Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 11.10.13 14:56
« Re: Guten Tag mit Individualität
iudex
To nejsou pouze moje doměmky, klidně ti podepíšu i s razítkem, že ta červená linka je u GTI i na statické verzi bixů. Jediná pochybnost je v tom, jak u nich svítí denní světlo.
V tom slovenském konfigurátoru je podobných "minel" víc.
I ten prodejce mi potvrdil, že obě verze bixenonů vypadaji stejně, takže bez zapnutých světel stejně nepoznáš o jakou verzi se jedná. Klidně můžou být na kterékoli fotce na kterou se zrovna díváš, a žes zatím neviděl na fotce zrovna ty statické se pouze domníváš.
Dej si německý konfig. na stránku kde je rozcestník ke všem Golfům a přejeď kurzorem po všech verzích a sleduj změny na předních světlech. Pak si otevři GTI, uvidíš jeho obrázek v německém základu, tedy se statickou verzí s červ linkou, pak zaškrtni verzi dynamickou a vzhled světla/linka se nezmění. ;-) -
iudex 11.10.13 14:24
« Re: Guten Tag mit Individualität
wl: riešili sme to, pamätám, ale stále bez pochýb nevyriešili; sú to len Tvoje domnienky (síce vcelku logické) založené na predpoklade, že slovenský konfigurátor je chybný a naopak viere v správnosť nemeckého. Zatiaľ som ale nevidel jedinú reálnu fotku statických bixenónov a teda stále zostáva otvorená ako otázka, či aj v nich je linka červená (alebo strieborná), ako aj otázka, čím svietia denné svetlá (keďže to nie sú LEDky). Ale radšej by som bol, keby si mal pravdu Ty a červená linka bola aj v statických xenónoch. Sám som zvedavý, čo povie "Tvoj" predajca.
@woody: to by si sa divil, predajcovia neovládajú aj oveľa triviálnejšie veci, ako sú nuansy medzi statickými a natáčacím ibixenónmi; jeden predajca Peugeotu ma presviedčal, že motor 1,6THP je biturbo, až kým som mu nevysvetlil, že Twin-scroll turbo neznamená dve turbá, ale jedno dvojkomorové turbo. >:D -
white label 11.10.13 13:09
« Re: Guten Tag mit Individualität
w-a
To já taky, střešní okna obecně nemusím, už k vůli zbytečné díře ve střeše, obvykle sníženému stropu a vyšší hmotnosti na nejméně vhodném místě (zvyšuje těžiště).
Na druhou stranu musím přiznat, že v G7 GTD, který jsem nedávno jel, střešní/panoramatické okno bylo a bylo vyřešené/provedené parádně. Jednak bylo podstatně větší, než bývá u střešáků zvykem (to je ale obecný trend), ale hlavně vyjíždělo nad střechu automobilu, takže vůbec nesnižovalo strop. Navíc to GTD bylo bílé, takže mu ta černá skleněná střecha slušela. Tím ale neříkám, že bych si ho vzal.
[odkaz]
P.S. Výsměchem jsou pro mě panoramatické střechy ala kaškaj, kde je střecha pouze něco jako skleník, který se nedá ani pootevřít. 8-s :no: -
white label 11.10.13 12:55
« Re: Guten Tag mit Individualität
w-a
Tak jsem to nevydržel a zavolal našemu známému šéfovi prodeje v NH Caru a trochu ho taky nachytal na švestkách. Potvrdil mi, že obě verze bixenonu vypadaji stejně, ale taky neví jistě/přesně jak u toho statického svítí denní svícení, domnívá se, že by mohl být rozdíl pouze v tom, že to denní světlo nemá tu ultrabílou barvu, typickou pro LED denní světla, ale jistý si není a samotného by ho to zajímalo.
Takže v půlce příštího týdne jim přijde Golf s pouze statickými bixenony, tak si to denní svícení vyzkouší naživo a dá mi vědět! ;-) -
white label 11.10.13 12:32
« Re: Guten Tag mit Individualität
iudex
Už jsme to tu jednou řešili, ale zřejmě pomalu chytáš mojitův syndrom...
S těma linkama to máš domotané podobně jako grafika slovenského VW konfigurátoru (viz tvůj odkaz nereálné kresby ze slovenského konfigurátoru). V tomto ohledu se spoléhej pouze! na konfigurátor německý, kde si VW podobné přešlapy nemůže dovolit.
[odkaz]
Prodejce ti odpověděl správně, každé! bixenony na G7 mají protaženou linku v krycím skle, běžné verze Golfu, verze GTD a R mají linku nenápadně stříbrnou (s některých úhlů působí až transparetně viz tvůj odkaz detailu GTD), která se díky podobnému podkladu "paraboly" světlometu ztrácí podstatně více (viz i tvůj odkaz na GTD), než ta červená u GTI.
