reklama


Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 5
Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,7 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9

Popis vozu

Tátův miláček - naše rodinná Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, Elegance, barva Graphit, čalounění Onyx, patnáctipalcová litá kola Orion, dvouzónová automatická klimatizace, originální autorádio s cd přehrávačem, elektrická okna, tempomat, palubní počítač atd.

Silné stránky

Prostorný interiér, velký kufr, pružný motor

Slabé stránky

Nekomunikativní řízení, nedostatečná tuhost karoserie, slabší brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez poruch. Vlastně jedna menší. Po nastartování se ozývala podivná rána. Možná z reproduktorů. Nedalo se to blíže identifikovat. Závada odstraněna v autoservisu. Měněno přední světlo po malé nehodě s ptákem (přiznávám, nedal jsem mu přednost zprava) :). Světlo sice přežilo, ale úchyty povolily a kvůli tomu se muselo vyměnit celé. Prý je to tak kvůli případným srážkám s chodci. No nevím... Přelakované oba přední blatníky (nějaký dobrák se na nich vyblbnul klíči).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno i servizováno v Auto Jarov. Dobrý a ochotný přístup. Zatím panuje spokojenost.

Podrobnější popis

Auto bylo koupeno jako nové v Auto Jarov. Na Octavii padla volba po dobrých zkušenostech s předchozím modelem. Vím, že je dost lidí, co nad octávkami a všeobecně škodovkami ohrnují nos. Mně osobně se ale design nového modelu velmi libí. Přední světlomety jsou krásně tvarované a zadní lampy do C vypadají za tmy prostě úžasně. Je mi jasné, že existuje mnoho hezčích a lepších aut. Ale Octavie nabízí relativně slušnou užitnou hodnotu, jízdní komfort a kvalitní dílenské zpracování. Řekl bych, že je to povedené auto schopné konkurence. Jediné, co bych vytkl, jsou stále se zvyšující ceny. Základní cena sice není nijak vysoká, ale pokud chce člověk slušně vybavené auto, které trochu pojede, tak se cena šplhá dost nahoru. Tady by se nad sebou měla Škodovka (resp. Volkswagen) zamyslet. Nicméně celkově působí nová generace octavie velmi dospěle a myslím, že více než konkurenceschopně. Volba padla na provedení kombi (z důvodu praktičnosti), motor 2.0 TDI (nabízí slušné svezení za rozumné peníze) a výbavu Elegance. Osobně bych si ji představoval s xenony, v černé barvě a na sedmnáctkách Pegasus, ale po rodinné poradě jsme upřednostnili praktičnost, pohodlí a cenovou úsporu.

Co se týká interiéru. Na rozdíl od minulé generace působí palubka velmi vyspěle. Nemá už tak strohé tvary a plasty působí velmi kvalitně. Slícování je velmi dobré. Sem tam sice něco vrzne, ale je to spíš výjimka. Takže tady docela spokojenost. Trochu lacině působí páčky pod volantem a až moc plastově vypadající volant (jinak příjemně tlustý a dobře tvarovaný). Teď trochu lituji, že chybí "malý kožený paket". Naopak velmi dobře na mě působí široký středový panel a jeho ovladače. Displej rádia je velký, přehledný a dobře se ovládá. Vůbec celková ergonomie mi přijde velmi povedená. Vše je po ruce a na vše je dobře vidět. Možná jen když je loketní opěrka vysunutá úplně dopředu, je špatný přístup k ruční brzdě. Co se týče sedadel. Přední nabízí dostatečnou boční oporu a pohodlí. Dají se dobře nastavit a necítíte se v nich rozlámaně ani po delší cestě. Ze zadních sedadel už tak unešený nejsem. Mockrát jsem na nich sice nejel, ale tady je pohodlí o poznání horší. Místa na nohy sice oproti minulému modelu přibylo, ale pořád by bylo co zlepšovat. O bočním vedení se příliš mluvit nedá a na nerovnostech máte větší pocit "nadskakování". Místa nad hlavou je ovšem dostatek a pokud zrovna nehrajete za Lakers, svezete se i vzadu docela pohodlně. Kufr je jednoduse obrovsky. Je do něj dobrý přístup a je velmi dobře vyřešen. Menší výhrady bych měl jen k vyšší pozici nákladové hrany a sklápění sedaček. Pokud je totiž chcete sklopit a vepředu nejsou sedadla nastavena na trpaslíky (já mám přes 185 cm), musíte vyndat pravou a levou opěrku hlavy. A co pak s nimi... A navíc ani po sklopení nevznikne zcela rovná plocha. Zadní sedadla jsou stále od kufru oddělena několikacentimetrovým zlomem a nákladová hrana je také výše než podlaha. Na druhou stranu kufr je dispozičně slušně vyřešený. Kolem rezervy dáte pár věcí a na bocích kufru jsou velké uzavíratelné kapsy, kam se pohodlně vejde povinná výbava a hromada dalších věcí. Vůbec po celém autě je rozmístěno nepřeberné množství odkládacích schránek a ploch. Velmi praktické jsou schránky v předních dveřích, kam se pohodlne vejde 1,5L petlahev nebo klimatizovaný jumbo box pod loketní opěrkou a taktéž klimatizovaná schránka před spolujezdcem. Odkládacích ploch je tolik, že občas zapomenu kam jsem si co odložil :)

