Opel Vectra (2000)
28.4.2007!!! PŘEPRACOVÁNO !!! Jde o Vectru B po face-liftu. Ten pozměnil částečně konstrukci karoserie, zvýšil bezpečnostní úroveň a auto dostalo záruku 10…
Opel Vectra (Dragon.001)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dragon.001 03.06.07 21:37
« Hodnocení
Litý kola na obě auta mám. Když si prohlídneš moje galerky, uvidíš na některejch fotkách kousky příjezdový cesty. Nejen panely, ale i ten ujetej štěrk. Než se to tu dodělá a položí se asfalt, tak si netroufám po tom s litejma několikrát denně jezdit. Tak teď mám obutý gumy na zimních diskách... -
Dragon.001 26.05.07 13:15
« Re: motor
Na motor si stěžovat nemůžu. Je to poctivý držák. S chutí táhnout a poměrně dobře jde do otáček. Běžně po dálnici jezdím 140 - 150 a nedělá mu to žádný problém. I ve stoupání stále táhne a má sílu zrychlovat.
Víc nemám potřebu. Jednak kvůli bodům a hlavně kvůli stavu našich dálnic. Třeba na D1 v určitých místech má člověk i při 90 pocit, že se to auto rozsype.
V TP je konstrukční rychlost uvedena 198km/h. Když měla najeto asi 30 000, byla tedy už zajetá a já byl s autem dostatečně zžitý. Zkoušel jsem v německu na dálnici co dá. Podařilo se mi pokořit hranici 200. Jestli to bylo přesně 205, 210, nebo 215 nevím. Na podrobný studování tachometru to nebyla ta nejvhodnější situace >:D
Do zhruba 180 táhnul motor docela svižně, pak už to zrychlování nebylo tak výrazné. Vinu přičítám hlavně tomu, že se začal dostávat z optimálních otáček a začlo trochu vadnout turbo. Pokud by měla převodovka ještě 6 rychlostní stupeň, myslím že by se dostala přes 220. Ale to je jen spekulace...
I při této rychlosti mi auto dodávalo pocit kontroly nad situací a klidně bych mohl jet touto rychlostí delši dobu. Ale vzhledem k otáčkám motoru, v červeném poli lehce za hranicí 5000 jsem auto trápil jen chviličku.
Ach ta 6-ka... :-( -
Ted 25.05.07 13:43
« motor
co si vzpominam tak na motorcafe si nekdo stezoval, ze ten motor nechce jet vic nez 160. jak jsi na to ty?? tahle vectra je celkem prijemny auto. jo kruti se, podvozek na klidnou jizdu, ale co na tom aute bylo super byla supervykonna a absolutne ticha klimatizace. snad nejtizsi, co jsem zazil. novejsi model je absolutne nechutny auto, za ty blinkry bych nekoho zavrel, interier mnohem horsi... -
Dragon.001 20.05.07 15:45
« Re: xenony
To s tou barvou jsem nevěděl díky :-) Hlavně, že sme nemuseli platit obě :yes:
Jezdíme jen do Opla s orig. dílama a všechno je měněný podle servisní knížky. Navíc pokud v servisu na něco upozorní, že by se mohlo pos*rat, nebo že odchází. Tak se to dává hned do pořádku.
Opravdu měla jen tyhle 3 závažné poruchy, a i s nima se vžy nakonec dostala do servisu vlastní silou. (I když s tím nouzovým režimem místy do kopce na 1, nebo 2 třicítkou. Vypadalo to, že je ve výfuku dýmovnice. Ale dojela :-)
Potom tu byla ještě ta nehoda. Při ní se ještě kromě plechu měnily některý A.bagy, odnesla to převodka řízení s posilovačem, takže se pak řízení měnilo téměř celý (táhla, čepy,...), no a samozřejmě nějaká část interiéru.
Do závad jsem uvedl ty podstatný, co vyžadovaly akutní a neodkladnou návštěvu, ne prkotiny. Co se občas stanou, se kterejma se musí počítat a jsou zjištěný v předstihu, nebo jejichž oprava se dá naplánovat na neobtěžující termín.
