Recenze

Driver1978 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Dacia Duster

9,42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8
Dacia Duster, foto 9 Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Duster Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,4 maximální rychlost [km/h]: 169 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Zdravím všechny příznivce značky Dacia, zdravím všechny ty kteří uvažují o pořízení Dusteru a samozřejmě vás ostatní také. Vzhledem k počtu v naší zemi prodaných Dusterů a Dacií všeobecně bych čekal více recenzí na Moje.auto.cz a tak jsem si řekl že přispěji alespoň troškou. Nejsem novinář a ani spisovatel, tak mi prosím promiňte, i tu kvalitu fotek. Dacii se minimálně v Evropě neskutečně daří a já jí to přeji. Rozhodl jsem se pořídit druhé auto do rodiny, pokud možno nové, s pohonem všech kol, nic zbytečně drahého, ale ani auto s cenou JIŽ OD, a pokud možno hned. Se značkou Dacia mám už nějaké zkušenosti, vesměs dobré a tak jsem ani o jiné značce neuvažoval, zvlášť když mám autosalon se servisem kousek od domu. Zalíbila se mi druhá generace Dusteru, která se opravdu posunula designem, interiérem i zpracováním kupředu. Přiznávám že o teréních schopnostech Dusteru jsem slyšel a viděl x videí, ale sám je využiji maximálně snad až přijde do Prahy pořádná zima, jelikož to mám od domu do prudkého kopce a s dvoukolkou (na kvalitních zimácích ) jsem to i na sněhovém poprašku stěží dával. Také mám pro kategorii SUV trochu slabost. Možná že je to naprosto zbytečná kategorie aut, ale lidé ji chtějí, tak proč by jim je automobilky za sebevědomé ceny nenabídli. Nechtěl jsem čekat několik měsíců na auto z výroby a tak jsem vzal skladový kousek, který mi nabídla jedna moc vstřícná paní prodejkyně. S barvou i výbavou jsem se spokojil bez problému. Drtivá většina skladových Dusterů měla ovšem dieslový motor, tak že jsem neměl moc na výběr a vzal naftu, vůbec nelituji, i když jsem měl vždy benzínová auta. Výhodou verze 4x4 je lepší zadní náprava a rezervní kolo umístěné uvnitř v kufru auta, Kufr tak není pravda největší ale stačí, musí stačit. Auto je ve výbavě Prestige plus tyto další doplňky:

- metalíza
- čalounění kůže/koženka (sedadla vypadají skvěle)
- vyhřívaná přední sedadla
- hands-free karta pro bezklíčové odemykání a startování tlačítkem (vyplatí se)
- automatická klimatizace
- kamerový systém Multiview
- rezervní kolo

Tak že plná palba :-). Asi neprodejná skladovka kterou nikdo nechtěl, nakonec jí prodali balíkovi a ten jim ještě poděkoval :-). Takhle nabušená Dacia samozřejmě nedává moc ekonomicky smysl, ale mě se prostě líbila. Proč si občas neudělat radost, žijeme jen jednou.

Pro jistotu jsem si ještě připlatil za prodlouženou záruku 5let/60 000 km. Auto tedy najede ročně max. 12 000 km. Finanční stránku provozu dieselu neřeším, nemám to naštěstí zapotřebí.

Motor 1.5dCi je velmi příjemný společník, hlavně na delší trasy, 260 Nm je fajn, naprosto stačí. Jen se musí při rozjezdu pěkně rychle sázet kvalty díky krátkým prvním čtyřem stupňům. Jednička je příliš krátká, téměř jí nepoužívám, rozjíždím se tedy běžně v pohodě na dvojku, potom bez problému čtyřku a potom podle potřeby pětku nebo rovnou šestku. Při tachometrové 90 točí motor na šestku 1800 otáček, při 130 točí motor na šestku 2700 otáček. Motor splňuje emisní normu Euro 6b, tak že ještě není vybaven vstřikováním močoviny do výfuku. O jeden složitý a potencionálně poruchový systém (kurvítko) a starost méně, za což jsem rád. Opravdu mě netíží svědomí že bych s autem někomu smrděl pod nos, vzhledem k tomu kolik u nás jezdí dieslů bez DPF, nebo s vykuchaným či nefunkčním filtrem. Dvě plynové vzpěry kapoty nemají chybu, v autě je mnohem více detailů na kterých se vzhledem k cenovce kupodivu nešetřilo. Podvozek je i na 17 kolech vcelku pohodlný, stvořený pro rumunské cesty, ideální pro ty naše. Na zimu plánuji pořízení druhé sady kol, budou stačit obyčejné plechové šestnáctky. Interiér se mi líbí, k ergonomii nemám sebemenší námitky, všechno mám hezky po ruce, se svými 170 cm jsem si našel okamžitě dobrou pozici za volantem a uvnitř auta se cítím velmi příjemně. Vysocí lidé můžou mít problém nebo cítit nepohodlí, přeci jen to není velké auto, i když se tak tváří. Pro nás skrčky prostorový luxus. Tvrdé plasty mi opravdu nevadí, textura OK a zpracování je dobré. Nikde nic nevrže ani nechrastí, zatím. Ovladače aut. klimatizace jsou velmi povedené a klimatizace má rychlý náběh. Vůně nové Dacie není úplně příjemná ale dá se to vydržet, zažil jsem horší odér u renomovanější značky. Spotřeba nafty zatím kolem 6,5 l, převažuje město a dálnice. S lehkou nohou na okresce není problém dosáhnout hodnoty 5,5 l, i nižší. Motor je i za studena kultivovaný. Rád a často auto protáhnu po dálnici a musím říct že na dálnici jede velice slušně, ten krouťák tam je. Aerodynamický hluk při 130 je v normě, vůbec neruší. Původně jsem od této kategorie auta nečekal moc dobré jízdní vlastnosti na silnici, ale musím říct že jak na silnici tak na dálnici jede skvěle, moc pohodlné auto. Žádná prémie, ale ujde to. Rozlišení kamerového systému není bůhví jaké, ale lepší rozlišení nemají ani auta dvakrát dražší. Rádio hraje docela dobře, dokonce jsem objevil, že naladím i DAB stanice a ty hrají ještě lépe. I já musím zmínit tu často propíranou nevýhodu a to nekryté vystouplé prahy, opravdu snadno si ušpiníte nohavice, teď v létě tolik ne, ale ve špinavém zimním období to bude horší. Jinak je to bytelné auto, bravo Dacie. Já i partnerka jsme prostí a racionální lidé a v Dacii se opravdu nestydíme, je to dobře postavené auto z vyzkoušených komponentů a za rozumnou cenu a zatím věrně slouží. Přes 20 let jezdím soukromě i služebně se Škodovkami a Toyotou a v této nové Dacii se cítím velmi dobře. Dacia se rychle zlepšuje, kéž by si ještě dlouho zachovala rozumné ceny. Tohle auto bude stejně jako první generace minimálně v Evropě slušný bestseller. To je prozatím vše, pokud budu mít nějaké další poznatky/objevy, doplním je sem. Zatím mě auto velmi baví a mám z něj samozřejmě radost :-). Kdyby mělo auto automatickou převodovku, tak by bylo dokonalé, ale automat se čtyřkolkou mít v Dusteru (zatím) nelze.

Děkuji všem čtenářům, hodnotícím i diskutujícím kteří mě nebudou v diskuzi moc prudit, Dacia hatery jsem toto číst nenutil. Jezděte prosím všichni opatrně, ohleduplně a nespěchejte ať vždycky v pořádku dojedete.

Silné stránky

- motor
- světlá výška
- komfortní podvozek
- pro mě a moji drahou polovičku příjemně přeposilované řízení, volant jde opravdu zlehoučka.
- pěkná kola
- vkusný a funkční interiér, potah sedadel stačí vzít mokrým hadrem :-)
- dobrá pozice za volantem (170cm)
- 6 airbagů
- hlídání mrtvého úhlu
- startování tlačítkem (drobnost ale příjemná)

Slabé stránky

- nekryté vystouplé prahy, hůře se přes ně nastupuje a vystupuje
- řazení je opravdu časté, naštěstí se řadí lehce a přesně, řadící páka hezky vypadá a dobře se drží
- jednoduchý i když přehledný multimediální a navigační systém, odpovídá nízké ceně
- prý slabší výsledky v nárazových testech, asi to chce nebourat :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Pokud bude auto fungovat tak mě čeká až pravidelná servisní prohlídka po roce provozu(olej,filtry).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RRG Praha-Zličín mohu jen doporučit. Profesionální a férový přístup.

 


Další vozy Dacia Duster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluDacia Duster
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední…

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem! Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky…

 





Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…