Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 10.02.14  14:43

    « Re: Nouvelle Clio RS aneb Změna názoru v přímém přenosu

    Počkej, počkej. Přetížení 0,8G nic není, dokonce u GTI udávali 0,9 až 1,0G a Megane RS Cup pokud vím zvládne o něco více.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 10.02.14  13:30

    « Re: Nouvelle Clio RS aneb Změna názoru v přímém přenosu

    woody, Th: Jojo, ifaster mám v odběru, Kuba řízení očividně rozumí.
    Ten měřič přetížení jak u GT-R nebo SLS AMG je pěkná hračka, vybavuje se mi Rasťův test plynulosti průjezdu zatáček, kde projel meg jednu hodně ostrou zákrutu poměrně s prstem v nose asi na 0,8 G, když jej Chvála řídil klidně, a pak mu mírně ujel zadek, když v půlce zatáčky redaktor škubl volantem, kvůli čemuž vyletěla digitální ručka k supersportovnímu 1,1 G. Na hatchback opravdu vynikající přilnavost. Ale Rasťo se obecně s MRS vyblbne, zběsilé kličkování mezi kuželkami dostaly jedno kolo do vzduchu (asi se stabilizací) nebo efektního driftu (patrně bez).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.02.14  12:05

    « Re: Nouvelle Clio RS aneb Změna názoru v přímém přenosu

    No ještě musím přidat svého oblíbence. ;-) [odkaz] Na to, že zvuk je u SSS slabina, to tady nezní vůbec špatně.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.02.14  11:48

    « Nouvelle Clio RS aneb Změna názoru v přímém přenosu

    Při včerejší debatě s majitelem CRS došlo na tohle pěkné videjko z Rozstřelu malých H-H v Bělé pod Bezdězem, 208GTi vs. CRS vs. SSS vs. Fabia RS. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.02.14  11:22

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Bully: Pokud to někdo takovým způsobem upravuje na ježdění, zcela chápu že ignoruje jmenované "nezbytnosti". Já jsem myslím v tomhle ohledu celkem umírněný i co se týká daily car. Věci jako je prémiové audio, navigace nebo kůže nepotřebuju, s xenonama bych to i u H-H používaného pro běžný provoz viděl tak, že samozřejmě líp vypadaj ale hlavně i líp svítěj. Na okruhu to nehraje roli, v běžném provozu ano.

    Jinak ale ty úpravy rozhodně "za hubičku" nejsou. Když to sečteš, dostaneš se na pěknou sumičku. Škoda, že to Toyota nenabízí už z továrny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 10.02.14  08:22

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Taky by se mi líbilo, kdyby si člověk mohl objednat ultimativnější verzi GT86 rovnou z výroby. Toyota sice u nás v ČR nabízí tovární doplňky TRD (podvozek, brzdy, kola, pneu...), ale když si to chceš objednat, dojde ti normální auto a k tomu tyto doplňky a teprve tvůj dealer ti to musí namontovat. No a ty původní ti prostě zůstanou a můžeš si je tak vystavit v garáži :-( Ke všemu zatím není v nabídce výkonový kit, takže kompresor si musíš řešit jinak a pak mohou být problémy se zárukou.
    A jak píše Bully, v tomto se mi přístup Renaultu hodně líbí. V základu si můžeš koupit vyladěnou verzi R.S., ale rovnou si můžeš za 40 tisíc objednat ještě tužší a perfektně fungující podvozek CUP s poctivým mechanickým samosvorem (podvozek má ještě tužší tlumiče, pružiny a stabilizátory proti R.S.), můžeš si připlatit pořádný skořepiny Recaro za dalších 30 tisíc, nebo můžeš utratit dalších 6 tisíc za R.S.monitor displej s různými grafy ve stylu Playstation či GT-R (teploty, tlaky, přetížení, časy na kolo...). Navíc přesně víš, jaké pneu ti dojdou k 18" kolům a jaké k 19" kolům. To jinde nikdy nevíš. Ještě by to chtělo větší nabídku barev ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 09.02.14  13:13

