Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 08.05.14 20:14
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Bully
Tak, jak to píšeš, je první variantou právě to typické rodinné auto včetně nízké spotřeby, tedy např. běžný (v Evropě často dieselový) Golf. Druhá varianta je univerzárlní a zároveň sportovní hh, tedy např. GGTI. Pro mě je taky správnější ta druhá varianta, takže tady nejsme "vepři".
>:-[] -
Bully_ 08.05.14 19:59
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
w-l:
a proc by melo jit nutne o univerzalniho kockopsa? Nekdo chce rychlejsi petidvirko schopne fungovat i jako typicke rodinne auto. vc. nizke spotreby, jiny zase muze chtit predevsim ten sport pri relativnim zachovani uzitnych vlastnosti hatchbacku. Proc by mela byt spravna jenom ta prvni varianta? ;-) -
white label 08.05.14 19:44
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Bully
Viděl bych to částečně na zlepšení (dříve podprůměrných) manuálů z Dieppe a částečně na to, že ani ta testovaná konkurence nebude v manuálech dokonalá. BMW v testu mělo automat a od Hondy tam pořád není co dát (myslím hh), takže pak může být králem i jednooký. ;-)
U klasického hh by právě mělo jít o určitou vyváženost obou pólů, tedy jak sport, tak bezproblémová denní použitelnost. Nevyváženost/jednostrannost je pochopitelně špatně, a to oběma směry, takže udělat sériový hh jako pravověrný sporťák, s pouhým rozdílem použití karosérie hb, je tedy taky špatně.
Podívej se třeba na první g. GGTI, to auto bylo (i na svou dobu!) mnohem víc normálním hb, než vyloženě sportovně zaměřené auto, viz motor, rozměr kol, sedačky atd. atd.
-
white label 08.05.14 19:32
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
w-a
Jasně, všechno je relativní a v podstatě rámci těch čtyř ryze FWD hh skončil MRS celkově druhý, což špatné rozhodně není, navíc Cupra je podstatně novější, než MRS po dalším z faceliftů Meganu III, tentokrát bohužel bez možnosti xenonů.
-
Bully_ 08.05.14 19:20
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Nejvyssi hodnoceni manualniho razeni u Megane RS me, popravde, ponekud prekvapuje. Spousta lidi povazuje(me) tenhle vuz proste jako za vyborne fungujici HH pouzitelny i na okruh, ale par lidi ho vylozene nechtelo prave kvuli tomu razeni. Neco se mezitim ve vyrobe zmenilo, nebo je na tom soucasna konkurence vazne tak spatne?
Jinak tu nekdo definuje HH docela moc vyhranene. Ja ho treba nemam jenom za normalni auto, schopne i sportovnejsi jizdy. Vsechny moje vyhrady k dnesnim HH prameni prave z pohledu z druhe strany- ze uz se nedelaji zadne SPORTOVNI hatche, co soucasne nabizi i rozumne uzitne vlastnosti. Jenom o jizdni dynamice to neni, to dneska nabidne i kdejake TDI. -
woody-alien 08.05.14 19:09
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
wl: Tak to se Thomasinovi líbit nebude.... ;-) Ale myslím, že test AZ odzívne nějakým odkazem ve stylu fousatého nápisu na kancelářích státních úředníků : "Pořádek je pro blbce, inteligent zvládne chaos". >:-[] Následovat bude referát o "pravém petrolheadství" a o páprdech, co si nechají kvůli troše natřásání všemožnými systémy kazit zábavu. :-)
Ale jo, hlavně se to nesmí brát moc vážně. Objektivní fakta (výsledky měření) se stejně dost často tlučou s pocity z auta, které se měřit nedají. A nejspíš se shodneme, že i kdyby MRS Cup skončil až za Astrou, pořád je to o dost lepší než jezdit s i30. ;-) >:D -
