Recenze

Herbi TSI (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Elantra 1.6 i comfort

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Elantra, foto 1 Hyundai Elantra, foto 2 Hyundai Elantra, foto 3 Hyundai Elantra, foto 4 Hyundai Elantra, foto 5 Hyundai Elantra, foto 6 Hyundai Elantra, foto 7 Hyundai Elantra, foto 8
Hyundai Elantra, foto 9 Hyundai Elantra, foto 10 Hyundai Elantra, foto 11 Hyundai Elantra, foto 12 Hyundai Elantra, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai Elantra Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3650 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Zase se rok s rokem sešel a už i mému otci v důchodovém věku se přestala zamlouvat Octavie kombi II TDI. Auto byl fakt spolehlivý dříč, ale 250 tis.km. se už někde projeví , přesto věřím, že může dalšímu majiteli ještě nějaký ten kilometr spolehlivě fungovat.
Zasedl jsem tedy k internetu, nutno říct velice rád, jelikož proces vybírání auta zbožňuji.
Zadání znělo jasně: spolehlivé a pokud možno alespoň trochu reprezentativní auto pro pohodlnou a klidnější jízdu, ne však lenoch. Proces stěhování a převážení rozměrnějších předmětů nežádoucí…
Bohužel cenovka dost při zemi.

Můj oblíbený Passat se v relacích do 350tis. mezi ojetinami prodával s podobným nebo blížícím se nájezdem kilometrů jako měla otcova Octavie a nabídkám typu r.v. 2007, max. výbava, najeto poctivých 48 980 km., samozřejmě doložených „serviskou“, už nějak tak po těch létech vybírání mezi ojetinami ze zásady nevěřím…
Proto rozhodně nové nebo alespoň demo.
Mou pozornost na chvíli upoutaly dvě předváděcí Octavie Ambiente plus 1.6 TDI FC. Ale říká se, změna je život… Na chvíli mi v hledáčku také zůstal Citroen C4 1.4 VTi Furio v hodně dobré výbavě za ještě lepších 259tis. Fajn nabídka, ale jelikož já jezdím s Golfem VI, tak mi přišlo trochu fádní kupovat auto, které se snaží VI.ce tak hodně přiblížit a o spolehlivosti téhle značky jsem také nic dobrého neslyšel…

Nepřišlo mi od věci vzhledem k požadavkům zůstat v kategorii tří prostorových sedanů. Jetta ve slušné výbavě s 1.2 TSI (mimochodem o TSI by otec určitě nepečoval tak útlocitně jako já:-) překročila rozpočet o rovných sto tisíc. Co tedy levné sedany s kterýma se poslední dobou roztrhl pytel ?
Potom jsem si vzpomněl na jeden díl autosalónu na Primě, který mám velice rád a myslím, že tahle redakce pořady o autech rozhodně umí!! Najít ho v archívu byla hračka a dá se říct, že díky primáckému magazínu nám v garáži stojí Elantra tomato red. Hned druhý den jsme totiž běželi k dealerovi a po krátké projížďce a licitaci o ceně, zaplatili zálohu na vůz.

Hyundai Elatra 1.6 GDI 99 kw Comfort- poslední skladový vůz, navíc ve zmiňované červené metalíze, dealer přihodil obvyklé látkové a gumové pryže a bez povinné výbavy jsem odmítal odejít.
Za lidově příznivou cenu 334 000 tis. Dokonce sám nabídl dovezení pryží a vany do kufru až k nám domu, jelikož doplňky na nový model neměl aktuálně skladem.

K samotnému autu.
Po pravdě řečeno jsem si nastudoval víc než jen opakované shlédnutí oblíbeného Autosalonu. Mladý prodejce se trochu urazil, když má první slova byly „ kategorie Renault Thalia“, ale vždyť to byl právě tento vůz, který nastartoval úspěchy levných sedanů určených původně jen pro trhy třetích zemí.

Velice subjektivně můžu říct, že pádný důvod ke koupi může být desing s trochou drzosti označitelný za Passat CC classe. Pár dní jsem s autem jezdil, absolvoval trasu Ostrava-Bratislava a reakce okolí byly vesměs kladné. V zácpě na dálnici mne dokonce několikrát pobavil zkoumavý pohled majitelů několikanásobně dražších aut. Ale jak už se tady na Autocz popsaly spousty řádků na téma líbí/nelíbí, nechť si každý udělá názor. Já o tomhle autě říkám, že je to první Hyundai, kterého jsme si pořídili dobrovolně a nejenom kvůli tvarovým proporcím
V každém případě současné vozy Hyundai jsou uvnitř o mnoho větší než působí zvenku. Je milé, že si v Elantře za sebou pohodlně sednou dva dospělí lidé měřící přes 190 cm…