Jinak co si vzpomínám, tak se jednou zasek mechanismus stahující okno, dostal se tam nějakej bordel a nešlo sundat až dolu. Pak se museli měnit některý těsnění (dveře, kufr), protože začly puchřet. Taky se vyěnily i některý hadice a těsnění v motoru, protože u Opla říkali, že by časem mohli začít praskat, netěsnit a týct. Dál jsme měnili lůžko a lanovody řadící páky, prototože už něco pamatovaliy (nejsem si u tohohle jistej, jestli ta výměna nebyla dokonce předepsaná v SK)
To je tak nějak vše, na co si teď v rychlosti vzpomínám a nechce se mi hrabat v papírech. Asi toho bylo víc, ale nic z toho nikdy nehrozilo tím, že by auto někde zůstalo viset. Jsou to běžný problémy který nastanou při provozu a nechaj se opravit. Vzhledem k věku a kilometrům má na únavu některých dílů nárok. Prakticky vše se vždy povedlo technikům u Opla odchytit (opravit, vyměnit) v předstihu.
Takže podle mě NO PROBLEM
:yes: -
Dragon.001 18.05.07 17:14
« Re: opel vectra
Olej:
Rok výroby je sice hezký napsat, ale co třeba jakej motor tam máš? Hmm. Naftu, benzín, obsah, typ motoru?? Do všech se neleje to samý.
Rok výroby:
Rok výroby ti spolehlivě zjistí podle výrobního čísla v autor servisu. Měli by i poznat, zda není přeražený. Dobrej fígl je si prohlídnout všechny okýnka. Maj na sobě napsanýho výrobce,... a je tam někde ve zkrtce i rok výroby (pozor ale, to je nepřesný. Můžeš mít auto vyrobený v lednu, nebo únoru a skla byly třeba zbytky ve skladu ještě od loňska. ale +/- :yes: ).
Km:
Jestli něvěříš tacháči (jestli je z bazáče, ani se nedivím) tak při každý prohlídce v autor servisu se stav km. ukládá do
oplácký databáze auta. Měl bys tam mít evidovaný i všechny důležitější opravy a výměny. (Nevím jestli si to nenechává jen servis ke kterýmu původní majitel jezdil, ale myslím že by to měli mít k nahlídnutí přes net v každým). Jinak se to zjistit nedá. Můžeš si zajet do opla na diagnostiku auta. Tam ti všechno zkontrolují a změří, připíchnou to na ty svoje hračky a řeknou ti v jakým stavu je. To je důležitější.
Turbomotor se dá odrovnat za 30 000, nebo může auto procházet technickou za A = bez závad i po 250 000. Na emisích nám říkaj, že bejt všechny auta jako naše. Tak jsou zbytečný...
Je to jen o tom, jak se k autu chováš. Točíš studený, jedeš na plnej plyn a vypneš hned motor. Nebo ho necháš v klidu prohřát, zbytečně ho netočíš, ale ani nepodtáčíš! pře cílem ubereš a necháš vychladit turbo,... Mi tam třeba lejem jen plnou syntetiku a radši měníme dřív, než to přetahovat.
To bude mít pro tebe větší vypovídací hodnotu, ale nevím kolik za to chtěj ;-) -
"anonym" [213.81.193.XXX] 18.05.07 16:52
« opel vectra
poridil jsem si vectru karavan rv 2000 a chci se zeptat jestli muzu nejak ohrozit motor kdyz do nej naliju motorovy olej m7ads3 jedna se o mineralni olej15w40 ajak se da zjistit skutecni rok vyroby a pocet km dekuji orim6699@pobox.sk -
Dragon.001 17.05.07 22:41
« Re: Motor
Ano je špinavý, ale musíte si uvědomit. Že tohle auto má za sebou 228 000km. Je to pracant. Jezdí každý den.
Jeho účel je spolehlivě dojet z bodu A do bodu B. A v tom ještě nikdy nezklamalo. Nikdy nikoho nikde nenechalo. :-!
A co na tom že je motor špinavej? To za normálních okolností ho nikdo nevidí. Z venčí se o metlu a interiér staráme s velkou péčí. Špína na motoru ničemu nevadí a navíc maz a mastnota chrání díly před korozí. :yes:
Jak jedno stré přísloví říká: "Neopravuj věci které fungují, akorát je pos*reš!"
Při čištění může něco někam zatíct, povolit se, zoxidovat, prasknout.... A kvůli 1 fotce se mi do toho jít fakt nechce (viz. přísloví). A jen bych chtěl upozornit, že byl vyfocen s bleskem v noci. Blesk v tomhle hodně zkresluje jak se všechno leskne. Pracuji na rozšíření fotogalerie. Fotku motoru hodlám vyměnit za focenou na denním světle bez blesku. Tak aby to nebylo zkreslený. ;-)