Hyundai i40 (2012)
2.4.2012Úvodem se musím podělit o jedno zásadní zjištění. Hyundai i40 ve verzi sedan je setsakramentsky pěkné auto. Pokud by mi někdo před pár měsíci řekl, že…
Hyundai i40 (Cheefff)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
idam.i 02.04.12 20:59
« i 40
Kto by to povedal pred pár rokmi.Mal som možnosť vyskúšať i40sw s benzínovym motorom.Bol som príjemne prekvapený.Jazdil som z autom,tak ako jazdím aj normálne a bolo ťažko niečo nájsť,na čo by som sa sťažoval.Neskúšal som jazdné limity ani kolko to dá maximum.Skôr som zisťoval aký mám z toho pocit a ako je to s komfortom.Všetko O.K.
Som v štádiu výberu nového auta .Zatial bol môj favorit Renault Laguna ,ale po priamom porovnaní (velkosť a výbava)to vyhráva Hyundai.Sám tomu ťažko verím,ale je to tak. -
Ronault. 02.04.12 18:54
« Víceméně...
souhlasím, tedy až na design, tam se neshodnem, prostě ten čumák je krátký a moc šikmý, na i30 vypadá lépe a tyhle fluidní tvary na tuhle třídu nějak nesedí... ale samozřejmě, záleží na individuálním vkusu.
A pak nesouhlasím s tímto: Sedadla jsou pohodlná, přiměřeně tvrdá a najít si vhodnou pozici je i díky elektrickému ovládání sedadla a bederní opěrky otázkou několika málo vteřin.
Nemohl jsem najít polohu a to proto, že nešlo sedadlo dát tak nízko, abych se necítit jako v MPV. Nevím, možná jsem vyšší, ale nějak jsem se nemohl usadit.
Jinak souhlas.
Pokud chceš diesel a chceš aby to jelo, tak 2,0 dCi je podstatně lepší motor, točivější, živější. Jízdní vlastnosti Laguny na běžném podvozku jsou, no... průměrné, spíše pohodlné, trochu hůře odtlumení než i40, ale pokud si připlatíš za 4C, což můžeš s 2,0 dCi, tak dostaneš MNOHEM obratnější podvozek, který nadchne. Neznám svižnější a obratnější auto téhle třídy než je Laguna s 4C... a dočteš se to všude nebo i když vyzkoušíš. Taky je na Laguně III plus spolehlivost, ačkoliv se tomu po předešlé generaci nechce věřit, tak Laguna II patří k nejspolehlivějším a i na Renault foru je minimum problémů... opravdu příjemné překvapení. Navíc 2,0 dCi má rozvodový řetěz, který opravdu vydrží a není ani dlouhý, zbytek pohání nesmrtelná ozubená kola.
i40 kontruje ale ve všem ostatním. Hlavně srovnání prostornosti vzadu je naprosto zdrcující. Osobně jsem měl pocit, že v kombíku i40 je vzadu jeskyně, místa podélně skoro jak v Superbu, na šířku jak Mondeo... výborné. Taktéž nabídne i40 lepší palubní techniku, čili parkovací asistent s kamerou, vyhřívaný volant (i když je to tak trochu kravina), odvětrávané sedačky, hlídání mrtvých úhlů a tuším, že i adaptivní tempomat. Prostě je novější. Pokud toužíš po benzínu, tak 2,0 i40 je podstatně lepší než dvoulitr Laguny, který je v Laguně k mání jen v základní výbavě a bez možnosti 4C. Jeho jedinou výhodou je možnost jezdit na E85 a vhodnost pro přestavbu na LPG, jinak je to prostě klasická atmosféra ze staré školy, která nijak nenadchne, ale vydrží.
Takže záleží na preferencích, pokud chceš lepší podvozek po stránce ovladatelnosti a dynamický motor, ber Lagunu 2,0 dCI 110 kW s 4C podvozkem, pokud pohodlný prostorný rodinný dostavník a potrpíš si na výbavu (i když je za příplatek), upřednostni i40. Záruku na 5 let dostaneš tam i tam.
Osobně bych asi byl pro Lagunu, líbí se mi víc a až tolik prostoru vzadu nepotřebuju... ale já bych se ještě šel podívat na Mondeo, je za dobré ceny a jezdí taky hezky.