reklama


Recenze

Golem (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Yaris 1.0 VVTi

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris, foto 1 Toyota Yaris, foto 2 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 4 Toyota Yaris, foto 5 Toyota Yaris, foto 6 Toyota Yaris, foto 7 Toyota Yaris, foto 8
Toyota Yaris, foto 9 Toyota Yaris, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Yaristoteles Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 / 12 * maximální rychlost [km/h]: 155 / 192 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 205 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7 / 4,7 *

Popis vozu

Toyota Yaris 1.0 VVTi, 50 kW, rok výroby 2002, tří dveřová verze karoserie. Barva modrá tmavá metalická – tzv. královská modrá (i nárazníky a kliky v barvě). Z výbavy stojí za zmínku el. ovládání oken, centralní zamykání s dálkovým ovládáním a automatickým zámkem po 60 sekundách, vnitřní zámek, 2x Airbag, EBD, posilovače brzd, řízení, nastavitelný volant, originál autorádio + 4x repro (vše panasonic). Chyběla pouze klimatizace.

Na konci roku 2003 jsme se s přítelkyní rozhodli, že budeme potřebovat malé a úsporné vozidlo. Přítelkyni se líbil Peugeot 206, který ovšem neprošel mým výběrem při zkoumání technických dat a parametrů! Po pečlivé úvaze jsem zvolil Toyotu Yaris – a začalo shánění optimálního vozu. Při návštěvě autosalon Automoto Styl Toyota v Havířově jsme zcela náhodou narazili na krásného modrého Yarise. Byl rok starý, opravený po drobné havárii (odnesl to nárazník a světlo), najeto 22 tisíc kilometrů a uvedený autosalon zprostředkovával jeho prodej. Cenový rozdíl proti novému Yarisu ve stejné výbavě byl přes 100 tisíc korun. Váhali byste?

Při „testovací jízdě“ jsme si padli s autem okamžitě do oka. Motor, ačkoliv jen „litr“, který má proměnlivé časování ventilů (VVTi), měl dobrý tah a autíčko se chovalo dost živě, což je dáno i malou hmotností – pouhých 945 kg. Podvozek byl nastavený tak akorát a s pneu 175/65 R14 sedělo auto skoro jak přibité. A brzdy? Ty byly prostě skvělé! Samotné ovládání vozu bylo velice jednoduché s výborným a tak akorát citlivým řízením, řazení bylo přesné a rychlosti tam padaly doslova samy. Člověk prostě cítil co auto zrovna dělá.

Po koupi jsem si na autíčko velmi rychle zvyknul, interiér byl příjemný, i když sedadla by snesla lepší boční vedení, a byla prostě slabinou auta. Výhodou však bylo, že člověk seděl o něco výše a měl tak i lepší výhled z vozidla. Uvnitř tohoto malého vozu bylo nadprůměrně hodně místa (v dané kategorii), a na předních sedadlech bylo možná více místa než v jedničkové oktávce (což byl názor kamaráda, který oktavku vlastnil). K tomu přidejte hodně odkládacích prostorů a držáků na nápoje a máte uvnitř luxusní malý vůz. A zvenku vlastně taky nevypadá vůbec špatně – spíše velmi dobře. Ale to je vždy věc názoru. Zavazadlový prostor je v základním provedení dost malý, jen 205 litrů, ale když posunete lavici zadních sedadel, získáte až 305 litrů. Ta se dá navíc i úplně zklopit a vznikne opravdu hodně velký prostor. Co se mi moc líbilo a co jsem do té doby ve vozidle nikdy neměl, bylo vestavěné autorádio kombinované s palubním počítačem. Mělo velmi jednoduché ovladání a palubní počítač rychle reagoval a přepisoval velice přesně údaje o aktuální spotřebě či rychlosti, což taky dost pomohlo.

Navíc jsem se rychle naučil jezdit i úsporně, tzn. při normálním užívání jsem se držel na 4,7 litru na 100 km, při dálkové jsem si stanovil svůj osobní rekord na 3,8 l na sto! A když si to člověk užívá, tak se spotřeba vyškrábe někde k 5,5 litrům, někdy i 6, ale to jen vyjímečně. Autíčko bylo výborně ovladatelné (podvozek a hlavně brzdy) a už první zimu jsem si užíval pěkné smyky, nad kterýmy jsem nikdy neztratil kontrolu (a přítelkyni se to taky líbilo, protože jsem to někdy musel i zopakovat). Největší překvapení nastalo při mé první servisní prohlídce – zjistil jsem, že můj Yaris má od předchozího majitele originál sportovní tlumiče, to bylo velmi příjemné překvapení.

Silné stránky

- velmi vysoká spolehlivost, za celou dobu úplně bez závad,
- výborné brzdy a skvělé nadimenzované, které nikdy nevadly,
- výkon a chování motoru (na to, že to byl jen „litr“),
- nízké provozní náklady (nízká spotřeba, nízké pojištění, žádné opravy),
- vnitřní prostor a spousta odkládacích ploch,
- ovládání vozu, poloměr otáčení, podvozek – dobrá tvrdost,
- přístrojová deska – přesná, a spojezdec vám na ni nekouká a nepeskuje vás,
- bezpečnost (na tak malé vozidlo až udivující).

Slabé stránky

- sedadla – špatné boční vedení, při dálkových jízdách z nich bolí záda,
- při vyšší rychlosti větší hlučnost motoru v kabině,
- malý zavazadlový prostor,
- malý prostor na nohy pro spolujezdce vzadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zkušenosti s prodejcem a následně i servisem byly výborné (Automot Styl Havířov, prodejce pan Cit). Samotný servis (servisní prohlídky) byl za velmi rozumné ceny, byl rychlý, takže já byl spokojený. ŽÁDNÉ PORUCHY, dolíval jsem jen benzín a vodu do ostřikovačů

Úpravy:

- originál sportovní tlumiče Toyota – a šlo to hodně poznat

Duben 2007 – auto šlo z finančních a rodinných důvodů pryč. Mělo najeto 74 000 km a jeho prodej trval pouhé dva dny. To byl fofr.

 
reklama


Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.0 VVTi

Další vozy Toyota Yaris


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Bez závad!!!

praktičnost
10

Když vezmu v úvahu o jak malé auto se jedná - velký počet odkládacích prostor, držáky na pití, výborná variabilita interiéru.

prostornost
7

Výborný prostor na předních sedadlech, u zadních sedadel a zavazadlového prostoru si musíte vybrat, kde chcete místo.

jízdní vlastnosti
8

Auto téměř přesně poslouchá pokyny řidiče, brzdy jsou perfektní, podvozek velmi dobrý, motor dynamický, ale při větší zatížení jeho dynamika rychle klesá.

jízdní komfort
6

Podvozek byl kvalitní, avšak při větších otáčkách je motor v interiéru dost slyšet, což může někomu vadit. Slabší jsou sedadla.

provozní náklady
10

Malý objem motoru = nízké pojištění. A malá spotřeba. A žádné opravy!

náhradní díly
10

Vlastně ani nevím, nikdy jsem je nepoužil!

výkon motoru
10

68 koní při objemu 998 ccm, to je luxus, který jinde nenajdete.

spotřeba
10

Dlouhodobě 4,7 litru na sto, rekord při dálkové jízdě 3,8 litru na sto.

hlučnost motoru
8

Při volnoběhu motor neslyšíte. Okolo 2500 ot. o něm víte. Nad 3500 ot. je v interiéru dost hlučný.

kvalita sedadel
4

Postrádají boční vedení. Při delší jízdě z nich bolí záda. Pozitivem je vyšší posez.

brzdy
10

Perfektní!!!

zavazadlový prostor
5

Malý, základ 205 litrů, ale varianilní (až 305 litrů).


Více o modeluToyota Yaris P1 (1999-2006)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 

reklama





Blesk.cz

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné uchycení vazníků, míní znalci

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné…

Střecha sportovní haly v České Třebové se zřítila zřejmě kvůli vadě v uchycení dřevěných vazníků. Policejní…

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

 

iSport.cz

ONLINE: Sparta vede nad Olomoucí 2:1, Zlín slaví důležité vítězství

ONLINE: Sparta vede nad Olomoucí 2:1, Zlín slaví…

ONLINE | Důležitou výhru v boji o nejlepší desítku si v dohrávce 42. kola připsali hokejisté Zlína, kteří se po…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama