Recenze

8 Majitel

Ford Mondeo 2.0TDCi

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta mondeo Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:166600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Auto má motor 2.0TDCi (common-rail), 130koní a 6-ti stupňovou převodovku. Jeho hlavní výhodu vidím v dlouhých cestách. Spotřeba je velmi příznivá, přitom se dá jet až tachometrových 230kmh. Největší spotřebu při vysloveně podlahový jízdě jsem měl asi 9,8l, přes 10 jsem se nikdy nedostal. Auto jsem dostal od otce s najetými 144tis. km. Měl ho jako pracovní nové, později ve svém vlastnictví, proto mám o autu absolutní přehled. Jediný důvod, proč nedávám vyšší hodnocení je, že nesrovnatelně radši mám benzínové motory a kupéčka.

Silné stránky

Spotřeba (při 140kmh točí na šestku asi 2200ot), dojezd (radši sem to nezkoušel, ale jsem přesvědčen, že 1000km by se s tím dalo na nádrž najet při lehký noze), spolehlivost, motor, podvozek, 6-ti stupňový manuál (výhoda na dlouhé cesty, úspora), jízdní vlastnosti, relativně nízká hlučnost (common-rail), kufr, slušná a bezproblémově fungující výbava (tempomat, parkovací senzory, vyhřívání předního okna atd.), pohodlí pro řidiče i cestující (více než dostatek místa), design (otázka vkusu), celková kvalita zpracování. Možnost tahat těžké přívěsy za autem. Velká výhoda je karosářské provedení liftback. V neposlední řadě jakožto mladej kluk oceňuji kvalitní repro bez potřeby nějakýho zlepšování (samozřejmě vždy může být všechno lepší). Za docela dobrou považuji ergonomii interiéru. Vše je víceméně intuitivní. Dobré jsou dva držáky nápojů vpředu. Skříňka pod ovládaním světel je vhodná přesně na peněženku či cigarety.

Slabé stránky

Než si člověk zvykne na spojku, tak si auto pěkně zaskáče. Nepochopitelná a opravdu velká ztráta ceny vozu, 6-ti stupňový manuál (nevýhoda do města a hlavně do zácpy - potřeba stálého řazení, člověk má tendenci auto pořád podtáčet), zpracování některých částí interiéru (ošoupaný volant, madla u dveří, řadící páka), strašák potřeby drahé výměny vstřiků na common-railu (zatím to nic nenaznačuje, ťuk, ťuk). Drahá origo rádia (chtěl bych origo mp3 od sony, ale za 16000kč ne, děkuji). Kolem 1800ot/min se při přidání plynu do kopce, když je auto zatížené, ozve docela hrubý zvuk, který ale zmizí cca při 2200ot. Holt už to má nějakej ten km nalítanej.

Tak po výměně spojky klimatizace jsem podle bráchově rozpoložení po ukončení výměny usoudil, že další slabou stránkou je asi to, že někdo motor házel do auta lopatou. Není tam místo na nic. Jen sundat nárazník chce mít trochu gymnastiky v ruce:-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož bratr je automechanik, servis auta provádí on. Jediná nevýhoda je poměrně krátce vedená serviska. Auto bylo jednou bouráno, škoda u neautorizovaného servisu by vyšla cca. na 40tis. se vším všudy. U Fordu si naúčtovali téměř čtvrt milionu, což je ale (jak jsem slyšel) u autorizovaných servisů praxí. Faktura působila vážně jako vtip, když se měnilo například kolo, které bylo havárií netknuté nebo výměna fungujících xenonů...

Jinak co se týče spolehlivosti, tak jednou za celý provoz byla měněna váha vzduchu a dvě kladky v motoru. Teď přišel problém s výměnou silentbloků, za kterou chtějí ve fordu 12000kč s prací. Jedná se zatím o jedinou závadu na podvozku. Co se týče předchozích dílů, tak váha byla za cca. 3500kč a kladka, myslím, za 900kč kus v běžných prodejnách. Jinak o auto je dobře postaráno, pravidelně se mění olej a ostatní spotřebák. Možná taky díky tomu (a šetrnému ježdění - šetřím auto, když je studené a po delší cestě nechám chvíli nastartováno, aby se zchladilo turbo) je provoz víceméně bezproblémový a jsem v rámci možností naprosto spokojen.

Tak začalo blbnout otvírání kufru. Je tam elektrickej zámek a někdy se mu prostě nechce a člověk se do kufru nedostane. Někdy to jde otevřít tlačítkem na klíči nebo tlačítkem pod rádiem, někdy ani to ne. A většinu času to ale valí vpohodě. Třeba to jsou jenom povolený drátky nebo tak něco:-)

Srovnávání

Mondeo je často srovnáváno s oktávií a passatem. Jelikož otec má nyní oktávku, tak můžu srovnávat a rovnou říkám, že srovnávat nesrovnatelné je zcestné a je to hloupost. Oktávka není lepší v jediném ohledu (kromě relativně levnějších dílů a o něco málo menší spotřeby). Jak jízdní vlastnosti, tak místo v autě, tak i motor mi příjdou horší (otci taky). Co se týče passatu, myslím, že srovnávání je na místě. Sice sem passat nikdy neřídil, ale jel jsem v něm několikkrát. Řekl bych, že tady jde jenom o vkus člověka. K passatu mám akorát výhradu, co se týče hlučnosti motoru PD. Ostatně když otec přijel s fungl novou oktávou, mondeo po 150tis. bylo znatelně tišší (když bylo nové, motor nebyl slyšet skoro ani zvenku).

