Recenze

10 Majitel

Škoda Citigo SE L Green Tech (75 PS)

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Citigo, foto 1 Škoda Citigo, foto 2 Škoda Citigo, foto 3 Škoda Citigo, foto 4 Škoda Citigo, foto 5 Škoda Citigo, foto 6 Škoda Citigo, foto 7 Škoda Citigo, foto 8
Škoda Citigo, foto 9 Škoda Citigo, foto 10 Škoda Citigo, foto 11 Škoda Citigo, foto 12 Škoda Citigo, foto 13 Škoda Citigo, foto 14 Škoda Citigo, foto 15 Škoda Citigo, foto 16 Škoda Citigo, foto 17 Škoda Citigo, foto 18 Škoda Citigo, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Hrášek Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:13670 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,5 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 251 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Zdravím všechny milovníky čtyř kol.
Začnu tím jak jsem se dostal ke koupi Citiga.
V roce 2017 se objevily problémy s elektronikou u našeho Fordu Focus(rv. 2008).Auto jsem vzal tedy do servisu na diagnostiku,ale nenašla se žádná závada.Nakonec se ukázalo,že problémem byla vadná přístrojovka.Bohužel oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta.Hlavním problémem bylo to,že auto nešlo občas nastartovat,jelikož řídící jednotka nahlásila chybu a prostě neumožnila start.Pokud auto náhodou nastartovalo,tak zase pro změnu přešel motor do nouzového režimu a mohl jsem jet jen na poloviční výkon.
To takhle jednou,při výletu do Cornwallu,jsme si dali pauzu na kafe a já pak nemohl hodinu nastartovat.Hlavou se mi honilo jedno staré přísloví “Fordem tam,autobusem zpátky”.To už byla poslední kapka!Bylo rozhodnuto.Ford musí z domu!
Po návratu z výletu jsme se ženou přemýšleli čím fordíka nahradíme.Po kratší poradě jsme se rozhodli,že půjdeme do nového.Náš rozpočet nebyl v té době zrovna nejlepší,jelikož jsme se právě přestěhovali do vlastního.Museli jsme se tudíž porozhlédnout po něčem cenově dostupném, s malou spotřebou,nízkou pojistkou a levným servisem.
Začal jsem prohledávat internet a pročítat recenze.Porovnával jsem různé modely,ale pořád mně nějak nejvíce sedělo Citigo.Bylo právě po modernizaci a jako bonus dostalo staro-novou zelenou(kiwigreen).Moje první auto - Škoda 125Ls,přezdívaná Hrášek (nádherná užovka se spoustou chromu a šesticí kulatých světel vepředu),měla přesně takovou barvu ;)))
Asi tak po týdnu hledání a porovnávání jsme se konečně vydali do Škodovky.
V salónu nás nečekalo žádné velké překvapení!Auto bylo přesně dle mých očekávání(malé zvenku,velké uvnitř).I se svými 195 cm jsem našel ideální pozici za volantem.
Auto jsem si doma v klidu nakonfiguroval na stránkách Škodovky a mohlo se jít objednávat ;)
Co se týče výbavy,tak asi nejdůležitější pro mě byla automatická klimatizace,silnější motor a ta nádherná zelená!
Silnější motor byl k mání jen v nejvyšší specifikaci,takže jako bonus jsou v základu 15'' litá kola,kožený volant,rádio Swing,zadní parkovací senzory,vyhřívané sedačky a zpětná zrcátka,okna v elektrice a přední mlhovky.Připlácel jsem za automatickou klimu,rezervu,dvojitou podlahu v kufru,zástěrky,palubní počítač Maxi-Dot a zatmavená zadní okna.Interiér je v béžové s palubní deskou v klavírní černé.
Výsledná cena mé specifikace - £12580.
Při splácení dva roky to vycházelo pod £300 měsíčně.
To by šlo!To utáhneme!Můžeme jít objednávat! :DD
To bylo koncem září 2017.
Komunikace s dealerem byla naprosto bezproblémová a příjemná.V klidu jsme prošli všechny formality,zaplatil jsem zálohu a auto mohlo jít do výroby.
Čekací doba 3 měsíce mě sice trochu překvapila,ale dalo se to vydržet (jen jsem se modlil,aby to vydržel náš fordík,potřeboval jsem ho jednou týdně do práce,vydržel ;-).
V druhé polovině listopadu se nám konečně ozvali,že je naše auto na cestě z Bratislavy.Hráška jsme slavnostně přebírali poslední týden v listopadu.
Jelikož se jedná o nejmenší a nejlevnější model škodovky,museli inženýři udělat pár kompromisů.
Citigo jsem si před koupí řádně proklepnul,takže jsem počítal s jeho nedostatky,které jsem úspěšně odstranil.
Chybějící zadní podběhy jsem objednal ve Volkswagenu a namontovat hned druhý den po převzetí nového auta.Loketní opěrka je originál škoda.Koberec do kufru jsem koupil přes amazon.Naměřit,nastříhat a hlavně nalepit ho byla docela fuška,ale výsledek stojí za to.
Abych znovuzrozeného Hráška esteticky sladil s jeho předchůdcem(dávno oplakanou 125kou),doplnil jsem ho o chromové lišty dveří a krytky klik.
S autem mám najeto přes 13000 a jsem s ním naprosto spokojen.Dá se s ním jezdit opravdu za hubičku.Nejnižší spotřeba jaké jsem kdy dosáhl po cestě do práce byla 3,5L.
Běžně to jezdím za 4,8L.
V loni v říjnu jsem s ním absolvoval 1400 km dlouhou cestu na Moravu.Byla to klidná a příjemná projížďka ;))) V Německu jsem otestoval i maximálku 171 a vůbec mi nepřišlo,že bych jel nějak rychle.Podvozek by dle mého názoru zvládnul i 200.Průměrná spotřeba na trase Anglie-Morava a zpět byla 5,3L.

Silné stránky

Prostornost,nízká spotřeba,jednoduché parkování,dobrá stabilita v zatáčkách,denní svícení led.

Slabé stránky

Příliš krátký dosah potkávacích světel,těžké zavírání dveří(musí se více bouchnout).Chybějící polstrování v kufru a chybějící podběhy zadních kol.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy žádné,zatím jeden základní servis po roce(kontrola brzd a podvozku,výměna oleje a filtrů).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v salonu Motorline Škoda v Dartfordu,vše proběhlo v pohodě a bez problémů,můžu doporučit.

 


Další vozy Škoda Citigo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
10
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluŠkoda Citigo
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9) zemřelo po návštěvě restaurace: Otrávili se jídlem!

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9)…

V pákistánském městě Karáčí po návštěvě restaurace zemřelo pět sourozenců ve věku od jednoho roku do devíti let.…

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech dnes rozhoduje soud

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech…

Před nedávnem zažil Tomáš Plekanec (36) v táhlé rozvodové válce s Lucií Vondráčkovou (38) malé vítězství. Po…

 

iSport.cz

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička. Desítku mu v týmu schovali

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička.…

Vrací se jako kapitán reprezentace, obdržel místo tradiční devítky číslo 10 a Spartu chce vrátit v Česku zpátky…

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Špatné, řekl kouč

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes…

Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…