Recenze
Honda Accord Accord Tourer 2,2i-CTDi Sport (CN2)
Technické info
Přezdívka auta Acco Rok výroby 2007 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2204 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední
Popis vozu
Jedná se o 7. generaci vozu střední třídy Honda Accord ve verzi Tourer (kombi) vyraběného mezi lety 2003-2007. Na rozdíl od většiny jiných modelů tohoto výrobce je Accord dodnes vyráběný přímo v Japonsku a kvalita všech verzí je příslovečná.
Tohle auto tu sice už popsané je, vždycky ale na můj vkus scházelo hodně důležitých detailů a postřehů, tak se to pokusím doplnit :) .
Cesta k vozu
Dostali jsme se k Accordovi docela střízlivou cestou. Potřeba bylo sehnat prostorné kombi střední třídy především na dlouhé cestování po Evropě, ale i na denní používání pro rodinu s malými dětmi (tenkrát teprve jedno :) ), takže kočárky apod., náročné koníčky- cyklistika, převážení psa v jeho transportní bedně, velký kufr byl zkrátka podmínkou. Hledání začalo v druhé polovině r. 2008. Rozpočet byl relativně volný, ale nechtělo se mi dávat 30 tis.€ za dobře vybavené kombi nižší střední třídy nebo 40+ tis.€ za třídu střední. I když jsem díky předchozím zkušenostem preferoval japonské vozy, ve hře byl i Opel Vectra Caravan (Insignia na trhu ještě nebyla a Vectra se doprodávala ve skvělé výbavě za krásné ceny), kromě tohoto Accordu (čerstvě vyšla i aktuální 8. generace, ale tam jde spíš o lifestyle kombi a kufr je PODSTATNĚ menší), Toyoty Avensis (opět doprodej 2. generace, současná 3. přišla až později) a Mazdy 6 (tam už byla čerstvě ve hře dnešní 2. generace nebo poslední kusy té 1.). Výhodu vyřešených závad a speciální bohaté verze u výběhových řad modelů zná každý. Vybíral jsem dlouho a pečlivě až jsem měl jasno na značku, typ, rok výroby i stupeň výbavy :D Zkráceně: Accord Tourer 7G vyhrál díky svému i na tuhle třídu a verzi kombi pořád sportovnímu charakteru, proslulé kvalitě a spolehlivosti, střízlivému a nestárnoucímu vzhledu, výborným motorům a přiznám si to i cenám. Motorizace byly 3- benzínové 2.0i a 2,4i a turbodiesel 2.2i-CTDi (1. diesel vlastní výroby v historii fy Honda, mj. motor roku 2004; do současného Civicu 8G se dává dodnes). Poslední věc ve které jsem neměl jasno byla motorizace- v zásadě jsem se rozhodoval mezi posledními dvěmi, ale když se objevila nabídka na 2.2-ku starou jeden rok (12/2007) s cca 20tkm od oficiálního dealera Hondy, vyrazilo se na začátku ledna 2009 směr Mnichov :) . Auto ve stavu nového vozu a za 18 tis.€ (původní cena byla 31 tis.€, takze cca 42% dole!), se všemi zárukami a oficiálně z Hondy po 1 majiteli- leasingový program. Domů už se jelo 2 auty, výběru rozhodně nelituju.
Popis vozu
Na první pohled jde o hodně velké kombi, opticky ještě větší než je doopravdy, díky nízké klínovité boční siluetě a zužujícím se zadnim oknům. Není žádným designovým výstřelkem, což je zároveň pro tuhle třídu a proto že si chceme auto nechat zřejmě dlouhou dobu i výhodou- nezestárne (i když je konstrukčně z r. 2003 a některé části nebo výbava vozu to pochopitelně prostě nepopřou). Stejně tak jako zvenku neoplývá žádnými hypermoderními výstřelky ani zevnitř, ale už tlumeným zvukem zavírajících se dveří počínaje a nezničitelným interiérem konče je vidět kde jsou jeho kvality. Výbava i komfort vozu je naprosto dostačující i pro naše tisícikilometrové cesty a i když bude mít Acco brzy už 4 roky, vypadá a funguje s běžnou péčí jako skoro nové.
Motor
- jeho papírových 103kW- 140k a 340Nm je u všech změřených výkonů těchto aut na brzdě v reálu 150k a 350Nm. S rozhýbáním asi posledního z lehkých aut střední třídy problémy rozhodně nemá, co se praktické dynamiky týká jezdí líp než 177k turbodiesel D4-D od Toyoty a kromě maximální rychlosti má všechny jízdní parametry lepší než současný Accord 8G Type-S 2.2i-DTEC se 180k (hmotnost a aerodynamika). Chová se jinak než koncernové TDI- do cca 1800-2000 ot./min se toho moc neděje, potom ale následuje silný a naprosto lineární zátah až do 4500 ot/min, hodně lidí ho dokonce charakterem srovnává se známým benzínovým 1,8T od VW. Nekope a nezaráží na krátký moment do sedaček (jako u krátké výkonové špičky a následujícího zvadnutí), zato pořád plynule zrychluje. Studený motor zvenčí zní chvíli prostě.. jako diesel, zevnitř a zvlášť u zahřátého agregátu se mě ale během jízdy už několik lidí (řidičů a mužů!) ptalo co za benzínový motor to je pod kapotou. Nakolik je mate značka Honda netuším :) . Motor je tichý, bez vibrací a pořád i na dnešní dobu překvapivě kultivovaný. Je to můj první vlastní turbodiesel a zkušenost s podobným motorem doporučuji všem fanatickým zastáncům tvrzení že "nafta patří do kamen" :) . Neni to tak a patří i do aut, jenom jde o to si zvolit vhodný vůz pro svoje ježdění.
Interiér
- střízlivost, kvalita a funkce ve sportovním švihu. Všechno je na svém místě, měkčených plastů není moc, zato se jen tak nepoškrábou, všechno je výborně slícované a bez jakýchkoli pazvuků. Pro dokreslení jeden příklad- nemohl jsem se dopátrat jakéhosi drnčení, obviňoval jsem kde co- reproduktory, výplně dveří, různé schránky atd., na vině byly moje nevhodným způsobem otočené sluneční brýle v jejich schránce na stropě :) . Odhlučnění od motoru je na vysoké úrovni, v jakémkoli jiném turbodieselu si ve všech jízdních režimech oproti Acco přijdu jako v traktoru. I při relativně vytočeném motoru se dá v autě v autě prakticky bez problému šeptat. Ale tohle je velkým dílem už samotným tichým motorem. Trochu horší je to s hlukem odvalujících se pneumatik z podběhů (jako u většiny Hond), ale to asi jenom v přímém porovnání s klidem a tichem co je jinak v autě a jenom při vysokých rychlostech a nekvalitním povrchu. Dozadu se vejdou pohodlně 2 spolucestující, třem bych cestu na dlouhou vzdálenost moc nedoporučoval. Ale ruku na srdce- tohle se dá očekávat víceméně až u vyšší střední třídy a kdo to využívá. Zadní sedačky se dají malou páčkou pohybem jedné ruky jednoduše sklopit včetně opěrek hlavy a sedáků, bleskově tím vzadu v autě vznikne úplně rovná přistávací plocha.
Výbava
Nebudu popisovat rozdíly jednotlivých výbav, predfacelift vs. facelift (r.2006), motorizace a lišící se verze podle země původu. Sám mám tedy Accord Tourer 2.2i-CTDi, 12/2007 (jeden z poslednich vyrobených Acco 7G vůbec), verzi Sport a speciální edici 30th Years Anniversary. 6 rychlostních stupňů, ABS, VSA (ESP + protiprokluz), EBD, 6x airbag (boční jsou dvojité a jsou i pro zadní sedačky). Volant je nastavitelný ve 2 osách, výškově nastavitelná sedačka + bederní opěrka řidiče, sedačky jsou v kombinaci kůže/textil. Multifunkční volant s ovládáním palubního počítače, tempomatu a audia, Premium Sound System (měnič na 6 CD, 6x repro a subwoofer v kufru), dvouzónová automatická klimatizace, karbonový dekor plastů v interiéru, nastavitelná loketní opěrka vpředu, výklopná loketní opěrka vzadu, dělené zadní sedačky, dálkově ovládané otevírání i zavírání víka kufru (dnes ho má např. až nová Škoda Superb kombi, na tohle se dá sakra zvyknout :) ). Přední mlhovky, dešťový senzor, automatické zatmavení vnitř. zpět. zrcátka, el. ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpět. zrcátka s integrovanými blinkry, el. okna vpředu i vzadu, ISOFIX, alarm, imobilizér, Privacy Glass (zatmavení oken od B-sloupků), anténa rádia integrovaná v zadním okýnku, sluneční clony se zrcátky a osvětlením, 3x el. zásuvka (před řadičkou, ve velkém úložném prostoru pod loketní opěrkou mezi před. sedačkami a v kufru), ..., kdoví co jsem všechno ještě vynechal. Co stojí za zmínku oproti verzi před faceliftem- má mj. plnohodnotný palubní počítač, menší průměr volantu a jeho ergonomicky tvarovaný věnec, tlačítka na něm jsou (konečně) podsvětlená. Turbodiesel už má 6-st. převodovku a zmizelo dřívější pro někoho otravné pískání turba.
Celkově doporučuji ev. zájemcům o tenhle vůz ať si raději připlatí za verze po faceliftu- po r.2006, kromě líbivých designových změn se změnilo relativně hodně věcí i v interiéru a především se eliminovaly charakteristické závady tohoto modelu z prvních ročníků výroby. Nebylo jich moc a snad každý majitel je řešil v rámci záruky, auto mi ale přijde prostě jiné.
Málokdy se uvádí specialita tohoto vozu v turbodieselu: v mrazivých dnech se interiér vyhřeje daleko rychleji než se stačí ohřát motor- sepnutim automatické klimatizace na maximální teplotu se až do ohřátí agregátu přepne okruh klimy, chladný vzduch jde ven a "odpadní" teplo proudí dovnitř do vozu.
Jízda
Usedáme relativne dost nízko (sedí se dokonce níž než u mého Civica Type-R 8G) do sedaček co jsou přijatelně tuhé- sedák s opěradlem o něco míň než tvrdší výraznější bočnice, které poskytují v zatáčkách dostatečnou funkční podporu aniž by jakkoli omezovaly. S rozumným rozsahem nastavení všech prvků si najde místo za volantem každý. Výborný je výhled z auta a přehled za všech situaci, i když na tak velkém autě nemám parkovací senzory, během krátké doby se i moje žena naučila couvat a parkovat na opravdu těsných místech s velkou přesností a jistotou. Správně velké okno na téměř kolmé zádi vozu ukáže kam až se dá zajet. Řazení je podle nejlepších tradic Hondy velmi přesné a rychlosti zaklapávají na svoje vyhrazené místo krátkou řadící pákou s příjemným technickým cvaknutím. Pedály jsou relativně tužší, celkově auto působí proti "konkurenci" sportovněji, ani s dieselovým pohonem nezapře svou DNA. Odezva na plyn by mohla být rychlejší, ale proti jiným vozům jde o relativní pocit a vlastně je to docela v normálu, jsou mnohem novější vozy co na tom jsou podstatně hůř a vytýkáno jim to není. Dost majitelů téhle motorizace mj. i tohle řeší chip-tuningem, co zvedne i výkon lehce poddimenzovaného motoru běžně na 180k bez omezení životnosti (dokonce i oficiálně u vybraných dealerů Hondy), ale je otázkou jestli je to nutné. 9,5 s. na 0-100km/h je u velkého kombi této třídy velmi solidní hodnota (po faceliftu proběhlo mírné vylepšení průběhu výkonu) , stejně jako pružnost způsobená masivním kroutícím momentem 2,2 litrového motoru. Jízda je relativně pohodlná, kvůli německým dálnicím a mým rychlostem na nich jsem ale auto nechal snížit (viz rubrika úpravy) kvůli větší jistotě chování vozu u rychlosti 2M :P
Pružné zrychlení auta je prostě adekvátní velkému turbodieselu a maximální rychlosti jsem opakovaně dosáhl i na letních pláštích 225/40x18" 217 km/h podle GPS (cca 225 tacho, neproměřuje skoro vůbec). S origo 16" koly a OEM rozměru plášťů 205/55 to musí jít kus přes 220, ale s tím jezdím přes zimu. Při jízdě nejenom v zimě pomáhá opět plně vypínatelná VSA. Její naladění a rychlost zásahu nejsou pochopitelně tak volné jako třeba u CTR, ale mírný prokluz kol při akceleraci nebo lehký posun bokem dovolí a řidič má pořád pocit že řídí sám a není to on kdo je ovládaný autem. Brzdy mají lehký a plynulý náběh, ale s dostatečným účinkem. Když to v krizi zašlápne EBD, nebyl by problém si bez pásů zalétat pěkný kus před autem :)
S Acco se dá jezdit překvapivě svižně i po okreskách, i prudší změny směru ho nerozhodí. Jeho charakteru ale nejvíc sedí rychlé průjezdy táhlými dálničními oblouky které vykrouží s jistotou jako po kolejích.
Silné stránky
- Kvalita, solidnost a spolehlivost. Nehraje si na prémiovou třídu kterou ani není, ale jmenovanými klady ji často předčí.
- Dynamický vzhled co není jenom image dané formou nízké karosérie klínové formy, ale relativně sportovní duch i jízdní vlastnosti celého auta.
- Neuvěřitelně kultivovaný motor a především "atmosférický" a lineární průběh jeho výkonu. Vytáčení mu nejenom prospívá, vyžaduje ho :) .
- Skutečně obrovitý kufr. Nejenom jeho základní objem 576 l.- s využitým dvojitým dnem (mám od výroby jenom lepící sadu s kompresorkem místo rezervy) má ještě přes dalších 60 l. navíc. Nakládací hrana je bez jediného schodku, zároveň se dnem kufru.
Slabé stránky
- absence několika příjemných elektronických vychytávek běžných už ve víc vozech dané doby- trojklik blinkrů ťuknutím do jejich ovladače, automatické vytáhnutí oken při zamčení vozu, aut. zamčení dveří po rozjezdu.
- Pro už i středně vysoké postavy opravdu malý úhel vyklápění dveří kufru. Mě se to moc netýká, i když už jsem se taky párkrát praštil :oP .
- Pro někoho designově zvláštní hranatá useklá zadní část vozu. Jiným nevadí, jde o praktický tvar kvůli aerodynamice i úložným vlastnostem kufru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po faceliftu byly odstraněny snad všechny typické závady a různé drobné nepříjemné nedostatky, stejně tak byly doladěny některé technické a výbavové prvky. Takže tento vůz mně i jiným slouží bez poruch. Je potřeba si dát pozor na přidírání pístků u zadních brzd jako bůhvíproč u drtivé většiny všech Hond (BTW Tourer má na zadní nápravě 2 páry brzd- normální kotoučové + bubnové pouze pro ruční brzdu), je nutné brzdy každou servisní kontrolu nechat vyčistit.
Pravidelné servisní prohlídky nejsou kromě vyššího objemu motorového oleje (6 l.) nijak dražší než u benzínových verzí, u značkového servisu v ČR (ani v zahraničí po přepočtu) pod 10 tkč jen u základní prohlídky a výměn náplní nejdou. Akceptovat to nebo řešit vlastním olejem či v jiném autoservisu (já zatím jen u Hondy).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno v autosalónu Honda Still v Augsburgu, bezproblémové solidní jednání. Auto mělo rok a nízký počet najetých km, všechny certifikáty, servisku a záruky, prakticky nové kromě ceny, nebyl a není důvod k pochybnostem.
Úpravy
- Eibach Pro-Kit - sada sportovních pružin se snížením 35/30. V reálu je to spíš 40/35. Sportovní podvozek to nenahradí, kombi v turbodieselu ale vážně není na ježdění po okruzích a naopak zůstává +- zachovaný původní komfort vozu. Tyhle asi nejprověřenější pružiny vůbec jsou progresivní, tuhnou až ke konci. I s původními pořád plně funkčními OEM tlumiči má podvozek nižší tendenci k zaklekávání při rychlých změnách směru jízdy a jízda při opravdu vysokých rychlostech je o poznání jistější. Změny na podvozku jsou homologované a zapsané v TP.
- Sada 18x7,5" ET45 letních kol Emotion Strada s pneu 225/40x18", váha disku pro tenhle rozměr krásných 10,5 kg. Auto je na kvalitním povrchu pořád komfortní a má lepší přilnavost, jezdit po ČR tak asi budu uvažovat i o 17", ale jde to i tam (jenom to chce trošku slalomářských zkušeností). O palec větší kola než jejich největší povolený OEM rozměr jsem samozřejmě také nechal zapsat do TP.
- Xcarlink- digitální "CD měnič" plně spolupracující s audiem ve voze a jeho ovládání na volantu. Vyřešil jsem tím nepřítomnost podpory formátu MP3, USB vstupu a externího vstupu AUX. Xcarlink jsem ukryl do uzavíratelné přihrádky na přechodu palubní desky a středového tunelu.
Novinky v recenzi
Tažné
Přece jenom jsem se rozhoupal a nechal si ve skoro 190 tkm namontovat tažné zařízení :) Hned jsem ho využil, 2000 km s plaťákem pro Lotus CZ-L-CZ ve 2 dnech.
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_57e4e4595fbb4&ga_id=GA_4e997b9579424
Jezisek
Tak mne prisel postou opozdeny darek k Vanocum. Z predvanocni cesty do CR, z Nemecka, kde jsem na jejich dalnici s neomezenou rychlosti prekrocil rychlostni limit :D Tedy samozrejme na useku s omezenou rychlosti. Mam to za 10 Teuro, ze jim to stalo za to..
Přidat názorDiskuse: Honda Accord Accord Tourer 2,2i-CTDi Sport (CN2)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Honda Accord
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 1110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: TKD
Přidáno: 19.4.2011 169 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: _dabel
Přidáno: 3.5.2007 899 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Honda Accord (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 14.5.2010 2910 Majitel 9.85 Uživatelé