Subaru Impreza (2001)
4.8.2012K tomuhle autu jsem se dostal tak trochu náhodou. Musím se přiznat,že je to můj první vůz,tedy né že bych 14 let co mám řidičák nedržel volant v…
Subaru Impreza (SubaruWRX)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
samael 19.08.12 14:09
« Re: Re: Re: Re: Sportovní vůz
Ono taky záleží,kolik mělo to WRX,které jsi řídil najeto,já jel v asi tak před 10 lety v "předváděčce" a sedělo jak přibité,brzdilo velmi dobře,vytknout se dalo snad jen nedokonalé řazení a snad ještě i trochu vůle v řízení,ale jinak bylo vynikající. -
m.z. 19.08.12 13:58
« Re: Re: Re: Sportovní vůz
Chápu, že se to může třeba majitele WRX dotknout, ale do opravdu sportovna WRX ještě pár věcí schází a myslím, že vím, o čem mluvím. Je to zdařilý kompromis, ale na ostrou jízdu není stavěná. Když ji vemeš pořádně protáhnout na 100%, najednou zjistíš, že podvozek se žvýká, brzdy nebrzdí a motoru schází šťáva.
WRX je dobrý mezistupeň k STI a navíc, opravdu každý má jiné měřítko, čili z jiného pohledu asi sporťákem je.
Já to beru z pohledu určení pro sportovní (ne závody) amatérskou jízdu a tam já osobně řadím STI, EVO, FF RS,sportovní Rencky atd. a mého nového horkého kandidáta 911 (997) Carrera S, tohle bych doma snesl ;-) -
samael 19.08.12 13:26
« Re: Re: Sportovní vůz
A třeba taková M5 e39 je velmi elegantní,s velmi kvalitním interiérem,vynikající technikou,ale sportovní auto to určitě není,spíš nadupaná limuzína se sportovním nádechem,která je skvělá na dlouhé cesty,ale na nějaké ostré vyjíždky v serpentinách se moc nehodí. -
Fisi 19.08.12 11:11
« Sportovní vůz
Padlo tady taky,že impreza WRX není sportovní vůz,ale co lze vlastně nazvat sportovním vozem?
Musí být sportovní vůz určen jen k motoristickému sportu?To nemůže,protože by se tím pádem vyřadily všechny civilní vozy.
Musí být sportovní vůz jenom dvoumístný?To také ne,jak by jste pak nazvaly takove vozy jako Holdej Monaro,BMW M5,Ferrari Scaglietti,nebo Lamborghini Espada a další.
Musí to být kabriolet?Tak to už vůbec ne,majitelé různých placek,Ferrari,Corvett,Porschů atd.s pevnou střechou,by se vám vysmáli.
Osobně bych označení "sportovní vůz" použil u těch aut,které jsou k tomuto účelu od prvopočátku vývoje konstruovány a nebo je k tomu alespoň přihlíženo a projeví se to ve větší míře na finálním produktu.
Ano,nazvat Subaru WRX z roku 2001 sportovním vozem,je přiznávám se na hraně,STi to není,ale nazvat ho třeba Hot-hatch-em,by bylo asi urážející.
Stejná situace nastává třeba v případě Fordu.Kam by jste zařadily Focus ST a kam RSko?A vtomhle případě je WRX určitě blíž Focusu RS než ST.
Opět Vás žádám,tento článek je z mé strany brán jako námět k diskusi,né k hátce a jestli někoho některé věty či slova popudí,není to jejich účel.Budu rád za názory a za upřesnění,či vysvětlení pojmu "Sportovní vůz".Děkuji. -
Fisi 19.08.12 00:49
« Re: Re: Powerslide
Ten článek nebyl míněn proti nikomu,ani ničemu,chtěl jsem jen popsat situaci,která se mi stala a taky nastínit chování a pocity ze Subaru WRX pro ty, kteří popřípadě uvažují o jeho pořízení.
Pán v Mercedesu byl nalepený proto, jelikož jsem kvůli tomu štěrku jel místo 50ti asi 35,abych to neopískoval a když se nalepil, krátkým zrychlením jsem se mu snažil dát najevo, aby nebyl tak blízko, načež on kontroval svým výkonem a nalepil se ještě blíž. Nezávodil jsem s ním, ale přiznám se, že tahle jeho reakce mě trochu popudila a tak jsem chtěl k oddálení použít jiný trik. Tu zatáčku jezdím denně a rychleji, mám jí kousek od baráku, ale kvůli znečištění jsem ji jel poddimenzovaně,i tak ale v nájezdu o krapet rychleji. A kdo ví, možná se pán nelekl, ale třeba se jen snažil udržet a třeba se tak dostal ještě do větší šlamastiky než já. Při pohledu do zpětného ozrcátka měl ale znatelně větší odstup než předtím, proto jsem napsal, že se lekl, ale kdo ví. -
Fisi 18.08.12 12:25
« Powerslide
Tak včera mě poprvé Subáčko trochu drsně,ale vlastně i mile,překvapilo.