V autě je při jízdě za dodržování rychlostních limitů příjemné ticho a i nad 130 nic neruší. Podvozek je svojí koncepcí zejména jednoduchou zadní nápravou určen řidičům, kteří se na cestě neprojevují nějak dravou jízdou. Polykání poklidných kilometrů na našich českých tankodromech a oraništích, to je zn. ideál. S tím souvisí i nastavení řízení, lehce přeposilovaného a u kterého je značně patrná uměle generovaná tuhost. Ten kdo chce zažívat slastný pocit s husí kůži a mrazením v zádech na kouzelných vlásenkách se určitě poohlédne jinde. Můj názor, že do českého provozu spíše něco takhle stavěného, s pořádným profilovým číslem pneumatik (a vůbec mi nevadí, že to nejsou dokonce ani elektrony, tyhle kryty kol jsou v celku pohledné a navíc šrouby je zapověděly všem nenechavcům). Ve městě oceníte velký rejd a velice přehledné zpětné zrcátka. U čtyřramenného volantu v přímém srovnání s VW nějak nemůžu najít „své uchopení“. Možná jsem víc zvyklý na tříramenný volant. Na poněkud masivnější A sloupky si myslím většina řidičů rychle zvykne a díky nim omezenější výhled není rozhodně horší než v řadě nových MPV. Trochu mne zarazilo použití starších „klasických“ stěračů ( vzhledem k tomu, že i ix20ka má aero floty). Jejich funkce je postačující, jen na straně řidiče by stíraná plocha nemusela mít tak velká hluchá místa. Uzavřel bych to snad konstatováním, že primární úspora se projeví i při výměně.

K interiéru. Vizuálně v pořádku, sice na palubní desce je dle mého vkusu trochu velká diskotéka, ale vše po ruce a i celkem intuitivní. Podsvícení si nastavujete velkým tlačítkem, tam kde Němci mají ovládání světel. V mnoha diskuzích zmiňované ovládání ventilační soustavy má v mých očích spíš mínusové body. Proč někdo znovu vymýšlí něco už dávno navržené. Snad že by individualizace za cenu přehlednosti. Na obranu Hyundaie… V testech promílaný přívod vzduchu do interiéru se dle mých zkušeností uzavřít dá! A když už, tak případný neznatelný průnik není normálnímu člověku v žádném případě nepříjemný. Plasty tvrdé, ale v celku příjemné jako většina materiálu, které ostatně odpovídají cenové kategorii. Sedadla na Hyundai nadprůměrná a i několikahodinová cesta je v nich příjemná. Zadní sklopná sedadla se jednoduchým mechanizmem odjišťují ze zavazadlového prostoru a bezpečnostní pásy mají pro tento případ praktické vedení, tak že při vrácení do jejich zpětné polohy nedochází k přiskřípnutí. Jako velice praktickou věc považuji automatické uzamčení vozidla při rozjezdu. Naopak zamrzí absence“ jednodotykového“ ovládání el. stahování oken mezi polohami zcela otevřeno/zavřeno.

Co je doslova odfláknuté, tak to je zavazadelník. Jeho rozměry 470 l. a symetričnost je zcela v pořádku, nenarážím ani na vstupní otvor, což je odedávna bolest sedanů. Jde mi o polstrování, spíš neopolstrování. Chybí mi tu zkrátka ten pečlivý německý čalouník. A u vrchní strany kufru, kde jsou lanovody od mechanizmu sklápění sedadel, tak tady jsem zvědavý, jak dlouho vydrží mechanizace nepoškozená. Přitom by stačil jeden plastový díl navíc. Otevírání víka nemá kapalinové vzpěry, což je ale v této cenové kategorii obvyklé a manipulace se odehrává s komfortní lehkostí. Kufr se po asijsku otvírá u řidiče nebo stiskem tlačítka na klíči. Co mi ale přijde jako nehoráznost, je opět chybějící čalounění víka a skutečnost , že když kufr otevřu, tak ho s největší pravděpodobností budu chtít taky zavřít, ale zase se musím špinit!!, poněvadž chybí jakékoliv madlo.. V kolika článcích o různých starších autech se o tom psalo?? Holt někde se na autě muselo šetřit, já si myslím, že to byl kufr.
Abych se nepřestal ještě chvíli vztekat, tak si dáme rádio, které absencí RDS ( již víc než patnáct let standardní funkce většiny autorádií) odsuzuje poslouchání tohoto média jen ve městě. Slabou náplastí je USB ,AUX a IPod konektivita a dokonce dvě zásuvky v palubní desce. Výkon audio soustavy bych zase přiřadil k cenové kategorii, ovládání na volantu se třídě může vymykat.