Takže právě GTD má tu linku unifikovanou s běžnými verzemi a Golfem R, který má v základu rovnou dynamické bixenony. Naopak červená barva linky u GTI je u G7 ojedinělá.
Takže znovu se vracím k tomu, že jediná nezodpovězená otázka je pro mě v tom, jak je řešeno denní svícení u statických xenonů.
Ohledně paketů, ano i u nás má "tradici" paket 5dveří + aut. klima, ale to jsou obě věci, které chce opravdu drtivá většina zákazníků, což si zrovna u toho bezklíčového přístupu rozhodně nemyslím, třeba já bych ho nechtěl ani zadarmo. Je veřejným tajemstvím, že bezklíčový přístup je ideální doplněk pro potenciální zloděje automobilu jím vybaveného.
-
woody-alien 11.10.13 12:04
« Re: Guten Tag mit Individualität
wl: Popravdě přiznám, že při psaní toho příspěvku jsem se nechal zblbnout FieSTou, která má červené třmeny až ve vyšší verzi ST+. Takže ano, vím, ale v tu chvíli mi to nedošlo. ;-)
Ad: Bixenony - je mi strašně divný, že ani prodejci to nedokážou uspokojivě vysvětlit (viz reakce na iudexův dotaz). To přece nemůže být takovej problém to zjistit, když to zrovna nevím. I když.....to není jenom věc VW, zasmál jsem se, když se v reakci na můj dotaz dva prodejci Fordu dohadovali, které barvy z ceníku Fiesty (kam je namotaná i Fiesta ST) vlastně FieSTa může mít a které ne. -
woody-alien 11.10.13 10:14
« Re: Guten Tag mit Individualität
iudex: Jsi nějak dobře informovanej...... ;-) Možná, že na zimní obutí ano, ale nikdo neví kdy. Jen blázen by si mohl myslet, že po třech letech dojde k nějakému rozuzlení. Ten * všechno popřel (bez ohledu na výpověď svědka) a tak mě dneska zvali k soudu, abych zodpověděl otázky maďarského soudu. No, nechci být zaujatej, ale až příliš z těch otázek čišelo, že si myslej, že jsme se se svědkem na toho nebohého, těžce pracujícího Maďara domluvili a chceme ho zničit. Ten náš soudce se mi skoro omlouval za (jeho slovy) "hnusný" otázky. No nic, teď to pošlou zpátky do Maďarska a uplyne rok, pak z Maďarska pošlou doplňující otázku jaktože si po 4 letech nepamatuju, jestli měl ten kamión na RZ přilepený dvě nebo tři mušky a že u svědka našli, že se stejně jako já narodil v České republice, což je jistě podezřelé.....a uplyne další rok. Komedie. 8-s :no: -
iudex 11.10.13 09:07
« Re: Guten Tag mit Individualität
Tak ku kauze bixenóny: je to vcelku zamotané a nik, ani predajcovia poriadne nevedia, ako to je. Keď som písal predajcovi, v ktorých svetlách je tá červená linka, napísal, že "iba pri bixenónoch", čím mi teda nepomohol, lebo nepovedal, či pri tých drahších natáčacích, alebo aj pri lacnejších statických. Ale fotky tých jednoduchších xenónov je nemožné nájsť; len v konfigurátore je takýto obrázok xenónov bez linky: [odkaz] ale ako písal wl, tomu konfigurátoru sa moc veriť nedá. Avšak napríklad aj Golf GTD má natáčacie bixenóny bez tej červenej linky: [odkaz] teda na nejakú unifikáciu alebo zjednodušenie výroby by som nevsádzal a kľudne to môže byť aj tak, že lacnejšie xenóny sú bez červenej linky. [odkaz]
Jediné, čo je isté, je to, že lacnejšie bixenóny sú bez LED. A práve tie denné LEDky pôsobia tak frajersky, teda ďalší bod pre drahšie bixenóny.
P.S. ako pozerám cenník, tak ono šla hore nielen cena auta, ale aj ceny príplatkov oproti cenníku spred pár mesiacov (z ktorého mi robili cenovú ponuku).
