Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 02.09.13 18:45
« Re: Nové téma
wl, šmoula: Protože jsem mamlas... >:D Kliknul jsem na rozlišení, bylo tam nějakých 800x533, tak si říkám to bude dobrý a asi jsem to blbě stáhnul a už si to pak neověřil. Dělám deset věcí najednou, kafe, stáhnout fotku, rohlík, účetnictví, rychle nahrát a dát fotku jako hlavní, uložit, cigaretka na dva ťahy, bankovní příkazy, příspěvek do fotosoutěže, přehledy pro zdravotní a sociální pojišťovnu, podpis, razítko a jdeme od toho... >:-[]
Večer to opravím. -
Ronault. 02.09.13 15:05
« Re: Nové téma
Tak především gratuluji vítězům!
Pak děkuji za tu čest vystavit toto auto na titulce :-)
iudex: Diskutoval jsem to s Berustinou, ten folii na nárazníku chválí, nějaké detaily se na kráse najdou, ale zase méně než oťukaná kapota po zimě... to mě vždy irituje. Šlo by jen o čirou, nemělo by to jít vidět a pak jsem leda přemýšlel o černém lesku na střechu, ale to je jen taková úvaha... ještě uvidím, sbírám reference, zjišťuju ceny.
woody: jo. je to návykové :-) Včera jsem překročil 1000 km, spotřeba dle PC 4,9 a to jsme jeli ve čtyřech po dálnici. Sportovní to není, ale pohodlné ano :-) SSS bych jako druhé auto bral hned, ale když já mám sotva na jedno auto, natož na dva :-) -
šmoula nešika 30.08.13 13:22
« BMW M135i aneb Zapomenutý král hot-hatchů
Včera jsem opět študoval hot-hatche. Už asi potisící si přečetl srovnávací test Volkswagenu Golf R, Seatu Leon Cupra R, BMW 130i M-Paket, Mazdy 3 MPS a Audi S3 Sportback v AutoTIPu Sportscars.
Tentokrát jsem se chtěl podívat pečlivěji na zoubek 130i, jelikož se mi po asi miliónu let začalo trochu líbit, asi netřeba zdůrazňovat, kdo měl design na starost. Řekl jsem si, že by to mohla být zajímavá volba, když pod kapotou trůní spolehlivá třicítka. Dokonce se mi podařilo zjistit, že nejlepší byly starší verze, a to nejen díky lepšímu řízení, ale i oné spolehlivosti (k čemuž mi posloužilo SM s bazarovou recenzí minulé trojky - s těmi označeními motorizací to nakonec není tak hrozné).
A jak to tak bývá, člověk dřív nebo později zakopne o novější generaci, o které jsem věděl jen to, že v základu vypadá naprosto tragicky a má větší kufr a víc místa na kolena. Leč protentokrát jsem zakopl přímo o Zlatý grál - M135i. Věděl jsem, že 1 M bylo hodně chváleno i hodně kritizováno a že M-Paket se u starší generace povedl, takže mě to docela zaujalo. Stejně jako design. Napodobení stylu onoho slavného designéra dopadlo poněkud zvláštně, světla i maska byly u základních variant hodně mohutné a skloněné vpřed, což mělo možná odkazovat na starší báva, ale s tím malým nárazníkem to vypadalo jak potrhaná boxerská rukavice. Ale paketový nárazník vše rázem obrátil k lepšímu. Mimo nemetalické bílé, která dělá z jedničky stylovou nákupní tašku a která se mi po dlouhém rozmýšlení nakonec líbí nejvíc, je na výběr neotřelá stříbrná (kovový odstín), jež si hezky rozumí s titanově šedými a matně černými doplňky, černá - „vlk v rouše beránčím“, sexy šedá a provokativní modrá s oranžovou.
A pak jsem narazil na test, nebo spíš dva od PJ, kde auto vychválil skoro do nebes, jen řekl, že na konečný verdikt počká, až se mu pod ruce dostane manuál, jinak že by skalního fanouška BMW mělo odradit snad jen řízení proměnným převodem, turbo a menší ochota driftovat na suchu. V testu na Nordschleife nakonec napsal, že s manuálem je motor o výkonu 320ti koní ještě lepší a že na okruhu funguje řízení naprosto skvěle.
No jo, Janda, mrknu se na zahraniční testy. Leč chvála i zde nemá konce. Chris Harris jen tak mávl na Audi svou opičí tlapou na konci srovnávačky s RS3... A Clarkson výjimečně doporučil hatchback. Večer koukám na autofun, tam test A 45 AMG. A popleta Vavera u konkurence na bavorák zapomene. Není jediný, Machala ze Světa motorů to samé. Ještě si rozkliknu Auto Express, jéé, BMW M135i review, se divím, že jsem nedostal škytavku... S automatem a nejspíš i runflaty, ale bávo bere pět hvězd. Neuvěřitelné. Stejně jako to, že na jejich okruho zaostala jednička jen o půl vteřiny za výkonnější čtyřkolkou A 45 AMG, kterou si mimochodem stejně jako pětidveřovou karosérii a ZF s osmi stupni můžete dokoupit...
Taky jsem včera navštívil konfigurátor, poté co jsem asi tak sto let instaloval odpovídající verzi Javy, která dneska stejně zase nefunguje... Poměr cena/výkon je skvělý, ale i tak jsem se musel uskromnit, abych se vešel do miliónu a čtvrt: [odkaz]
Takže jednou, třeba za deset let, asi ano, ale trochu mě štve, že už BMW nemontuje 30i a 25i je čtyřhrnek. 35i totiž není kdovíjak spolehlivé, i když emková verze bude mít lepší komponenty. Myslím, že minimálně vstřikovače budou mít za deset let dost. Nechci ani vědět, kolik stojí takové dvoukomorové turbo. 8-s
Jsou tu ale i dobré vyhlídky. [odkaz]
Supr fáro, co, chlapi?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
woody-alien 30.08.13 12:45
« Re: Výsledky
iudex: Jistě, tak korejské kompaktní "fluidum" ,to je jiná váha >:D , ale kromě hmotnosti a točivého motoru SSS pomáhá i dobře poskládaná převodovka. Když už tak těžce emisními předpisy zkoušenou atmosféru zlikviduješ ještě "úspornými" převody - výsledek je jasný.
Turbo tomu samozřejmě dá grády, a navíc s ním můžeš (jak trefně píše LV v testu FieSTy) jezdit obojím způsobem - buď jako s nafťákem nebo ho honit podobně jako atmosféru. -
iudex 30.08.13 11:03
« Re: Výsledky
woody: dodacia lehota je asi 3-4 mesiace. Ja som chcel zaokrúhliť vlastníctvo Focusa na 4 roky, čo je v januári (lednu), teda objednať by som mal v septembri alebo októbri (září-říjen). Na druhej strane ale uvažujem, či je rozumné dostať hotheč uprostred zimy a či nepočkať do jari. Uvidíme.
Ad atmosféra: ak je tam dostatočný objem a výkon (s ohľadom na veľkosť/hmotnosť auta), tak s atmosférou nie je problém; je iné jedna-šestka v nižšej strednej s 1300 kg (nech by to bola aj najlepšia kórejská škola >:-[] ) a iné v malom aute zľahka cez tonu. Tak v nižšej strednej by to musel byť aspoň dvojliter (typu Civic type R). Ale asi najlepšie bude daný objem skombinovať s turbom a hotovo. >:D Ako som Ti už písal, "môj" predajca Fordu (mal FieSTu na víkend a vybehol s ňou na Grossglockner) bol z nej viac nadšený, ako z Focusa, čisto z hľadiska jazdy ju označil za zábavnejšiu, ako Focus, pritom má tiež mnou chválený sound sympozér a teda super zvuk. -
white label 30.08.13 11:01
« Re: Výsledky
iudex
Já jsem ti už dopředu psal, ať tentokrát na roli nějakého statisty rovnou zapomeneš. ;-)
Byli jsme, ve většině případů hlasování, oba na prvních dvou místech, takže jsme si vzájemně výrazněji "utéct" ani nemohli.
