reklama


Recenze

Golem (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus Turnier 1.8 16V

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 45 Ford Focus, foto 46 Ford Focus, foto 47 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 50 Ford Focus, foto 51 Ford Focus, foto 52 Ford Focus, foto 53 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta Henry 3. Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5 / 8,3 *

Popis vozu

Tak i u mne došlo opět po letech na výměnu vozu (nejprve z finančních důvodů), takže jsem chtěl koupit relativně levné auto. I proto jsem se po delším průzkumu trhu a přečtení spousty recenzí rozhodl pro návrat ke značce Ford – vybral jsem si Ford Focus první generace. Má každopádně zajímavý design, který až tak moc nestárne, je dostatečně prostorný, náhradní díly nejsou drahé a má docela pestrou nabídku motorů. Ale co si vybrat? Diesel, který by mě oslovil, tj. 1.8 TDCi s 85 kW, byl pro mě finančně nedostupný. Takže zbyly benzínové motory - což mi zrovna nevadí :-). Malou 1.4 jsem zavrhnul, ta by mi prostě nestačila! Dvoulitrový agregát je zase prý zbytečně žravý. Takže zbyly dvě motorizace - 1.6 16V (74kW) a 1.8 16V(85kW). Netrvalo dlouho a bylo vybráno. I když kvůli rodině jsem chtěl spíše kombi, ale žádné pěkné na trhu nebylo.

Tak jsem si „dočasně“ koupil stříbrný Ford Focus Sport, ve výbavě Ghia, hatchback, vyrobený v roce 1999, najeto 105000 km (ověřených), s motorem 1.8 16V Zetec – jedná se o řadový zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1796 ccm s výkonem 85 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 160 Nm při 4400 otáčkách. Co se mi na autě hned líbilo, tak to byl všemi opěvovaný podvozek, a pak i motor a převodovka. Motor má u tak lehkého auta (pohotovostní hmotnost 1129 kg) síly více než dostatek a solidní tah má i v nižších otáčkách, což mě pozitivně překvapilo. S tímto agregátem se dá jezdit velice razantně, otáčky zbožňuje, a pro řidiče je to lahoda. Ale zase na druhou stranu při klidné jízdě si jen krásně brumlá a spotřeba není nijak šílená (a to rozhodně nejsem brzdou provozu).

Jenže! Mám manželku a dvě děti a kufr u hatchbacku má „jen“ 350 litrů, což je pro nás málo. Takže jsem stále pokukoval po stejném Focusu, ale „kombi“.

A letos na jaře přišla má šance a narazil jsem na hódně vymazlené autíčko. Takže jsem provedl rychlou výměnu a jsem nyní spokojeným vlastníkem vozu Ford Focus Kombi. Má nádhernou barvu „Red Pepper“, v provozu je od roku 1999, a už jsem spolu něco i najeli a na tachometru má cca 130 000 km. Má dokonce i úplně stejný motor! Má jen přidaný sportovní filtr a přímé sání. A co se dynamiky týká, je to hodně podobné jako u hatchbacku, akorát že kombi má pohotovostní hmotnost 1244 kg. Při plném naložení (celková hmotnost je 1695 kg) už jízda nemůže tak zběsilá (tedy hlavně akcelerace), ale výkon motoru je stále více než dostačující, i při předjíždění.
A spotřeba? Předepsaná výrobcem je v kombinaci 7,5 litru – na tu se dostávám při klidnější jízdě. Když tomu šlápnu na „krk“, tak je to samozřejmě více. Palivová nádrž má objem 55 litrů, takže dojezdová vzdálenost je velmi slušná, zvlášť když se člověk s autem „sžije“. Výrobce uvádí, že předepsaná spotřeba by měla být ve městě 10,3 litru, mimo město 5,9 litru a v kombinaci 7,5 litru na sto kilometrů. No, já počítám spotřebu na celé ujeté nádrže a v reálu jsem měl nejvyšší spotřebu 10 litrů – to bylo teď v zimě (2012), když bylo dost jednak sněhu a taky pořádně mrzlo a často jsem jezdil jen velmi krátké trasy cca 1km – naopak nejnižší spotřebu 6,2 litru jsem měl s plně naloženým autem, ale při dálkové jízdě po okreskách a za ideálního počasí. V průměru se ale držím v rozmezí 7,5 – 8,3 litrů. Což je pěkné na 1.8 z roku 1999.
Ford ještě uvádí, že auto může zrychlit z 0 na 100 kmh za 10,2 sekundy a maximální rychlost je 198 kmh – ani jeden údaj jsem neověřoval. Možná v budoucnu zkusím tu akceleraci. Možná.