Motor. Vzhledem k využívání i ke kratším přesunům byla benzínová atmosféra jasná volba. Vždyť co jsem si tady vyslechl o nespolehlivosti předimenzovaných turbo motorů
A ono taky není vlastně ani z čeho vybírat….
132 Ps-jede to dobře 
Ale pánové!! Mi tam to turbo prostě chybííí Co to je lineární rozložení točivého momentu v celém pásmu otáček? To ať zkoumá můj otec…
Spotřeba v kombinovaném cyklu cca. 6,5l. auto má najeto cca 3500 tis./ km, nevím nakolik se ještě údaje o spotřebě můžou změnit… Na dotaz, proč má Elantra jenom 48 l. v nádrži?? Senior suše konstatoval, že nebude převážet pohonné hmoty…Taky hned při první nádrži vyzkoušel, že když palubní Pc. ukazuje nulový dojezd, auto ještě jede. Na moje nervy to není
Jestli jsem signalizaci řazení v Golfu považoval za mírně nepřesnou a nevěnoval ji pozornost, tak tady se musím hlasitě smát, protože to korejští soudruzi ještě nestihli asi pořádně zkopírovat…
Řazení je přesné a bezproblémové, dráhy krátké a kulisa celkem příjemná, ale u koncernu jsme zvyklí ještě na o trochu lepší práci…
Zpřevodování si myslím ladí s charakteristikou motoru.
Pokusím se recenzi pravidelně doplňovat o aktuální poznatky a také o nějaké lepší fotky.
Závěrem bych chtěl říct, že auto splňuje očekávání, které jsme před koupi měli a snad bude mému otci sloužit bez závažnějších poruch, tak jak to třeba dokazují i jiné modely této značky.


Technické parametry:
Typ karoserie 4 dvéřová, 5 místná
Motor 1,6 MPI DOHC
Typ zážehový
Zvihový objem motoru (cm3) 1591
Druh paliva 95 NAT
Počet válců 4
Kompresní poměr 10.5:1
Výkon kW/HP 97 / 132 /6300
Max. točivý moment [Nm/ot/min] 158 / 4850
Příprava směsi vícebodové vstřikování
Objem palivové nádrže (l) 48
Převodové ústrojí
Typ převodovky manuální
Počet stupňů řazení 6
Druh pohonu 4x2
Dynamika
Maximální rychost (km/h) 200
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10.7
Spotřeba paliva (l/100km) / Emise CO2 [g/km]*
Cyklus - městský 8.5 / 196
Cyklus - mimoměstský 5.2 / 120
Cyklus - kombinovaný 6.4 / 148
Hmotnost
Provozní hmotnost (kg) 1236-1307
Maximální hmotnost (kg) 1770
Přípustná hmotnost bržděného přívěsu (kg) 300
Přípustná hmotnost nebržděného přívěsu (kg) 300
Nosnost střechy (kg) 80
Rozměry
Celková délka (mm) 4530
Celková šířka (mm) 1775
Celková výška (mm) 1445
Rozvor (mm) 2700
Rozchod předních kol (mm) 1563/1549
Rozchod zadních kol (mm) 1576/1562
Poloměr otáčení (m) 5.3
Minimální světlá výška (mm) 150
Objem zavazadlového prostoru - dle VDA 211 (l) 485
Podvozek
Přední náprava nezávisle zavěšená, typ McPherson se stabilizátorem
Zadní náprava tuhá torzní
Přední / zadní brzdy kotoučové s vnitřním chlazením/kotoučové





Výbava: Comfort
-ABS + EBD
-stabilizace VSM
-protiprokluzový systém TCS
-air bag řidiče a spolujezdce
-přední boční airbagy
-okenní air bagy pro přední a zadní sedadla
-aktivní přední opěrky hlavy
-úchyty dětské sedačky ISOFIX
-výškově nastavitelné sedadlo řidiče
-výškově a podélně nastavitelný volant
-elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- elektrické ovládání předních oken
-dálkově ovládané centrální zamykání doplněné o alarm/imobilisér
-automatické uzamčení vozidla při rozjezdu
-manuální klimatizace
-tónovaná skla
-asymetricky dělená zadní opěradla
- integrované autorádio s CD MP3 přehrávačm ( USB,IPod a AUX port)
-ovládání audiosystému tlačítky na volantu
-6 reproduktorů
-mlhové světlomety s funkcí denního svícení

Silné stránky

Desing
Cena
Garanční podmínky
Prostorný interiér
Poměr cena/výbava
Teoretický nezájem zlodějů

Slabé stránky

Jednoduchá zadní náprava
Absence funkce RDS u autorádia
Detaily v zavazadlovém prostoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autolarosspeed Ostrava. Spokojenost, můžu jenom doporučit...

 


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluHyundai Elantra MD (2010-dosud)
Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001) Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je…

Hyundai Coupé Hyundai Coupé

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a…

 






Blesk.cz

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při dvou odlišných nehodách na stejné silnici

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při…

Byl to nezvratný osud. Během pár okamžiků vyhasly na stejné silnici v Alabamě životy Julie Yates Patterson (†39)…

 

iSport.cz

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české ligy proti divizi

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české…

Přestože české fotbalisty čeká v neděli v kvalifikaci mistrovství světa žebříčkově nejslabší evropský celek,…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře získala herečka Alena Vránová

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře…

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první…

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…