Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 06.04. 16:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
pd7
Si vážně tak natvrdlý, nebo to dál hraješ?
Dal si sem odkaz na citrusově žlutou klasickou! RSQ3 (žádný SB!) a napsal si k tomu SB.
To, že až pak tady dáš zelenou RSQ3 SB!, tak tím to už nezachráníš.
Tys měl být fakt politik. 8-s -
pradeda777 06.04. 12:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
-
Thomasino 05.04. 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Několik koučingů po 30-ti minutách na okruhu, ať už od Honzy Červenky, nebo jiných závodníků, mě postupně posunulo dále. A tím že s tebou sedí v autě 1:1, tak to dá hrozně moc. A na začátku asi 5 kol na Nordschleife (ve dvou dnech) mě dalo přesně před 10-ti lety v dubnu hrooooozně moc !! A před 2 lety půl den na okreskách (druhý jsem zaplatil synkovi) a teď celý den, mě zase posunulo o hodně dále. Člověk může jezdit rychleji a při tom bezpečněji, protože se naučí ovládat a vnímat auto o level dále :-) Doporučuji každému, ty peníze za to fakt stojí !! :-!
(skoro bych už mohl začátečníkům dávat nějaké lekce a základy taky ;-) Taky občas některým známým a kolegům lehce do duše promlouvám, aby u toho neseděli tak hrozně a neměli natažené ruce, drželi volant 14:45, koukali hodně dopředu a naučili se že intenzivní brzdy se dávají s rovnými koly atd.) -
pradeda777 05.04. 12:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
iu....tak jediný z těch nabízených kurzů, který by měl význam, je ten Auto individual za cca 13 000Kč. Jestli je v tom 8 hodin a z toho alespoň 5 na okruhu, tak je to moc dobrá nabídka.
Jeden stint za 2500Kč? To bude tak akorát "za málo peněz...málo muziky"....či-li pro začátečníka ok, ale jinak.........
Zato ta "Okruhová škola" by asi nebyla marná, i když poněkud krátká.....
RS3 SD v tms rtěnkově fialové...tož skoro...[odkaz] -
iudex 05.04. 11:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Veď Červenka Ti spraví aj one to one na okruhu a máš to "len" za 2500 Kč za jeden stint, to som s ním absolvoval aj ja. A keď budem mať RS3 a Honza bude na SK ringu, tak si s ním dohodnem jazdu.
Inak aj Slovakiaring robí rôzne kurzy, vrátane drift kurzu a individuálneho one to one: [odkaz] -
pradeda777 05.04. 08:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Leg....souhlas. Tato školení by se měla být vždy pořádat na uzavřené komunikaci ideálně na bezpečném okruhu. Jenomže.....to by takový kurz už nebyl za 15 000, ale za 115 000, ne-li víc, protože pronájem okruhu. A právě proto ta školení, kterých jsem se v Austrálii zúčastňoval já, byla vždy v rámci autoklubu nebo firmy, kde bylo účastníků 10-15 a instruktoři nejmíň 2. Jasný, školení "jeden na jednoho" bude užitečnější, ale pak je to vždy otázka peněz. A právě proto to Honza provozuje na okreskách.... :-! Na druhé straně Honza nezaučuje laiky, ale lidi, co už jsou "trochu" vyježdění.... ;-) -
Leg 04.04. 22:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
tom: jasné, každé zlepšenie techniky je super. Treba si uvedomiť, že bežný vodič takému auto ako tvoje Porsche nesiaha ani po členky a to môže byť entuziastický ako chce. Ak za sebou nemá kopec hodín tréningu (akože nie v štýle sám sa vozím po pekných cestách, ale s niekým, čo mi povie ako sa zlepšiť a čo robím zle), tak je to len o dobrom pocite z rýchlej jazdy a sladkej nevedomosti, že má všetko pevne v rukách. Len ma celkom prekvapilo, že sa to nerobí mimo verejných komunikácií, ale zasa, prečo nie. Ak sa teda nehladajú limity auta.
To, že Toyota predáva za nehorázne prachy autá, čo ani nechce predávať, nič neznamená. Ak o pár rokov ostane už lent pár nevyhuntovaných a nevytunených kúskov a ešte k tomu si vytvorí auru historicky výnimočného auta, potom sa môžeme baviť o investičnom kúsku. Obavám sa, že to nehrozí, lebo jednak sa nájde dosť ľudí, čo ich budú šetriť za účelom zachovania hodnoty, takže ich bude dosť, a navyše TYGR je v kontexte súčasne vyrábaných áut síce unikátny, ale o pár rokov to bude už len jeden z mnohých rally špeciálov, navyše z doby, kedy už (alebo možno ešte) rally nejako extrémne populárna nie je. -
Thomasino 03.04. 17:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Když dá někdo za sportovní auto 50-100 tisíc EUR, neměl by být takový problém dát 400 EUR za pořádný koučing. Bylo by na silnicích bezpečněji, naučíš se taky hodně předvídat a často řešit situace rychleji a lépe.