Ale teď k vozu samotnému.
Jak jsem psal, je to kombík, který má vnější rozměry 444/170/153 cm (délka / šířka / výška) a na svou dobu má velmi luxusní rozvor náprav 262 cm. Svou vnitřní velikostí mi (nám) úplně postačuje – a to i když vozím manželku, dva caparty, kočárek a pár tašek. Kufr má objem 520 litrů, což málokomu rozměrově něco řekne, ale spodní plocha kufru má rozměry 116x108 cm (šířka/délka). Navíc pod podlahou kufru je ukryta rezerva a další výbava, tak jako v bočních přihrádkách. V autě se velmi dobře sedí, sedadla jsou tvrdší, mají i slušné boční vedení, které je však při velmi razantní jízdě v zatáčkách nedostačující. Na zadních sedadlech je také dost místa, na svou dobu nadstandartně. Řazení je velmi přesné a s o něco delšími převody je prostě výborné (myslím, že např. na 5 rychlostní stupeň při 2000 ot. jedete 80 kmh, při 3500 ot. jedete 130kmh), rychlosti se řadí velmi snadno. Řízení je taktéž velmi přesné a má výbornou zpětnou vazbu. Člověk pořád cítí, co auto dělá, i proto se tak výborně ovládá. No a brzdy, to je jen další óda plná chvály – prostě jsou taky výborné – vpředu kotoučové s vnitřním chlazením a vzadu také kotoučové, síla brzd se výborně dávkuje, a když to člověk tzv. „zadupne“, tak má pocit, že rozkouše volant!:-).

Výbava vozu:
- klimatizace (v některých polohách automatická),
- servo, nastavitelný volant,
- ABS, ASR,
- airbag: 4x,
- střešní okno, el. př. Okna,
- hagusy,
- central s DO + 2x klíč s ovládáním, Defend Lock,
- parkovací asistent,
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče,
- rádio s ovládáním pod volantem (přidána redukce), rádio Alpine CDA-9857R (4x60W), 4x repro Alpine SPS-17C2 (výkon RMS 50W, max výkon 250W), zesilovač Magnat Gladiator 360 Rapbull, a subwoofer Bull BA-ESW 12 (400W).

Focusek má lehký tuning. To znamená, že má upravený přední, zadní spoiler, prahy a stříšku, v přední části vozu je mřížka Wolf mezi mlhovkami a RS packet mezi světly. Přední světla jsou FK Automotive, zadní světla kouřové Diademy. Okna mají folie Suntec. Interier je v barvě vozu, navíc má modré podsvícení + plazma folie, hliníkové pedály, loketní opěrku Kamei, potahy na zakázku s logem Ford a dvoubarevný kožený potah volantu.

Má samozřejmě i pořádné obutí. Na léto má nyní (2012) ALU 15“ zn. BSA 335 s pneu o rozměru 195/60 R15 Bridgestone B390. A na zimu má ALU 15“ zn. Ford s pneu o rozměru 195/60 R15 Fulda Kristall Montero 2.

Silné stránky

- excelentní jízdní vlastnosti – to snad omílají ve všech recenzích a já to mohu jen potvrdit (výborná je víceprvková zadní náprava, i naladění odpružení), výborně se ovládá snad za všech okolností,
- motor – hlavně jeho pružnost a spolehlivost,
- manuální převodovka s delšími převody,
- brzdy – výborně se dávkují a nevadnou ani opakovaným prudkým brzděním,
- přesné řazení i řízení,
- velmi dobré odhlučnění na danou třídu,
- design – interiér i karoserie,
- vnitřní prostor, velký kufr,
- spolehlivost,
- levné náhradní díly,
- skvělá aparatura.

Slabé stránky

Těch moc není, ale vždy se nějaké drobnosti najdou:
- motor – jeho spotřeba (ale spíš záleží, jaké má kdo nároky a jak s autem jezdí, a pak ceny benzínu),
- částečný odraz palubní desky v čelním skle při ostrém slunci (ale to není nic strašného),
- občas nepřesný ukazatel paliva,
- slabší boční vedení sedadel,
- praskající žárovky H7 v předních světlech FK Automotive alias Angels Eyes (4x za rok),
- při chladném (pod 0°C) a vlhkém počasí se mi po nastartování samo zamklo auto (zatím jen jednou).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- s originál servisem Ford zkušenosti nemám, něco zvládnu sám a na to ostatní mám vlastní servis (navíc za dobré ceny) a s tím jsem spokojený.

132 600 km (8.8.2011) - výměna oleje (5W-40 Schell), olej. filtru, palivo. filtru, kabin. filtru a vzduchového filtru (nahrazen sportovní airbox), cena 2.500,-Kč.

132 900 km (22.8.2011) - výměna indukční cívky + kabely, oprava řídící jednotky, cena 6.100,-Kč.