Taky už některé nicky musí otravovat dávat mě pořád na bednu, což svým způsobem docela chápu. :*) >:D >:-[] -
woody-alien 30.08.13 10:47
« Re: Výsledky
iudex: No trošku víc výkonu by se sneslo ;-) , ale jet konečně zase atmo benzínem, kterej nemusíš k práci přemlouvat bylo opravdu osvěžující. Jenom to chce překonat ty turbo návyky (už i Ron píše jak je to návykový, a to ještě nepřidal do nádrže fazolovej urychlovač >:-[] ), že to pojede jaksi samo.
Já viděl vaše soupeření s wl dosti vyrovnaně a raději jsem to dopředu nesčítal a nechal se překvapit. Podle hlasování jsme to odhadoval na rozdíl tak šesti bodů a vidíš, stačilo jediný hlasování a mohla být plichta. ;-) Ale tentokrát opravdu white label prokázal té kreativity nejvíc. Nu což, spravíš si chuť hot-hatchem. ;-) Jaká je vůbec doadcí lhůta ? -
iudex 30.08.13 09:13
« Výsledky
Predovšetkým ďakujem za hlasy a strieborné umiestnenie; popravde som nečakal, že budem viesť taký vyrovnaný súboj s labelom, ktorý nakoniec (po zásluhe) vyhral, k čomu mu gratulujem.
@anti99: ja som do Focusa pred rokmi tiež dal K&N filter a bola to blbosť: žiadne "lepšie dýchanie" motora som nezaznamenal a hlavne to čistenie je otrava (nehovoriac o tom, že na to, aby som sa dostal k filtru, som si musel kúpiť nový kľúč aj s nástavcom). Preto som už do Mondea nič podobné nedával.
@Bud: rozdiel je len vo vyvážení bielej, prvá ma teplejšie farby, druhá chladnejšie (odhadom tak 1500-2000K rozdiel), príjemnejšie pôsobí tá prvá, do súťaže sa možno viac hodila druhá (pre zvýraznenie zelenej farby).
@woody: čítal som Tvoj report z jazdy so swiftom; presne o tom je hotheč, že sa bavíš a absolútny výkon nie je až taký dôležitý. Točivá atmosféra má jednoznačne svoje čaro.
@Ronault: podľa mňa špekulovať s fóliami je nezmysel, farebné majú význam iba v prípade, ak si vedome kúpiš bezpríplatkovú pastelovú farbu s vedomím, že chceš niečo iné, pri Tvojej krásnej metalíze (ak by som kupoval Megane, bral by som práve túto) by si to len pokazil a bezfarebné fólie, ako už bolo povedané, zrejme nejak dlho nevydržia. Tiež som na sekundu pripustil fóliu, keď som zúfal nad slabým výberom farieb v GTI, čo som ale pozeral tie firmy, čo to robia, všetko vyzerá tak tuzingovo, je to skrátka vidieť, že ide o fólie (hlavne tie matné, to je des). Inak ešte raz gratulácia k novému autu. :-) -
Bully_ 30.08.13 08:54
« Re: anti99- filtry
Vymenou papirove vlozky filtru za bavlnenou prece neprijdes o zadnou zaruku. Leda ze bys pouzil neco tak nekvalitniho/ pro svuj vuz nevhodneho, ze by ti bud vubec nefiltroval a zpusobil ti poskozeni motoru. Resp. ze by za ev. poskozeni mohl prave on.
K&N performance bavlnena vlozka neni zadny kvalitnejsi filtr nez OEM papirak. Jenom se nemusi menit za novy, ale staci ho vyprat a naimpregnovat. Popravde nechapu prinos takove vymeny, snad ze s nim usetris par stokorun v horizontu nekolika set tisic km. -
anti99 30.08.13 05:20
« Re: Vyhlášení výsledků
gratulacia vitazom a zucastenym
Bud
prva je lepsia, kvoli farbam
minuly vikend som vymenil filtre povodne mazda za K&N performance / vzduchovy, olejovy a kabinovy/; uz mam teda po jednej zaruke na rocnom aute.
By ma ale zaujimalo ake filtre mate v autach od novoty; ci klasicky az po koniec zaruky davate OEM v autorizovanych servisoch alebo od zaciatku idete na nejakych kvalitnejsich performance trebars aj to K&N.
Moj dovod je jasny 60000km rocne po dialnici si ziada kvalitne filtre.