Pradědo, a taky když víš kde má to auto hranice, tak v případě krizové situace lépe vyhodnotíš, jestli máš prostor třeba na vyhýbací manévr, nebo jen krizové brždění a náraz rovně předkem (na což je auto konstruované). -
Leg 03.04. 17:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
iudex: alebo konečne príde na pradědove slová a kúpiš tú skladovku v Kijove. Na S3 by som sa vyp.dol, oproti 340i jednoznačne krok vzad. Len potom by, ako píšeš ostal čierny peter danymu - žiadne skladovky i30N už nevidím. -
Market 03.04. 13:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
iudex:
a este si zabudol napisat, ze paket VIP stojí dalsich 4200 Eur (su v nom napr. tie lahké kované disky).
Takže dať za nového TYGRa 52.200 Eur s DPH, to už chce riadneho PetrolHeada :-)
Ale zatial vidim v ponuke dost skladoviek predfacelift modelu v cenách 42.780 Eur s DPH.
Ak by existoval továrenský kit v rozumnej cene na zvýšenie výkonu motora na faceliftovanú verziu, tak by som si asi aj doplatil :-) -
iudex 03.04. 12:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Nie (to ani nevedia garantovať), iba že zľava bude rovnaká. Čo mi bude napr.d ak by zdražil základ ako ten Yaris.
A nejak ten facelift spí, kamuflovaný facelift S3 zverejnili už vo februári a ešte ani ten sa ofiko nepredstavil, tak RS3 si dá asi načas. Predajca spomínal začiatok výroby faceliftu niekedy na jún, tak uvidíme.
No keby to RS3 zdražilo nejak výrazne, tak buď downgradujem na S3, alebo to vzdám úplne a nechám si 3er (a Dany si bude musieť hľadať skladovú i30N). >:-[]
A tú S3 potom vyčendžujem s pradedom (tomu je jedno, či v garáži staticky oprašuje štvorvalec alebo päťvalec, ak to bude zelené >:D ). -
iudex 03.04. 12:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Pikoška nielen pre Marketa: faceliftovaný GR Yaris výrazne zdražil. Doteraz stál 36990 eur (samé osebe hustá cena za trojdverové supermini), po facelifte ale stojí 47990 eur 8-s (a s automatom 50790 eur). Brutal.
Tak to nakoniec vyzerá, že Market skutočne kúpil investičné auto. >:D
V tejto súvislosti sa začínam obávať, čo spraví Audi s cenou faceliftovaného RS3 a mojou zmluvou. Ak zdražia podobne ako Yaris, tak zbohom päťvalec. 8-s -
pradeda777 03.04. 08:43
« Re: Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
tms.....kurz sportovní jízdy je určitě užitečná věc ovšem hlavně pro ty, kdo plánují často navštěvovat různé akce a okruhy, jako třeba v Tvém případě. Pro normálního smrtelníka to už takový význam nemá. Ok...někdo kdo často "vymetá" okresky a chce mít při tom větší jistotu snad....ale jak píšeš o těch limitech, aby to pak řidiče nesvádělo k hledání nových limitů a jak víme, tak na okreskách moc místa na chyby není..... ;-\ :'-( :'-( -
-
Thomasino 03.04. 00:10
« Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Každé auto, nebo především každá koncepce, má svá specifika a pokud chce člověk jezdit rychle a taky zároveň i bezpečně a neprat se s autem, ale spíše ho vnímat a umět s ním pracovat a taky s přenosem váhy, mít jemné řízení (vnější rukou má tlačit a netáhnout vnitřní na volantu, tohle bude u mě trochu na delší dobu tu vnitřní odnaučit se zapojovat, mít volné prsty a řídit v podstatě dlaněmi, auto je pak mnohem stabilní když se blížíš limitům), mít zmáknutou techniku pohledu, správně brzdit (s Porsche se brzdí úplně jinak jako s M2), umět předvídat atd., tak je takový koučíng na okreskách super. Já to dostal od švagra a drahé polovičky jako dárek k vánocům. A teď koukám, že Honza za ty 2 roky dost podražil ten Level 2, aneb sportovní jízda. Před tím 8500 Kč a nyní skoro 15 tisíc za celý den (ale oběd platil on) >:-[] Ale vem to k ceně auta, určitě to stojí za to, doporučuji všem !!
