reklama


Recenze

9 Majitel

Fiat Punto

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 69× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19 Fiat Punto, foto 20 Fiat Punto, foto 21 Fiat Punto, foto 22 Fiat Punto, foto 23 Fiat Punto, foto 24 Fiat Punto, foto 25 Fiat Punto, foto 26 Fiat Punto, foto 27 Fiat Punto, foto 28 Fiat Punto, foto 29 Fiat Punto, foto 30 Fiat Punto, foto 31 Fiat Punto, foto 32 Fiat Punto, foto 33 Fiat Punto, foto 34 Fiat Punto, foto 35 Fiat Punto, foto 36 Fiat Punto, foto 37 Fiat Punto, foto 38 Fiat Punto, foto 39 Fiat Punto, foto 40 Fiat Punto, foto 41 Fiat Punto, foto 42 Fiat Punto, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 93 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Úvod

Punto si pořídili babička s dědou jako náhradu za již letitou škodu 105. Věřím, že oproti škůdce musel být rozdíl propastný. Po smrti prarodičů padl do našich rukou, a tak jsem se ho velmi rád ujal. Celá naše rodina k němu měla velmi vřelý vztah, byl to prostě dědův Punťa. Navzdory občasným výtkám s ním celá rodina jezdila moc ráda. Můj vztah k němu byl o to větší, že to bylo v podstatě moje první auto. Takže co se týče historie. Prarodiče ho pořídili od člověka, který ho po lehké bouračce dotáhl z německa a opravil. Další strasti a radosti si už užíval s naší rodinou.


Výbava

Naše Punto nebylo nějak našlapané výbavou, přeci jen šlo o jednoduchý městský vůz. Mezi nadstandartní výbavu lze zařadit airbag řidiče, elektrické stahování oken vpředu a autorádio s CD (to jsem ovšem dokupoval až já, před tím byla v autě jen příprava). Na druhou stranu auto nemělo posilovač řízení, který by se vzhledem k určení vozítka (druhé auto do rodiny pro městský a příměstský provoz, často určené pro ženy) dal považovat za nutnost. Nicméňě při velikosti "koleček" nebylo ani parkování žádná velká dřina. V parných letních měsících také zamrzela absence klimatizace.


Exteriér

Punto není vzhledem ke svému roku výroby žádný mladík, nicméňě za svůj design se (jak už je u italů zvykem) nemusí stydět. Působí stále svěže a v porovnání s jinými auty stejného data výroby velmi pěkně. Náš Punťa byl "oblečen" do karoserie třídveřového hatchbacku a nalakován pěknou tmavě zelenou metalízou. Moc často jsem tuto barvu na třídveřových Puntech nevídal. Auto v ní vypadalo trochu nenápadně, nicméňě zajímavě. Zepředu se tváří poměrně usměvavě, maska je docela kulatá, bez velkých prolisů nebo nasávacích otvorů. Auto bylo koupeno s nárazníkem z jiného Punta. To se později negativně projevilo, protože nárazník byl původně žlutý a černé přestříkání se z části odlupovalo a začala prosvítat žlutá barva. Žádná tragedie. Další chyba tohoto nárazníku byla, že původně měl v sobě integrované mlhovky. Ty však na našem voze chyběly. K našemu překvapení jsme se dověděli, že nic jako záslepky neexistuje. Je to prostě jiný typ nárazníku, který nemá díry pro mlhovky vyříznuté. Rozhodli jsme tedy pro zakoupení mlhovek a dodatečné instalaci. V nárazníku to nebyl problém, horší to bylo s tlačítkem, které v interéru chybělo. Věc se vyřešila kolébkovým přepínačem pod palubkou. Nekazilo to vzhled, ani nijak nevadilo. Takže proč ne. Za nějaký čas se ale někde přerušilo vedení a mlhovky přestaly fungovat. Pokoušel jsem se přijít na to, kde se stala chyba. K ničemu jsem nedošel, takže mlhovky měly dál pouze funkci záslepek v nárazníku. :) Z boku Punto působilo vyrovnaným, už ne tak kulatým dojmem, jako vepředu. Boční profil karoserie byl povedený, vévodily mu dlouhé a na velikost auta poměrně mohutné dveře. Našemu kusu trochu na vzhledu ubírala maličká třináctipalcová kola netradičního rozměru 165/60. Vzadu byla dominantní vysoká světla ve sloupcích, velké víko kufru a mohutný černý nárazník. Vůbec oba nárazniky lakované v černé barvě byly dosti mohutné a možná trochu nevzhledné, ale o to praktičtější, vzhledem k předurčení auta do městského provozu. V černé byly nicméně i kliky a vnější zpětná zrcátka a tak to společně z tmavou zelenou tvořilo v celku povedený celek.