K jízdním vlastnostem. Zadní víceprvková náprava slibovala kvalitnější svezení. Nicméně v reálu se nějak extrémně dobře neprojevuje. Všeobecně se zadní náprava zdá jistější, pokud je auto naložené. Octavie není zrovna auto na ostré projíždění horských serpentin. Řízení je absolutně nekomunikativní a skoro nic z něj neucítíte. Volant na druhou stranu není přeposilovaný a netrvá dlouho, než si na něj zvyknete. Co mě docela zklamalo byla tuhost karoserie. Čekal jsem daleko víc, Octavie se při prudších průjezdech zatáček poměrně kroutí. Nicméně se poměrně málo naklání, takže celkový výsledek je poměrně slušný. Věřím, že s mými vysněnými sedmnáctkami, popřípadě sportovním podvozkem by byly jízdní vlastnosti lepší, ale koupit si je na naše silnice bych radši neriskoval. Jízdní komfort je velmi dobrý, na dobrých silnicích přímo špičkový. Na nerovnostech bych si dokázal představit menší "rány" od kol, ale není to žádná tragédie. Ve městech je auto překvapivě hbité díky velkému rejdu, nicméně parkování je díky vysoké zádi a dost velkým převisům trochu problematické. Ale jde o zvyk. Extrémní spokojenost panuje s převodovkou. První dva nebo tři stupně jsou poměrně krátké, zato šestka je dlouhá, ekonomická. Dráhy jsou krátké a stupně velmi přesně poskládané. Převodovka a řazení si velmi dobře rozumí se silným motorem. Ten má po nastartování trochu syrový projev, ale po zahřátí není špatný, hlasitost je také na slušné úrovni. Je to sice nafta, ale žádný traktor. Motor má síly na rozdávání. S chutí zrychluje z jakékoli rychlosti a pružné zrychlení Vás dostane. I ze 100 na 160 zrychlí velice ochotně a ani tady jeho síly nekončí. Jen mě trochu překvapilo, že turbo zabírá až při nějakých 2000 ot/min a turboefekt je velmi znatelný. 140 koní je dostačující porce a předjíždění je velká zábava. Vždycky si ten zátah užiju. :) Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy. Pokud se držíte předpisů, je auto v pohodě schopno jezdit i pod 5,5 litrů na sto. Pokud jedete hodně svižně, není problém dosáhnout spotřeby i o 2,5 litru vyšší.

Mé celkové hodnocení auta je za 9. Navzdory některým remcalům a antiškodovákům si myslím, že je to velmi dobré auto a až na pár mušek povedené a jsme s ním všichni velice spokojeni.

 
reklama

Novinky v recenzi

10.11.2009 17:03

Forester je doma...

Přidal jsem několik fotek nového člena rodiny... Recenze přibude časem, až s ním najedu více kilometrů...

17.6.2008 00:00

Po delší době jsem se rozhoupal a udělal pár foteček...

26.8.2007 00:00

Přidáno několik fotek interiéru. Exteriér přidám jen co bude čas auto pořádně umýt.

9.5.2007 00:00

Tak jsem trochu upravil recenzi. Časem, až budu mít čas a bude slušný počasí, tak nafotím nějaký pěkný fotky...


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů

praktičnost
9

Převezete skoro cokoli. Kufr je sám o sobě dost velký, provedení combi praktičnost jen podtrhuje.

prostornost
9

Ještě by se dalo zapracovat s prostorem pro kolena na zadních sedadlech, ale nic hrozného. Vpředu je místa na rozdávání.

jízdní vlastnosti
8

Naložená se zdá jistější. Je to auto spíš na dálnice než do zatáček.

jízdní komfort
9

Skvělý na dlouhé cesty. Pokud není naložená, nerovnosti jsou docela slyšet a cítit.

provozní náklady
9

Nic hrozného. Spotřeba dobrá, jen oleje by si mohl motor brát o něco méně.

náhradní díly
9

Dobrá dostupnost, ceny by mohly být nižší. Ale tak je to vždy... :)

výkon motoru
9

Perfektně pružný motor. Ochotne zrychluje v jakekoli rychlosti.

spotřeba
9

SDI to není, ale dokáže jezdit za málo.

hlučnost motoru
8

Po zahřátí a v optimálních otáčkách v pohodě. V nízkých docela hlasitý projev...

kvalita sedadel
9

Vzadu horší tvarování. Sedíte trochu víš. Vepředu slušná možnost nastavení.

brzdy
8

Tady by se dalo zlepšovat. Zdá se mi, že mají pomalý nástup a docela vlažný projev.

zavazadlový prostor
10

580 litrů. Co dodat?


Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí výrobou autíček i skládaček

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí…

Barevná autíčka, domečky, puzzle nebo skládačky pro děti z mateřských školek. I takové jsou nevinně vypadající…

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se bojí a jak to řešit?

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se…

Radek (39) pracuje jako IT expert. Jeho práce a zkušenosti jej učinily nedůvěřivým k různým operačním systémům,…

 

iSport.cz

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět těžce skládá obranu

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět…

Čiší z něj odhodlání pobít se o třetí místo ve skupině, zároveň je vidět i zklamání, že Viktoria Plzeň už nemůže…

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod, Leicester dostal PĚT gólů

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod,…

Fotbalisté Realu Madrid si v 6. zápase skupinové fáze slavné Ligy mistrů remizovali s Dortmundem a ve skupině F…

 

Reflex.cz

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

V divadle Venuše na pražském Žižkově probíhala nádherná akce Hack the Brain - několikadenní společná práce…

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další drogy v nacistickém Německu

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další…

Po pětiletém studiu v německých a amerických archívech vydal berlínský spisovatel Norman Ohler (46) bestseller…

 
 
reklama