reklama


Recenze

CassidyCZ (muž 25 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit

9,42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Tank, Fáčko Rok výroby 1993 Koupeno nové najeto [km]:57000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 87 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Úvod
-----------------------------------------
Auto jsem dostal v 18 letech - asi po půl roce, kdy jsem měl řidičský průkaz. Zůstalo v garáži po dědovi a nebyl nikdo jiný, kdo by s ním jezdil. Mělo najeto asi kolem 35 000, bez koroze, bez poškození (snad až na malou promáčklinu na nárazníku, co zbyla po dědovi). Před Fáčkem jsem měl možnost jenom párkrát řídit auta rodičů, takže absence posilovače a ostatních podpůrných systémů byla celkem zkouška, kterou jsme ale oba dva zvládli.


Problémy s autem
------------------------------------
Jediný počáteční problém pro mě byl ukazatel paliva. "Nečekaně" nebyl vůbec tak přesný jako ty digitální. Jestli se ovšem dá o přesnosti mluvit. Časem jsem se naučil zásady, jako například že na rezervu opravdu neujedu tolik kolik s ostatními auty. I to, že když ukazatel ukazuje půlku nádrže, znamená reálně asi 1/3. Než jsem však tyto věci zjistil, 2x jsem zůstal bez benzínu. Poprvé to bylo, když jsem jel za kamarády a jenom se štěstím jsem zůstal stát pouhých 100m od jejich domu. Podruhé jsem měl snad ještě větší štěstí, když mi benzín došel asi dvacet metrů od pumpy a nebyl problém tak auto dotlačit.

První problém s autem vznikl asi po uplynutí našeho prvního půlroku. Jak už to u těchto aut bývá, přestal fungovat blinkr-respektive přestal blikat doprava při brzdění. Byla to má první návštěva vrakoviště, ale ne poslední.

Další přišla, když se mi auto pokusili vykrást. Pokusili proto, že nenašli co by ukradli. Proč to tu píšu? Hlavně proto abych se "pochlubil" kuriozitou této události. Myslím, že každý druhý čtenář by neměl problém Favorita do 20 vteřin vyháčkovat. Když jsem však přišel k autu nebylo jen otevřené ale byly vypáčeny oba plechy pod okny na zadních dveřích. Takto se však zlodějům do auta dostat nepodařilo. Proto zničili i přední zámky a až takto se jim to povedlo. Od auta jsem odcházel asi v 6 večer a vracel jsem se až okolo 3 hodiny ranní. Všiml jsem si vypáčeného zámku ale věděl jsem, že v autě zrovna ni nemám a není možné aby něco chybělo. Pojišťovna a policie by neměla cenu a tak jsem vyrazil domů. Ostatních škod jsem si všiml až ráno. Nejprve mě napadlo, že mi auto chtěli ukrást a já jsem je vyplašil. Vzhledem ke škodám jsem to však zavrhl. Když jim dělalo takový problém se do auta dostat, nedovedu si představit, že by jej rozjeli. Dodnes tedy nechápu jejich cíl, vzhledem k tomu, že rosa na řidičově okně byla zřetelně setřená a tak museli vidět, že vevnitř nic není.

Samotný provoz
------------------------
Jeho největší chybou je hlavně to, jaký je to žrout žárovek. :)

Spotřeba
Autem jezdím většinou město/okresky v poměru 60:40. Jezdím svižně, podle mě je běžná rychlost 60/110 tak akorát - jak kvůli stavu našich cest, tak kvůli parametrům tohoto auta:) Nejezdím brzda-plyn a tak je spotřeba na přiměřených 5,8-7,2 litrech - v závislosti na ročním období.

Hlučnost
Hlučnost motoru můžu porovnat z vlastní zkušenosti z 90% jenom s diesely a navíc auty z roku 2008 a výš a toto asi nejde srovnávat. Zdá se mi ale docela hlasitý, přikládal bych to, vyjma věku, hlavně mizernému odhlučnění auta. Třeba 140 km/h už je delší dobu nejde snášet.

Rychlo-topení
Proč rychlo? Aby to v létě chladilo a v zimě topilo musí se jet rychle. :) Jinak v zimě začíná topit překvapivě rychle. Při stání ale ani ťuk i kdyby byl nastartovaný nevím jak dlouho. Takže je zbytečné třeba dříve startovat aby se člověku auto roztopilo.