Interíer

Náš Puntík měl interiér a sedadla potažené látkou světle béžové barvy, která u Punt v našich končinách také není nijak obvyklá. Na jednu stranu to vypadá moc pěkně, ale na druhou je to dosti nepraktické. Kolikrát jsem ze sedadel odstraňoval fleky od čokolády a jiných znečišťovadel. Na levém zadním sedadle zůstal jeden nevyčistitelný flek, Bůh ví od čeho (snad pes příbuzných, fakt nevim) :) Sedadla vzadu byla dimenzována spíše pro větší nákupy, popřípadě menší děťi. Byla to lavice s minimálním bočním vedením. Navíc v našem Puntu chyběly vzadu hlavové opěrky, a proto bylo cestování v druhé řadě spíše utrpení. Na druhou stranu kolikrát za tu dobu, co jsme ho měli, jel někdo vzadu... Přední sedačky na tom byly o poznání lépe. Boční vedení bylo výrazně lepší, sedáky ale poměrně krátké. Posez řidiče byl, jak je na městské auto zvykem, poněkud vzpřímený, nicméňě nic na co by se nedalo zvyknout. Vepředu už se tedy žít dalo, na dovolenou k moři bych tu asi jet nechtěl, ale na běžné ježdění to stačilo. K palubce a přístrojům. Kapličce přístrojů vévodil velký rychloměr, který ze stran obklopovali otáčkoměr (zprava) a ukazatel teploty chladící kapaliny a stavu paliva (zleva). Přístroje byly dobře čitelné a přehledné. Středový panel působil stroze a jednoduše, nicméňe vše bylo na dosah a logicky se ovládalo. Jediný ovladač, ke kterému bych měl výtku je ten od varovných blinkrů. U těchto Punt je dost nešťastně utopený mezi volantem a přístrojovkou. Pro jeho stisknutí je tedy potřeba buď prostrčit ruku skrz volant nebo ho obejmout ze strany. V některých situacích nic lehkého ani příjemného. Volant samotný měl poměrně tenký věnec, nicméně vypadal na rozdíl od dvourameného bezairbagového mnohem dospěleji. K páčkám pod volantem nemam žádné připomínky. Opět bych chtěl vyzvednout geniální jednoduchost, kdy při vytažení klíčku se vypnou světla a o po vsunutí a pootočení opět zapnou. Pro zapnutí parkovaček bylo třeba stisknout malé tlařítko u spínací skříňky a pootočit klíček na druhou stranu. Před spolujezdcem se nachází středně objemná schránka a díky absenci airbagu i velká odkládací polička. Nicméně nedoporučuji odkládat věci jako mobil a klíče, jinak je po průjezdu první zatáčkou budete hledat na podlaze. A ještě jedna rada, nezkoušejte nechávat prsty v okně při zavírání. Punto totiž nemá pojistku proti přivření. :) V interiéru se člověk cítil docela dobře, kvalita zpracování byla spíše průměrná. Samozřejmě bylo těžké zbavit se pocitu, že sedíte v malém autě. Nicméně pocitově jsem se tu cítil lépe, než třeba ve felicii. Ale je to můj názor.