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    w-a:
    prave ze bych byl radsi (predevsim proto, ze by to bylo o dost levnejsi), kdyby to Toyota mohla nabidnout jako "doplnky" uz z vyroby. Treba prave takovy Megane RS Cup nabizi kompletni balicek vseho, co je potreba, aby se nemuselo uz prakticky nic draze ladit a homologovat. A to vsechno za hodne rozumne penize (neCup-ova verze tu v L ted v akci vyjde treba od 23.000,- € !!!).
    Jinak kompresorovy kit Vortech (Stage1- 285 k) tu delaji za cca 6.000,- € vc. TUV, takze + homologace cca 200-300€? Catback podle verze, s ABE, aby to slo bez poplatku za homologaci 700-1000€, brzdy podle verze, od lepsich kotoucu a desek s ABE za cca 700 + €? az po kompletni kity + homologace 3000- ?? €. Podvozek- od lepsich pruzin za cca 300€ i s homologaci treba pres komplet podvozky 2000,-€ - ?? €.
    Edit- rozumna kola + semislicky dalsich +-1500,-€.
    Muze to vyjit na ruzne castky, ale musi to proste projit homologaci a potom kazdorocne i STK (po cca 4 letech stari vozu).
    Auto se ale da sehnat za ruzne castky uz v serii, vidim ruzne v Nemecku nove kusy s ani ne stovkou km uz od 24.000,- €. Navic mne staci zakladni verze, nepotrebuju vestavenou GPS, xenony, premiove audio, kuzi a dalsi "nezbytnosti". Ale treba ten pubertalni Aero Packet se mi libi :-) , bez tech rychlych nalepek teda..
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.02.14  09:31

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Bully: Co se týká výkonu GT-86, o tom už se toho napsalo. ;-) Sám se to zatím zdráhám posuzovat, uvidíme až se projedu. Ono na běžný legrácky na silnicích to asi stačit bude, na okruhu je to jiná píseň. A pak ta věc, že si tě na rovinkách a obzvlášť do kopce asi podá kdejaký turbo, to je o psychické vyrovnanosti majitele. Pro mě nějaký úpravy stylu "Built Not Bought" nejsou téma, ale pokud si dobře vzpomínám, už jsi tady ty úpravy kdysi vypočítával. Takže kolik tak počítáš, že by tě taková nadstavba vyšla ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 09.02.14  01:10

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    No ja neviem, ak sa chcem odlíšiť od plebsu na Golfoch, tak si nekúpim GTIčko, ale rovno Passat. Pozérov za volantmi hothatchov by som skutočne nehľadal, na to, že sú to v podstate nazdobené kompakty (v zmysle vizuálneho dojmu) sú tieto autá príliš drahé.

    Ale súhlasím s tým, že ako môže hothatch plniť úlohy daily drivera na steroidoch, tak dobre poslúži aj ako ultimatívna okruhová mašina, prípadne sa môže človek ľubovoľne pohybovať niekde medzi oboma skupinami.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 09.02.14  00:14

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Leg:
    to je pravda, proc mit vysoke naklady a vyvijet 3D verzi jenom kvuli tem par prodanym kusum. Vetsinou stejne jenom pseudosportovni serie.
    Nejvetsi zabavou je pak zucastnovat se diskuzi o linkach na svetlometech a jinych dulezitych vecech, kterymi se pravy petrolhead odlisuje od lidovych verzi ostatnich plebejcu. Kazdy, kdo chce od auta neco jineho, si pak plete H-H se supersportem.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 08.02.14  23:42