8-s
wl: ako už písal Leg: čo je na tej cene paketu čudné? Naopak to je pre VW typické, že cena balíčkov je výhodnejšia, ako jednotlivé položky. Škoda, že pri GTI nedali do balíka Austiny a bixenóny povedzme za tisícku, to by bola akcia.
woody: len aby tá náhrada škody vydala aspoň na zimné obutie. >:-[]
EDIT: neuveriteľné, našiel som fotku GTI s halogénmi (Z VW Austrália): [odkaz]
[odkaz] -
Leg 11.10.13 08:32
« Re: Guten Tag mit Individualität
Tak to ti držím palce, woody. Mal si deklarovať, že sa bojíš jazdiť v aute menej odolnom ako je BVP, to by ti asi pôsobilo uveriteľnejšie a aj by si vytrieskal viac peňazí. >:D
V tom cenníku je to s kombinovoané iba so stat. xenónmi, v konfigurátore môžeš sky paket skombinovať aj s technik paketom a nielenže je potom lacnejší, ale dostaneš k tomu aj spomínaný keyless system. ;-) A predpokladám, že trojdverák by ti za tú istú cenu doviezli, aj v minulej generácii bol obyč Golf štandartne päťdverový a bez príplatku trojdverový (GTI a R 5dv za nejakých 900€), tipujem, že nepredali ani jeden 3dv, tak to z cenníku vypustili. A vôbec, neviem čo sa čuduješ týmto výhodným paketom, podľa mňa je to celkom normálne, podobne ako bol u vás paket pre obyč Golf6 či Polo klima + 5dv karoséria za nejakých symbolických 12000, pričom každý z týchto prvkov sám osebe stál viac. Neviem či to tak bolo presne, ale nejaká podobná akcia to bola a brali to v podstate všetci.
P.S. ja hokej nehrajem. :-) -
woody-alien 11.10.13 07:41
« Re: Guten Tag mit Individualität
Tak, pánové, mažu k soudu.....a až se vrátím, bude ten Maďar minimálně o částku rovnající se slušně vybavenému GTI lehčí. >:D Fyzická újma je jasná, psychická újma znamená, že od té nehody se bojím jezdit jakýmkoliv autem s vyjímkou GTI 7 Performance + náležitá bezpečnostní a vizuální výbava....kapiš. ;-) -
white label 11.10.13 00:47
« Re: Guten Tag mit Individualität
Leg
Ale já přece jasně píšu, že za mě rozhodně nějaké bixenony, tedy samozřejmě klidně "jen" ty statické, což je u nás 22.700 Kč před slevou, nikoli cca 40 tis., tolik u nás zdaleka nestojí ani ty dynamické.
Jinak je to můj osobní pohled na konfiguraci G7GTI, někdo může/bude mít jiný, s čímž nemám žádný problém. Ale já bych si tohle GTIčko s halogenama prostě nekoupil, klidně bych raději nějaký čas počkal, až budu mít i na ty (bi)xenony.
Ten váš konfigurátor už jsem taky prolítl, víte o tom, že ta výbava (alarm, park. senzory, LED mlhovky, kuřácká výbava) která je u vás (proti nám) navíc už v základu, by u nás stála 30 tis Kč, takže místo toho mohly být u vás klidně ty statické bixenony v základu. >:-[]
Ty vaše pakety jsem taky moc nepobral, jejich ceny asi počítal někdo u flaše borovičky. Aby stál paket statických bixenonů+bezklíč. přístup méně, než samotné bixenony, to opravdu není normální. >:D
A jak to, že u vás (podle konfigurátoru) nejde objednat žádný Golf jen s s jedním párem dveří? To je třeba pro mě ještě mnohem nepřijatelnější, než ta vaše přepálená cena za bixenony (hlavně za ty dynamické)! ;-)
P.S. Ještě je tu jedna možnost jak tu cenu bixenonů v Golfu přečůrat. Objednat si rovnou Golf R, kde jsou v základu dokonce ty dynamické bixenony. >:-[] -
Leg 10.10.13 23:51
« Re: Guten Tag mit Individualität
wl: ohľadne svetiel takmer na 100 percent súhlasím, len si nemyslím, že dať cca 1500€ kvôli vzhľadu je pre bežného kupca Golfa (i GTI) prijateľné, skôr ide predovšetkým o funkciu. Kto dlhodobejšie jazdil s kvalitnými xenónami, vie. U nás je momentálne k dispozícii "technik paket" za 983€, ktorého súčasťou je okrem základných bixenónov i bezkľúčový nástup a výstup. A to si myslím je dobrá voľba, to natáčanie i diódové denné svietenie by som kľudne oželel.
