Auto se však většinou a hlavně majiteli líbí, tak proč ne...
          15" kola mají stejný rozměr jako u Octávie a zejména z praktických a ekonomických důvodů jsme volili takto...
          Dle mého názoru se pořád jedná o auto, které se kupuje také převážně kvůli ceně a větší kola ho nikam dál asi neposunou...

          • 00 Reagovat !

            foto Romza

            Romza 13.01.2012  13:07

            « Re: Re: Re: Re: RDS?

            RDS (Radio Data System) obsahuje několik služeb. Jednou z nich je i AF(Alternative Frequencies), další z nich zajišťují například přenos textových informací o rádiu (název stanice, program, krátké textové sdělení atd.) nebo třeba TMC zprávy pro navigace. Podrobný popis zde: [odkaz]
            V USA, což je původní cílový trh pro Elantru, RDS vůbec nemají. Proto tam taky stanice neustále opakují všechny své frekvence a název, aby posluchač věděl co vlastně poslouchá. Toto se samozřejmě netýká satelitních rádiových služeb typu Sirius XM, o kterých si pro změnu můžeme nechat zdát my tady.
            • 00 Reagovat !

              foto Herbi-TSI

              Herbi TSI 13.01.2012  14:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: RDS?

              Naprosto vyčerpávající vysvětlení:-)
  • 00 Reagovat !

    foto R32

    R32 13.01.2012  21:25

    GDI ???

    Oprav si to označenie taťkovho auta... Motor GDI (priame vstrekovanie) sa do Elantry nedáva, teda dáva ale nie na náš trh. Ako majiteľ Elantry sa s tvojou recenziou až na pár detailov daných aj rozdielnymi výbavami zhodujem. To rádio bez RDS je to čo ma na tom aute štve najviac. Inak 100% spokojnosť. Aktuálne cca 6200km.
    Prajem (taťkovi ?) veľa šťastných km. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto ctrlaltdell

    ctrlaltdell 15.01.2012  11:46

    !!!!!!

  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 15.01.2012  20:43

    Elantra = Global car

    Elantra je zjavne globalne auto a do Europy sa pravdepodobne ani nemalo pozriet (moj nazor). Ale ked to vyslo Renaultu so Samsungom SM3 ( Fluence), tak preco to neskusit? Okrem toho je s vyse milionom predanych kusov za Corollou druhym najpredavanejsim autom na planete a Auto roka 2011 v USA. Takze velmi neprekvapia detaily ako chybajuce calunenie veka kufra (mimochodom ho nema ani sefova Impreza sedan), slabsie odhlucnenie podvozka, RDS, jednoducha skrutna priecka vzadu. ... .
    Ale mne sa tento postup celkom pozdava, napriklad ani moji rodicia by sa nerozplyvali nad jazdnymi vlastnostami, perfektnym triafanim apexu a sportovymi vlastnostami. Vacsina ludi chce pohladne, kvalitne postavene auto za dobre peniaze a podla moznosti uzivatelsky prijemne a s pohodlnym podvozkom. A cim som starsi, tak sa tieto charakteristiky viac triafaju aj na mna.
    Takze za mna ano, Elantra je dobry kus auta za rozumny peniaz. Jednasestku benzin povazujem za velmi rozumny motor do auta nizsej strednej triedy. Takze, keby som vyberal auto, tak by som Hyundai Elantru urcite neobisiel. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto R32

      R32 18.01.2012  08:49

      « Re: Elantra = Global car

      :yes: rozumný, zdravý názor bez predsudkov voči nejakej značke.... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 15.01.2012  20:48

    Dotaz

    Este otazka:
    Ako je Elantra s tym modrym osvetlenim pristrojovky v noci, netaha tom moc oci?
    • 00 Reagovat !

      foto ctrlaltdell

      ctrlaltdell 15.01.2012  20:53

      « Re: Dotaz

      vieš si intenzitu svietivosti regulovať...... takže neni s tým problém
    • 00 Reagovat !

      foto Herbi-TSI

      Herbi TSI 15.01.2012  21:23

      « Re: Dotaz

      Nějak podobně jsem při výběru Elantry uvažoval :yes:
      Jak píše kolega, intenzita osvětlení se dá regulovat, ale dle mého vkusu by Hyundai mohl přejít od modré k podobnému osvětlení jako má třeba Toyota:-)
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        SR20 15.01.2012  23:08

        « Re: Re: Dotaz

        Ano, preto sa pytam, modra je v noci protivna.
        Oproti tomu taka jantarova, cervena, zelena a pripadne biela su pre moje oci prijemnejsie.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu, oslavy se ještě odkládají

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu,…

Velkou cenu USA formule 1 vyhrál Lewis Hamilton z Mercedesu a tři závody před koncem mistrovství světa vede před…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…