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Bully s tou tuhosťou a preferenciou 3dv máš pravdu, čo potvrdzuje aj neexistencia viacerých hothatchov v 5d verzii, napríklad OPC či Megane R.S. Podľa mňa to ale nefunguje a nikdy nefungovalo tak, že ideme spraviť hothatch tak aby mal tuhšiu kasňu, vyvinieme 3D verziu. To by nikto nezaplatil. Pri vývoji hothatchu sa do veľkej miery pracuje s tým, čo je zrovna na sklade, aby sa dala udržať na uzde jedna z kľúčových vlastností - pomer cena/výkon. Ešte pár rokov dozadu spravidla bola k dispozícii aj 3d verzia - Golf, Astra, Focus, Civic, Corolla ... v podstate takmer všetky kompakty boli k dispozícii v trojdverovej verzii a teda logicky aj hothatch verzia bola trojdverová, niektorí výrobcovia ponúkali možnosť aj 5d, ak si mal záujem. Dnes je situácia trochu iná, 3d kompakty postupne vypadávajú z ponuky výrobcov (čo by som povedal je skôr odrazom reálneho dopytu ako nejakého ekofašizmu) a bohužial kvôli relatívne okrajovej hothatch verzii sa novú verziu karosérie vyvíjať neoplatí.

    Ďalšia vec je, že je síce pravda, že regule nielen EÚ tlačia výrobcov do zbytočných ekoopatrení, faktom ale je, že drvivá väčšina ľudí (vrátane veľkej časti autofajnšmekrov) vyžaduje od auta hlavne pohodlie, ekonomickú prevádzku a uživateľsky prívetivé chovanie, ktoré od vodiča nevyžaduje príliš veľa pozornosti. A najlepšie v nejakom "športovom" balíčku, nech aspoň auto pôsobí atleticky, keď už mám okolo pásu meter dvadsať. To je trend daný mnohými okolnosťami - všeobecná preplnenosť európskych ciest, drahé palivo, sofistikovaná technika plná počítačov, ktorá dokáže do veľkej miery zamaskovať "charakter" auta atď atď
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 08.02.14  22:59

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Ono je to jinak, 3 dvere neni zadna designova nastavba. Vzdycky se delaly sportovni hatche jen s 1 parem dveri proto, ze se tak dosahlo daleko vetsi tuhosti karoserie. Dneska tenhle problem diky pokrocilejsim technologiim castecne odpada, takze se da postavit tuha kastle i se 2 pary dveri. Priblizovani H-H normalnim autum a vubec ekofasisticky protiautomobilovy trend, kdy je dulezite vsechno ostatni krome pozitku z jizdy, pak zbytecnost vseho sportovniho i v tehle kategorii vozu primo vyzaduje. Dneska se nosi jenom sportovni look, v lepsim pripade i se silnym motorem.
    Druha vec- nemuzete soudit cely svet podle ceskeho piskoviste. Zrovna H-H se vsude v Evrope proda vic ve 3D variantach, pokud to vyrobce nabizi. Tahle kategorie aut je totiz bezne ve vlastnictvi bud mladych a svobodnych kluku, nebo jako 2. auto v rodine. Malokdo chce pouzivat H-H jako auto pro ctyrclennou rodinu pro rozvazeni deti do skolek a cyklisticke nebo potapecske dovolene, pripadne na prevazeni metraku stavebniho materialu na chalupu.

    BTW jsem byl dneska v Toyote a to GTcko me vazne laka az nebezpecne moc. Proc za tu cenu sakra nema aspon 250 koni uz z vyroby ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 08.02.14  22:09

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Leg: Ano, ještě 3 MPS. Tady se vedou podobné teorie jako u MX-5. Budou podobné, nebo zcela rozdílné...?
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 08.02.14  22:06

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    woody: Informace se různí, já doufám, že platí odkaz na první generaci - minimální hmotnost, upravená atmo z jiných modelů, nezaměnitelné jízdní vlastnosti. Alfa bude mít motory z giulietty, tedy turbo a silnější. Otázkou je naladění podvozku. Mazda byla dříve hodně měkká, aby na suchu komunikovala a na mokru se dala zkrotit. Navíc bude nejspíš slabší. Jenže starý Spider, tak milován v USA, byl také měkké GT se silnějšími i slabšími motory. Tak uvidíme, jaké budou priority jednotlivých automobilek. Mazda půjde patrně stejnou cestou jako s motory - buď po staru, nebo po novu, Alfa buď odproštění od předokolek ke klasice, nebo konkurenci GT-86. Uvidíme...
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 08.02.14  21:56