Nakoniec to s tými základnými bixenónmi bude možno podobne ako napríklad s tempomatmi, ktorý je zväčša prítomný vždy (je to nakoniec len softwarová záležitosť elektronického ovládania škrtiacej klapky či jej alternatívy), rozdiel je len v prítomnosti ovládacích prvkov. Možno sú aj spomínané bixenóny riešené hardwarovo rovnako, len u nenatáčacých je deaktivované natáčanie a namiesto bielych lediek na denné svietenie tam nainštalujú žlté, akože "halogénové" ledky. >:D
Inak k iudexovej poznámke na adresu sedačiek v 1-er by som doplnil, že tie majú dofukovacie bočnice operadiel a aktuálne boli nastavené na nás, "športovcov". Objemnejší súdruhovia samozrejme môžu uvoľniť ventil a ich tvar si do určitej miery prispôsobiť. Týka sa to ale len operadla, sedák túto vymoženosť nemá. -
white label 10.10.13 23:07
« Re: Guten Tag mit Individualität
w-a
>:-[]
...a k čemu vlastně zrovna vy potřebujete verzi GTI??? :-O :*) >:D
Červené třmeny má i no perform. verze (což asi víš), takže u perform. by tě sousedi mohli podezírat spíš z toho, že sis na ty přední třmeny nalepil nápis GTI. :-)
Vzhledem k tomu, že třeba v Německu jsou ty základní bixenony v základu nejen u GTI/GTD, ale dokonce i u všech Highlineů (neplést se známou výbavou "Henlajn" u Škodovek) , tak by tam ta zákl. verze bixenonů neměla být žádnou velkou vzácností.
K otázce, jestli na G7GTI brát (ne zrovna levné) bixenony (a jedno jaké statické/dynamické) mám jednoznačnou dpověď - rozhodně ANO! Hlavní důvod samozřejmě není to prodloužení červené linky v krycím skle světlometu , bez kterého bych se naopak klidně obešel, stejně jako by se bez něj obešlo G7GTI a stejně jako se bez něj obešlo všech 6 předchozích g. GTIčka.
Hlavní důvod je relativně dost laciný vzhled halogenů pro G7. A to nejen při svícení světlem denním (klasika vs špičkově provedené "nebodové" LED) , večerním/nočním (kdy je rozdíl ve svítivosti a barvě světla na první pohled patrný) a světlem blinkru, ale i při úplně zhasnutých světlech. Kdo viděl naživo! (fotky jsou o poznání milosrdnější) vedle sebe G7 s halogeny a bixenony určitě tuší o čem tak dlouho píšu. Halogeny u G6 byly (po této stránce) podstatně přijatelnější a jejich vnitřní architektura tak lacině nepůsobila.
Podle mě měly být bixenony v základu (u GTI) i na zdejších "východních" trzích Evropy (jen ať si všechny hh vezmou příklad z o třídu menšího SSS), a to i za cenu navýšení zákl. ceny o cca 20 tis. Konfigurace bez nich bude zbytečně kazit celkovou image G7GTI, která z něj po jiných stránkách pozitivně vyzařuje.
FoST sice nemá bixenony v úplném základu ani v Déčku, ale v nejvyšší výbavě (ze tří možných) už obsaženy jsou. Pro základní výbavu "ST" nejdou dokonce ani připlatit, pro střední výbavu (Leder-Sport-Paket) jsou za přípl. 960 euro a pro nejvyšší (Leder-Exklusiv-Paket) už jsou v ceně.
-
woody-alien 10.10.13 22:22
« Re: Guten Tag mit Individualität
wl: No právě, já myslel, že to LED denní svícení je jen a pouze u těch dražších bixenonů. Jasně, je to zvláštní, že by dělali dvě verze denního svícení pro bixenony, ale takhle jsem to pochopil. Pak je tu ta možnost, o které píšeš, že totiž jenom mlžej a neuváděj to v textu a přitom to mají i ty levnější bixenony. No a pak je tu konspirační teorie, že žádné levnější bixenony neexistujou a prodejci mají za úkol buď vnutit ty s dynamický přisvěcováním nebo zákazníkovi xenony rozmluvit. >:D Samozřejmě to vyžaduje dobrý odhad - kupříkladu vidím jistého zájemce z jakési zadele z divokého Severu, přijede výběhovým autem začínajícím na F - a vše je jasné. Dáme základní 17", halogeny svítěj skvěle a proč byste připlácel za barvu, když ta základní bílá nevypadá vůbec špatně, mrkněte na toho Amaroka. DCC je volovina pro měkoně, místo DSG si zajeďte na pěknou dovolenou, parkovat snad umíte když jezdíte takovou krávou a jistě vám nemaj co ukrást, takže na alarm a zatmavený skla se vybodneme. Chápu, že udržet se s Mondeem v jízdním pruhu bude problém, ale vy to zvládnete, sklopený zrcátka stejně vypadaj divně a pokud se týká navigace, není nad klasickou mapu. Jo a ten performáns taky škrtnem, už tak je to na vás silný až moc a ještě si z vás sousedi budou utahovat, že si po nocích malujete brzdy na červeno. Takže domluveno. >:D >:-[] >:-[]