Recenze

Balík (muž 41 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Dacia Duster

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 9
Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 20 Dacia Duster, foto 21 Dacia Duster, foto 22 Dacia Duster, foto 23 Dacia Duster, foto 24 Dacia Duster, foto 25 Dacia Duster, foto 26 Dacia Duster, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Duster Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,4 maximální rychlost [km/h]: 169 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Zdravím všechny příznivce značky Dacia, zdravím všechny ty kteří uvažují o pořízení Dusteru a samozřejmě vás ostatní také. Vzhledem k počtu v naší zemi prodaných Dusterů a Dacií všeobecně bych čekal více recenzí na Moje.auto.cz a tak jsem si řekl že přispěji alespoň troškou. Nejsem novinář a ani spisovatel, tak mi prosím promiňte, i tu kvalitu fotek. Dacii se minimálně v Evropě neskutečně daří a já jí to přeji. Rozhodl jsem se pořídit druhé auto do rodiny, pokud možno nové, s pohonem všech kol, nic zbytečně drahého, ale ani auto s cenou JIŽ OD, a pokud možno hned. Se značkou Dacia mám už nějaké zkušenosti, jen dobré a tak jsem ani o jiné značce neuvažoval, zvlášť když mám autosalon se servisem kousek od domu. Zalíbila se mi druhá generace Dusteru, která se opravdu posunula designem, interiérem i zpracováním kupředu. Přiznávám že o teréních schopnostech Dusteru jsem slyšel a viděl x videí, ale sám je využiji maximálně snad až přijde do Prahy pořádná zima, jelikož to mám od domu do prudkého kopce a s dvoukolkou (na kvalitních zimácích ) jsem to i na sněhovém poprašku stěží dával. Také mám pro kategorii SUV trochu slabost. Možná že je to naprosto zbytečná kategorie aut, ale lidé ji chtějí, tak proč by jim je automobilky za sebevědomé ceny neprodali. Nechtěl jsem čekat několik měsíců na auto z výroby a tak jsem vzal skladový kousek, který mi nabídla jedna moc vstřícná paní prodejkyně. S barvou i výbavou jsem se spokojil bez problému. Drtivá většina skladových Dusterů měla ovšem dieslový motor, tak že jsem neměl moc na výběr a vzal naftu, vůbec nelituji, i když jsem měl vždy benzínová auta. Výhodou verze 4x4 je lepší zadní náprava a rezervní kolo umístěné uvnitř v kufru auta, Kufr tak není pravda největší ale stačí, musí stačit. Auto je ve výbavě Prestige plus tyto další doplňky:

- metalíza
- čalounění kůže/koženka (sedadla vypadají skvěle)
- vyhřívaná přední sedadla
- hands-free karta pro bezklíčové odemykání a startování tlačítkem (vyplatí se)
- automatická klimatizace
- kamerový systém Multiview
- rezervní kolo

Asi neprodejná skladovka kterou nikdo nechtěl, nakonec jí prodali balíkovi a ten jim ještě poděkoval :-). Takhle nabušená, asi nejdražší Dacia v Česku samozřejmě nedává moc ekonomicky smysl, ale mě se prostě líbila. Proč si občas neudělat radost, žijeme jen jednou.

Pro jistotu jsem si ještě připlatil za prodlouženou záruku 5let/60 000 km. Auto tedy najede ročně max. 12 000 km. Finanční stránku provozu dieselu neřeším, nemusím.

Motor 1.5dCi je velmi příjemný společník, hlavně na delší trasy, 260 Nm je fajn, naprosto stačí. Jen se musí při rozjezdu pěkně rychle sázet kvalty díky krátkým převodům. Jednička je příliš krátká, téměř jí nepoužívám, rozjíždím se tedy běžně v pohodě na dvojku, potom bez problému čtyřku a potom podle potřeby pětku nebo rovnou šestku. Při tachometrové 90 točí motor na šestku 1800 otáček, při 130 točí motor na šestku 2700 otáček. Motor splňuje emisní normu Euro 6b, tak že ještě není vybaven vstřikováním močoviny do výfuku. O jeden složitý a potencionálně poruchový systém (kurvítko) a starost méně, za což jsem rád. Opravdu mě netíží svědomí že bych s autem někomu smrděl pod nos, vzhledem k tomu kolik u nás jezdí dieslů bez DPF, nebo s vykuchaným či nefunkčním filtrem. Když běhám kolem nastartovaného auta tak ho vůbec necítím. Dvě plynové vzpěry kapoty nemají chybu, v autě je mnohem více detailů na kterých se vzhledem k cenovce kupodivu nešetřilo. Podvozek je i na 17 kolech vcelku pohodlný, stvořený pro rumunské cesty, ideální pro ty naše. Na zimu plánuji pořízení druhé sady kol, budou stačit levnější lité šestnáctky. Interiér se mi líbí, k ergonomii nemám sebemenší námitky, všechno mám hezky po ruce, se svými 170 cm jsem si našel okamžitě dobrou pozici za volantem a uvnitř auta se cítím velmi příjemně. Vysocí lidé můžou mít problém nebo cítit nepohodlí, přeci jen to není velké auto, i když se tak tváří. Pro nás skrčky prostorový luxus. Tvrdé plasty mi opravdu nevadí, textura OK a zpracování je dobré. Nikde nic nevrže ani nechrastí, zatím. Ovladače aut. klimatizace jsou velmi povedené a klimatizace má rychlý náběh. Duster mi trochu připomněl dobu kdy jsem v roce 2000 přesedlal z Felicie do nové jedničkové Fabie, která byla pohodlná, s kvalitním a dobře promyšleným festovním interiérem a skvělou ovladatelností. Vůně nové Dacie není úplně příjemná ale dá se to vydržet, zažil jsem horší odér u renomovanější značky. Spotřeba nafty zatím kolem 6,5 l, převažuje město a dálnice. S lehkou nohou na okresce není problém dosáhnout hodnoty 5,5 l, i nižší. Motor je i za studena kultivovaný a nezvykle rychle začíná topit. Rád a často auto protáhnu po dálnici a musím říct že na dálnici jede velice slušně, ten krouťák tam je. Aerodynamický hluk při 130 je v normě, vůbec neruší. Původně jsem od této kategorie auta nečekal moc dobré jízdní vlastnosti na silnici, ale musím říct že jak na silnici tak na dálnici jede skvěle, moc pohodlné auto. Žádná prémie to samozřejmě není, ale ujde to. Rozlišení kamerového systému není bůhví jaké, ale lepší rozlišení nemají ani auta dvakrát-třikrát dražší. Rádio hraje docela dobře, dokonce jsem objevil, že naladím i DAB stanice a ty hrají ještě lépe. I já musím zmínit tu často propíranou nevýhodu a to nekryté vystouplé prahy, opravdu snadno si ušpiníte nohavice, teď v létě tolik ne, ale ve špinavém zimním období to bude horší. Jinak je to bytelný povoz. Já i partnerka jsme prostí a racionální lidé a v Dacii se opravdu nestydíme, je to dobře postavené auto z vyzkoušených komponentů a za rozumnou cenu. Přes 20 let jezdím soukromě i služebně se Škodovkami a Toyotou a v této nové Dacii se cítím velmi dobře a útulně. Dacia se rychle zlepšuje, kéž by si ještě dlouho zachovala rozumné ceny. Tohle auto bude stejně jako první generace minimálně v Evropě slušný bestseller, o tom asi nemá cenu diskutovat. Nic víc mě už nenapadá, pokud budu mít nějaké další poznatky/objevy, doplním je sem. Zatím mě auto velmi baví a mám z něj samozřejmě radost. Kdyby mělo auto automatickou převodovku, tak by bylo dokonalé, ale automat se čtyřkolkou mít v Dusteru (zatím) nelze.

Děkuji pokud jste dočetli až sem a děkuji všem kteří mě nebudou prudit v diskuzi. Nebyl jsem a nejsem automobilový fajnšmekr, vždy jsem se spokojil s lowendem či mainstreamem. Díky Bohu si nepotřebuji autem nic dokazovat. Dacia hatery prosím, ušetřete mě svých duševních výlevů, díky ;-). Na závěr bych vás chtěl poprosit, jezděte slušně, opatrně, ohleduplně a nespěchejte ať vždycky dojedete do svého cíle.


12.01.2019 - Věřte nevěřte, i po ujetí 7 000 km auto funguje naprosto skvěle, jen tankuji aditivovanou naftu a dolévám kapalinu do ostřikovačů.

Silné stránky

- motor
- světlá výška
- komfortní podvozek
- pro mě a moji drahou polovičku příjemně přeposilované řízení, volant jde opravdu zlehoučka.
- pěkná kola 17"
- vkusný a funkční interiér, potah sedadel stačí vzít mokrým hadrem :-)
- dobrá pozice za volantem (170cm)
- 6 airbagů
- hlídání mrtvého úhlu
- startování tlačítkem (drobnost ale příjemná)

Slabé stránky

- méně místa v interiéru, zjištěno po nákupu v IKEA :-)
- nekryté vystouplé prahy, hůře se přes ně nastupuje a vystupuje
- dost se nařadíte, naštěstí se řadí lehce a přesně, řadící páka hezky vypadá a dobře se drží
- jednoduchý i když přehledný multimediální a navigační systém, odpovídá nízké ceně
- prý slabší výsledky v nárazových testech, asi to chce nebourat :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Pokud bude auto fungovat tak mě čeká až pravidelná servisní prohlídka po roce provozu(olej,filtry).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RRG Praha-Zličín mohu jen doporučit. Profesionální a férový přístup.

 


Další vozy Dacia Duster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluDacia Duster
Dacia Duster – Hodně radosti do půl mega Dacia Duster – Hodně radosti do půl mega

Navázat na populárního předchůdce není nikdy snadné. Jak…

Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz

Po dvou letech od zahájení prodeje sedanu, jehož se…

 





Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…