[odkaz] -
iudex 02.04. 14:33
« Re: Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Leg: k Tej EV6ke: keď sme vošli do salónu, manželka ukázala na EV6 a povedala: čo je to za auto? To sa mi páči. Takže požehnanie mojej polovičky na kúpu EV6 máš. >:D Už len tej Tvojej. >:-[]
A verím, že z tej ceny sa bude dať ešte niečo zraziť, určite pod 50t. Za tú cenu 325 koní, kto ti to dá? -
Leg 02.04. 12:40
« Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
thom: paráda, hlavne Carrera GT, to je masaker. No a pár príkladov ukazuje, že možnosti individualizácie môžu byť často na škodu. :-)
Koučing na okreskách: zaujímavé, nevedel som, že niečo také existuje. Neviem si to úplne predstaviť, ale môže to byť celkom fun.
iudex: pamätám si, že pán tvrdil, že od januára budú mať predvádzačku obyč EV6, že ma potom pozve na jazdu. Nepozval, ale nahliadol som do cenníka a EV6 long range s dvomi motormi a akčnej výbave, ktorá má v podstate všetko potrebné (a viac) majú do výroby za 51 tis. Alebo GTline vo fulke za 56. A to už začínam špekulovať, ešteže sa neozval. >:D -
Emel 02.04. 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ronault: gratuluju... GR86 - nějaký dovozce v Praze má stabilně v nabídce skladové GR86 v té vyšší výbavě za 919t... teda před měsícem měli asi 4 auta, nevím jak na tom jsou teď. -
iudex 02.04. 08:57
« Re: Porsche Day - velký sraz v Mostě
Tom: pekne, zjavne autom žiješ a intenzívne ho využívaš. A aj najvážnejšie berieš to zlepšovanie (tuším s každým jedným autom si mal koučing Červenku). :yes:
Pradeda: tá 20-pruhová diaľnica bude fejk, jazdil som v LA, čo je druhé najväčšie mesto v USA a tam boli najviac 8-pruhové diaľnice. Inak ako si na tom so zábehom? Kým bude u Teba nejaký zraz, patrilo by sa, aby auto už bolo pojazdné. ;-) -
Thomasino 31.03. 21:10
« Porsche Day - velký sraz v Mostě
Včera jsme byli v Mostě na velkém srazu PORSCHE DAY, bylo to fakt velké, kolem 300 aut a 2500 lidí (až moc velké, taky fronty na jídlo a kafe, mazec). Naše barva tam byla jen jedna. Spousta holek a ženských se fotilo u našeho auta, ta barva se jim moc líbila. Mladí kluci taky občas :-) Tady jsou fotky: [odkaz]
Ve čtvrtek jsem měl celodenní koučing s Honzou Červenkou na okreskách, jezdili jsme v Krušných horách, bylo to náročné, za celý den 8 hodin za volantem a 570 km :-) Teda s Honzou asi 440 km (zbytek byl přesun). Učili jsme se využívat potenciál auta s motorem uprostřed, ukázal mi kam až se dá zajít, jak moc to auto drží na silnici, jemnou práci na volantu, pozdější brždění do zatáček a přenos váhy apod. Hoooodně přínosné !! :yes:
A poslední 3 fotky jsou z dnešního malého srazu FB skupiny Motor-Café, někteří možná pamatují Covenanta a Bullyho ;-) Třeba Ronault a Woody by mohli, když jsme se s Covenantem asi před 9 lety potkali v Třebíči, také u Lihovaru :-)
RONAULTE - GRATULACE !! Konečně správné petrolheadské auto. Na velký okruh ho neber, tam by možná odešel motor ;-) Ale na kropeném polygonu, např. Hradec Králové, tam je s ním velká zábava!!
IUDEX - dobrý výběr, známý ho má, GT line, moc spokojený. Zvažoval X1, ale cenový rozdíl byl propastný. Barva moc pěkná, za mě jedna z lepších na Sportage. -
pradeda777 31.03. 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron.....píšeš....Navíc Toyotu mám 2 km od domu, Subaru 30 km, takže garanční prohlídky a servis za domem je velkou výhodou.
Přesně tak jsem uvažoval, když jsem zvažoval výměnu za M140i a po velkém zklamání s vizáží nové M2, bylo pro mě rozhodování ještě lehčí. Jedinou brzdou byla manuální převodovka, která v nabídce Audi RS3 bohužel chybí.
S Toyotou CH-R GR sice musíme cca 50 km do Zlína na servis jezdit, ale na druhé straně se nám ve Zlíně líbí, tak z toho máme vždy hezký výlet. Brzy to ale bude jednoduší, protože koncem roku bude otevřena část dálnice D55 z Babic do Bzence a do Bzence to máme z Kyjova kousek. -
pradeda777 31.03. 12:09
« Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....píšeš....že stále platí, že tam, kde Kia končí, tam VW začína...........bude to asi tím, že před léty řada šikovných designerů a stylistů podlehla kouzlu korejských peněz a přešla od VW a dalších německých automobilek do Hyundai/Kia vývojových středisek v Německu. :-! -
Ronault. 30.03. 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
iudex: taky časem musím popřemýšlet o nástupci Picassa, ale raději bych byl za nějaký kombík nebo něco co zvládá dlouhé přesuny, na popojíždění bych manželce dokoupil nějaké obyčejné jeté olektro.