white label 08.05.14 18:07
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
w-a
Byly mi podezřelé ty shodné body za trakci u MRS a Cupry s aktivním diferákem, tak jsem začal hledat zmínku o tom, že by se mohlo jednat o MRS Cup, ale nic jsem tam o tom nenašel, ani v technické specifikaci není zmínka o "samosvoru". Pak mě napadlo mrknout do příplatků, protože ten MRS má skořepiny jako mají Cupy. No a místo ceny příplatku za sedačky je tam odkaz k poznámce číslo 4, kde je drobným písmenem napsáno, že sedačky jsou za příplatek, který se týká celého paketu Cup, včetně samosvorného difu. Takže se omlouvám za dezinformaci, je to opravdu CUP. Ovšem i přesto to MRS překvapivě právě v blocích Fahrdynamik a Motor/Gertriebe stačilo pouze na 5. místo, zejména srovnatelná Cupra mu to docela natřela. (Tady by bylo zajímavé případné srovnání se slabším GTI Perform.) Přitom třeba manuál MRS je hodnocen nejlépe ze všech testovaných manuálů (koncernová trojka je těsně o jediný bod za ním), nejhůř je na tom (v tomto ohledu) opět OPC, předposlední je ST.
-
white label 08.05.14 16:47
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Bully
Chtěl jsem (ohledně woodyho) reagovat šířeji, ale v mnohém bych zbytečně opakoval woodyho reakci.
Vydělování (ve smyslu glorifikování) MRS (tedy zejména verzi CUP) ze třídy kompaktních hh není nic výjimečného, ale zrovna woody určitě není ten případ, od toho tu máme jiné adepty. Jakmile MRS někde nevyhraje nějakou srovnávačku, najde se hned dost divících se nicků, a že jako jak je to vůbec možné, když dlouhodobě dává "zázračné" časy na NS atd.. Pohotově přitom vytahují konspirační teorie apod.
A s tím, co se srovnávat ještě dá a co už naopak ne, to taky není úplně jednoduché.
Píšeš třeba, že bys nemíchal klasické hh se sedany/coupé, ale co třeba zrovna s takovým MRS, který má sice v názvu coupé, ale přesto má podstatně blíž k 3dv. hb (příp. k sb)? Jasně, pokud se dělá 135i je divné strkat tam 235i (viz i poznámka Legacyho). Osobně mi třeba mix FWD, RWD, AWD až tolik nevadí, přímé srovnání je sice logicky problematické, ale pro porovnání důsledků různých pohonů mi to přijde zajímavé. Dovedu si klidně představit, že bych se rozhodoval třeba mezi GTI Perf. a GR, takže podobně "nesourodé" srovnání (svým způsobem) spíš vítám.
Např., čekal bys, že nejmenší spotřebu v testu (9,4 l) bude mít právě 300 koňová čtyřkolka (S3), přičemž stejnou spotřebu měla i o 20 koní slabší Cupra s FWD. Nebýt srovnání zástupců různých pohonů, tak se to zřejmě nikdy nedozvím a budu mít zbytečně přehnaný strach ze spotřeby GR (druhá nejlepší spotřeba v testu - 9,7 l, přičemž takové OPC baštilo 11,5 l).
A zajímavé jsou i bodové rozdíly za trakci vzhledem k různým pohonům, tady bych čekal větší rozdíl zadokolky (M235i 48 bodů) a dvou nejlepších předokolek (Cupra i MRS 46 bodů). Čtyřkolky mají za trakci 82 bodů (S3) a 84 bodů (GR), STéčko 41 bodů a OPC 40 bodů.
OPC je vůbec "králem" testu, nejtěžší a nejžravější auto s nejhorší trakcí a dynamikou..., OPC je beznadějně poslední jak v bloku Motor/Getriebe, tak v bloku Fahrdynamik a v dalších třech je předposlední, čemuž odpovídá celkový konečný "náskok" 303! bodů na prvního, přičemž i na předposledního ztrácí celých 103 bodů.
