Recenze

Golem (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Taunus 2,3 LS V6 12V

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Taunus, foto 1 Ford Taunus, foto 2 Ford Taunus, foto 3 Ford Taunus, foto 4 Ford Taunus, foto 5 Ford Taunus, foto 6 Ford Taunus, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Henry Rok výroby 1980 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2294 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 176 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,3 / 7,5 * maximální rychlost [km/h]: 180 / 210 * počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * zavazadlový prostor [l]: 481 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,5

Popis vozu

- Ford Taunus byl, je a bude pro většinu lidí v České republice neznámým pojmem. Je to buď dvou nebo čtyř dvéřový vůz typu sedan (či kombi) o rozměrech 434 cm na délku, 171 cm na šířku a na výšku pouhých 136 cm. Při těchto rozměrech měl ještě zavazadlový prostor o velikosti 481 litrů, což je hodně dobré i v dnešní době. Tento byl vyroben v roce 1980 a dostal pod kapotu motor 2,3 LS a byl ve čtyřdvéřovém provedení a v modrošedé barvě. Původně v osmdesátých letech nesl označení GT.

- Vůz jsem koupil v roce 2001 a bylo to pro mě první vlastní auto. Bylo dovezeno ze zahraničí a mělo najeto pouhých a pravdivých 55 tisíc kilometrů (původního majitele navíc znám). Když jsem do něj usedl poprvé, tak mě ohromil vnitřní prostor, skvělé a pohodlné sedačky nebo spíše křesla s kožešinovými potahy a na svou dobu hodně dobrým bočním vedením. Přede mnou byl skvělý volant a před ním byla obrovská, ale opravdu obrovská rovná příď, takový americký sen. Pak jsem otočil klíčkem, zpřevodovaný startér krátce roztočil motor a ze zadní části vozu se ozvalo zaburácení, které jsem do té doby neznal. Ne, ne, žádný tuning, ale originál výfuk, který byl jako nový, jen ten V6 motor měl vzádi auta jen jednu koncovku. Ale pořádnou. A jízda? I nejsilnější Škody Octavie měly těžké problémy se mě držet. Silný motor uložený ve předu, pohon zadních kol, nízká pohotovostní hmotnost, perfektní vyvážení vozu = to byla největší překážka pro všechny soupeře. Vždyť poměr váha/výkon byla 9,1 kg/k. A kupní cenu ani nebudu psát, protože by mi stejně nikdo neuvěřil. Prostě pohodlné a přitom sportovní auto. Můj sen.

- Výbava na tak staré auto byla výborná. Měl jsem posilovač brzd, servo posilovač řízení, manuální ovládání zrcátek z interiéru vozu, vyhřívání zadního okna, přídavné přední dálková světla, ztmavení palubovky. Interiér byl velmi pohodlný, vzadu nebylo sedadlo, ale spíše gauč – velmi pohodlné. Uvedenou výbavu jsem doplnil autorádiem SONY + 4x repro Sony Xplod. A motor dostal navíc přímé sání vzduchu ke karburátoru, což bylo hned poznat. Auto bylo standartně obuté na pneu o velikosti 185/75 R13 (v zimě), ale na léto bylo lepší mít obutí 195/60 R14, vše na originál litých kolech. Ale garantuji, že pneumatiky mi moc dlouho nevydržely. Hlavně když jsem auto dost často vodil řízeným smykem (a šlo to i na trojku).

- Motor byl zážehový šestiválec do V, tzv. V6 o obsahu 2,3 litru a nesl označení V6-OHV. Jeho originální výkon byl 84 kW / 115 koní při 5300 otáčkách, který doplňoval točivý moment 176 Nm ve 3000 otáčkách. Jednalo se o tzv. nízko-otáčkový benzíňák, který se dal používat od 1000 otáček! Řeknete si „nic moc“. Ale vemte v úvahu hmotnost vozu, tj. 1050 kg, a hned to uvidíte v jiném světle. Dalo se s tímhle motorem jezdit klidně a držet se na kombinované spotřebě cca 9,5 litru. Ale vydržte to. Párkrát se mi stalo, že jsem měl spotřebu přes 15 litrů na sto, počítáno na celou nádrž!
- Převodovka byla pouze čtyřstupňová manuální, ale to odstupňování! Při klidné jízdě na čtyřku a 60 kmh měl motor pouhých 1200 otáček! Při 100 kmh na čtyřku měl jen 2000 otáček, při 160 kmh jen 3000 ot., a při max. výkonu jste již daleko za 200 kmh. Maximální rychlost vozu jsem na našich cestách ale nikdy nevyužil, odzkoušených mám 210 kmh (asi 4000 ot.), spíše jsem používal maximální zrychlení. Představte si to, jedete na dvojku, pedál na podlaze, a ve chvíli kdy řadíte trojku(!), tak máte na budíku 150 kmh! A z nuly na stovku to bylo za 7,5 sekundy!