Ano, cenovka je daná a slevy nejsou. Pokud je nějaké levnější, tak na předváděcí auto, což nechci a nebo na vystavený kousek z prodejny, což je tenhle kousek, pro který si jedu. Ale i tak je to v podstatě jen ani ne 3% z ceny, sice to není moc, ale za malý výlet to stojí, plus cestou zpátky se alespoň pěkně projedu a seznámíme se. :-! -
iudex 30.03. 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron: myslím, že GT86 je z tej kategórie áut, kde farba nie je moc podstatná (teda ak to nie je čierna, tú beriem jedine na pohrebáku). A tá šedá vyzerá Magnetit tomu sadne. :yes:
Ako to bolo s cenou? Keď som sa ja zaujímal o Toyobaru, zo Subaru mi povedali, že cena nielenže nepôjde dolu, ale sa bude licitovať. Odvtedy ten hype trochu vychladol, ale asi zľavy moc nedávali, či?
Ad kufor Sportage: prvotné sito výberu o.i. bolo, že to musí mať kufor rovnaký alebo väčší ako Ma6, aby mohlo slúžiť ako rodinné. A to má (586 l, kdežto 6ka kombi má 511 l). Ale od pohľadu sú rovnaké, ten rozdiel bude zrejme nahnaný výškou, ale pôdorys plus mínus identický.
Leg: ani som si neuvedomil, že sme vlastne úplne rovnaká liga: stredne veľké SUV s fullhybridom v tmavo zelenej farbe. Teda plukovník II. A tiež som si uvedomil, že výkon to má na chlp rovnaký, ako som mal v GTI, t.j. 169 kW. Aj keď tých 230k v spaľovacom hotheči bol úplne iný vesmír.
A s p. Jančovičovm sme si na Teba a Tvoju jazdu s EV6 samozrejme spomenuli. >:D
Zraz je výborný nápad, na Moravu rád dobehnem (ideálne na tú južnú). -
Ronault. 30.03. 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
speedfred: jsou už jen skladovky, ale zatím všechny barvy, ale * v té vyšší výbavě.
Prvně jsem zvažoval GR86, pak BRZ, protože má mít o něco měkčeji nastavený podvozek, jiná přední ramena a červené obšití interiéru, což by se šedou mohlo vypadat dobře. Ale ten nárazník GR86 je prostě dravější, sluší tomu autu více než nárazník na BRZ a totéž tvrdila manželka a když mám možnost jí dát prostor, aby měla pocit, že na její názor dám, tak ať ho má :*) >:D
Navíc Toyotu mám 2 km od domu, Subaru 30 km, takže garanční prohlídky a servis za domem je velkou výhodou.
Sraz by byl výborný, už jsem dlouho nebyl s petrolheady >:D -
speedfred 30.03. 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Takže to bude teda Toyota GR 86. Zadával si do výroby alebo skladovka? Prečo nie Subaru?
Toto sa mi páči keď si chlapci plnia sny, potom je život hneď krajší. :yes:
Snáď sa stretneme niekde kde sa bude dať trošku blbnúť. -
Ronault. 30.03. 11:26
« Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: mám 118 kg a bohužel jsem širší ve stehnech a tam mě sportovní sedačky dost tlačí do stehen. Proto jsem před 4 lety nekoupil Swifta sport (a taky se nelíbil manželce). V GTI jsou krapet širší, navíc s automatem levou nohu nemám často nataženou, ale ohnutou v koleni a tak se mi tam lépe sedí i když jedu třeba 500 km v kuse.
S Favorem je sice problém v Polsku dostat pokutu za rychlost (140) >:D , je o něco hlučnější a nemá tempomat (ten chybí nejvíce), ale nic mě v něm netlačí a netísní. Kdybych měl o 20 kg méně, tak není problém žádný.