GR 3070 b.
S3 3054 b.
Cupra 3039 b.
M235i 2968 b.
FocST 2892 b.
MRS 2870 b.
OPC 2767 b. -
woody-alien 08.05.14 11:21
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Bully: Možná ta moje reakce špatně vyzněla. Rozhodně Megane RS nijak nevyděluji ze skupiny ostatních "klasických" předokolkových H-H. Orgastické výkřiky na adresu jeho schopností u mě nenajdeš. ;-) Přesně jak píšeš, stačí si nastavit jinak preference a pořadí se mění. Jen mě z toho wl výčtu některých kategorií zaujalo, že Focus ST v těch "jízdních" disciplínách zaostává a přesto nakonec skončí před Meganem. Ale tady právě narážíme na to balancování mezi různými pohledy na to, jak vůbec H-H hodnotit. Důležitost jízdních disciplín bude zde zřejmě větší než třeba u rodinných kombíků a zároveň má H-H už z principu stále plnit úlohu univerzálního auta - není to přece žádný sporťák. A tady už je věcí každého "soudruha", aby si sám pro sebe určil, jak které vlastnosti jsou pro něj důležité. Čili neustálé určování "nejlepšího z nejlepších" může sloužit jen jako jakési vodítko, nikoliv jako absolutní pravda. Což někdy Meganistům úplně nevoní a neustále nám otloukají o hlavu čas na NS. No, teď byl chvíli klid, aleu ž zase začínaj....viz.Thomasino a Under8. >:-[] -
Bully_ 08.05.14 00:04
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
w-a:
vubec nechapu, proc z toho vyctu dnesnich HH porad nejak vydelovat Megane RS. Ani ve verzi Cup nijak zvlast nevybocuje, vzdyt jde porad o silne podobna auta- stejna koncepce, motorizace na stejnem principu, lisi se vicemene jenom detaily- na charakter uz se v tehle kategorii par let nehraje vubec. Zalezi jenom na tom, jak nastavis preference testu a jednou vyhraje ten, jindy druhy.
Jinak michat dohromady "klasicke" HH se ctyrkolkami, sedany/coupe a to vsechno v tak obrovskem cenovem rozpeti mne osobne prijde jako nesmysl uz z principu. -
šmoula nešika 07.05.14 22:14
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
AZ: Jojo, říkal jsem, že za účelem druhého či třetího auta pro tatíka od rodiny je to hodnocení docela trefné. Německý tisk těmto zákazníkům sedne líp než britský, který je spíše pro mládence a staré mládence. Přesto na mne AZ před tím rokem a půl nějaký nóbl dojem neudělalo. -
white label 07.05.14 22:11
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Ron
Tak samozřejmě, že jsem myslel, že sis naběhl právě tím, že si vypíchl ten Mnichov, v kontextu celé druhé světové války je to logicky něco úplně jiného (to nemá nic společného s případným "hnidopišstvím").
Samotný Mnichov ("dohoda") bývá považován spíš za symbol "zrady" a tzv. politiky ústupků, než za (obecný) symbol druhé SV.
A Hitlerovcům (nikoli absolutně všem Němcům) nebyl důvod věřit už dlouho před Mnichovskou dohodou.
