Recenze
Ford Orion 1,4 CLX
Technické info
Přezdívka auta Ferda,Fordik Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:38000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1391 výkon [kW]: 52 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.2 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Zdravím tu všechny uživatele moje.auto.cz a jejich čtyřkolové miláčky
-------------------------------------------------
Po dlouhém váhání jsem se rozhodl předělat recenzi na fordika.Je o něco obsáhlejší o informace o fordikovi a o nějaké malé drobnosti.Doufám že se vám bude líbit.
---------------------------------------------------
Fordika vlastníme asi něco přes 2 roky.Před tím než se dostal k nám,sloužil v Německu asi nějakému staršímu pánovi,protože se v něm našli 2 kazety na kterých byly nahrány německé dechovky.Celkově je auto velmi zachovalé,asi byl celý život garážován.Po dovezení do česka dostal fordik papíry ze staršího modelu Orionu takže místo roku výroby 1991 je v techničáku rok 1988.
Prvním majitelem tady v česku je můj brácha,který ho koupil od svýho známýho asi za něco málo přes 30 000 káčátek českých.
Když sním přijel k nám se pochlubit tak jsem zůstal pav! Div že mě oči nevypadly!
Čekal jsem nějakou ošuntělou rachotinu a místo toho přijede s tímto Německým skvostem jménem Ford Orion.Asi hodinu jsme si ho prohlíželi a obdivovali jak je perfektně zachovalý až na pár ďubek u víčka nádrže!Pak jsem si ještě četli přiručku, která je v němčině :D :D
Potom následovalo svezení!Po usednutí do sedadla vás moc nepotěší že jsou tvrdší,ale dá se na to zvyknout.Pak přišlo na řadu otočení klíčkem.Motor hned na prvním startování chytil,výfuk se zavrtěl a mohlo se vyrazit na projížďku!
Zmáčkla se spojka,zařadil se 1.rychlostní stupeň,pouštěla se spojka a současně se přidával plyn a auto vyrazilo ku předu! Na tachometru 40km/h a následovalo přeřazení na 2. rychlostní stupeň.Ručička se docela pěkným tempen šplhá k 80km/h a my přezazujeme na 3 rychlostní stupeň!To už se motoru moc nechce ale pomalu se šplhá ke 125km/h a to naznačuje že by se mělo přeřadit na 4 rychlostní stupeň!!Ručička tachometru líně leze ke 145km/h! To už nás vnější hluk dontí přeřadit na poslední 5 rychlostní stupeň!!To už je motor skoro mrtví ale snahu má a šplhá ke 160km/h bohužel víc už nešlo,protože sme měli za chvíli odbočovat! Ve 4 lidech to nebylo až zas tak špatný! Motor pak ještě dobu smrděl jak se tam pálil veškerej bordel :)
-----------------------------------------------------------------
♦INTERIER♦
Interiér vás překvapí palubí deskou vyvedenou v libivém disingu a dobře uspořádanými ovladači!Palubní deska je bohužel celá z tvrdého plastu.Stačí drobek a máte na palubní desce škrábanec :-(
To ale nevadí. Vše vám vynahradí tvrdší sedadla s dobrým bočním vedením potažená mikroplyšem! Ani po delších cestách mě moc neboleli záda!Ale když tam vezete nějaké zvíře s delšíma chlupama jsou potom problém ty chlupy z těch sedaček sundat.( naštěstí mi v něm žádný zvířata nevozíme).Co stojí určitě za zmínku je prostornost. Čtyři cestující fordik pojme a dá jim to nejlepší pohodlý.Oproti Fábii II 1,2 Hovno To Pojede se s 5 cestujícíma v pohodě vejdete :-)
-----------------------------------------------------------------
♦MOTOR♦
Motor to je kapitola sama o sobě.Auto je poháněno jedním z nejslabších agregátů,které se do orionů dávaly. 1,4 se svými ubohými 52kw je na takový auto prostě málo.Proty co nevyžadají žádný závoďák ale pohodlný auto je to dobrá volba.Nám črnáctistovka bohatě dostačuje.Ale uvažoval jsem o tom že bych možná koupil sportovní filtr aby se mu lépe dýchalo.
Motory ve fordu se vyznačují dlouhou životností. Bohužel náš měl najeto asi kolem 300 000 ( ciferník je jenom 5 místný takže je jen do 99 999km)
-------------------------------------------------------------------
♦PODVOZEK♦
Podvozek je naladěn spíš na komfort takže na nějakou sportovní jizdu kde budete řezat zatáčky jako závodník zapomeňte,protože auto má tendenci se naklánět,ale zase vám to vynahradí pohodlnou jízdou.Když přejedete přes malou díru jako by tam nebyla.Auto se přez ní s hezky přenese. Když si sednete do zádu tak tam zažijete ten pravej luxus. Auto se sváma tak hezky houpe že byste tam klidně usnuli i v sedě.. :D
-------------------------------------------------------------------
a tady něco málo z historie fordu:
Automobilka Ford je jeden z největších evropských gigantů,který po masivním odkupu akcií roku 1960 bohužel zcela spadá pod americký koncern stejného jména. Naštěstí je po technické, i obchodní stránce samostatným podnikem s vlastním výrobním cyklem. Podnik měl po r. 1960 neuvěřitelné potíže, díky američanům, kteří neznali evropské poměry. Po vyřešení všech problémů Ford neobyčejně rychle stoupal v žebříčku producentů aut. dalece převyšoval všechny evropskě průměry. Po 2. světové válce vzrůstala produkce v průměru o neuvěřitelných 27% ročně. Celostátní průměr pro britský průmysl v té době činil jen 3.7%. Dnes se Ford vyrábí ve 21. supermoderně vybavených závodech a zaměstnává přes 60000 pracovníků. Jeho denní produkce je 3000 aut i traktorů za den a zhruba 50% zboží exportuje. Rychlému růstu odpovídají i investice, které jen v posledních deseti letech překročily 300 milionů liber.