Silné stránky

- motor – spolehlivý a silný, s neustálým tahem, který nikdy neuvadal,
- podvozek – přední tlumiče měly tvrdší nastavení, zadní zase měkčí, a byly perfektní!
- nízká hmotnost vozu a jeho vyvážení, to bylo prostě skvělé,
- ovladatelnost – nejlépe to šlo poznat při řízeném smyku, prostě skvělá!
– velký rejd kol = malý poloměr otáčení,
- vnitřní prostor - počínaje prostorem pro posádku až po kufr, který měl 481 litrů,
- výborné zpřevodování a velmi přesné řazení, včetně krátkých drah,
- citlivé pedály, zejména plyn a spojka,
- spolehlivost,
- pohodlí a prostornost,
- žádná elektronika, ABS, ESP a jiné

Slabé stránky

- motor – jeho spotřeba, ale to je spíše problém v řidiči,
- brzdy – při zahřátí začínaly vadnout a celkově by to chtělo silnější, vzadu byly jen bubny,
- nepřesný ukazatel paliva – neustále jsem s sebou vozil plný kanystr,
- vzhled – taková „krabice“, ale záleží na vkusu každého, takže to může být i silná stránka,
- horší aerodynamika.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- vlastně žádné. Vše jsem si na autě udělal sám, od výměny oleje, filtrů a svíček až po výměnu ložiska vodní pumpy v přední části motoru. Což byla vlastně jediné závada, ke které došlo, když mělo auto najeto 60 tisíc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- soukromý majitel - zkušenosti výborné, rychlé ujednáno, ještě rychleji předáno, a za bombastickou cenu!

A dále?

Na konci roku 2003 muselo jít autíčko z domu, ale s prodejem nebyl vůbec žádný problém. V té době mělo najeto přes 70 tisíc kilometrů. A já v té době potřeboval něco úspornějšího. Jediné, co mi po něm zbylo, jsou krásné vzpomínky a tři fotky (foťák jsem v té době ještě neměl, škoda).

 


Přidat názorDiskuse: Ford Taunus 2,3 LS V6 12V

Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Autíčko mě nikdy nenechalo na holičkách. Bylo až překvapivě spolehlivé.

praktičnost
5

Odkládacích ploch ve voze samotném moc nebylo, a ani variabilita interiéru. Ale prostornost mi vše vynahrazovala.

prostornost
10

Zavazadlový prostor = 481 litrů. Prostor na předních i zadních sedadlech byl luxusní.

jízdní vlastnosti
10

Jednoduše výborné. Auto přesně poslouchalo pokyny řidiče. To už dnes není samozřejmostí.

jízdní komfort
9

Jediné co chybělo, byla klimatizace, ale v té době asi nemožná věc. Odhlučnění vozu velice slušné, motor v nízkých otáčkách nebyl hlučný, jen si tak příjemně "bublal".

provozní náklady
4

No to už bylo horší. Velká spotřeba benzínu a pneumatik udělala svoje. Dále vyšší pojištění. Jeden klad - levné náhradní díly (které jsem téměř nepoužil).

náhradní díly
8

Vcelku dostupné, když víte kde, a relativně levné.

výkon motoru
10

Na svou dobu výkonný, se skvělým tahem!

spotřeba
4

Průměrná, při klidné jízdě 9,5 litru, mimo město 7. Ale když si to užíváte tak i 15!

hlučnost motoru
9

Tak akorát. V nízkých otáčkách jen bublá, ale ve vysokých má ten správný "sportovní" zvuk. Všichni ví, že se něco řítí!

kvalita sedadel
10

Pohodlná s kožešinou, na svou dobu s hodně dobrým bočním vedením.

brzdy
7

Slušné, ale při větším zahřátí začínaly vadnout. Škoda.

zavazadlový prostor
9

Sedan z roku 1980 s objemem 481 litrů a velkými výklopnými dveřmi.


Více o modeluFord Taunus
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na číču Hany Gregorové! Proboha, proč to napsal?

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na…

Pornobásničky, které skrz Facebook posílal zhrzený milenec Ondřej Koptík (34) své bývalé partnerce Haně…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…