Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 316i Coupe (E36 )

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Orezlina Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:322524 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Tak tohle malé kupátko je moje první BMW. Prosím omluvte předem, pokud následující text vyzní sentimentálním dojmem.
Bylo jasné, že vůz, který hodlám koupit bude kupé. Po té, co jsem viděl několik kandidátů různých značek, jsem se, spíše ze zvědavosti, jel podívat na jedno podezřele levné BMW. Auto vypadalo, že už má hodně za sebou, byly patrné náznaky koroze, prasklé čelní sklo... Největší chybou bylo nechat si ten vůz vůbec odemknout. Od tohoto momentu pro mě BMW není značka aut, ale diagnóza...
Interiér byl špinavý, ale vypadal neporušený a kompletní. Po krátké projížďce se motor jevil v pořádku, ale ložiska kol vydávaly otřesné pazvuky... Ale i tak jsem ve voze vycítil určitý potenciál.
Následovala licitace, dohoda a složení zálohy. Mezitím bazar připravil čistopis TP a veškeré náležitosti pro převod a já se potichu těšil na nový přírůstek.
Ještě, než jsem vozidlo vůbec mohl ukázat doma, muslel jsem jej náležitě připravit na chatě, kterou máme blízko Českých Budějovic, kde jsem kupé koupil. Vzhledem ke krásnému počasí jsem komplet strojově vyčistil interiér (jen na loketní opěrku padlo 30l roztoku vody a saponátu a vytáhl jsem z ní tak půl kila písku + neidentifikovatelného bordelu), auto umyl, vyleštil a... já se skoro nestačil divit, co jsem z toho letitého křápu vykouzlil.
Čím víc jsem se kolem trojky motal tím víc mě začínala bavit. Interiér je komplet černý, s tříramenným příplatkovým volantem. Velmi příjemný detail jsou bezrámové dveře s automatickým dovíráním oken. Karoserie s nízkým pontonem má výrazně delší kapotu než verze sedan či touring a dává vozu atraktivní vzhled i po mnoha letech. Legrační je pohled pod kapotu, kde se maličký motor úplně ztrácí. Tento dojem ještě podtrhuje plastový "rukáv" spojující ventilátor motoru a chladič vody, dlouhý akorát na dva válce, které tam evidentně chybí.
Kupátko je obuté na patnáctipalcových, originálních litých kolech, jejichž design je natolik šalamounsky vyřešený, že milosrdně skrývá pro kupé nedůstojné, bubnové brzdy na zadních kolech.
Cesta domů byla hrozná díky hlučícím ložiskům. V duchu jsem počítal co to bude stát a začala mě jímat úzkost, že zvuk se linul od všech kol... Nedalo mi to a ještě večer jsem se jal sundavat kola a zjišťovat co a jak. Jaké bylo mé překvapení, když všech dvacet šroubů na kolech bylo povolených... Tak to byl zdroj hluku. A v tomto stavu jsem s vozem najel nějakých 260km... Po dotažení vše ztichlo a od té doby mi dělá kupé skoro samou radost. Tedy, skoro...
Auto celý život strávilo v okolí Salzburgu, kde se solí 60% roku a na karoserii to bylo sakra znát. Tímto bych chtěl poděkovat svému tátovi, který mi pomohl všechna kritická rezavá místa vybrousit, vyvařit a nalakovat. A nebylo to zrovna jednoduché, vše se dělalo před domem na chodníku.