Síla motoru
Zrychlení také nejde srovnávat s moderními auty. Mohu jen s Favority kamarádů. Jedním asi o 3 roky starším - ale zase s 10 000km na tachometru méně. A druhým stejně starým ale s 210 000. Na 100m sprintu na letišti jim s přehledem ujel, takže myslím, že na své poměry je na tom dobře.
Kopec jsem zatím vyjel každý - i v zimě.
Do 110 motor táhne stejně. Potom už je to horší a nad 145 to už rychlost skoro nestoupá. Ale tohle už prostě nejsou rychlosti pro Favorita. :)

Ostatní jízdní vlastnosti
To, že bych se dostal do nekontrolovatelného smyku se mi s Favoritem snad nestalo. Asi je to hlavně tím, že se při zatáčení tak naklání, což je mi tak nepříjemné, že zatáčky až tak "neřežu".
Sníh mu nedělá problém. A průchodnost má obdivuhodnou. Vyjel a projel jsem s ním neuvěřitelné věci - vzhledem k tomu, že jsem člověk od koní a někdy je třeba se dostat na dost nepřístupné místa to bylo potřeba a opravdu jsem ho v tomto prověřil. Některé rádoby městské SUV by se mohly stydět.

Výlety s Favoritem aneb velikost
-----------------------------------------------
Řekl bych, že Favorit má slušný kufr. Dobrá je možnost uložit si věci do boku "nad kola". Náhradní žárovky, lano i smetáček se tak v pohodě vleze.
S Fáčem jsme se jednou vydali na týdenní výlet ve čtyřech lidech a nebyl problém. I když jsme sebou vezli všechno jídlo, reprosoustavu a jely s náma dvě baby, do kufru se vše vlezlo bez toho, abychom museli dávat pryč plato a nebo by to zamezilo výhledu dozadu. Do prostoru pro cestující se 4 lidi vlezli v pohodě. Místo na nohy akorát. Těch cca 100km nebyl problém. Jenom auto moc nejelo. :)

Interiér
------------------------------------------
Sluncem lehce vybledlý, pod čelním sklem lehce zkroucený, ale vše je funkční, nic nevrže.
Skvělý je kastlík v palubce, kde se vleze snad cokoli - já tam vozím lékárničku a stejně se mi tam vleze i 1,5l láhev a malování přítelkyně.
Na autě jsem nechal dědovy zelené semišové potahy. Nejsou sice příliš hezké, ale k smrti nesnáším ty průhledové opěrky hlavy.

Exteriér
------------------------------------------
U aut mám raději kulatější tvary. Favorit má tvar jako dřevěná kostka, na které se učeň učil pracovat se soustruhem. :) Doplňují to světla, které mi prostě neodbytně připomínají důchodce s 50 dioptriemi.


Závěr
--------------------------------------------
Auto mělo být "na naučení" ale nějak mi zůstalo déle. Nicméně i když nestačí na vše co bych chtěl - např případné dojíždění do školy (OV-OL). Na menší pojíždění stačí.

Silné stránky

-Levné opravy
-Nenáročné
-Překvapivě spolehlivé

Slabé stránky

-Slabý motor
-Hlučnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-někdy ze začátku jsem při parkování utrhl ze šroubů zadní gumovou zástěrku blatníku
-blbnula levá páčka pod volantem (auto neblikalo když jsem brzdil a občas troubilo:D)-vyměněno na vrakovišti asi za stovku
-výměna zámků po "vykradení" (nic nevzali)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-žádná-po dědovi :)

 
reklama

Novinky v recenzi

7.2.2012 23:02

Mrazy

I přes -20 až -30 pořád startujeme:) Narozdíl od našeho Volva c30, které už se podruhé nerozjelo :)

6.2.2012 22:33

Fotky

Na fotkách ještě zapracuju - další dodám co nejdříve. I když teď v zimě to nebude nic moc...


Další vozy Škoda Favorit


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy se nestalo, že bych nakonec neodjel. :)

praktičnost
7

Je to starší auto, takže přesně tak praktické, jak by se dalo čekat.

prostornost
8

Co jsem chtěl jsem odvezl. I když to nebylo vždy lehké.

jízdní vlastnosti
8

Myslím, že předvídatelné auto. A alespoň má člověk pocit, že řídí.

jízdní komfort
7

Hluk je největší úskalí.

provozní náklady
9

Liju benzín, vodu do ostřikovačů, chladící kapalinu, olej... Nic víc...

náhradní díly
10

Bezkonkurenční cena nákladů na opravy.

výkon motoru
6

43kW je 43kW... Není to žádná výhra...

spotřeba
10

V porovnání s tím, co slyším od ostatních majitelů Favoritů musím dát plný počet bodů.

hlučnost motoru
5

Hrozná - ale v nižších rychlostech se to dá přežít.

kvalita sedadel
8

Nemám anatomické. Ale jsou "jako nové", neprosezené, takže to jde

brzdy
7

Brzdí.

zavazadlový prostor
10

Vleze se toho nečekaně hodně.


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve Virginii staví střelnici

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve…

Zatímco Evropská unie uvažuje o omezení střelných zbraní, v jiných částech světa je na ozbrojování nahlíženo…

 

iSport.cz

Zdrcený gólman florbalistů Souček: Tragédie. Asi jsem to měl chytit

Zdrcený gólman florbalistů Souček: Tragédie. Asi…

PŘÍMO Z RIGY | Vypadal zdrceně. Není divu… „Nemůžu tomu věřit, je to tragédie,“ vykládal český brankář Lukáš…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama