Recenze

6 Majitel

Škoda Favorit Favorit 136

8,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Anička Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 zrychlení 0-100 km/h [s]: 24 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Blížilo se datum, kdy mi mělo odbýt na osmnáct let, ekodaň 10000,- klepala na dveře a tak babička přepsala svého Favorita na mamku. S dědou ho měli od novoty, ale moc toho nenajezdil. Byl v celkem bídném stavu, ale na to člověk v tu chvíli nemyslí. Půl roku stál na zahradě a já do něj deno denně hodil sedávat, upravovat a oprašovat. Jediné co mě zajímalo byla vidina vlastního auta, které jsem mohl řídit už v den, kdy jsem dostal řidičák. A taky musím uznat, že prvního půl roku panovala naprostá spokojenost. Moje láska k autu byla nevýslovná, až to některým připadalo k smíchu... Fáčko? Takový šrot? Anička pro mě šrot nebyla, ale brzy se jím stala a to v období, kdy jsem dostal do ruky i jiná, lepší auta... I přes vzrůstající nespokojenost na autě pokračovaly úpravy a opravy až do koupě nového. Anička se mnou přežila jednu zimu, dvě léta a jednu dlouhou cestu z Ostravy do Vizovic a zpět. Plně naložená, zadýchaná, ale poslušná. Byl to prostě výlet, který si zasloužila. Ale dál bych si v ní netroufl. V průběhu mého vlastnictví stačil i přes pečování ureznout celý podběh, začly děravět prahy, řízení si řeklo, že se odporoučí a nápravy začly protestovat. O netěsném a žravém motoru nemluvě, ten ale šel okamžitě spravit. Spotřeba 12L byla neunesitelná. Jakmile nastala potřeba nové technické, rozhodl jsem se, že takhle to už dál nejde, technická byla to poslední , co jsem byl ochoten investovat. Trpělivost přetekla a jelo se pro můj sen, Mazdu 323F BG, která dneska opanovává garáž, Anička si trůní pod plachtou a zatím zvažuju, co s ní dál. Zažil jsem s ní spoustu krásných chvil, rok a půl ježdění mě naučil doopravdy řídit, je to auto, které chybu neodpustí a řidiče vycepuje do opravdového sžití se s autem, bez toho to nejde.

Silné stránky

Může být ve stavu jakém chce, pojede vždycky, je to nesmrtelné auto, které vydrží opravdu hodně. Je opravdu málo poruch, které by znemožnily jízdu.

Startuje vždycky, i když ne na první šup. Může být zima, vedro, je to jedno.

Nemusíte se bát, že se autu něco stane... je téměř bezcenné takže peněžní ztráta je při poškození skoro nulová, prostě spotřebák.

Slabé stránky

Nápadnost pro Policii.

Jízdní vlastnosti, spotřeba, komfort, ovladatelnost.

Lehký pocit nebezpečí při vysokých rychlostech.

Plechy jsou tak tenké, že je ohnete opřením se o auto.

Koroze, koroze, koroze

Kromě spolehlivosti nemá nic, co by člověk čekal od dobrého auta... Všude jenom zklamání...

Slabá světla

Nulová výbava ( musel jsem instalovat otáčkoměr a hodiny, o audiu nemluvě )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Netěsnila hlava, čepy řízení, ložiska, pérování, tlumiče, hniloba karosérie, prasklý zámek, prasklé manžety, vyhřívání zadního skla, zadní světla na kufru, pochybná funkce palivoměru, motor by i přes najeté km potřeboval udělat rozvody

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo celou dobu v rodině, takže se o všem vědělo...

Úpravy

Natření střechy zevnítř na černo, vypadalo to opravdu dobře

Výměna hodin za otáčkoměr, stropní hodiny

Mlhovky,

Výměna sedaček, skoro všech plastů za černé a koberce, čalounění kufru.

Výměna masky za nejnovější typ

Přidělání kapes na tapeci

Přídavný středový panel z felicie, jiný volant, madlo řadící páky z felicie

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit Favorit 136

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Auto mě kromě toho, že občas díky nepřesné rafičce došel benzín nikdy nikde nenechalo.

praktičnost
3

Strašně nepraktické auto... nejvíc naštve neustále obíhání a zamykání auta, nemá centrál. Kliky oken šly tak ztuha, že mi jednou zůstala v ruce. Šílené otvírání kufru vyžadovalo vždycky dvě ruce, pokud člověk nechtěl zlomit klíček...

prostornost
6

Vzadu až překvapivě hodně místa, v předu ideální. Kufr shazuje body dolů...

jízdní vlastnosti
4

Přes všechno naklánění mi zadek nikdy neujel, pokud jsem nechtěl, auto drželo jako přibité, až jsem se občas divil co všechno ustojí... Houpavá jízda je dost nepříjemná, obzvlášť na našich cestách je to drncavý horor... celé auto se kroutí a skřípe...

jízdní komfort
3

Hluk viz. hlučnost motoru. Naklánění v zatáčkách bylo o nervy, stejně tak silný nárazový vítr, který donutil držet volant opravdu pevně, házelo to jako s plachetnicí...

provozní náklady
7

Vzhledem ke spotřebě, ceně auta a spoustou nutných oprav horší, ale únosné...

náhradní díly
10

Nemůžu nic víc, než si vynachválit... šlo sehnat cokoliv a levně.

výkon motoru
2

Rychlost starého kulhavého buldoka, připadal jsem si jako nejpomalejší auto na silnici...

spotřeba
5

Jezdil jsem s lehkou nohou, šlapat na to bylo zbytečné, protože to pak jelo úplně stejně... 8-9l/100, vzhledem k výkonu motoru naprosto neadekvátní...

hlučnost motoru
3

Miluju zvuk motoru, dokonce i tohohle skřeta, ale co je moc, to je moc. Nad 2500 otáček k nevydržení. Hluk společně s ayrodynamickým hlukem se postaral o to, abych neslyšel vlastního slova...

kvalita sedadel
7

Po namontování sedadel z novější verze se v autě konečně dalo sedět...

brzdy
5

Na tak staré auto výborné. Když jsem jel sám, brzdily účinně a přesně... Při plném naložení auta šlo o hubu, brzdil jsem očima, dobržďoval ručkou, která naštěstí fungovala.

zavazadlový prostor
4

I při běžném používání prostor mnohdy nestačil, řešil jsem to ukládáním věcí na zadní sedadla.


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 






Blesk.cz

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí, a většina vnitřních prostor dnes patří…

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení: Nesmířil se s deportací!

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení:…

Tragédie se odehrála v anglickém vězení už v prosinci 2015. Tehdy si tu teprve devatenáctiletý Ondra ze…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii vydržím jen dvě třetiny

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii…

Stáří nemá šanci. Rozhodně si nepřijde na někdejšího reprezentačního útočníka Richarda Fardu, který…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…