Bokem už jsem v něm jel,ale pokaždé jsem použil k utrhnutí zádě tzv.Skandinávskou smyčku.Včera ale byla vozovka nechtěně posypaná směsicí bílého prachu a kamínků z nějakého nákladu.Při nájezdu do levotočivé pravoůhlé se nejprve předek,kvůli ztrátě adheze,hrnul ven a po ubrání plynu a podchycení nedotáčivosti,ale stále s mírně přetočenými koly,jsem ještě před zdánlivým apexem,razantně dupl na plyn.Dvojka už byla na turbu a tak jsem jen s údivem přes volant a zadek cejtil,jak se výkon přenesl na zadní nápravu a ta na prachu vesele opustila svűj původní směr a poslala tak auto do slušného přetáčivého smyku.Když to člověk čeká,reaguje jakoby už předem,vědíc že to nastane,v tuhle chvíli jsem ale děkoval zpětné vazbě ve volantu a jen s mírným ubráním plynu,to abych zadní nápravou nepotkal ten 15ti centimetrový obrubník,a s pořádným kontra,jsem auto uvedl zase do přímého směru.Kdo se na to koukal zvenčí musel žasnout.Chlápek,co jel za mnou,nalepený na kufru v CLS-kovým asi 500 koníkovým Merglu,dokazujíc mi před tím,"že mu to jede",se tak lekl,že tam pomalu zůstal ve zvířeným prachu a já,já byl v tu chvíli rád za to,že auta jako je tohle,ještě s řidičem mluví,komunikují a varují ho svými vjemy,protože tohle udělat v autě s elektronickým posilovačem a bez zpětné vazby,nemuselo by to dobře dopadnout. :-) Snad se páni inženýři zamyslí a začnou opět stavět auta pro lidi,kteří se nechtějí jen nudně přemísťovat z místa A do místa B,ale chtějí opavdu řídit.S úsměvem a zároveň poučen,jsem to pak o pár metrů dál zalomil k baráku.A pán v Merglu?Ten pokračoval dál svůj nudný rovinkový závod.
PS:Jinak nic proti Mercedesu nemám,jen bych chtěl,aby s ním majitelé jezdili takovým způsobem,ke kterému je daný typ určen.Dálniční 2t über sedany,nemohou v zatáčkách soupeřit s o 600kg legčími sportovními vozy.Děkuji. -
Fisi 13.08.12 23:38
« Re: Jsem sice členem "nepřátelského"
Tak to tě zdravím a určitě,až tě potkám,pozdravím i na silnici.Osobně nějakou rivalitu mezi oběma tábory moc neberu,protože lidi co si tyhle vozy pořídí,mají defakto stejný cíl.Kdyby jezdil můj kamarád v Mišáku,měl bych teď místo WRX,EVO :-) .Je pravda,že moji přízeň si v dobách,kdy jsem hojně navštěvoval rallye,získalo Subaru,protože na plynu jezdilo víc bokem a mělo výraznější zvuk.Jestli si ale dobře pamatuju,tak EVO VII-ka tuhle moji teorii popřela.Do porovnávání se ale pouštět nebudu,jak Imprezy,tak i EVa jsou vynikající vozy na mimodálniční přesuny a lidi co si je pořizujou nebývají pozéři.Dík za ohodnocení,to platí pro všechny co mi nějaké dají. -
samael 13.08.12 10:46
« Ještě bych dodal,že
co se týká pohledů,tak je na tom EVO stejně jako WRX,taky na něj ženský vůbec nečumí,zato muži a hlavně chlapci mezi 10-18 rokem se otáčejí poměrně často,takže jako kočkolap absolutně nefunguje,kdo chce balit ženský,nechť si pořídí Mitsubishi 3000 GT,které naopak pohledy žen(či spíše pubertálních dívek >:D ) přitahuje velmi často. -
Mireon 09.08.12 11:10
« Není co dodat?
STi by Ti slušela víc, ale WRX bych si já taky vybral na každý den. Recenze výborná, auto nádherný, fotky můžeš ještě nějaký přidat. Ale tyhle auta asi nikdo nechce kvůli vzhledu. Většina lidí je má proto že ví jak jezdí. Máme v rodině jedno subaru a musím říct že mě vždy potěší když v něm jedu a zdravíme se (i když není moje) Je to moc hezký zvyk. Posledně se na mě pán tak zasněně díval (nevím jestli kvůli autu nebo kvůli přítelkyni :-), ale vzhledem k tomu že taky sedlal outbacka tak poznal že ten "můj" byl 3.6R navíc bílá perleť a on měl "jen" diesel :-) -
Fisi 09.08.12 08:01
« WRX
Díky.Je pravda,že jsem na PC taky od tý doby nejezdil,ale to je hlavně tim,že se ligy účastním hlavně přes zimu.
Jinak WRXko je skutečne fajn auto.
Chtěl bych sice něco hardkorovějšího,ale jsem ten typ,co se spokojí s rím co je v základu,takže s tuningem nepočítám,ač by určitě bylo na co sáhnout.Radeji si za 2roky koupím STíčko a tohle WRX se budu snažit udrzet v co nejlepším stavu,aby pak mohlo dělat radost ještě někomu dalšímu.Zrovna v říjnu mě čeká garančka,šetřit na ní rozhodně nehodlám,i když je teď horší doba.
Jinak co jsem ještě nezmínil je to,že zrovna tenhle kousek by měl pocházet z nějaké 60ti kusové prodejní produkce z Německa,alespoň to tvrdil předchozí majitel.Sám jsem se toho však nedopídil.
Dále jsem domluvenej s jedním profi fotografem na focení,měly by vzniknout společné fotografie s STíčke 2003 a snad i s Mazdou mx-5,uvidíme kdy se to zrealizuje,zatím se hledá místo a jinak se poměrně často ukazuji např. na Mosteckém autodromu,kde bych to měl taky někdy otestovat.A ještě se musím regnout na nějakej klub Subaristů,pak se určitě na nějakém srazu uvidíme.Mužete mi dát návrhy,budu za ně rád.