Iudex: gratulace k výběru. Je pravda, že Kia je proti Hyundai hezčí a cenovka vypadá hodně slušně. Jak hodnotíš velikost kufru proti Mazdě 6? Přecejen to bude sloužit jako hlavní rodinný dostavník a tam je třeba počítat s převozem objemnějších předmětů? -
Leg 30.03. 09:03
« Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ronault: akože nemáš problém ísť do Gdaňska na Favoritke ale bojíš sa ísť do nemecka na subote? To mi nejako nejde do hlavy…
…ale samozrejme gratulujem, 86 bude určite niekde inde ako polo. A deti sa potlačia, často zabúdame, že ich nároky na komfort sú úplne iné ako naše. Aj na to zadné sedadlo si rady prelezú, len sa musia vedieť prigurtovať. :-)
Iudex: podobne gratulujem, vitajte v zelenej rodine plukovníkov. Mne osobne sa sportage celkom páči, má celkom šmrc. Na rozdiel od sesterského Tucsonu originálne tvary nie sú kontraproduktívne a celkom to spolu ladí. A tiež ma celkom prekvapilo, že stále platí, že tam, kde Kia končí, tam VW začína.
A vidím, že na fotke je môj kamoš predajca. >:D -
iudex 29.03. 17:11
« Výber nudného rodinného dostavníka
Po novej GR86 je naše nové auto dosť veľká nuda, ale aby som dokončil story výberu rodinného dostavníka (ktorý ma pomaličky začínal unavovať).
Z pätice finalistov (Tiguan, CX-5, Kuga, X-trail a Sportage) zostávalo vyskúšať Sportage. Tiguan ako papierový favorit (cenovo vošiel, páčil sa zvonku) v reále sklamal celodotykovým ovládaním, čo manželke dosť vadilo. CX-5 presvedčila najviac, ale s 2,5 litrom nevošla do badžetu, rovnako ani Kuga (hybrid), z Nissanu na nás kašlali, tak sme sa ani nešli previesť. Sportage som ani nemal chuť skúšať, to auto ma neoslovuje dizajnom, plus je na každom rohu. Vedel som len, že cenovo by mal vojsť s 1,6T 180k a solídnou výbavou, ale neriešil som ho. Predajcovi sme rovno povedali, aký je badžet a čo do toho vojde. Informácia, že vojde hybrid s 230k ma prekvapila, že aj AWD ešte viac a napokon že vojde v podstate full výbava. Už pri statickej prehliadke sa manželka tvárila pozitívne, ovládanie aj vypracovanie slušné; spravilo na ňu dojem množstvo výbavy a fičúry typu 360° kamera, vyhrievanie sedadiel vzadu, matrix LED a úplne ju odrovnalo ovládanie auta na diaľku kľúčom. Takže už po statickej prehliadke bola polovička napoly uvarená, išlo o to, či splní manželkine požiadavky na komfort a tichosť. Jazdne ale auto ničím nesklamalo, ako píše Leg, je to všetko pri týchto rodinných SUV podobné, rozdiely sú v detailoch, ale podvozok bol určite kultivovanejší a komfortnejší ako Tigi, CX-5 aj Kuga. K tomu prispieva aj príjemný hybrid (podobne kultivovaný ako Kuga, ale pocitovo výkonnejší a od Tiguanu TDI logicky tichší). Tých 230k tam je cítiť, dynamika tiež najlepšia z konkurentov (logicky, keď tí majú od 150 do 193k).
Takže nakoniec to prekvapivo vyhral Sportage (pre mňa osobne outsider), keď jazdí porovnateľne ako konkurenti, má komfortnejší podvozok, najvyšší výkon a najlepšiu dynamiku, ponúka AWD (všetci ostatní FWD) a zďaleka najviac výbavy. A ako bonus je to skladovka, takže bude onedlho. Je to tento konkrétny kus: [odkaz]
Teda 1,6TGDi + EV, spolu 169 kW/230k, A/T, AWD, výbava Platinum plus park paket.
Ja síce nie som vizuálne nadšený, ale v tej zaujímavej zelenej Eperience vyzerá ešte celkom k svetu. A tá value for money je neprekonateľná (cenník 41680 eur, final 36t, zľava 13,5%). A hlavne je spokojná manželka, pre ktorú je to rozhodne najlepšie zo skúšaných áut.
-
Ronault. 29.03. 16:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Iudex: klasicky...nebyl čas... dům, práce, děti...kde jsou ty časy 12000 příspěvků na auto.cz ročně >:D ani recenzi na Polo jsem nestihl. Ale ještě zkusím, fotky mám.
Takže ty už víš, nějaký vrabec štěbetal. Barva tmavě šedá. Prvně jsem byl pro červenou, ale pak mi woody poslal fotky z showroomu tmavě šedé a jako by přeskočila jiskra.
Taky jsem zvědavý jak dlouho mě to bude držet. Před dvěmi týdny jsem zjistil, že na kongres do Hamburku možná budu muset autem a ne letadlem a docela se mi udělalo nevolno při představě 1000 km v těch sedačkách >:D a žena mi Picasso nepůjči, protože nechce manuál. Celkově měla Polo v oblibě a tohle se jí nelíbí. Kdyžtak mám ještě Fabii a Favorita, s tím jsem teď byl na kongresu v Gdaňsku a přežil jsem.... A proto si říkám, že když mám tyhle masochistické sklony, tak to zvládnu.