Motor, řazení a jízdní vlastnosti

Naše punto bylo osazeno dvanáctistovkou o výkonu 43kw (60 koní). To není nijak moc, ale auto nebylo nijak těžké a pro městský provoz to stačilo. Na okrskách už to bylo horší, s autem se dalo jet v pohodě tak do 110 km/h, pak už se Punto cítilo dost nejistě. Nejvíce jsem s ním jel tak 140, ale tuhle rychlost už je potřeba ho dost přemlouvat. Co se týče zrchlení, tak z nuly na padesát (ano, jsme ve městě) to docela šlo, dál už to bylo horší. A pokud bylo potřeba předjet nějaké auto, museli jste si vybrat dosti dlouhou rovinku, protože pružné zrychlení opravdu nepatří mezi silné stránky tohoto motoru. Jednou jsem jel s Puntem, ve kterém krom mě seděli další 4 (!) dospělí lidé a kufr byl plný dost těžkých věcí. Tehdy jízda opravdu moc příjemná nebyla a i na rovině bylo potřeba auto dost přemlouvat. Ale jak říkám, pro městský provoz v jednom nebo dvou lidech ideální. Převodovku a řazení bych zařadil spíš mezi záporné vlastnosti auta. Dráhy řadící páky byly dlouhé a řazení značně gumové. Ke konci našeho provozu občas nešla čistě zařadit zpátečka. Bylo potřeba zařadit nejdřív jiný rychostní stupeň, popřípadě neutrál a pustit spojku, pak už šlo vše jak mělo. Zpátečka se řadila doprava dolů při páce zamáčknuté dolů. K jízdním vlastnostem. Ty byly omezeny hlavně malinkými úzkými koly, na to bylo potřeba při průjezdu zatáček pamatovat. Náklony nicméně nebyly nijak tragické a podvozek byl docela dobře čitelný. Díky absenci posilovače byl navíc slušný kontakt s vozovkou a předními koly. Punto se tak celkově (i díky malým převisům) docela dobře řídilo.

Silné stránky

Nízká pořizovací cena
Nízké náklady na provoz
Levné náhradní díly
Nezájem zlodějů
Praktičnost
Podíl cena/užitná hodnota

Slabé stránky

Pro mimoměstský provoz malý výkon motoru
Malý rejd
Absence klimatizace a posilovače
Problémy s elektronikou

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kupodivu to byly většinou jen maličkosti, jen sem tam něco trochu vážnějšího, ale nic co by bylo drahé nebo nějak fatální.

Několikrát odešel náhon tachometru (aspoň bylo na co se vymlouvat :)

Problém se spínáním ventilátoru motoru a jeho následné přehřívání

Pískání větráku, který přivádí vzduch do kabiny. Jo a taky občas nefungovaly některé jeho stupně

Měněný výfuk a akumulátor

Na ostatní se nevzpomínám. Když mě něco napadne, připíšu to...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dědictví, takže žádné.

Příběhy, zkušenosti, připomínky atd.

Tady budu psát na co jsem nahoře zapomněl, popřípadě co se tam nevešlo, nebo tam nepatřilo.


První co mě napadá je, že naše Punto bylo docela ošklivě potlučené od krup. To bylo vidět, hlavně na střeše, kde se udělaly nevzhledné promáčkliny. Kroupy také nakřáply obě zadní světla.