Silné stránky
+ Mezi silné stránky patří určitě vnitřní prostor. Místa je v něm dost pro 5 cestujících.
+ Další silná stránka je kufr,ale nakládání větší krabice vám znemožní malý vstupní otvor :-(
+ Stále líbivé tvary karosérie
+ Zpracování interieru,sedačky mají dobré boční vedení jsou sice tvrdé ale ani po delší jízdě z nich nebolej moc záda (alespoň teda mě ne):-)
+ centrál
Slabé stránky
- Mezi slabé stránky patří motor.Prostě je to lenošivý a nechce jít moc do otáček,je to spíše stavěné na dálnice..
- Vrzající interier.Hlavně přední sedačky
- Bohužel chybí servo řízení,takže točit volantem není zas tak jednoduché :D
- vychozené zámky ( už jsou všechny zralé na výměnu )
- bezpečnost,chybí airbagy
- KOROZE,KOROZE,KOROZE
- U Escortů/Orionů často zlobí přepínáná tlumených a dálkových světlometů.
a nic dalšího proti fordikovy nemám
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nějaká soukromý autoservis z Lomnice Nad Popelkou.. Velice špatná zkušenost....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
nevím při koupi jsem bohužel nebyl :(
Co je potřeba opravit
Tlumiče
Stabilizátory
Zadní brzdy - Splněno
Vyvařit karoserii - Splněno
v budoucnu přestříkat kapotu
Ruční brzdu - Splněno
Novinky v recenzi
:)
Dlouho jsem tu nebyl,tak aktualizuji pár fotkama..jinak fordik slouží pořád dobře a spolehlivě ;-)
....
Za včerejšek najeto 450km...Auti jelo celou dobu bez chybičky,akorát se podařilo (asi) prorazit vyfuk,takže je to teďka děsnej rachot při nízkejch otáčkách :-D
.......
Vyměněno těsnění víka ventilů...
Update
Tak si dovolím po delší odmlce zase aktualizovat.Ferda je kompletně vyvařen.Zbýva už jen vystříkat dutiny a natřít spodek.Dale jsou nové zadní brzdy a lanko ruční brzdy.A to hlavní je ,že má novou STK.Připravuji ještě recenzi na mé druhé vlastní,ale první pojízdné auto,tak snad do týdne zde bude :-) A ještě přidáno pár fotek.
....
Ferda už 2 týdny stojí v garaží..Důvod? Prasklá hlava nebo těsnění :-(
....
Tak auti je už týden doma..Jednalo se zatím jen o opravu sedačky která moc nedržela.Zbytek se vyvaří za 1-2 měsíce.Dále jsem se zas trošku hrabal v motoru a zasekl jsem se u krabičky do které údejně jdou splodiny...Otevřu a koukám..Filtr kterej tam měl bejt byl celej rozežranej.Následovalo vyjmutí krabičky a její vyčištění.Rozdíl je sakra znát.Motor se už skoro nedusí a má pružnější zrychlení ale pořád to není ono.A po výměně baterky se zdá že problémy se startováním jsou vyřešeny.Fotky dodám večer :-)
Konečně klempíř
Už jsem ani nedoufal že se ještě letos dostane Ferda ke klempírovi,ale dostal :-) Teď jen čekám jak to dopadne,protože podlaha není v moc dobrým stavu...No držím mu palce :-))
Aktualizace
Tak dnes jsem do Fordika dal novou baterku z AXka tak doufám že problémy se startováním když je motor ohřátej,zmizí.. Pokud ne bude se muset vyměnit celkem dost věcí protože nikdo neví co to vlastně zbůsobuje..Někdo říká Starter někdo říká že baterka a někdo že rozdělovač tak vyberte si :-) Jinak auto se ke klempířovy opět nedostalo tak snad v zimě až nebude potřeba :-)
Fotky
přidal jsem slibované fotky zavazadelníku :-)
žárovka KO. a dálší věci.
Bylo mi divný proč nesvítí pravé zadní brzdové světlo.Vyřešeno novou žárovkou.Dále je už spravené otevírání kufru,které je napojeno na páčku vedle řidičovi sedačky(fotky zavazadelníku přidám).Teď začínájí blbout zámky,takže se to bude taky muset spravit.V červenci by měj jít fordik k autoklémpířovi který ho zbavý koroze.No je toho ještě požehnaně :-)
Fotogalerie
upravil jsem Fotogalerii..
.........
Dnes Fordik absoloval dálkovou cestu cca 200km.. vše funguje v nejlepším pořádku :) Spotřeba při průměrný rychlosti 90-100km/h cirka 7l
ŠOK!
Dnes jsem odělal přední kolo a natřel brzdový třmen... Když jsem čistil podběhy narazil jsem na kupu bahna.. Tak jsem to vyčistil a hejhle co jsem objevil.. Pod tou hlínou to bylo celý shnilí.
Konečně!
Tak dneska Fordik vyjel po dlouhých 4 měsících z garáže.. Zrovna jsem ho i vykoupal a skvěle jsem se u toho odreagoval.Fotky dodám co nejdřív :)
Nové fotky už asi letos nebudou,protože stojí schovanej v garáži.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Orion 1,4 CLX
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Ford
-
Ford Mondeo (2015) Majitel: Ozzman
Přidáno: 7.8.2019 1519 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Ford F-250 (2010) Majitel: tichucko
Přidáno: 27.10.2016 79 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford F-150 (2013) Majitel: velitel mesta bugulmy
Přidáno: 2.8.2015 3810 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé