Recenze

Golem (muž 38 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara Picasso, foto 1 Citroën Xsara Picasso, foto 2 Citroën Xsara Picasso, foto 3 Citroën Xsara Picasso, foto 4 Citroën Xsara Picasso, foto 5 Citroën Xsara Picasso, foto 6 Citroën Xsara Picasso, foto 7 Citroën Xsara Picasso, foto 8
Citroën Xsara Picasso, foto 9 Citroën Xsara Picasso, foto 10 Citroën Xsara Picasso, foto 11 Citroën Xsara Picasso, foto 12 Citroën Xsara Picasso, foto 13 Citroën Xsara Picasso, foto 14 Citroën Xsara Picasso, foto 15 Citroën Xsara Picasso, foto 16 Citroën Xsara Picasso, foto 17 Citroën Xsara Picasso, foto 18 Citroën Xsara Picasso, foto 19 Citroën Xsara Picasso, foto 20 Citroën Xsara Picasso, foto 21 Citroën Xsara Picasso, foto 22 Citroën Xsara Picasso, foto 23 Citroën Xsara Picasso, foto 24 Citroën Xsara Picasso, foto 25 Citroën Xsara Picasso, foto 26 Citroën Xsara Picasso, foto 27 Citroën Xsara Picasso, foto 28 Citroën Xsara Picasso, foto 29 Citroën Xsara Picasso, foto 30 Citroën Xsara Picasso, foto 31 Citroën Xsara Picasso, foto 32 Citroën Xsara Picasso, foto 33 Citroën Xsara Picasso, foto 34 Citroën Xsara Picasso, foto 35 Citroën Xsara Picasso, foto 36 Citroën Xsara Picasso, foto 37 Citroën Xsara Picasso, foto 38 Citroën Xsara Picasso, foto 39 Citroën Xsara Picasso, foto 40 Citroën Xsara Picasso, foto 41 Citroën Xsara Picasso, foto 42 Citroën Xsara Picasso, foto 43 Citroën Xsara Picasso, foto 44 Citroën Xsara Picasso, foto 45 Citroën Xsara Picasso, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Picasso Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:218800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,6 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

- Citroen Xsara Picasso je typické MPV, podle mě menší MPV. Moje Picasso bylo vyrobeno 7/2002 a poté ihned uvedeno do provozu. Na výběr byly tři motory, 1.6 a 1.8 v benzínové verzi, tedy 100 a 115 koní, a diesel v objemu 2.0 a výkonem 90 koní. Jelikož 1.6 je na to auto slabá a 1.8 „žere“ (aspoň podle mě), tak jsem si vybral naftu. Celkově jsem si toto auto vybral hlavně kvůli prostoru a pohodlí. Když do něj poprvé nasednete, tak s tím budete mít docela problém a budete ho řídit asi jako autobus, i když má na délku „jen“ 4,3m a na šířku 1,75m. Ale to časem přejde a rychle si zvyknete na pohodlí. Jednak se Vám dobře sedí v těch „křeslech“ a jednak má auto hodně měkké odpružení (prostě francouz). Auto samo o sobě se ovládá velice dobře. Avšak, kdo by s ním chtěl závodit, tak na to zapomeňte! Tohle je prostě rodinné auto.

- Mám výbavu „atractive“, tzn. světle modrá metalíza, 2x Airbag (vypínatelný), ABS + EBD, posilovač řízení a brzd, výškově nastavitelný volant, manuální klimatizace, el. ovládání předních oken, el. ovládání a vyhřívání zrcátek, vyhřívání čelního i zadního okna, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatický zámek pátých dveří po rozjezdu, ruční uzamknutí vozu zevnitř, automatické zrychlení stěračů v závislosti na rychlosti vozu, vestavěné autorádio s CD přehrávač s ovládáním na volantu + 6x repro a zesilování v závoslosti na rychlosti, ztmavování digi. displeje či jeho vypnutí (zůstane svítit pouze údaj o rychlosti), přídavné topení na zimu, přední sedadla jsou nastavitelná jak posuvně, tak výškově a mají i nastavitelnou bederní opěrku, a mají i loketní opěrku, atd. (ani si to stejně všechno nepamatuju). Uvedená výbava byla doplněna o tažné zařízení, které není odnímatelné (výhodu to má hlavně v zimě), a ještě o tónovací fólie, v přední části vozu propustnost 75%, v zadní 40% (fakt hodně dobrá věc v kombinaci s klimatizací).

- Auto mám obuté na standartní velikosti pneu 185/65 R15. Na léto používám pneu Michelin Energy E3A (mohu vřele doporučit, vydrželi 60 tis. km). A na zimu mám Michelin Alpin A3, které nahradili Michelin Alpin A2.

- Motor mám 2.0 HDi. Jedná se o vznětový řadový čtyřválec o výkonu 66 kW (90 koní) při 4000 otáčkách a točivém momentu 205 Nm při 2000 otáčkách. Je to motor o průměrném výkonu na svou dobu, dnes už podprůměrném, ale díky celkem vysokému točivému momentu (který je v rozmezí 1900 až 3100 otáček nabízen neustále v hodnotě okolo 200 Nm - spíše nad), je pro pohodlnou jízdu jako stvořený. Závodit se s ním určitě nedá, ale proto jsem si ho nevybral. Občas mu sice dám do těla, ale to stejně není pořád to pravé ořechové. Jelikož však táhne velmi dobře už od 1500 otáček, tak se hodně často stává, že není třeba řadit, i když jedu do kopce a auto je plně naložené. A to má tohle auto pohotovostní hmotnost 1300 kg. Navíc, pokud se motor nevytáčí, není ani slyšet. A taky moc "nežere".

Silné stránky

- vnitřní prostor, počínaje prostorem pro posádku (spousta odkládacích ploch, i stolky pro posádku vzadu) až po kufr, který je široký 115 cm a má objem 550 litrů s výbornou dostupností a malou nákladovou hranou (vlastně žádnou),
- variabilita a komfort interiéru, dělené zadní sedadla (i posuvná),
- dobrý výhled z vozidla – velké čelní sklo, velké trojúhelníková okna v přední části vozu a celkové prosklení,
- motor – jeho spolehlivost a spotřeba – průměrně jezdím se spotřebou 5,0 až 5,7 litru,
- dobré zpřevodování a pohodlné řazení (páka je umístěna na palubovce),
- citlivé ABS, které Vás nebije do chodidla, ale jen tak lechtá, a je nastavené „tak akorát“,
- multifunkční displej s digitálním tachometrem,
- díky měkkému pérování je každá jízda pohodlná,
- vzhled vozu – může být i slabinou, záleží na vkusu každého.

Slabé stránky

- podvozek (typický francouz) - auto má měkký podvozek a je nedotáčivé, nejvíce to jde cítit v zimě, takže to chce hodně kvalitní pneu a dobrý odhad. A pokud mu „pomůžete“ ručkou, tak se stává hodně přetáčivým. Ovšem časem si člověk zvykne a dostane to tzv. "do ruky", a pak jde jezdit i řízeným smykem.
- při přehřívání vadnoucí brzdy,
- řazení – to je slabá i silná stránka – není úplně přesné, má dlouhé dráhy, ale je pohodlné,
- odrazy palubní desky v čelním skle při ostrém slunci,
- horší boční vedení sedadel,
- menší poloměr otáčení než by bylo u takového vozu potřeba, ale to je dáno i velkým rozvorem náprav (276 cm),
- chybí otáčkoměr (ale na to se dá u dieselu časem zvyknout),
- nepřesný ukazatel paliva,
- nepřesné počítání průměrné spotřeby (řádově i o litr více než je skutečnost),
- slabší nástup topení,
- ceny originálních náhradních dílů Citroen,
- a „francouzké“ zpracování vozu, tzn. že občas někde něco zavrže (měkčí karoserie).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- moje první zkušenosti se servisem Citroen nebyly moc pozitivní, jednak jim to trvalo příliš moc dlouho (asi proto, že jsou placeni hodinově) a jednak chtějí moc peněz. Aspoň v Citroen servisech to tak je. Takže mi nezbývalo než najít někoho „rychlejšího a levnějšího“. Takže už mám tzv. „svůj servis“, kde dělám pravidelné prohlídky a běžné vyměny (olej, filtry, atd.), i případné opravy.
- při 160 000 km byly vyměněny komplet rozvody a brzdy (!) a to ještě brzdové desky nebyly úplně sjeté, vyměněny byly také přední tlumiče,
- po pěti letech mi odešlo přídavné topení vozidla = neopravitelné, lze pouze vyměnit za nové,
- třikrát během pěti let odešel klakson, pokaždé original Citroen, takže teď tam mám neoriginální a funguje na jedničku (až se lidi lekají),
- po šesti letech se zlomilo rameno zadního stěrače v místě uchycení, výměna za neoriginál,
- po 210 000 km jsem měnil zadní tlumiče, které byly podle testu již těsně před "smrtí",
- po poruše při 214 000 km došlo k výměně podávacího palivového čerpadla v nádrži, filtru a regulátoru tlaku paliva. Docela drahá záležitost!

 

Novinky v recenzi

8.6.2010 23:48

218 800km - prodáno!

Tak a jsem bez autíčka. Prostě jsem ho musel prodat.

23.1.2010 16:55

To se nemělo stát

Po ujetí necelých 215000km auto zcela náhle přestalo fungovat. Prostě jsem nenastartoval, i když motor točil a jinak vše fungovalo. Po několika marných pokusech o zjištění závady jsem musel auto odtáhnout do autorizovaného servisu a na diagnostice zjistili, že do důchodu odešlo podávací palivové čerpadlo v nádrži a v závislosti na tom i regulátor tlaku paliva. Takže mi odčerpali naftu z nádrže, vyčistili "trubky", auto dostalo nové čerpadlo, za ním následující filtr a regulátor tlaku. Poté mi byla částečně načerpána nová nafta a vše bylo odzkoušeno. A taky to dost stálo.
Jen mě překvapilo, že pravděpodobnou příčinou byla špatná nafta. Viděl jsem ji odčerpanou a byl to pěkný hnus! A to jezdím tankovat jen na Shellky. Ale asi není Shellka jako Shellka. Tak na to si už dám snad pozor a budu jezdit jen na ty "osvědčené".

5.2.2009 17:33

200 000

- V průběhu ledna jsem s vozem překročil 200 tis. ujetých km. A jsem čím dál spokojenější. Asi jsme si na sebe už zvykli. Dokonce mi už nedělá problém vést auto krásným řízeným (plně kontrolovaným) smykem - samozřejmě na náledí či sněhu. Je to hezký pocit.

15.10.2008 00:00

15.10.2008 - Nedá mi to a musím se pochlubit. V létě byla na autě provedena poctivá servisní prohlídka v neautorizováném servise (u známého). Včetně výměny palivového filtru a vyčištění některých palivových částí, dále výměna oleje, filtrů, atd.
Výsledek se dostavil záhy - poslední čtyři tankování (tankuji vždy do plna) jsem přepočítával a výsledná spotřeba je móc krásná, posuďte sami - 5,03 / 5,04 / 5,09 / 4,96 litru na stovku. No není to pěkné?


Další vozy Citroën Xsara Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Auto bylo do roku 2008 relativně spolehlivé a odcházeli věci podle opotřebení. Pak se to začalo srát!

praktičnost
10

Velký a variabilní interiér. Dostatek místa pro cestující. Spousta odkládacích ploch (a dost velkých).

prostornost
10

Prostor pro cestující je velký, dost velký i pro osoby s výškou přes 190 cm. Zavazadlový prostor 550 litrů je luxusní.

jízdní vlastnosti
4

Sice pohodlný, ale příliš měkký podvozek. Náklon auta v zatáčkách. Nedotáčivost vozu, zejména na kluzkém povrchu.

jízdní komfort
8

Pohodlí, prostor, velmi dobré odhlučnění interiéru, přehlednost, ovladatelnost. Kombinace klimatizace a tónovaných skel je výborná.

provozní náklady
3

Velmi dobrá spotřeba (5,0 - 5,7 litru v průměru), ale ty opravy a servis!

náhradní díly
1

Originál náhr. díly jsou dost drahé, spíše příliš drahé. Neorginální díly jsou i 8x levnější!

výkon motoru
5

Na dvoulitrové HDi je dnes již podprůměrný, ale díky točivému momentu dostačující.

spotřeba
10

Dlouhodobý průměr 5,3 litru (měřeno na 9250 km a spotřebováno 490 litrů nafty)! To další komentář nepotřebuje!

hlučnost motoru
9

Motor je hlučnější až ve vysokých otáčkách, které využívám málokdy. Jinak jde o tichý agregát, který je velmi dobře odhlučněný, někdo si jej dokonce plete s benzínovým.

kvalita sedadel
7

Sedadla jsou dostatečně velká i pohodlná, ale postrádají lepší boční vedení. Přední se dají nastavit i výškově, mají nastavitelnou bederní opěrku, i loketní opěrku. Zadní sedadla mají možnost nastavovat úhel opěradel, prostřední lze i posunovat.

brzdy
6

Brzdy jsou velmi dobře dimenzované na toto auto, ale při přehřívání znatelně vadnou (zvláště při delším a prudkém brždění). Vzadu jsou jen bubny. Ale brzdí hlavně předek, to je hodně cítit.

zavazadlový prostor
10

550 litrů, 115 cm šířka i vstup do kufru, nízká nákladová hrana a rovná podlaha - prostě paráda. A při vyjmutí zadních sedadel vznikne rovná plocha cca 180 cm dlouhá, ne-li více (neměřil jsem to, ale vejdu se tam - 183cm).


Více o modeluCitroën Xsara Picasso
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Hana Gregorová slaví 65: O nahotě před kamerou, mladém milenci a vztazích s Kuchařovou

Hana Gregorová slaví 65: O nahotě před kamerou,…

O víkendu oslavila Hana Gregorová 65 let, ale kdo by si myslel, že ona nestačí svému o 32 let mladšímu…

Růžičková zabránila natáčení Slunce, seno 4! Urazila se kvůli nápadu Trošky!

Růžičková zabránila natáčení Slunce, seno 4! Urazila…

Trilogie letních komedií Zdeňka Trošky Slunce, seno je bezkonkurenčně nejreprízovanější trojicí filmů, jaké…

 

iSport.cz

Hertlova pátá sezona v NHL: přebere roli Thorntona a pomůže Šimkovi

Hertlova pátá sezona v NHL: přebere roli Thorntona a…

V začátcích kariéry v NHL se o něj skvěle staral Martin Havlát. Teď se Tomáš Hertl těší, že si vezme pod křídla…

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól vzali, Slavii sudí nepomohl

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól…

Komise rozhodčích FAČR musela po 4. kole HET ligy pitvat hned několik sporných momentů. Nejvíce emocí vzbudil…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…