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Veru, tá MX-5 ND zaujíma aj mňa, okolo nej je počuť kopec rôznorodých dohadov, tak som zvedavý čo to nakoniec bude. A takisto čakám rozuzlenie kauzy MPS, ak by sa niesla v duchu Skyactiv technológie, mohol by z toho byť veľmi zaujímavý hothatch.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.02.14  21:38

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    šmoula: Tak Cupra by měla být už v Ženevě, takže nějaký první dojmy na sebe nejspíš nenechaj dlouho čekat. ;-) U MX-5/ AR zatím čekáme přesnější informace. Speciálně u Mazdy to osciluje od 1.3 turbo, pak zase ne, bude sky-active, možná nafta...jsem zvědav, co se z toho vyvrbí.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 08.02.14  21:28

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    všichni: Došel jsem k myšlence, že to hodně zajímavé okolo tří čtvrtí melounu nás (snad do roka a do dne) ještě čeká.

    Seat Leon Cupra
    AR Giulietta QV (motor v hlíně ze 4C a lepší rádio - kéž by se AR vzchopila ještě na menší upgrade nárazníků u čtyřlístku a GTA)
    Mazda MX-5 ND/Alfa Romeo Nuova Spider (dobré téma do mého blogu)

    Na něco jsem určitě zapomněl, každopádně bych tyto vozy nepodceňoval - obecně se tu o nich příliš nemluví.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 08.02.14  19:02

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Každý z tebou posledně jmenovaných je zaměřený trochu jinak, ikdyž jsou to hodně podobná auta. GTI je klasicky více univerzál, skvělý na každodenní soužití, ikdyž by mu prospělo více zábavnosti a radosti z řízení. MRS je na opačném konci, je o poznání větší radost a zábava ho řídit, ale je to vykoupené menší každodenní použitelností, je prostě tvrdší, má pevnější podvozek a lepší řízení. Astra OPC a Fo ST bude někde mezi, také si najde své kupce. Zrovna jeden kamarád vypadá dost nakloněn k tomu, že si brzo OPC objedná, tak budu moci časem porovnat ;-) Také zajímavé auto, standardně má adaptivní tlumiče, samosvor, pořádné brzdy Brembo, 19" kola v základu (chce tam ale ty pěkné 20-tky), jen na mě působí trochu obtloustle a je o dost těžší než MRS. Ale i s navigací, xenony apod se dá po slevě dostat také na 700 tisíc s DPH >:-[]

    P.S.: To víš, já jsem před lety rozmlazlen nadstandartním řízením z Fordu, takže pro mě je řízení poměrně důležité. A jak jsem psal i v recenzi, zrovna řízení bylo u šestkového GTI o něco méně citlivější než v C-Maxu.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.02.14  18:12

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Thom: My, co jsme měli s GTI 7 Performance tu čest, už víme své. Většina nářků na sterilnost a nudnost GTI je především opakováním zažitých klišé. GTI 7 Perf. (bez Performance jsem nejel) funguje skvěle, iudexovi možná trochu chybělo "divadlo", ale ne zas natolik, aby se pro něj nerozhodl. A vsadím se, že manuál ho příjemně vtáhne do hry. A já jsem byl, zjednodušeně řečeno, unešen. V tom teritoriu, ve kterém hledám, v současnosti podle mě není lepší auto. Daily car, který zároveň precizně funguje na okreskách, zábavně a nezákeřně. Ten, kdo dokáže odhodit předsudky, to bezpochyby uzná. I přesto, že má třeba jiné priority a víc mu vyhoví MRS Cup, Astra OPC nebo cokoli jiného. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 08.02.14  17:43

    « Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě

    Leg: ej veru múdro vravíš. ;-) Ja by som ešte dodal, že klasické štíhle dynamické línie kupé v cenovej hladine do milióna moc nie sú aj z dôvodu, že taký tvar karosérie nevyhnutne vyžaduje dĺžku a spraviť nízke elegantné kupé v rozmeroch (najmä dĺžke) nižšej strednej triedy je orech, ktorý nevyhnutne vedie buď k veľmi obmedzenému vnútornému priestoru, alebo k Tebou spomínaným bachratým zadkom a nepoužiteľným zadným oknám.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…