S Puntem jsem měl i svoji první nehodu. I když ne přímo. Jedné zimy se mi (samozřejmě na letních gumách) povedlo zapadnout na poměrně úzké silnici. Mimochodem na mojí obhajobu. Vyšplhal jsem se až překvapivě vysoko, protože když jsem otevřel dveře a vystoupil oblédnout terén, tak jsem okamžitě podklouzl a pěkně si nabil. :)) No, takže jak říkám, auto bylo na krajnici a díky ledu na silnici s ním nešlo nic dělat. Tak si řikam, že vystoupim a hodim pod to třeba nějakej písek nebo hlínu. Ale co čert nechtěl. Seshora se blížila stará Tatra s přívěsem, plně naložená řepou! Ano, byl prosinec, sníh a oni sváželi řepu! Tak mávam ať stojí. Řidič zašlápl brzdy, všechna kola se zablokovala a milá Tatra si to i s přívěsem a řepou sáňkuje do mýho milýho Puntíka. No ten pocit Vám nepřeju zažít. Tak jsem tak bezmocně přihlížel, jak tatra nabrala auto, přetočila ho a až po několika metrech se zastavila. No abych to zkrátil, výsledek byl zdemolovaný levý přední blatník, prasklý přední nárazník, promáčklá kapota levé dveře. Přivolaní policisté potvrdili vinu řidiče Tatry (nevyhnul se stojící překážce) a proto to šlo z jeho pojistky. Takže hned po opravě jsme sehnali zimáky... Mimochodem, byly to nějaký Matadory určený pro Rusko, který měly díry pro nastřelení hřebů. :)

 
reklama

Novinky v recenzi

14.10.2008 00:00

Jelikož je galerie u Stila plná, věci které se netýkají úplně mých aut, budu dávat pod Punto, aby to u něj taky trochu žilo.
Jako první tu pro Vás mám několik fotek z pražského autoshow 2008. Je to jen několik těch nej kousků. A omluvte kvalitu fotek z mobilu.

27.10.2007 00:00

Přidal jsem hezkou reklamu na Punto. Sice o generaci novější, ale je pěkná. :)

27.10.2007 00:00

Potkal jsem Punťu na parkovišti před obchoďákem. Nechtěl jsem věřit vlastním očím, ale byl to opravdu on! Nové SPZ mě nezmátly, poznal bych ho vždy a všude. V interiéru mu přibyli dva plyšáci a byl něm docela nepořádek. To mě trochu zklamalo, ale dokud jezdí vcelku, jsem rád. Tak nechť dobře a dlouho slouží nové majitelce.

29.8.2007 00:00

Tak jsem přidal i Punto. V naší garáži už bylo vystřídáno Stilem. Čest jeho památce.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto

Další vozy Fiat Punto


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Řekl bych, nad úroveň Punt.

praktičnost
8

Až na ty tři dveře dobrá...

prostornost
8

Na zadních sedadlech nic moc

jízdní vlastnosti
8

Do města ideální

jízdní komfort
7

Na dlouhé cesty špatný

provozní náklady
9

Většinou jen benzín a olej.

náhradní díly
9

Dostupné a levné.

výkon motoru
7

Ale do města stačí

spotřeba
9

Nebyl tam PP, ale myslim že dobrá

hlučnost motoru
8

V nízkých otáčkách dobrá, výš je to jako rozzuřený vysavač

kvalita sedadel
7

Vpředu jdou, vzadu je to horší

brzdy
8

Nic moc, ale pro tohle vozítko stačí

zavazadlový prostor
8

průměr, ale už jsem přepravil všelicos


Více o modeluFiat Punto 176 (1993-1999)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila. Český fotbalista vyvázl o fous

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila.…

Sobotní výbuchy u fotbalového stadionu istanbulského klubu Besiktas zabily 29 lidí a 166 jich zranily. Oznámil…

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji neposlechl a zemřel!

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji…

Alena Zárybnická (47) předpovídá počasí nejenom v České televizi, ale dělá i meteorologický servis horolezcům. S…

 

iSport.cz

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím kole, na řadě je Kličko

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím…

Britský boxerský favorit Anthony Joshua nezklamal a rozšířil sbírku knokautů. Američana Erica Molinu poslal…

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos. Barcelona vyhrála 3:0

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos.…

To už není náhoda! Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos opět vystřelil svému týmu důležité body v nastavení. Po…

 

Reflex.cz

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Gatestone institut ve své nové zprávě poukazuje na skutečnost, kterou mainstreamová media taktně nevidí. V…

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se lety narodil herec Jaroslav Marvan

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se…

Legendární policejní rada a šéf pražské mordparty Vacátko, nerudný revizor Gustav Anděl na ROHáckých dovolených,…

 
 
reklama