Okruhy spíše ne, myslím tím velké typu Brno, ale nějaké mokré polygony či mokré plochy s kužely určitě ano. Samozřejmě po zajetí.
K té každodenní použitelnosti... hůře se do toho nastupuje, ale ne o tolik hůře jak do Pola. Podvozek i na 18 nebyl nějak výrazně tužší než na Polu, jen teda ve 130 už jsou o dost vyšší otáčky než v Polu, to nemělo s dálničními tempy problém, naopak. Ale já na dálnice mám Picasso. Kufr mi stačí až až, jednu dceru dám na zadní vpravo sedadlo a druhou před ní a do školky to jde. Ve čtyřech už to je problém.
Celkově na mě zírali v Toyotě jak jsem dojel s Picassem, vytáhl rodinu, sedačky a řekl, že jsem si přišel vyzkoušet GR86 >:D -
iudex 29.03. 16:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron: vitaj späť po veľmi dlhej dobe. :-)
A samozrejme veľká gratulácia k novej káre, konečne poriadna petrolheadská mašina. Bude to veľká zmena oproti GTI, som zvedavý, ako to budeš hodnotiť zo začiatku a potom s nejakým odstupom času, keď opadne prvotné nadšenie. Plánuješ aj nejaké okruhy alebo pologóny? Nejaký mokrý polygón by bol určite vhodný pre poriadne spoznanie driftujúcej zadokolky.
Potom daj nejaké foto (ja síce viem aj farbu GR86ky, ale nech vidíme poriadne). -
pradeda777 29.03. 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron...odjinud.....just for laughs....please don't go proving i'm wrong etc.....
after all these discussions/findings etc....it's so funny that i'm looking at how the GR86 drift videos are doing left drift and argue how they are barely doing any right, talk about conspiracy theory going through the roof for me >:D
Tož drifting doleva je údajně fajn, "no problem with the oil pick up". Avšak drifting doprava může být "due to an oil surge" dlouhodobě riskantní....
I re-watched 900BRZ's full lap portion of the video again & all the long left hand sweepers at Thunderhill West shows the oil pressure as a stable line. Having been to that track numerous times, it doesn't have the highest g-forces of all the tracks in Northern California. The video is very telling, only pressure drops on the right turns...
Anyway....congrats on your new wheels...
-
Ronault. 29.03. 14:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Speedfred: Správně. :yes:
Tak nějak jsem si řekl, že co bych to byl za správný petrolehead, kdybych neměl alespoň jedno auto se zadním náhonem a ve skoro 40 s dvěmi dětmi se konečně nenaučil driftovat >:D
Uvidíme jaké bude to každodenní soužití, ale holt pro zábavu je nutné něco obětovat. A taky v GTI jsem prostě rychlý až moc, jezdí to tak nějak samo, tady je tu rychlost si třeba zasloužit...a to kvedlání mi prostě chybí, což i týden v náhradní Fabii 1.4 16V potvrzuje, kdy i v takové babičce trénuji meziplyny >:D -
Ronault. 29.03. 11:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Koukám, že se tady v diskuzi nepřestaly kupovat auta, dokonce i někdo jiný než Thomasino >:D
Tak se taky přidám. Již týden nemám GTI :-( :'-( ... příznačné je, že si ho odemne koupil mladý kadeřník >:D ...a čekám na nástupce, který už je rezervovaný a až budu mít chvíli, tak pro něj pojedu.
A nástupcem Pola GTI bude....jestli uhádnete...? Dám pár insignií... Moje tlustá * v sedačkách bude trpět, holky do školky s omezením odvezu a s tímhle autem se dá jezdit rychle jen do levotočivých (nebo pravotočivých) zatáček, protože jinak se může motor zadřít.
Woody ať nehádá, ten mě pro auto veze a White labelovi jsem to říkal ;-)
Jo a Grand Picasso po 10 letech stále zůstává v pozici rodinného otloukánka zůstane. -
Dany 27.03. 15:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Iudex, díky, čítal som. Veľmi prospešná recenzia. Vnímam to tak, že by to bolo nutné skúsiť, ale pravdepodobne by mi to bolo moc tvrdé.