134 300 km (10.10.2011) - čištění a nástřik podvozku a dutin, geometrie, cena 2.700,-Kč.

140 500 km (16.5.2012) - výměna středního a zadního dílu výfuku, cena 2.300,-Kč.

141 700 km (12.6.2012) - výměna zadních brzdových kotoučů a komplet brzdových destiček (zadek i předek), kontrola podvozku, cena 4.150,-Kč.

142 100 km (20.6.2012) - výměna kostí stabilizátoru, cena 1.500,-Kč.

144 500 km (18.9.2012) - výměna oleje (Shell 5W-40) a filtrů, cena 2.500,-Kč.

145 250 km (25.10.2012) - přezuto na zimní pneu.

148 000 km (28.2.2013) - chtěl bych napsat, že je vše OK a jen si užívám, ale není to pravda. Takže to krátce shrnu. V prosinci jsem se střetl se srncem! Většinu věcí jsem opravoval ihned, plasty nechávám na teplejší počasí. V lednu jsem roztrhnul pravou zadní pneu o zbytek ložiska - díra 3cm.
A teď v únoru jsem s autem prošel STK a ME. Na 1*! Už se těším na teplo, až to dám všechno do pořádku, vyčístím a naleštím.

162 000 km (7/2014)
- zadní žárovky vyměněny za LED (cena 260,-Kč),
- po osmi letech vyměněna autobaterie (originál Ford 52Ah - sloužila na 1*) na XT 62Ah (cena 1.800,-Kč).
- nové kabely ke svíčkám Tesla (cena 600,-Kč).
- přezuto letní pneu = nyní Pirelli
- dány nové ventilky, kontrola geometrie a přední nápravy

CELKOVĚ JSEM S AUTEM VELMI SPOKOJEN :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- Vůz jsem kupoval z osobního vlastnictví a jeho předchozí majitel byl velmi vstřícný a komunikativní. Neloučil se s autem zrovna snadno. Je to fanda zn. Ford.

 
reklama

Novinky v recenzi

1.6.2012 21:05

Změna ALU

Zapoměl jsem na jednu změnu. V březnu jsem prodal své ALU 16" a následně jsem na své autí koupil originál ALU 15" zn. Ford. Fotečky postupně dodám.

31.5.2012 13:37

Výměna výfuku

Tak po šesti letech služby během letošní zimy "dozrál" výfuk. Přesněji řečeno, ve středním dílu byla díra. Koupil jsem nový střední a zadní díl, svorku a gumky, vše za 2.000,-Kč. Za práci jsem dal 300,-Kč (doma na zemi se mi to fakt nechtělo dělat).

28.10.2011 20:15

Přezuto

Dnes bylo opravdu moc pěkně. Tak co doma? Šel jsem do garáže a přezul své autí na zimní pneu (Fulda Kristal Montero 2), pak jsem ho umyl a vše promazal. Letní ALU jsem očistil a schoval pod plachtu do sklepa. A jsem připraven na zimu! Teda skoro - ještě zbývá kontrola baterie, ale měla by být OK.

21.10.2011 22:17

Příprava na zimu

Tak na začátku října, dokud bylo ještě relativně teplo (a měl jsem na to i "cash"), jsem nechal Focuse ze spodu trošku odstrojit (plasty), a pak umýt. Poté, co v garáži úplně oschnul, byla odstraněna povrchová rez (hlavně v zadní části auta) a stříklo se to základovkou. Pak přišel na řadu nástřik podvozku a dutin. Cena = 2.500,-Kč za poctivou práci a materiál.
Během následujících dnů jsem vyčerpal letní směs odstřikovačů a doplnil nádobku až po okraj zimní směsí na -40°C. Ono se to hodí, jelikož jsem měl zrovna dnes ráno auto zmrzlé jak nanuk!
No, teď už mi zbývá jen přehodit kola na zimní 15" - plánuju to na 31.10.

24.8.2011 19:09

132900km - 19.8.2011

Mno, odešla indukční cívka (myslím, že se tomu tak říká), tak byla vyměněna. Přitom jsme zjistili, že dva kabely (směr svíčky) jsou taky mrtvé = rozpadly se = vyměněno!. A při diagnostice jsme zjistili, že cívka vyzkratovala řídící jednotku = velmi nutná oprava. Ale už zase jezdím. Mám šikovného autoelektrikáře:-)

25.7.2011 13:56

Červenec 2011

- Došlo k jedné zásadní změně u mého Fufíka (jak mu říká syn) = prodej subwoofru - kvůli dětem, nechci jim "urazit" hlavy a woofer byl k vůli tomu většinou vypnutý.
- Pak informace ke spotřebě, jelikož se teď pohybuju jen "městským" provozem (a motor se kolikrát ani nezahřeje). V současné době se tedy "držím" se spotřebou v rozmezí 8,5 - 9,0 litru. Což je na město dobré.

27.4.2011 19:58

26.4.2011

- Kontroloval jsem podvozek a musím konstatovat, že to bude chtít nový nástřik. Domluvil jsem si to na léto, včetně dutin, a taky motor. oleje a filtru.
- Dále mi přestala svítit H7 v LP světle - vyměněno.
- A taky jsem měnil sportovní filtr - je mrtev. Teď je tam obyčejný, ale úplně nový filtr, napojený na přímé sání (samozřejmě). Jede to lépe, taky může motor konečně dýchat:-)


Další vozy Ford Focus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je spolehlivé, žádné mimořádné opravy, pouze výměny opotřebených dílů (tak jako u každého vozu).

praktičnost
8

Odklácích ploch je na auto nižší střední třídy dost, při sklopení zadních dělených sedadel je auto velmi dobře přizpůsobitelné různým nárokům.

prostornost
8

Při rozvoru 262 cm je (na svou dobu) vnitřní prostor mírně nadprůměrný a to jak vepředu, tak i vzadu (dětem to stačí). A kufr je luxusní (520 litrů).

jízdní vlastnosti
10

Jednoznačně VÝBORNÉ! Auto jede tam kam chci, má výbornou odezvu=zpětnou vazbu s řidičem, a skvělé brzdí. A je jedno, jestli jedu sám nebo je naložené.

jízdní komfort
9

Velmi dobře odhlučněné, sedačky tak akorát (chtělo by to ale lepší boční vedení), klima funguje výborně. Akorát, když jsou pořádné díry na cestách, tak je to dost cítit.

provozní náklady
9

Velmi dobré, náhradní díly jsou levné a dostupné, vlastně to kazí jen ceny benzínu. Ale to neovlivním.

náhradní díly
10

Lehce dostupné a vůbec ne drahé, ať už originál nebo druhovýroba.

výkon motoru
8

Na atmosférickou 1.8 velmi dobrý, auto je sice starší, ale 85kW ho umí pěkně rozhýbat. Je rozhodně pružnější než 1.6 16V. Samozřejmě, že by to "sneslo" i více koníků :-).

spotřeba
8

Všude v recenzích "vyhrožují", že spotřeba bude okolo 10 litrů i více. NENÍ TO PRAVDA! Já jezdím v průměru za 7,5-8,3 litru na sto - s kombíkem - a většinou v městském provozu! To je myslím dost dobré!

hlučnost motoru
9

Dobře odhlučněno. Zvuk motoru prostě ladí k autu, při volnoběhu není slyšet, v nízkých otáčkách je téměř neslyšitelný, v záběru od 3000 ot. krásně duní a postupně se mění v řezavý zvuk.

kvalita sedadel
8

Sedadla jsou tužší, ale sedí se na nich velmi dobře. Jen boční vedení by mohlo být lepší.

brzdy
10

Předek i zadek jsou kotouče. Brzdí výborně, nevadnou ani opakovaným brzděním a dávkují se také výborně.

zavazadlový prostor
10

Kufr je výborně dostupný, má 520 litrů, plus dělená sedadla, kterými se dá krásně zvětšit.


Více o modeluFord Focus C170 (1998-2004)
Ford Focus RS – Avatar Ford Focus RS – Avatar

Ježdění v téhle modré obludě bych přirovnal…

Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS

Velká Británie se může pochlubit stovkami malých a…

 

reklama





Blesk.cz

Na Jižním Městě to klouže. V Plickově ulici praskla voda

Na Jižním Městě to klouže. V Plickově ulici praskla voda

K havárii vodovodu došlo v neděli dopoledne v Plickově ulici v Praze 11. Voda se valila z kanálu a vzhledem k…

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři lidé jsou zranění

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři…

V ulici Radlická, která se nachází v Praze 5, došlo v sobotu večer k tragické havárii. Příčiny nehody zatím…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

 Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Hodnocení posil Sparty a Slavie: Vatajelu udělal progres, Alvir bavil

Hodnocení posil Sparty a Slavie: Vatajelu udělal…

Zimní posily Sparty a Slavie se poprvé předvedly vlastním fanouškům v zimní přípravě doma. A byla to zajímavá…

 

Reflex.cz

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

Neuvěřitelný svět Pixaru. Video vám ukáže, čeho jste si v animovaných filmech zaručeně nevšimli

Neuvěřitelný svět Pixaru. Video vám ukáže, čeho jste…

Společnost Disney, která vlastní studio pro Pixar, zveřejnila velmi překvapující video. To obsahuje všech 17…

 
 
reklama