 

Novinky v recenzi

2.6.2008 00:00

Auto jsem už prodal. Ale budu na něj vzpomínat jen v dobrým:-).

10.7.2007 00:00

Pár fotek přidáno. Omlouvám se za kvalitu snímků z mobilu (především budíků - holt podvečer v autě nejsou ideální světelné podmínky).

17.6.2007 00:00

Tak problém je následující... řemen se neroztrhl jen tak ze srandy, ale kvůli problemu se spojkou klimy... provizorně se tam dal řemen, kterej klimu nezapojuje. Ohledně opravy je zásadní otázka co bude za problém. Jestli jen ložisko, tak je to pár korun. Jestli celá spojka tak prý asi 8000kč, což by mě zrovna nepotěšilo. A jinak konečně došly silentbloky a všechny čtyři byly sehnány za cca 2000 (oproti 8000 v origo servise)... ale s výraznou slevou pro bratra - automechanika.

11.6.2007 00:00

Tak motor začal cinkat, drhnout a já nevím jaký všechny zvuky ještě vydával. Najednou přestala valit klima. Po dalším nastartování se ještě dostavila kontrolka dobíjení. Po příjezdu domů mě otec upozornil, že něco čouhá zespodu motoru... přetrhnutej klíňák. Zvuky jsou pryč (asi to bylo způsobeno právě natrhnutým klíňákem), ale ta klima a především dobíjení je mnohem větší pešek. Ale co se týče časový i finanční náročnosti, měla by to bejt banalita.

13.5.2007 00:00

Nedávno jsem trošku spěchal domů, tak jsem dal autu docela zabrat. Dokud se jelo po dálnici, tak to byla pohoda. Ale po okreskách to už bylo horší. Holt mondeo není žádná formule, což je v 99% případů výhoda, protože si člověk nevymlátí zuby. Jenže když potřebuje valit, tak už je to horší. Ve vyšších rychlostech po okreskách jsem docela ztrácel jistotu. Samozřejmě z velké části za to můžou gumy. Přeci jen 55 není profil vhodný k závodění.

13.5.2007 00:00

Zkoušel jsem přesnost měření spotřeby na BC. Při počítačové spotřebě 5,9l byla skutečná 6,33l. Takže kecá o pěkný čtyři decky.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0TDCi

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Po všech stránkách spolehlivé, nevím do jaké míry má vliv pravidelný a relativně kvalitní servis.

praktičnost
9

V liftbacku opravdu není jediná chyba... převezl by se v něm snad i barák.

prostornost
9

Výborná... není co dodat. Jak kufr, tak místo pro cestující.

jízdní vlastnosti
8

Odpovídající třídě a účelu auta... spíše lepší průměr ve své třídě.

jízdní komfort
8

Žádný letadlo to není, ale vpoho.

provozní náklady
7

Tak asi normál...

náhradní díly
7

Holt to není favorit, aby všechno stálo pár korun, ale s tím člověk musí počítat... zhruba stejné ceny a dostupnost jako u konkurenčních aut. Nemyslím, že s širokou sítí servisů ford a celkovou rozšířeností auta, by byl problém cokoliv sehnat.

výkon motoru
8

Mohl by být i větší, ale vzhledem k účelu, ke kterému je auto vyrobeno (víceméně cesta z bodu A do bodu B) je naprosto odpovídající.

spotřeba
9

Spotřeba sice o něco málo větší, než u PD koncernu VW, ale zato mnohem kultivovanější chod. Jako příklad spotřeby se dá udat cesta Třebíč-Brno při dodržování předpisů spotřeba na BC 4,5l.

hlučnost motoru
8

Po najetých kilometrech už to není úplně ono a například s hlučností motorů bmw se to nedá srovnat, ale stále na velmi dobré úrovni. Když bylo auto nové, nebylo téměř slyšet.

kvalita sedadel
8

Dobré sedačky, ale seděl jsem i v lepších. Hodilo by se lepší štelování bederní opěrky. Vyhřívání sedadel by mohlo být regulovatelné (buď bylo za vysoký příplatek nebo se vůbec v roce výroby auta nedodávalo).

brzdy
8

Všechny jsou kotoučové, brzdí dobře. nic světaborného, prostě opět mají určitý standart odpovídající třídě.

zavazadlový prostor
9

To je jedna z největších deviz. S provedením liftback je to naprosto supr.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…