P.S. V mé reakci nebylo nic ve smyslu, že by k nám po Mnichovu (ve zlém úmyslu) vkročila francouzská, nebo anglická armáda. -
šmoula nešika 07.05.14 22:09
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
Řekl bych, že válka nebyla na spadnutí až po Mnichovu, ale už roku 36, kdy nedokázalo Společenství národů jakkoli zabránit masivnímu krveprolití a nástupu fašismu ve Španělsku. Tím se předhodila Hitlerovi rukavice a ukázala neschopnost politiky Velké Británie a Francie. Ta ještě měla změny ve vládě, které se mezi sv. válkami opravdu moc nepovedly, takže na tom země moc dobře nebyla. Občanská válka zatím bujela a ustupovalo se dál. Zvolání britského premiéra po návratu domů bylo naprosto výmluvné. Zločinci kolem Henleina (vy, pane z Vratislavic, nezviditelňujte se na Porschem, ale zaměřte se na pivovar Konrad hned vedle) se zaradovali a zabrali nám naše slavné bunkry francouzského střihu. A pak se to samozřejmě celý rychle pos*alo. Jinak k tomu whitovu mírovému paktu - to by dopadlo asi podobně jako pak Ribbentrop-Molotov, akorát z toho opevnění měli Němci docela respekt; než jsme byli nuceni se vzdát... ;-\ -
Ronault. 07.05.14 20:51
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
WL: Jsem si stoprocentně jistý, že jsem si nenaběhl, v konečném a faktickém důsledku II. sv války si z hodin dějepisu nepamatuji, že by k nám po Mnichovu vkročila francouzská nebo anglická armáda, stejně jako že by za II. sv. byli zodpovědni francouzi či angličané. Chce to podle mě hodně slušnou dávku odvahy jakýmkoliv způsobem přehrávat zodpovědnost na někoho jiného.
Ad konkrétně Mnichov... v pozici Francie, která v podstatě byla německem zabrána velmi velmi rychle, se není co divit, že nás nehájila... o zbrojní převaze německa v té době moc pochyb nemohlo být... a náš obranný systém? Ještě stále nedostavěný, armáda menší, především letectvo... za jak dlouho němci obsadili pooodstatně větší Polsko? Dny? ;-)
Samozřejmě chceš-li být hnidopich, můžu to přeformulovat, od dob "II. sv. války..."... ;-) -
woody-alien 07.05.14 19:22
« Re: Třeba mě utlučte....Clio RS vs. 208GTi
wl: K tomu Mnichovu - to už opravdu dneska těžko do důsledků posoudíme. Četl jsem nejrůznější zajímavě propracované scénáře "coby kdyby", týkající se dvou zřejmě největších traumat našich dějin 20.století - Mnichova a "bratrské" pomoci 1968. I kdybys v obou případech bral jako hotovou věc, že se budeme vojensky bránit, je tam příliš mnoho neznámých na to, abys mohl předpovědět nějaký výsledek. A myslím, že v případě toho Mnichova ještě víc než v případě roku 1968.
K Zeitungu - za prvé jsem přehlédl ten No Cup, čímž Megane pozbyl pár důležitých věcí (třeba samosvor) a tahle jeho soft verze se dostává do mlýnského soukolí povedených a přitom uživatelsky přívětivých HH typu GTI Perf. nebo Cupry. V tom případě mi už porážka od Focusu ST, který se také pokusil změnit charakter směrem ke GTI, tak divná nepřipadá.
Metodika hodnocení AZ mi je jasná, koneckonců už to tu párkrát bylo, a to, že si můžeš z celkového přehledu snadno "vyďobávat" údaje, které jsou pro tebe důležité, je určitě velmi přínosné.
Snad tím nechceš říct (nevím kam jinam tím můžeš mířit), že zatímco Golf GTI (v základu tradičně třídvířko) je to "rychlejsi petidvirko schopne fungovat i jako typicke rodinne auto vc. nizke spotreby", tak dosavadní CTR byly z naprosto jiného těsta, tedy hhh ("hypersportovní" hh) s uživatelskou přívětivostí téměř na hraně únosnosti. To bych pak musel napsat, že si možná pleteš CTR s FoIIRS, nebo s Meganem R26.R., kde by se skutečně dalo mluvit o něčem (na poměry klasického hh) na úkor přijatelné uživatelské přívětivosti klasického (jedno jestli tří, nebo pěti dveřového) hb. Rozhodně to ale není případ/problém dosavadních sériových CTR, stejně jako GGTI, nebo FoST a dalších klasických hh.