V Mazde som sa bol previezť s tým istým predajcom, fajn pokec. Zrejme sme išli ako cez kopírák. Prierez trhom, zadokolková 6 >:D
Prekvapilo ma, že na predvádzačke M6 2,5 mali takú istú cenovku ako na novom kuse, lepšie vybavenom, v červenej. Vraj ceny určuje importér. Na novú je vyššia zľava, tak predvádzačka vychádza rovnako
Na DSG robia preprogramovanie SW a celkom to funguje. Kolega to dal spraviť na Pasat a je to celkom slušné. -
pradeda777 27.03. 14:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Odjinud.....Z britských dat zveřejněných kolegy z Car Throttlu totiž vyplývá, že takřka polovina zákazníků, kteří si loni pořídili BMW M3, sáhla po kombíku - na jeho konto připadá 690 z celkových 1 495 exemplářů, tedy 46 procent. Automobilka dál uvedla, že modely M3 a M4 dosáhly na britském trhu celkově 4 536 registrací, což ve srovnání s rokem 2022 představuje 19,4procentní posun. Dá se přitom předpokládat, že za tím stojí i možnost objednání verze s manuální převodovkou, kterou třeba u Audi RS4 nebo Mercedesu-AMG C63 nedostanete.
Svědčí o tom ostatně americké registrace, neboť v případě M3 a M4 má trojice pedálů na veškerých prodejích 20procentní zastoupení, jak zjistili lidé z Motor1. Již to je pěkné číslo, uvážíme-li, že ruční řazení koupíte jen s nejslabším motorem a pohonem zadních kol, což část nadšenců chtít nebude. Ještě lépe je na tom tedy model BMW M2, kde jsou manuál i automat k dispozici pro jinak totožný pohon - v tomto případě totiž po manuálu sáhla víc než polovina zákazníků. Něco takového si jistě zaslouží potlesk, už jen proto, že je otázkou, kolikrát ještě bude možné rukama plácat. Politici se totiž snaží utahovat opasek stále více, načež jsou stávající generace možná opravdu těmi posledními, u kterých je ručně řazená převodovka ještě k dispozici.
[odkaz] -
pradeda777 27.03. 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....problémem změn je nutná změna s každým novým modelem a v mezičase i u F/L. Někdy je to k lepšímu....jindy k horšímu, ale změna je život... :-! ;-) -
iudex 27.03. 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: jo, bol to ten istý predajca v Mazde. Vyznal sa, o to pokoj, pokecali sme o všeličom vrátane zadokolkovej 6ky s R6, len žiadna snaha predať tam nebola, viacmenej v štýle: CX-5 ide dobre na odbyt, berte alebo nechajte tak.
Ad DSG: ja mám k nej rovnaké výhrady, v normálnom režime podtáča stále a v každom modeli (vrátane RS3, ale proste tam ten výkon a krútiak dokážu potiahnuť aj pri podtočenom motore). Aj preto som zvažoval Tigiho s naftou, proste 2,0 dízel lepšie poberie tie nízke otáčky ako 1,5 benzín. Ale polovička práve povedala, že ona radšej benzín, hlavne kvôli kultivovanosti a tichosti. Tak som pozeral Tigiho a ono papierová dynamika je pri 1,5TSI dokonca o chlp lepšia, ako pri 2.0TDI a podľa prvých testov vraj pomáha ten mildhybrid, ako dynamike tak hladkosti rozjazdu. Ako je mi proti srsti do stredného SUV brať len 1,5ku, ale na 2,0TSI proste nevydá a ten dízel objektívne dynamicky nevyhráva. A napokon Tigi 1,5 má mať DSG s mokrými spojkami (čo inde pri 1,5 nie je).
Proste chcelo by to exteriér Tiguana s interiérom CX-5 a motorom Kugy. >:D -
Leg 27.03. 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Děda: je nemám problém infotainment pochopiť, problém mám s tým, že ma ho nútia používať za jazdy, aj keď zrovna u A3 je to celkom v pohode. Skôr mi vadí, že od krásne minimalistického dzajnu prešli ku čudne komplikovanému bez nejakej ústrednej myšlienky. A to platí pre celé Audi od A3 až po etron GT a do značnej miery nielen interiérový ale aj exteriérový dizajn. -
Leg 27.03. 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ja nikde, to rodinný známy odletel na rok do Ameriky a dostal som za úlohu raz za čas vyhnať pavúky z výfuku.
Inak asi znegujem sám seba keď som tvrdil, že jazdne sú tieto autá všetky rovnaké. Práve DSG a ich nastavenie vnímam ako slabinu v mnohých autách VW group. Keď som kedysi vyberal ja SUV, tiež som sa zviezol na Tigi 2.0 TDI a prevodovka držala šialene nízke otáčky, bez problému 1200 ot hore kopcom, alebo sport mode zasa išiel okolo 2000 a to je zasa moc. Manuálne si klikať rýchlosti v podobnom aute odmietam a potom to nemá uspokojivé riešenie. A ďalši vec je, že dvojspojky vo všeobecnosti, hlavne v starších autách sú občas "cukavé" a necitlivé pri rozjazdoch a jemnom manévrovaní pri parkovaní, (skúsenosť nielen s DSG ale aj rodinné Volvo V40). V hothatchi s prioritou rýchleho radenia a odozvy super, do SUV zlatý klasický automat alebo aj CVT.
Inak v Trnave je celkom fajn predajca, nedávno sme kecali o MX-5 a je to evidentne fanúšik áut všeobecne, dá sa pokecať aj o iných autách a nemaže len med okolo huby. Takisto keď som zvažoval CX-5 a povedal som mu, že kandidát je aj Lexus, tak žiadny bullshit, nemal problém priznať kvality konkurencie. Tuším sa volá Miloš, z nejakého dôvodu som si to zapamätal. :-) -
iudex 27.03. 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: ďalšie auto z požičovne, na ktorom konci sveta si aktuálne? Pochváľ sa. Inak plne súhlasím, minulá generácia interiérov Audi bola skvelá, to bol pre mňa vrchol interiérovej ergonómie a kvality (inak interiéry Mazdy sa trochu podobajú, plus s kolečkom "idrive") a najnovšie generácie išli kvalitou aj ergonomicky dolu.
A my stále vybrané nemáme, práve včera sme boli skúsiť Kugu a teda nič sa nerozhodlo. Páčil sa pohonný reťazec, ten hybrid je jazdne veľmi príjemný, tichý a hladký. Interiér jednoduchý a oldschoolový v dobrom zmysle (kolečká, ovládateľnosť), ale žiaľ aj v zlom (kvalita materiálov a spracovania sa na Mazdu nechytá), plus trochu vadil uskákaný podvozok (ST-line X na 19"). A prichádzajúci facelift práve dostane megatablet á la Tiguan. Takže polovička nebola predvedčená.
Potom sme sa len naslepo zastavili v Škode pozrieť Kodiaq, ale starý sa nedá objednať a nový ešte nie je na salónoch; podľa cenníka by to vydalo na 1,5ku v základnej výbave, aj to bez jediného príplatku. Plus manželke sa zdal Kodiaq už zbytočne veľký.
Takže furt nič. ;-\
-
pradeda777 27.03. 08:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....ano, taková přístrojová deska by byla pro mě ideál. Tu v RS3 asi nikdy úplně nepochopím.
Když mají problém s infotaimentem "mladí"....co potom dědkové... >:D >:D >:D
-
Leg 27.03. 01:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
wl: hentaký modrý hatchback som včera videl, aj som mal pokušenie ho odfotiť a pridať sem do pradědovej zbierky, ale bolo mi blbé fotiť cudzie autá. A bolo to v podzemnej garáži, takže aj tak by to nemalo moc vypovedajúcu hodnotu. Taká... modrá, nemastná neslaná, trochu pripomína základnú škodovácku bezpríplatkovú modrú. Ale znova, bolo to v podzemí, vonku by možno pôsobila ináč.
Kolesá sa mi celkom páčia, nie že by som si z nich cvrkol, ale lepšie ako to, čo je na väčšine RS3. Chcelo by to inú povrchovú úpravu, matná tmavosivá tomu fakt nepomáha.
i30N ako investičné auto... >:D >:D >:D Niektorí predajcovia sa fakt snažia.
iudex: za mňa, v tejto kategórii je asi najdôležitejší user interface a praktickosť pre rodinu, všetky aj tak jazdia +- rovnako genericky. Takže ako to sadne manželke. Ale hlavne sa kvôli služobnému autu neochodubňujte o dovolenky. >:D
A čo to teda bude, Kuga či Tigi?
BTW ako tu všetci riešite RS3... práve pár dní sedlám A3 minulej generácie trochu z opačného konca: 1.6 TDI DSG, strieborná, relatívne chudobná výbava. Ak si odmyslíme pohonný reťazec (nechápem ako môže niekto nadávať na ujačané hybridy a potom odfrčať na štvorvalcovom nafťáku v kombinácii s prevodovkou, čo ho vytrvalo drží na 1100 otáčkach - dal som mu pracovný názov dunihlav), tak je to super kára a hlavne interiér minulej generácie je geniálny. Zasúvateľný displej, kolečko MMI, ergonomické ovládanie klimošky s krásne spracovanými gulatými výduchmi, veľký kutáč a elektrická ručná na stredovom tuneli. Och, prečo ste sa v Audi tak opustili... [odkaz] -
pradeda777 26.03. 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
wl....to nevadí....na první pohled vypadají podobně čili "po čem nic" a proto také ty origoš kola nejsou nikde moc vidět. Zrovna tak jako sedany ve Veselé zelené, protože ta barva sedanu moc nesluší. Jo, jsou k vidění v US, jelikož tam SB není v nabídce.