Recenze

5 Majitel

Ford Mondeo 2.0 TDCi Powershift AWD

5,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta rozviklaný plast (nedotažený šroubek) Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 132 počet rychlostí: 215 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Před koupí doporučuji velmi důkladně projet a vše na co lze šáhnout si vyzkoušet, ideálně si auto půjčit na 1-2 dny. Auto je dobré pro rodiny, je obrovské a pohodlné. Ale pokud máte rádi auta a kvalitní jízdu, kvalitní zpracování, Ford nelze parametricky srovnávat s německými výrobci. Powershift nefunguje zdaleka tak dobře jako DSG. V interiéru spousta věcí nedrží, má vůle, škvíry, odchlipuje se... Několik cm tesnění kolem dveří nemá absolutně žádné ukotvení a lze ho rukou odendat jako lego (nebo vysokotlakou pistolí v myčce). Dveře kufru jsou plastové. Asistent udržení v pruhu je úplně k ničemu (nedokáže vybrat ani jednu mírnou zatáčku). Oproti minulé generaci Mondea se šlo s kvalitou ještě níže a některé věci připomínají kvalitu plastové čínské hračky.

Když jsem v TP spatřil, že je výrobcem PSA, tak mě vlastně orosilo a dost věcí docvaklo. Na autě jsou znát francouzské "technologie".

Tím nechci auto úplně hanit, určitě má svoje výhody, jen je to dost o kompromisu a kvalitou je ze střední třídy nejníže.

Silné stránky

motor - velký točivý moment, obecně asi nejsilnější čtyřválcový diesel, ve kterém jsem kdy jel
strmý převod řízení
podvozek - houpe se, ale je hodně pohodlný
vnější vzhled auta, pěkný černý lak
stabilita podvozku díky dlouhému rozvoru
prostornost interiéru
odhlučnění
obrovský kufr
dva palubní počítače + obrazovka uprostřed
sedačky - sice mají krátký sedák, ale jdou dát docela dozadu
dveře zadního kufru jdou jak otevřít tak zavřít na dálku
na důležité věci jsou zachována fyzická tlačíka a není potřeba se hrabat v menu
2x USB a mají v sobě fakt šťávu, telefon je nabitý rychle
spotřeba při klidné jízdě
nedůvěřivost v auto podporuje defenzivní styl jízdy
ostřikovače - narozdíl od francouzkých aut dokážou ostříknout většinu plochy čelního skla a neplýtvají kapalinou
spousta odkládacích prostor
dvojtá schránka loketní opěrky
sluneční clony mají ohybatelné rohy
na velikost auta se s ním dobře parkuje
zvuk motoru - ano je to chrachot čtyřválcového dieslu, ale alespoň zní jako motor, oproti některým dnešním vysavačům

Slabé stránky

automatická převodovka se značně protáčí po přeřazení z R na D (několikanásobně déle než DSG nebo automat předchozí generace, nikdy jsem s tím neměl problém, ale tady je to fakt snížená aktivní bezpečnost a "čekáte na spojení")
po převzetí vozu z prvního servisu nefungovala zpátečka a do dnes nebylo vysvětleno proč
krátká šestka (na neměcké dálnici točíte přes 4tis ot.)
velmi odfláknuté zpracování - slícování dílu v interiéru i exteriéru
malý rejd - šílený poloměr otáčení
vůle spousty komponent - např. páčky u volantu, kličky od dveří
na kostkách skřípou plasty v interiéru
nespolehlivost elektroniky - občas nejde rádio (prý je tam nějaký větřák jakožto aktivní chlazení a když se neroztočí, tak nefunguje rádio)
asistent jízdy v pruzích nevybere ani nejmírnější zatáčku
světla LED - potkávací jsou OK, ale při přepnutí na dálkové se osvětlení moc nezvýší (řeči o dynamické úpravě o tom jak světla jinak fungují ve městě a na dálnici jsou opět úplný bullshit, v praxi nepoznáte. světla prostě mají malý výkon a navíc občasně tak divně problikávají, jako monitor o nízké frekvenci)
čitelnost budíků (rafička otáčkoměru je krátká a abyste ji našli tak je potřeba se očima přímo podívat na otáčkoměr)
nejde vypnout ESP
dost citlivé (přeposilované) brzdy, nejdou příliš dávkovat, ale k povaze auta asi ok
infotaiment - grafika jako z Windows 98
vibrace motoru
citlivost parkovacích senzorů - nechávají obrovskou rezervu, sloup od lampy nezaznamenají, na druhou stranu jsou schopné pípat kvůli dýmu od předem jedoucího auta v koloně
občas nefunguje regulace jasu palubního PC (ztlumí se podsvícení stupnice budíků, ale na displej uprostřed budíku to vliv nemá - jak kdy)
zadní blinkry mají ošklivé žárovky
koncovky výfuku skryté pod falešnými výdechy jsou viditelné a působí hodně směšně
elektroinstalace motoru (kabely, upevnění, izolace) je ala vietnamská sámožka
nekvalitní čalounění - v kufru jsem měl tašku asi třikrát a už se ten kobereček začíná třepit
panty od dveří vůbec nedrží, při parkování do kopce musíte dveře přidržovat, aby na vás nespadly a vítr je doslova umí rozrazit (trochu jsem se bál, aby neuletěly)
dveře kufru jsou plastové (za jak dlouho se rozvržou jako ostatní plasty na autě?)
klakson - předchozí generace měla normální německý projev, tohle je takové francouzské kváknutí
po prvním měsíci ošoupané tlačítko zavírání kufru
viklá se sedačka řidiče
občas ambientní osvětlení signalizuje nezavřené dveře, ačkoliv jsou zavřené
(červenou barvou na dveřích)
v zimě trvá dlouho, než začne topit
pravé zrcátko se při parkování (R) neumí automaticky sklopit

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
2
praktičnost
6
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
2
náhradní díly
1
výkon motoru
7
spotřeba
4
hlučnost motoru
3
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Mondeo IV (2012-)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Děti pomalovaly nebohého poníka. Neskutečné týrání zvířete, hřmí lidé na Facebooku

Děti pomalovaly nebohého poníka. Neskutečné týrání…

Plánovaná dětská zábava se v zábavním areálu Šikland zvrhla v šikanu. Lidé na sociálních sítích mluví o ošklivém…

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…