I když je to základní slaboučká motorizace, chová se jako čistokrevný sporťák:-) Pedály jsou příkladně tuhé, stejně tak přesné řízení se strným převodem a přesné řazení pětistupňové manuální převodovky s krátkými drahami. Celé by to bylo na nic, kdyby mezi zmíněnými ovládacími prvky nenašel řidič optinmální posaz, evokující motokáru a přitom si za volantem nepřipadal jako idiot.
Kokpit je příjemě stísněný, de-facto si řidič auto na sebe oblékne.
Vtipné je, že i přes zdánlivě nepraktické uspořádání karoserie je vůz pětimístný a když se podaří cestujícím nasoukat se na zadní sedadlo, jejich pozice je překvapivě pohodlná s dostatkem prostoru, i když ten je taky relativní.
Velice sympatické na coupé je, že konstrukce střechy neumožňuje připevnění jakéhokoliv střešního nosiče, kromě magnetického nosiče lyží.
Vozidlo má základní výbavu-zrcátka a okna v elektrice, centrál na klíč a šmitec... Žádné ESP, protiprokluz, tempomat, klimatizace, nebo airbagy - ten je jenom jeden. Ale k čemu je takový airbag v karoserii, která řidiče ochrání sotva před většími ptáky, o vysoké zvěři, či ostatních automobilech nemluvě...
Když byla 36ka nová, v testech EURO-NCAP dosáhla na nelichotivé dvě hvězdy, a raději nedomýšlím, jak je na tom pevnost svarů dnes, po skoro patnácti letech služby.

Jízda s tímto vozem je příjemný zážitek. E36, dostala oproti předchzí E30 víceprvkovou zadní nápravu, a celkově je vůz o něco lépe vyvážený. to z něho činí ideální hračku na blbnutí v zatáčkách. U této motorizace nejde o rychlost, ale o způsob, jakým interpretuje své chování na vozovce.

I tak jsem ji využíval také jako cestovní vůz a na dlouhé trati. Pak jsem pořídil E39 Touring a osud milé 36ky začal být nejistý. Zatím ji ale nechci dát z domu, zjistil jsem, že potřebuji jak "velitelskou loď" tak i obratnou, jednoduchou "minolovku". Přeci jen se kouká na svět jinak z hejskovského kupé, než z páprdovského kombi:-)

P.S.: Fotky berte s rezervou, až trchu vykoukne slunko učiním nějakou photo-session:-)

Silné stránky

Vzhled, zpracování, jednoduchá, leč funkční konstrukce, celkem sofistikovaný podvozek, nízká hmotnost, přesné řízení, příplatkové přední reflektory s čočkou v potkávacích světlech, díly za babku, relativně dobré jízdní vlastnosti, koncepce a celkové pojetí vozu

Slabé stránky

Slabý motor, pasivní bezpečnost, věk, najeté kilometry, oproti dnešním vozům (až na Opel) nízká úroveň antikorozní ochrany,

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruch bylo celkem dost, ale nic zas až tak zásadního. Víceméně jen spotřebák (řemen, kladka, destičky, čelisti s příslušenstvím, filtry)

Tekl pístek zadní brzdy - výměna za nový

výměna předních tlumičů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Domluva v pohodě.

Buranskej tuzing aneb jak zničit auto během čtvrt hodiny

Tak to jsem ještě neviděl. Při koupi byl hlučný výfuk. Myslel jsem že vlivem koroze. A ono to bylo vlivem demence předchozího majitele, který vrtačkou udělal do výfuku na několika místech otvory. Naštěstí pár prskanců COčkem vše spravilo.

Samolepky s motivem čínského draka (WTF, to auto je německý!!) na bocích a zadním okně (odstraněno ihned po koupi)

Jo a jednoho tuzingu jsem se dopustil já... Poté, co se mi rozsypala původní kulička řadící páky a oprava izolačkou přestávala plnit funkci, zakoupil jsem na vrakovišti za dvacetikorunu parádní dřevěný kousek:-) Bral jsem ji jako dočasné řešení, které trvá skoro tři roky...

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
4
spotřeba
9
hlučnost motoru
8

U takového vozu není na škodu nějaký ten decibel navíc

kvalita sedadel
8
brzdy
8

Jednoduché, ale dobře nastavené

zavazadlový prostor
10

Na to, že se jedná o kupé je kufr skvěle dimenzován






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…